- Milyen TV-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG Ally
- SSD kibeszélő
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crazyman33
senior tag
A házon belült úgy érted, hogy Prohardveren belül? NEM! NEM és NEM!
Bárki jöhet!Hé, ezredet írtam.
Amúgy hidd el mi is azon vagyunk hogy többen legyünk.
"Azt szeretnénk ha a közepes és a gyengébb sofőrök is élveznék a versenyt." (2. hsz.)A gt4 köridő futamaiban jó pár hónapon keresztül mindig benne voltam az 5-ben. Csak az a baj hogy hátulról!
Forza Racing Hungary--- http://forzamotorsport.hu--- Köridő, és sok Online verseny Forza rajongóknak.
-
nofi
őstag
Az idő mellett jobbra van megjelenítve, hogy mely segítségekkel éltél a verseny során. Azok a félkörök jelentik a bekapcsoltat/kikapcsoltat (innen látni, hogy tényleg csak a megengedett segítségekkel éltél). A sor legvégén jelenik meg egy felkiáltójel, ha bármi szabályelleneset csináltál és érvénytelennek számít az időd (levágtad a kanyart, kisodródtál, ütköztél, stb...).
Xbox GT: nozsolt
-
StLui
veterán
passz, én nem tekerészek, egyelőre, de most megragadtam egy több mint 6km-es kétkörös (két futamos ) pályán és egy kicsit tényleg frusztráló, hogy elmegy a következő kör is de azért kibírjuk
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Crazyman33
senior tag
Mindenkinek szól: Igen lesz olyan.
Amúgy megint csak azt tudom mondani olvass vissza: 47. - 48. hsz!!!
Képet elég ha majd a vége felé dobsz fel vagy emilben küldesz. Addig még lehet többször megdöntöd az időt.
[ Szerkesztve ]
Forza Racing Hungary--- http://forzamotorsport.hu--- Köridő, és sok Online verseny Forza rajongóknak.
-
heihachi
addikt
Nem tudom, hogy nyomatod a játékot, de pár, szerintem fontos dolgot mondanék. Ami nem vonatkozik rád, ne vedd figyelembe
- Kezdésnek kapcsold ki az ideális ív jelzését, mert lehet, hogy az az ideális ív, de a legjobb idődet nem azon fogod futni. Az ideális ív jelzése túl óvatos, ahol jelzi, hogy már fékezzél, onnantól a kanyarig meg is lehet állni, pedig nem az a cél, hanem annyira lelassítani, hogy beférj a kanyarba. Nagyjából öt-tíz kör, és tökéletesen ismerni fogod a pályát, onnan már csak próbálkozni kell, hogy hol lehet rövidíteni a féktávot, hol lehet hamarabb kigyorsítani. Ezek megtalálása is a cél a jobb időhöz. Ív nélkül, 1:01-es időket fogsz futni,ez fix.
- Kézi váltót használj, mert az automata úgy vált, mintha nyugdíjas módban lenne. Ha megtalálod, hogy meddig érdemes kihúzatni a kocsit (jócskán a pirosba), és mikor hova érdemes kapcsolni, máris 1:01 eleji időid lesznek.
- Kézi váltónál fékezéskor úgy kapcsolgass vissza, hogy a fordulatszám ne essen le visszaváltásnál, had ugorjon be a fordulat a piros elejéig. Sokkal rövidebb lesz a féktáv, és jobb lesz a fékezés utáni gyorsítás is.
- Ezen a pályán sok helyen lehet használni a külső íves kerékvetőn túli részeket is büntetés nélkül, nem véletlenül van aszfaltal bevonva, és nem fűvel. Pl. célegyenesre ráfordítóban simán ki lehet menni a kerékvetőn kívüli részre, tehát sokkal agresszívabban lehet kigyorsítani. És nem ez az egyetlen hely. Persze az itteni szabályok szerint két kerék mindig legyen a pályán vagy a kerékvetőn, de a másik kettő, ha lelóg, még mindig tapadni fog a gép, és büntetés sem jár érte.
- A belső íves kerékvetőket az NSX-ek egyike sem szereti, ha csak pár pillanatra is, de megcsúszik a gép szinte minden esetben a kerékvetőn. Ezeket meg kerülni kell - pont az ellentéte a külső íves kerékvetőknek.
- Végül fontos, hogy a "gázpedál" analóg, nem kell mindig tövig nyomni.Ha jönnek a srácok, akik igazán jó időket futnak, majd gondolom adnak még pár tanácsot, úgyhogy ne add fel 1:02-nél, egy 59-es autóval
[ Szerkesztve ]
"Lehet a Shift 2 már realisztikusabb mint a valóság" by NOD
-
heihachi
addikt
Sajnos ez egy kicsit bonyolultabb ennél, nem elég egyszerűen alacsonyabbra venni a nyomást.
[link]
Ezen a képen az első ábra azt mutatja, hogy mi történik, ha túl alacsony a nyomás. Gyakorlatilag a kocsit a gumi két merev oldala tartja. Az "ideális" nyomáshoz képest itt kisebb a tapadófelület, ami a talajjal érintkezik, és a gumi kopása is messze van a kívánatostól.
A jobb oldali képen látod a túl nagy nyomás következményét. Itt szintén az a helyzet, hogy a lehetségesnél kisebb felületen érintkezik a gumi a talajjal, tehát csökken a tapadás, illetve a gumi kopása sem lesz megfelelő.
A középső az ideális állapot, a lehető legnagyobb felület érintkezik a talajjal, így a legjobb a tapadás.A Forzában a telemetria adatokat érdemes figyelni. A gumi hőmérsékletét 3 része osztva jelzi (belső, középső, külső), ebből lehet infókat kiolvasni.
Ha a középső hidegebb, mint a külső és a belső, akkor túl alacsony a nyomás, a gumi közepe nem érintkezik megfelelően a talajjal.
Ha a két széle hidegebb, mint a középső, akkor túl nagy a nyomás, szintén nem megfelelő a taljjal való kapcsolat.
Az ideális az, ha a gumi belső fele melegedik legjobban, aztán a középső, és a külső a leghidegebb. Legfeljebb 8-12 fok eltérés lehet a belső és a külső rész hőmérséklete közt.Persze ezt nem lehet egyszerűen a gumi nyomásának szabályozásával elérni, minimum figyelembe kell venni a kerék dőlésszöget. [link] Meg még sok mást is kéne, de most hagyjuk.
A bal felső kép, a pozitív dőlésszög. A jobb felső a negatív dőlésszög. (A többi meg nem érdekel minket.) Egy kismértékű negatív dőlésszög kívánatos (kb -0.1-től -2 ig, kocsitól függ, meg felfüggesztéstől, meg gumitól, meg pályától, stb.). Ennek oka, hogy ha a kanyarban a kocsi súlya az egyik oldali kerekekre terhelődik, akkor a kerék éppen ideális állásába kerül, így megnövekszik a tapadása, és általa a kocsi kanyarsebessége. Azért túlzásokba nem lehet vele esni, mert így viszont egyenes futásnál a gumi belső fele jobban melegszik és kopik, illetve a kormányzott keréknél a túl nagy dőlésszög irányítási problémákat okoz.
Tehát ezt a hármat(dőlésszög és nyomás és hőmérséklet) célszerű összehozni úgy, hogy legyen meg a negatív dölésszög a kanyar stabilitás érdekében, de ez még ne okozzon túl nagy kerék belső széli melegedést és kopás, illetve kormányzási problémákat. Az ideális a kerék hőmérséklete akkor, ha a Forza telemetria adatain sötét zöld a színe a keréknek (kb 80 és 100 fok között).
Persze, a telemetria adatokat nem érdemes egy brutál jobbos után nézni, mert akkor a bal oldali kerekek külső fele jóval melegebb lesz, és a többi... Tehát célszerű egy hosszú egyenes után megnézni a telemetriát.
[ Szerkesztve ]
"Lehet a Shift 2 már realisztikusabb mint a valóság" by NOD
-
-
Redbreast
csendes tag
-
Crazyman33
senior tag
Nekem egy kicsit kuszának tűnik a dolog. 3-4 csoportot?
Mi alapján lennének a csoport határok? Mi alapján lehetne azokba bekerülni? Ha valamelyik pálya mondjuk nem fekszik akkor lentebb ugrok egy csoportot mert szar időt mentem? Hogy összesítenénk a bajnokságot? Mennyi táblázat kellene hozzá? Most beszélgettünk nem régen egy igazságosabb pontrendszerről, amiben a végén lévők mondjuk az utolsó 5 nulla pontot kap. Tehát fix pontozás fix helyezésig aztán 0. Mint az életben. Annak ellenér hogy ez nem F1 vagy Rally.
Nektek pedig az a baj hogy nulla pontot fogtok kapni (legalábbis van rá esély) ameddig nem fejlődsz.
Most ezt göngyölíteni 4 táblázatban, figyelni az emberek csoportok közti ugrálását, és ebből összehozni egy igazságos eredménytáblát a Bajnokság végére. Háááát.Jó lenne ha a többen is szólnának Thome ötletével kapcsolatban!
Forza Racing Hungary--- http://forzamotorsport.hu--- Köridő, és sok Online verseny Forza rajongóknak.
-
sgx
tag
En olyat tudnek elkepzelni h 8-as csoportok lennenek...Lenne A csoport es B csoport, kesobb ha meg csatlakozna vki a versenybe akkor C csoport is, illetve lenne egy abszolut sorrend is de az pontok nelkul.
A csoportokban a pontozas f1-es szisztema szerint menne, az 1. 10 pont, a 8. 1 pont...lenne mondjuk 8-10 fordulo es a bajnoksag vegen az utolso 1 vagy 2 kiesne alsobb osztalyba, az alsobb osztaly elso vagy elso ket helyezettje pedig feljut a helyere.
Igy a gyengebb jatekosoknak is lenne kihivas, szereznenek pontot, harcban lennenek a maguk kis bajnoksagaban. -
heihachi
addikt
Én még nem igazán éreztem rá ennek a csoportosdinak az ízére.
Elvileg, ha a pontrendszer kialakul, akkor a mezőny legeleje az első helyért, és a maximális pontért küzd (az elején nagyobb az ugrás a pontok közt a pontrendszerben), mert egy második vagy harmadik hely komoly pontveszteség.
A mezőny vége, ahol az utolsó néhány hely 0 pontot kap, az 1 pontért küzd, és így már minden pont dicsőség.
A mezőny közepe a kis pontkülönbségek (a közepe-vége felé már egy pontosával csökken a pontrendszerben a pont) miatt a számára elérhető legtöbb pontért küzd, mivel nem szabad lemaradni a többiektől, ha a középmezőnyben akar maradni, illetve lépést akar tartani, akkor nem elég az 1-2 pont, főleg, hogy arra a mezőny vége is hajt.Ebben az a jó, hogy aki az idény elején még az 1 pontért küzd, az az idény végére küzdhet a középmezőnyben való előrehaladásért, míg lehet, hogy a végén már az élmezőnytől lopja a pontokat. Nincsenek átmenetek, mégis lehetnek különmeccsek.
Mert gondolom a különmeccsek a cél a csoportokkal, ahol az élmezőny eljátszadozik egymással, míg a "végmezőny" egy másik meccset játszik. De miért jobb ez annál, mintha a táblázatban meghúzunk egy (képzeletbeli vagy valós) vastag vonalat mondjuk 5 emberenként, és már kész is a csoport, külön adminisztráció nélkül. De ha adja Isten egy verseny nagyon jól jön össze, akkor máris feljebb kerültél, de megint külön adminisztráció nélkül.
A csoportok nélkül is megmarad a verseny a mezőny végén is. Mitől kisebb dicsőség megszerezni az 1 vagy akár 2-3 pontot, mint egy szűkített mezőnyben mondjuk 20 pontot gyűjteni, mikor tudod, hogy az a mezőny nem az a mezőny, ahol a nagyok mennek? Miért jó az, ha mondjuk egy versenyen olyan időt mégy, amivel abszolút első lennél, mégis, csak a saját csoportodban tudsz első lenni?
Ha a csoportok közt fel/le lehet jutni, akkor már végképp semmiben nem különbözik az egy táblázatban, egy mezőnyként való nyilvántartástól. Ha meg nem lehet fel/le jutni, akkor meg a csoportokon belül állandósulni fog a sorrend.
Szóval nálam még ez nem állt össze, de majd agyalok rajta, és ha van ötletem, akkor bedobom ide megvitatásra.
"Lehet a Shift 2 már realisztikusabb mint a valóság" by NOD
-
meduzah
csendes tag
Ez úgy hívják hendikep. Van ilyen az autósportban, vagy legalábbis hasonló. Csak ott a leggyorsabbat próbálják lassítani plussz kilókkal. Valószínüleg ez te is tudod. Viszont ezt a leggyengébb két kategóriával jobb autóval indulhasson dolgot erősnek érzem. Pályától függően minimum 2-3 másodperc van a kategóriák között, tehát az előző futam győztese esélytelenné válik, nem beszélve a középmezőnyröl. Persze, fantáziálni lehet!
Más! Kicsit aggasztó ez a B.4.N. járvány ami a live-on pusztít. Túl sok résztvevő dőlt ki a sorból emiatt. Nyugtassatok meg, hogy ez nagyban nem befolyásolja az Első Forza 3 Bajnokságot itt a PH-n.
Kormula 1
-
heihachi
addikt
-
sch_a
addikt
Ne mond, hogy nem jobb, h ha azon a két szabad napodon a héten, ugyanazon a pályán tudsz játszani. Ha holnap játszol, és mondjuk legközelebb csak jövő szombaton, akkor tök feleslegesen gyakorolsz, mert addigra már nem lesz annyira benned a pálya.
Mellesleg nem kell mindent egyből lehurrogni, mert ahogy látom, a szervezők próbálnak hozzánk igazodni, ezt mindenképp értékelni kell. -
sgx
tag
Valoban nem szerencses ilyen keson valtoztatni ezen a szabalyon sztem...
Hetvegen pedig ugy is lehetne jatszani h az egyik nap az egyik heti versenyhez tartozik, a masik nap meg a masikhoz...
Edit szolt h abban igazatok van h az ember kijon a ritmusbol ha 5-6 nap mulva jatszik ujbol ugyanazon a palyan
[ Szerkesztve ]
-
eddie17
addikt
Vasárnap már ki lesz rakva az új autó/pálya kombó is.
Nem véletlenül van már két hirdetőrész.De hogy egy kicsit huzzam a szám: Eddig nem volt jó a szombat, átraktuk a vasárnapra, most meg az nem jó. Akkor Uraim, mikor legyen? Azt hittem/tük, hogy ez végre mindenkinek meg fog felelni.
Átírtam a szabályzatban is az időpontot.[ Szerkesztve ]
-
Crazyman33
senior tag
Teljes mértékben igazad van! Korábban kellett volna szólni. Bocsánat attól akit ez ennyire érint.
Amúgy ezt nagyon nem értem: "szabaddá tettem a holnapi napomat"????
Minek, a szabályok értelmében csak este 19-kor tudtad volna meg mi a kövi pálya+autó kombó. Így van?
Akkor mit csináltál volna 19-ig? Ezért kár volt az egész napodat szabaddá tenned.Még annyit, nem kell felbaszni az agyadat! Ezzel meg az én agyamat baszod fel! Hogy a búbánatba tegyünk mindenki kedvére? Meg tudod mondani?
Vagy írjam azt hogy g.cizős kedvünkben voltunk mikor ezt a döntést hoztuk? Az jobb?Nyugodjunk le! Ha valami felbassza az agyadat akkor írj privit és megbeszéljük, vagy higgadj le és utána írj a topikba.
Normálisan próbálunk igazodni mindenkihez (vagy majdnem mindenkihez, mert mindig lesz olyan akinek nem jó valami, ezzel tisztában vagyunk).Jó lesz ez hidd el, még ez a 2. futam. Hosszú távra tervezünk! Én örülnék a legjobban ha a 25. bajnokság nyertesének felajánlhatnánk valami külön díjat!
És most gyerünk vissza a pályára!Forza Racing Hungary--- http://forzamotorsport.hu--- Köridő, és sok Online verseny Forza rajongóknak.
-
Crazyman33
senior tag
Nem. Ezt rosszul tudod. Nem ma este tudtad volna meg. Eddig úgy volt (teszt és 1. futamon) hogy szombaton zártuk a futamot aztán értékeltünk. És csak vasárnap este indult a kövi futam, általában vasárnap délután írta ki eddie.
A külön díj vicc volt!
[ Szerkesztve ]
Forza Racing Hungary--- http://forzamotorsport.hu--- Köridő, és sok Online verseny Forza rajongóknak.
-
csudri
őstag
Próbáltam a manuáltis váltót, de mivel napokig baszakodtam a kormánnyal, ezért most visszaraktam automatára.
Carrierben manuállal megyek, de ott nem kunszt nyerni ha bénán váltok.
Nálam amúgy az a gond, hogy valahogy a kanyarvétel nem az igazi. Az előző futamban még nem vettem részt itt a PH-n!, de próbáltam azért jó időt menni. Nem igazán ment, felmentem a leaderboardra és nézegettem top-replayeket és próbáltam belőle tanulni. De azokban szinte nem is fékezett a srác és úgy ment a kocsija, mintha sinen menne. Én megpróbáltam ugyan azzal a kocsival ugyanúgy körbemenni, de esélytelen volt...
-
Crazyman33
senior tag
Nagyon jó hogy kettő fajta képet is küldtél. Tehát látszik hogy tiszta a kör, a másikon pedig ott az autóosztály (ez is kell a tunning miatt!)
Csak semmi nem látszik! A másik képen az időt még csak-csak kibogaráztam!
Kérnék mindenkit hogy vegye a fáradtságot és ellenőrizze vissza a képet mielőtt elküldi. Persze szólok az illetőnek, csak lehet hogy már késő, ha az utolsó pillanatban küldi a képet!
Ez nagyon bizalmi alapon működik, nem szeretnék senkit megbántani!!! Nem azért írok ilyeneket mert feltételezem hogy valaki csal! De ne is adjunk rá okot hogy akárki új jön, vagy netán most közülünk valaki, bele tudjon kötni! Ezután egyszerűen törölni fogom az időt.
Tehát ilyet ne![ Szerkesztve ]
Forza Racing Hungary--- http://forzamotorsport.hu--- Köridő, és sok Online verseny Forza rajongóknak.
-
Crazyman33
senior tag
NEM TÖRLÖM!!!
Segítünk! Miért fénylikbe?
Használsz vakut? Ha igen akkor ne az üvegfelülettel szemben fényképezz, egy kicsit oldalról. Vagy ne használj vakut, inkább adj rá több fényt a képre a gépen vagy telón!Szerk. Jobban megnézve vaku nélküli a kép. Akkor nyomj rá több fényt a gépen a beállításban hogy körülötte is világos legyen, ne az a fehér folt legyen a kép legvilágosabb pontja!
[ Szerkesztve ]
Forza Racing Hungary--- http://forzamotorsport.hu--- Köridő, és sok Online verseny Forza rajongóknak.
-
Crazyman33
senior tag
Először is azt sem tudom hogy számoljak?
1. Kétszer nem szeretnék dolgozni vele.
2. 14-15.-en vagyunk, sőt már most is van erre a futamra új jelentkező, (tehát sokasodunk szépen) és ebből 8 ember véleményezte a pontozást! Jó lenne ha még többen mondanának véleményt.Köszönöm!
MotoGP-s módszer (kribe): 3 fő
30-on túliak (StLui): 1 fő
Maradjon ahogy eddig volt: 3 fő
Első 15: 0 fő
Első 10: 1 főJa! Van egy Online versenyzőnk Lalikum, aki 10.26-án ment a múlt heti futamon. Ezt nem értem, így törlöm.
[ Szerkesztve ]
Forza Racing Hungary--- http://forzamotorsport.hu--- Köridő, és sok Online verseny Forza rajongóknak.
-
Crazyman33
senior tag
-
Crazyman33
senior tag
Tehát akkor:
1. MotoGp pontozás [link](bünti nincs ha valaki kihagy egy futamot, Lehet az a meló miatt, család, stb.): 6 fő (kribe, Arms, meduzah,heihachi,StLui,sch_a)
2. Maradjon ahogy eddig volt, tehát a futamokon az utolsó befutó 1 pontot kap, az előtte beérkező játékos 2-t és így tovább egészen az első helyezettig. Viszont nem lehet beszállni bajnokság közben!!! 6 fő (Redbreast, sgx, csudri, Gebriel, Crazyman, Thome)
eddie 10-ig dolgozik, őt mindenképpen meg kellene várni!
[ Szerkesztve ]
Forza Racing Hungary--- http://forzamotorsport.hu--- Köridő, és sok Online verseny Forza rajongóknak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Napelem
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...