Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz Carasc0 #3 üzenetére

    Azt kell mondjam, nagyon igaz amit felvetettél. Első körben az alapokat kellene rendbe tenni. Ezt érintett szülőként és ebben az iparban évtizedek óta tevékenykedő szakiként is ugyanúgy látom.
    Ilyesmit csakis nagyobb, ebben tehetséges és érdeklődő gyerekeknek van értelme tanítani.
    Szülőként közvetlenül tapasztaltam, hogy bár végig lehet szenvedni/vagy lelkesen használni az Imagine ill. a Pivot animátor programokat meg hasonlókat az ezzel töltött időt sokkal inkább célszerű lenne természettudományi tárgyak alapozásával tölteni.
    Persze ezekben az iparban (IT, elektronika stb.) járatlan szülőket mindennel meg lehet etetni vsz. ennek jó példája a Funside táborok is, de ennek nagy része kidobott pénz és idő.

    Nagy vonalakban lehet valamit mutatni kisebb gyerekeknek is, de a processzor működése pl. pont mélységeiben nem látható át, ahhoz nem árt ismerni a a digitális elektronika lényegét ill. nem árt némi assembly ismeret stb. Ha a gyerekek nincsenek azon a szinten, hogy felfogják, hogy a processzor gépi kódú (bináris utasításokat) hajt végre szép sorban lépegetve ill. feltételesen elágazva és hogyan áll ebből össze egy nagyobb dolog akkor nekik egy elég absztrakt és felejthető dologgá válik az egész.
    A felületes tudás megfoghatatlan absztrakciókkal pedig nagyon gyorsan elvész.

    Szóval nagyon jók ezek a buzzword-ök, de rossz irányba megy a dolog.

    Programozáshoz pl. alap az angol ismerete, de számrendszerek (hex, bin ill. esetleg oktális) szintén előnyös ezernyi más mellett.
    Ennek a témának a kapcsán az jutott eszembe amikor az EEVblog-os Dave meghívta a Nobel díjas Barry Marshall-t és ő pedig egy csomó mindent elmesélt (minden elérhető Youtube-on, nem csak ezt a részt, sok másikat is érdemes megnézni Dave jó tanár).
    Az a fajta kitartás amit ő fel tudott mutatni nálunk sajnos kiveszőben van, pedig ha valamire ilyesmire lenne nagy szükség.
    Csak pár dolog van amire igazán érdemes lenne a gyerekeket megtanítani, az egyik az, hogy önállóan tudjanak tanulni, magukat képezni és megtalálják a náluk jól működő módszereket a másik pedig kitartásra nevelni.

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz csiby222 #9 üzenetére

    Az MS Office csomag használata/tanítása az egyik legnagyobb hiba.
    Bár a céges gépemen nyilván ott van, de az otthoni gépre csak Windows 10 van (jogtiszta).
    Nem látom, hogy miért kellene egy méregdrága programot tanítani amikor ott az ingyenes ezáltal mindenki számára elérhető LibreOffice.
    Azon a szinten ami egy iskolában kell több mint tökéletes, viszont máshol vannak a menük stb. nem lehet az iskolán kívül játszani vele. Azaz hiába lehet pl. ugyanúgy a fontokat állítgatni vagy szöveget formázni, nem akartam a gyereket összezavarni vele, szóval arra kényszerített, hogy hagyjam a gyereket az iskolai szinten ragadni.

    Arról már nem is beszélek, hogy ma már a Linux disztrók is annyira jók, hogy simán használható lenne (nekem dual booton van a windows géppel és alig használom a Windowst pedig van pár spéci program a gépen, pl. több nyáktervező, EmBitz, STM32 Cube, Atollic, Vivado, Quartus, XilinxISE lényegében az összes CPLD/FPGA ill. mikrokontrollerek használatához szükséges tervező program némelyik Wine-al). Lehet, hogy mondjuk ezt nem tudnák kezelni az iskolában, na de egy nyavalyás LibreOffice-t amit katt-katt feltenni...

    Azaz amíg az iskolákban le nem szoknak arról, hogy méregdrága programokat használjanak elveszik az esélyt attól a gyerekektől akiknek a szüleik azokat nem tudják megvenni vagy arra kényszerítik őket, hogy ne jogtiszta SW-t használjanak.

    Senki nem jöjjön nekem azzal, hogy azért kell ezt használni mert majd a munkahelyen is ezzel találkozik. Ha a készség megvan ez nem akadály. Közvetlenül láttam. A készséget ill. tanulási készséget kell fejleszteni nem biorobotokat képezni. Persze minden gyerek saját szintjén.

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz Carasc0 #15 üzenetére

    Oké a LibreOffice előnye, hogy otthon ingyen letöltheti és használhatja. Bravo, de nem fogja.

    A gyereknek nem kellett egyáltalán semmit letölteni, mert nálunk eleve ott volt a gépen. Egyébként sem tudta volna magától kitalálni mit kell letölteni mert fogalma se volt róla mi ez, ahogy a felnőttek többsége sem tudja (sajnos). Viszont azt 1 pillanat alatt levettem, hogy bár hasonló a két program, ez csak összezavarná.

    Azaz az a döntés, hogy egy profit orientál cég SW tanítják az iskolába egy ingyenes hasonló funkciójú SW helyet konkrétan akadályozott abban, hogy látva a gyerek elveszettségét a témában segíteni tudjak neki.
    Ha készség szintjén eljutott volna oda, hogy tudta volna az egyiket biztos vagyok benne, hogy a másik is menne évek múlva amikor leghamarabb a munkához kell.

    Egyébként roppant szomorú vagyok, ha ezt nem látod a pingvines avatarral...

    Házi feladat informatikából számomra értelmetlen! Megcsináltatja mással. Szorgalmit papírformában hozzák be, én meg csak fogom a fejem, hogy otthon ez nem megy gépen! Kipróbáltam.

    Lehetőségként (alternatívaként) fel kell ajánlani, hogy elküldi a saját e-mail-jéről (motiváltság végett esetleg bónuszokért). Nálunk megtörtént. Sok gyereknek van mobilja és onnantól alap, hogy van e-mail. Kicsit kreatívabbnak kell lenni. Mindig lehetőséget kell adni a gyereknek, hogy sikerélményeket gyűjtsön be. Ehhez mindig hozzá kell igazítani a feladatot a szintjéhez.

    Vsz. nem szankcionálni kell, meg a teljesítményt hajhászni, hanem érdeklődést felkelteni. Ha valami érdekli a gyereket olyan mércéket tud állítani saját magának amit te soha nem tudnál.
    Ezt szülőként már láttam, sportban is ill. informatikában is (itt nem elégszer).

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz Carasc0 #23 üzenetére

    Én az otthoni gyakorlásról beszéltem, nem az iskolai gépekről! Kérlek figyelj oda is, amit írok!

    Én is arról beszéltem. Nem vagyok tanár, gyakorló szülő vagyok. Nem jártam a gyerek informatika termébe, se a könyvét nem láttam még (pedig megnéztem volna...).

    Én vagyok egy 6. évfolyamos gyerek és te a tanár. Megmondod nekem hogy mi a házi feladat és hogy X időre küldjem el neked e-mailre. Jó rendben én meg azt mondom hogy elnézést de nem tudom e-mailen elküldeni mert nem tudom használni.

    Lehetőség, alternatíva szavak megvannak? Ha nem tudja akkor viszi papíron. Ha meg igen akkor e-mail bónuszért.

    A többire most nincs időm, sorry.

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz Carasc0 #24 üzenetére

    Nagyon nem vagyunk egy hullámhosszon, aki ezt az egészet így kitalálta hibát hibára halmoz.
    Ez amit csináltok 5-6 évfolyamosoknak eléggé felesleges. Onnan tudom, hogy amikor ennyi idős voltam meg a legtöbb kollégám ennyi idős volt nem létezett lényegében semmi sem amit tanítani próbáltok. Most pedig mindannyian simán használjuk.
    A tabletet tartalomfogyasztásra találták ki (egyik kollégám nagyon fején találta a szöget amikor a googlira azt mondta, hogy az egy reklámügynökség), ennek az oktatásban nem kellene legyen semmi szerepe.
    Robotikát sem kellene erőltetni.
    Általában véve az iskolában első körben alapozni kellene.
    Amíg nem tudod megmutatni a vezérlés valami protokollon keresztüli mivoltát (azaz amíg valaki nincs azon a szinten, hogy fel tudja fogja pl. az SPI vagy PWM-en keresztül adott parancsokat) az egész tényleg elég gyorsan a rövidtávú memóriába fog kerülni.
    Az, hogy menj előre meg hátra meg fordulj ide meg oda valami acronymmel leírva a vicc kategóriája.

    Záró gondolatként: Mint gyakorló szülő a gyerekeken azt látom akkor kezdenek rosszul viselkedni, másokat piszkálni stb. amikor unatkoznak. Azaz amikor nem tudtad lekötni a figyelmüket, amikor érdeklődésüket elvesztették.

Új hozzászólás Aktív témák