Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Grath

    HÁZIGAZDA

    válasz reelc #119 üzenetére

    Nem, a tényleges programozási extramunka a legkevesebb, a GOG-nál szerintem a legtöbb problémára már van megoldás.

    A legtöbb ilyen játékkal a probléma a jogok körül van, és ezeket három kategóriába lehet osztani:
    -a kérdés, hogy melyik cég(ek)nél vannak a kiadási jogok.
    -a licenszelt alapú játékoknál (eklatáns példa: filmfeldolgozások) a kérdés, hogy megvannak-e még ezek az alapvető jogok.
    -egyéb licenszelt tartalmak hatályossága. Pl. zenék, autók, márkák, middleware programok, fontok, fegyverek, színészek stb.

    Az elsőként említett jogi kérdések mintapéldája a No One Lives Forever, ami csak azért nem kapható legálisan, mert mind a Warner (akikhez végül a fejlesztő került), mind az Activision (akikhez végül a kiadó került) erre vonatkozó iratai papíron, több száz fel nem dolgozott iratdoboz valamelyikében vannak. Vagy nem, ki a fene tudja, hogy a 2000-es eredeti szerződések a megannyi felvásárlást követően megvannak-e még. Viszont ennyi iratot átnézni iszonyú sok idő lenne, ami iszonyú sok pénzt jelent, amit senki nem akar megelőlegezni.

    A másodikként említetta kérdéskör rengeteg játékot érint. Ha te a '90-es években megvetted teszem azt a Discworld vagy a Gyűrűk Ura regények jogait egy játékhoz, hát azt mondjuk 5 évre vetted meg - addig lehet gyártani és árulni a játékot, azt követően pedig (legalábbis ezt gondolták anno) senkit nem érdekel már egy régi játék. Ahhoz, hogy ezeket megint lehessen árulni, vadonatúj szerződést kellene kötni, és azt lefogadhatod, hogy nagyságrendekkel drágább lenne, mint 25-30 éve. (Főleg, hogy a Warner nyilván nem is adná (adhatná?) tovább az exkluzív Gyűrűk Ura-jogait, a Ubisoft a Tom Clancy-jogokat, az EA pedig a Star Wars-jogokat.)

    Ami a harmadik kategóriát illeti, itt szinte minden, a valóságból engedéllyel (és pénzért) átvett dolog akadályt jelenthet. A leghíresebb példa talán az OutRun Ferrarija meg a Crazy Taxi zenéi, de millió hasonló dolog van - és a versenyjátékokat kifejezetten brutálisan érinti ez a kategória. A Need for Speed Porsche-része nem azért nem kapható, mert az EA egy szemét és az új részt akarja letolni mindenki torkán, hanem azért, mert ahhoz licenszelniük kellene megint vagy 20 eltérő Porsche autót, plusz amúgy a zenéket is.

Új hozzászólás Aktív témák