Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz Vladi #149 üzenetére

    "A tanár miért is nem tudja kiépíteni a tekintélyét?"

    Mert már otthon elbénázták a gyereket? :)

  • SystemRoot

    őstag

    válasz Vakegérke #142 üzenetére

    Nem "cigányoztam", attól hogy tisztességes nevükön nevezem őket nem kell pejoratív értelemben venni. Mellesleg nem igaz amit mondasz. Az iskolai erőszak a cigány gyerekek körében a legjelentősebb, és ezen nincs sokat vitatni, mert sajnos tény. És amikor megnvezek egy problémát egy adott réteggel kapcsolatban az nem rasszizmus. Teljesen el van tévedve ma a közhangulat miszerint ez tabu, vagy rasszizmus amikor problémákkal szembenézünk. De egyébként csak példának hoztam fel.

    Mellesleg félreértettél, mert én nem azt mondtam hogy nem kell semmit se tenni a mai oktatási és tanuló-jogi rendszerrel. Sőt egészen egyszerűen csak azt fejtettem ki hogy nem látok levezetést abban hogy miért lenne jó egy általad említett erőszakon alapuló gyerek szabályozás. Én kicsit értek a piszochológiához de nem eléggé, de úgy gondolom hogy amikor egy gyerek valami rosszat csinál, pl bánt egy másik gyereket (a tanárverősdi nagyon extrém, én ilyet ritkának tartom nagyon) és ezt testi fenyítéssel honorárjuk, akkor nem belátást és megértés általi megbánást váltunk ki, hanem csak fokozzuk az érzelmi állapotát valamilyen irányban, pl utálat irányába. Sőt elmondom neked őszintén ha egy gyereket megvernek mert átment az úton szétnézés nélkül sztem akkor sem érti meg hogy miért kapta, és csak sírni fog és lelki válságként éli meg. Elidegenedik az ilyesmi által a szüleitől. Nem képes belátni az ilyesmiben a jó szándékot, hiszen hogy láthatná a szeretetet amikor a szülő dühödten agresszorként bántalmazza. Az hogy félni fog tőle és elötte nem megy át legközelebb szétnézés nélkül az biztos. De hogy valóban megtanulja ezáltal a leckét az nem biztos. De ha még meg is tanulja akkor is ott a mellékhatás, a félelem a szülőtől, a tartás, a lelki nyomás. Ezek deformálhatják a személyiségét. Sztem ez esetben egy nagyon hatásos és nyomatékos elbeszélgetés kéne, de semmiképpen nem aggresszív hangnemben. Az iskolában elismerem hogy nincs erre megoldás, de a verés az ott sem megoldás, egész egyszerűen ki kéne szelektálni az aggresszzív egyedeket és más nagyobb figyelem alatt lévő közösségű iskolai intézményekbe rakni. Ergo kirúgni azonnal és áttetetni egy erre specializálódott iskolába, ahol nagyobb figyelmet kap, de ott sem bántásról lenne szó.

    Ez a "tanárna teljhatalmat" a legroszabb dolog ami történhetne. Remélem nem bántok meg senkit, de itthon borzasztóan gyenge tanáraink vannak. Kész kincs és ritkaság amikor egy normális tanárról hall az ember. Képzetlen átlag emberek mennek tanárnak. És tanárnak lenni nehéz dolog, ezért ők kudarcként élik meg hogy nem tudják kezelni a diákságot, ez pedig eldeformálja a személyiségüket. Van egy rokonom aki tanár, és ismeretem azelött hogy tanár lett. Idegbeteg lett kissé. Szal ha ezeknek a tanároknak a kezébe adnád ezt a fegyvert az katasztrófa lenne, és mély igazságtalanságok lennének.

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • SystemRoot

    őstag

    válasz MateusAMD #150 üzenetére

    Azzal hogy cigánynak nevezed azzal semmi probléma nincs, amennyiben rendes hangnemben és logikusan beszélsz. Viszont ez a "szebb jövőt" köszönés egy szélsőséges csoportosulásnak a jelképe. Az ő hozzáállásuk szánalmasan primitív. Egy adott cigány utálata nem rasszizmus amennyiben alapozott és nem azért utálod mert cigány. A cigány réteg problémásnak titulálása nem rasszizmus mert valós problémák vannak velük, viszont a cigány réteg utálata emiatt már rasszizmus. Az afféle emberek akik úgy köszönnek ahogy te tetted, nem megoldást akarnak találni a problémára, hanem megszüntetni akrják. Gyűlölik a cigányokat, általánosítanak, és még véletlen sem gondolnak integrációra, mert mint "fajt" utálják, ami persze hülyeség mert azonos faj velünk, homo sapiens leszármazott, csak más rassz. Remélem tisztában vagy azzal hogy az ilyen nézetek hasonlulnak a fasizmushoz, aminek a kiteljesedése a lehető legnagyobb kárt tette a vilgában és több mint 60millió ember életét követelte. Igazából nem is tudom hogy meik a rosszabb ha te egyetértesz ezekkel és úgy mondogatod ezt a "szebb jövőt" vagy hogy fogalamad sincs az egészről. A hszed alapján az utóbbi valószínűbb szerencsére.
    Remélem érted hogy mit akartam ezzel mondani, nem azzal van a baj hogy problémának tekinted a cigányságot, mert az az, és igen, súlyos. De nem mindegy hogy hogyan viszonyulunk ehhez a problémához.

    [ Szerkesztve ]

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • dabadab

    titán

    válasz huygens #153 üzenetére

    "félig szocializált farkaskölyök"

    Nem akarok nagyon belebonyolodni az etologiaba, de a farkaskolykok elott is lehet tekintelyt kiepiteni, persze, nem attol meg nem lesz Akela az emberbol, hogy van egy tanari diplomaja.

    DRM is theft

  • SystemRoot

    őstag

    válasz huygens #153 üzenetére

    A tanári tekintélynek ehhez semmi köze. Az nem a diákok milyenségétől függ.
    Sajnos a válsz arra a kérdésre hogy miért nincs tekintélyük a tanároknak az az hogy azért mert rosszak. Pocsék nálunk a tanári képzés, gyenge. Átlag emberek mennek tanárnak. Nem elég a jó szándék. Ismerek olyan nagyon kedves nagyon aranyos tanárnénit, aki tényleg hivatásból ment tanárnak (ez már önmagában ritka és dícséretes) de mégis kudarc, mert nem olyan a személyisége, nem vezető alkat, nem tud határozottan fellépni. Ezért asszem eléggé kudarc szegénynek a pályafutása, ő belőle is egy átlag beőrölt tanár lesz. Aztán van olyan aki pedig egyenesen a rossz irányba degradálódik, az egyik rokonom pl ilyen, ő egész egyszerűen idegbeteg lett. Szinte érzeni már a hangján, szinte látom magam elött hogyan üvöltözhet egyes "rossz" diákokkal.

    Persze erre nincs megoldás, nem lehet annyi jó tanár.

    A gyerekek érték relativizmusa, vagy érték nélkülisége pedig természetes a mai generációknál. Ezt a modern kultúra váltja ki, én nem látom hogy ez akkora probléma lenne. Mindenkinek meg kell valahogy majd élnie, az értelmesebbek, ügyesebbek feltalálják majd magukat, emiatt nem kell aggódni.

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • rii

    nagyúr

    válasz Vladi #149 üzenetére

    régen tekintélye "volt"

    nem kellett építgetni. :)

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz SystemRoot #156 üzenetére

    A tanárnak nem kell vezető alkatúnak lenni, elég ha személyes példájával /viselkedés/ el tudja érni, hogy becsüljék és szeressék. Több ilyen tanárom is volt anno.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz huygens #159 üzenetére

    Inkább a közösség szerepének csökkenése a baj sokszor, annak idején az osztályközösség is nevelt. A kirívóan hülye arcokat a közösség nem tolerálta, így leálltak, ha már sok volt a jóból.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • wiggen123

    aktív tag

    válasz SystemRoot #154 üzenetére

    Most mi a bajod a szebb jövőt köszönéssel? Nem kéne azonnal gondolat társításokat végezni! De egy ilyen embertől, aki azonnal elkezd személyeskedni, ha valaki nem tetszik neki nem is vártam mást.

    Sometimes you win, sometimes you learn.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #145 üzenetére

    Gyereket nem bántjuk. Ezen nincs mit vitatkozni szerintem.
    Azt kell elérni, hogy ha egy gyerek nem megfelelően viselkedik, abból a szüleinek gondja legyen. Pl. ha megrúgja a tanárt, akkor ott helyben semmi különös nem történik, de másnap kitiltják a gyereket a suliból. Majd a többi suliból is, ekkor már nem fogja tudni teljesíteni a tankötelezettségét. Ezért meg már meg lehet büntetni a szülőt.

    Kétségtelen, sokkal tovább tart így elérni az eredményt, mintha megpofoznák. Sokkal nehezebben köti össze agyilag pár gyerek, hogy ha nem higgad le, nagy bajba kerül. A szülőknek is belekerül pár évébe, míg ez a dolog világossá válik. De az első gyerek esetén, aki nem érettségizik le, mert nincs hol, gyorsan odagyűlne a média, lenne országos hír belőle, akkor rögtön rend lenne. De ez, szerintem, humánusabb megoldás, minthogy egy benga állat tanár fizikai erőszakot tegyen vele.

    A fizikai erőszakra ugyanazt tudom ismételni: jöjjön, velem kekeckedjen.

    Asimov is megmondta, az erőszak a gyengék végső menedéke.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Vakegérke

    veterán

    Talán nem elég szépen kértem, most megpróbálom újra.
    A legmélyebb tisztelettel kérek mindenkit, hogy ebben a topicban ne cigány léptékben fejtse ki véleményét. A probléma korosztályos, nem rasszfüggvény.
    Köszönöm.

    Megpendítettetek valamit, amire vártam. Egy tanárnak kapásból tisztelete kell, hogy legyen.
    Anno úgy léptünk be először a suli kapuján, hogy fúúú, itt egy tanító bácsi, ott egy tanító néni, és csodáltuk őket. Minket még így neveltek. Nem kellett bizonyítania egyiknek sem, megvolt a tekintélyük. Ennek értelmében minden tudásukat, szeretetüket ránk áldozhatták. Vagy nem ez lenne a fontos?
    Tekintélyt kell szereznie egy tanárnak? Ugyan kérem. Lehetetlen olyan közegben, ahol még a szülőknek sem jár a tisztelet.

    SystemRoot: Tudod, én úgy vélem, hogy egy gyerek érzelmi állapota inkább a félelem felé hajoljon, minthogy az agresszivitás uralja. Igen, félje a fenyítés lehetőségét, és eszébe se jusson az, hogy bántalmazza a tanárt.
    "Sőt elmondom neked őszintén ha egy gyereket megvernek mert átment az úton szétnézés nélkül sztem akkor sem érti meg hogy miért kapta, és csak sírni fog és lelki válságként éli meg."
    Valóban? Akkor részletezzük. Miközben fájón érinti apja keze, apja hangja az uralkodó, és ez rögződik. Márpedig az apa nem azt ordítja, hogy ugorj az autó elé, hanem azt, hogy ez tilos.
    Vagy tudsz jobb módszert? Netán mutassunk a gyereknek autó által széttrancsírozott testeket, vértől lucskos aszfaltot? Vagy lökjük egy autó elé, és rántsuk el az utolsó pillanatban?
    Nem azt mondtam, hogy tanárnak teljhatalmat. De ha már rá van bízva a gyerkőc oktatása, nevelése, akkor rendelkezhessen szülői jogokkal. Ja, hogy a szülőknek sincs joguk megütni a gyereket? Hát igen...

    rii: Csutkára igazad van.

    philoxenia: Neked is.

    (#161) Crystalheart: Sajnos Neked is.

    bambano: Ami a kekeckedést illeti, akkor van igazad, ha a gyereked nem kekeckedik a tanárral, hanem a tanár él vissza testi erejével. Viszont ha a gyereked kekeckedik a tanárral, akkor engedtessék meg a tanárnak, hogy gatyába rázza.
    Nos, ha valami kölyök beszól, leköp, bokán rúg, azt csak úgy lazán elviseled? Feltételezhetően nem. Akkor miért muszáj elviselnie az inzultust egy tanárnak?
    Ami az általad vázolt megoldást illeti, osztom a véleményed. Hamar megunnák a szülők, hogy potyára etessék a svihák kölköt, és rászorítanák a tanulásra, elfogadható viselkedésre. Viszont évek kellenének ahhoz, hogy a módszer kamatozzon.
    "Gyereket nem bántjuk."
    Rendben. De ne is provokálja ki a fenyítést. Megegyeztünk?

    [ Szerkesztve ]

    Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

  • leviske

    veterán

    válasz huygens #153 üzenetére

    Én is ezen az állásponton vagyok. A gyerekek mostani iskolában nyújtott viselkedése a szülők nemtörődömségére vezethető vissza. :(

    (#156) SystemRoot: régebben sem volt sokkal több pályára való tanár, mégsem volt ilyen szinten megborulva az iskolai rend. Az emberek manapság egyre kevesebbet találkoznak a gyerekeikkel (bedobják a bölcsödébe, ovodába, iskolába stb) így a minimális nevelést sem tudják nekik biztosítani, pedig ha valakinek, akkor a szülőnek kéne első sorban megnevelni a gyermekét a helyes viselkedésre. :K

    Nem tudom kinek kéne pl: belenevelni egy gyerekbe azt, hogy ölni nem szabad. A filmekben ezt látják és azt hiszik, hogy ez egy alap dolog...nem jár semmi következménnyel. Nem akarom a TV-t okolni mindenért, de ha a sok apró részletet összeállítja az ember egy képpé, akkor megláthatja, hogy merre halad az ifjúság.

    A szülőknek kevés idejük jut gyerekükre/ a óvónőknek/ tanároknak egyre kevesebb nevelési lehetőség van a kezükben/ egyre kevesebb idő alatt kell leadni ugyan azt az anyagot>>>diákok lemaradnak, nem éritik, stresszesek lesznek>>tanártokolják... és még sorolhatnám a sort.

    Az a gond, hogy a mai oktatási rendszer nem illik a mai életstílushoz, vagy talán nem is az, hogy nem illik, hanem a gyerekekre is próbálják ráeröltetni a nagyvilági rohanást, ezt pedig egy gyerek nem képes kompenzálni. Manapság egy gyerek választhat, hogy szórakozik (ami egy gyereknek a dolga volna), vagy tanul... mert sajnos a leadandó anyagot már oly szinten megemelték az iskolákban, hogy ezt heti 30 órában képtelenség leadni... :(

    De ez csak az én véleményem/meglátásom. (Elnézést a lehetséges helyesírási hibákért, már megint későn írogatok :DDD )

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #164 üzenetére

    (igazából ez @SystemRoot)
    "Vagy tudsz jobb módszert? Netán mutassunk a gyereknek autó által széttrancsírozott testeket, vértől lucskos aszfaltot? Vagy lökjük egy autó elé, és rántsuk el az utolsó pillanatban?"

    Na én ezt kipróbáltam - nem képekkel - egy 7. osztályban, gyakorlótanításon. Közlekedésbiztonságról beszélgettünk technikaórán. Kérdeztem hogy mit gondolnak, tudnak autóbalesetekről. Na aztán elkezdtek mesélni, fejek-lábak-kezek-emberek röpködtek, égtek, stb. Kifejezetten élvezték. Na ha az úton körbenézünk témát úgy akarod megtanítani hogy elrettentésül a körbenézés hiányára ilyeneket mutatsz nekik, nyilván büdös semmit nem ér.
    A többivel - rendes viselkedés, odafigyelés, kulturáltság - ugyanez a helyzet...

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz leviske #165 üzenetére

    "Manapság egy gyerek választhat, hogy szórakozik (ami egy gyereknek a dolga volna), vagy tanul... mert sajnos a leadandó anyagot már oly szinten megemelték az iskolákban, hogy ezt heti 30 órában képtelenség leadni..."

    Mondjuk én ezt a részét sosem értettem - nekem ugyan sohasem volt szabadidőm, de nem ám a tanulástól, hanem mert a kertben kellett dolgoznom, amit azért a gyerekek többsége nem csinál... :| Ergo szinte sohasem tanultam, pedig nem vagyok egy zseni.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Crystalheart #167 üzenetére

    Meg aztán szórakozás és szórakozás között is vannak különbségek.
    A dolga volna hogy szórakozzon...? Na az azért meredek. Kisgyerekkeorban OK hogy játékosan kellene tanulniuk, de 10x évesen már jó lenne ha valami ismereteket is kapnának.
    Persze értelmes és érdekesen tálalt ismereteket, amire a magyar oktatási rendszer jelenleg nincs felkészítve semelyik szintjén sem.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • shtml

    őstag

    válasz hcl #166 üzenetére

    Na ha az úton körbenézünk témát úgy akarod megtanítani hogy elrettentésül a körbenézés hiányára ilyeneket mutatsz nekik, nyilván büdös semmit nem ér.

    Nem kicsit csúsztatsz, hiszen amint írod, csak beszélgettetek a balesetekről - és ebből vonod le azt a következtetést, hogy képek mutogatása nem elrettentő hatású.

    Néhány jó kép garantáltan nagyobb elrettentő hatással bír. Esetleg egy látogatás a sarki kórház kórbonctanán.

    Pár éve egy kedves barátnőm komolyan szuicid gondolatokat forgatott a fejében. Próbáltam beszélni a fejével, kevés sikerrel. Erre elhívtam magamhoz és a neten mutattam neki egy rakás képet öngyilkos emberekről (akasztás, főbelövés, vízbefúlás, magasról leugrás, gépkocsi által szétlapított tetem az úttestre kifolyt agyvelővel). Szavakkal nem tudom leírni, mekkora hatással volt rá a bemutató. Azóta jobban tud örülni az életének.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • Eastman

    őstag

    ...szemetel, összefirkálja a házfalat, a kerítést, szétrúgja a buszmegállót, stb, stb, stb... ...pusztít. Pusztítja másét, elpusztít mást.

    Mint sok mindenre, erre sincs jelenleg használható megoldás. Beszélgethetünk róla akár hetekig. Majd összeül egy bizottság. Keresnek fejenként havi 5 kilót, a problémás gyerek apja meg továbbra is csak 75 ezret. Az meg ha hazavánszorog, fix, hogy nem az impresszionistákat mennek kézenfogva megnézni a Szépművészeti Múzeumba. Miért tennék?

    ...amúgy meg öreg vagyok egy fiatal testben. Hogy' is érthetném ezeket a dolgokat? TV-t nem nézek, Szabad Földet olvasok mert nincs telerakva politikával, meg hullócsillagokkal meg szeméttel. ...az való a gyenge kis szívemnek. Aki meg nem azon töri a fejét, hogy hogyan építgesse szépítgesse ezt a vékonyraklopfolt, odaégett, megrágott kis rántotthúst itt a tányér szélén az megnyálazhatja!
    Gyurcsák Viktor meg monnnyon le!

    El kellene végre kezdeni a munkát! Nem csak a folyamatos szájhuszárkodást minden oldalról!

    Kíváncsi vagyok, hogy a bogármester meddig jut a beiskolázással és a népneveléssel. :U

    Évekkel ezelőtt volt "Jó Hiradó" a magyar eggyen. Tele pozitív példákkal és tényleg nem demagógiával. Érdeklődés hiányában megszűnt. :F

    u.i.: ...mielőtt törlöd, szólj pls, mert átraknám "személyes bejegyzésbe". ;)

    [ Szerkesztve ]

    https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

  • Vakegérke

    veterán

    válasz hcl #166 üzenetére

    Nos igen.
    Azonban ha saját húsuk égne a kigyulladt autóban, saját végtagjuk szakadna le egy balesetben, bizonyára nem élveznék.
    Mindezekhez képest ártatlan sérülés mimóza testüknek-lelküknek egy alapos elfenekelés.

    Tényleg nem érti a társadalom?
    Hasznos tagja csak úgy lehet valaki, ha elfogadja az erkölcsi normákat. Márpedig egy gyerek nem úgy születik, hogy génjeibe van kódolva az információ. Igenis a szülő felelőssége az, hogy tisztességre, munkára nevelje gyermekét. A tanárok dolga, hogy okítsák, de óhatatlan, hogy nevelniük is kell. Hát akkor neveljék, de rendelkezzenek fegyelmező eszközökkel is. Ha ez lehetetlen, akkor elszabadul(t) a pokol, és piti kis suhancok terrorizálják a tanárokat, ezzel pedig az oktatást. Ők mehetnének a levesbe, szakadjanak meg nagylegénységük terhe alatt. Csakhogy azokat is gátolják a tanulásban, akik szívesen vennének részt a megalázott, és ezért nyugdíjba vonult tanár bácsi óráin.
    Kondul a vészharang.
    Senki kis suhancok diktálják a normákat, érett embereket, kiművelt főket aláznak meg, tekintenek lábtörlőnek.
    Hát miféle erkölcsi norma ez? És még akadnak olyanok, akik ennek a folyamatnak a meggátolása ellen emelnek szót?

    Elszomorító, hogy csak páran használták azt a szót, hogy kötelesség. Pedig fontos. Nekünk kötelességünk eltartani, nevelni a gyereket, de kötelességünk lenne a fejébe verni azt is, hogy tisztelettel kell bánnia az idősebbekkel, no meg persze tisztelettel tartozik a tanároknak.
    Ki a fene adja át a tudományt a gyereknek, ha nem a tanár? Egész életünkre kihatással van mindaz, amit az iskolában kap(t)unk. És ha egyetlen tanár sem bírja a suhancok vegzálását, akkor mi lesz? Oktatás nyista, aztán amilyen bunkó volt a kölök, arra csak rálicitálhat.
    Azt sem elfeledni ám, hogy ezekből a gyerekekből kerülnek ki az ország koponyái, vezetői. Miféle szemléletet fognak képviselni?

    Kérem tisztelettel, legalább az önvédelem jogát adjuk meg a tanároknak, nevelőknek. Ebbe pedig beletartozik az is, hogy nem hagyja elkanászodni a fegyelmezetlen diákot, mert annak nincs jó vége.

    Na most üthet a tanár, vagy bunkó jövő elé nézünk?

    Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

  • shtml

    őstag

    válasz Vakegérke #171 üzenetére

    hogy tisztelettel kell bánnia az idősebbekkel

    Az életkor még messze nem jogosít fel a tiszteletre.

    Azt sem elfeledni ám, hogy ezekből a gyerekekből kerülnek ki az ország koponyái, vezetői. Miféle szemléletet fognak képviselni?

    Mint a mostani vezetők. A jelenlegi politikai "elitnél" mélyebbre süllyedni már komoly teljesítmény lenne.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz shtml #169 üzenetére

    1. olvasd el Vakegérke következő üzenetét... az elejét.
    2. beszélgettünk : ők mondták, én szörnyülködtem azon amiket mondanak. Pedig van gyomrom, horrorfilmeken nem szoktam öklendezni. Sem játékokon, bár nem sokat játszok.
    Ha képeket muattam volna, még jobban elindult volna a hangyasereg... Most nem az a baj hogy élénk a fantáziájuk, hanem az hogy nem rettenti el őket a lehetséges végkimenetl, mert nem tudják felmérni a következményeket.
    A kórbonctant tuti érdekesnek találnák... de csak pár év múlva tudnák összekapcsolni az ott látottakat + a gyorshajtást sajnos.

    De a szerző sokkal jobban leírta 1-2hsz-szel odébb.

    A jelenlegi elitet meg ne hozzuk fel példának, attól is felfordul a gyomrom... A kultúráltság és kötelesség/felelősségtudat ott is kiveri a biztosítéskot ; elrettentő példának jó, hogy miért is kéne nevelni, nem csak tanítani?

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • SystemRoot

    őstag

    válasz wiggen123 #162 üzenetére

    "Most mi a bajod a szebb jövőt köszönéssel?"

    az egész hszem, arról szól hogy ezt fejtem ki... :U

    "De egy ilyen embertől, aki azonnal elkezd személyeskedni, ha valaki nem tetszik neki nem is vártam mást."

    Hát figy, sztem te ne is várjál tőlem semmit, amúgy sem neked írtam. Ha a címzett bántónak érezte akkor majd reagál és megbeszélem vele. Neked ehhez semmi közöd.

    De ha már reagálok rád akkor elmondom neked hogy miért reagáltam arra amit ő írt:
    észrevettem hogy fiatal, észrevettem hogy a hozzáállása nem eléggé érett a témához, és láttam azt a bizonyos ismert köszönés fajtát, amiből úgy gondoltam hogy akár olyasféle, fasiszta / ultra-nacionalista emberek hatása alatt van. Úgy gondoltam hogy hasznára válhat ha szembesül egy véleményezéssel.

    Itt nincs szó személyeskedésről, rosszul ítéled annak. Itt ugyanis nézetekről van szó, és azok bírálatáról. Ha hardverről lenne szó és én szidnám a személyét az helytelen lenne. De én egyrészt kritizálok, másrészt pedig itt pont ez a téma középpontja.
    Remélem érthetően fejtettem ki.

    Üdv.

    [ Szerkesztve ]

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • SystemRoot

    őstag

    válasz Vakegérke #171 üzenetére

    Nem akarlak mebántani, de sztem teljesen egyszerűen és szűken látod a problémát.

    Két dolgot fűznék hozzá:

    1. Olvastál Karinthyt?
    Akkor tudod hogy akkor is rendetlen és neveletlen volt a diákság és akkor sem tanult. Csak a steinmann.:)

    2. Elmondanék még egy okot hogy miért nem érne semmit a Te fenyítős módszered. Ugyanis nem gondolod hogy a diákok többsége veri a tanárt, sőt hogy egyáltalán mindenki verekedős. A társadalom történelme bonyolult dolog, nagyon bonyolult és komplex problémákkal. A nagy többség nem tanul, és nincs rendes értékrendje. Ezt teljesen jól látod. Nem érdekli őket a tudományok és ha hazamennek bekapcsolják a tvt, haverokkal csetelenek és a legfontosabb a "haveri élet". Ez van. Ez probléma. De szó sincs itt kirívó magatartásról. Ezen diákok nagytöbbsége nem verekszik, legfejlebb néha vagánykodik egy kicsit és beszólogat, meg ugye nem tanul és nem is érdekli. De itt akkor most mit csinálsz? Ez ugynais az igazi probléma, nem az a pár százalék (vagy annyise) gyerek aki veri a tanárokat és súlyosan problémás. Ezekkel amúgy sem lehet mit kezdeni, megverei a tanár akkor legfeljebb iskolában normális lesz ideiglenesen. Ilyenek mindig vannak a társadalomban, és sosem tudtunk velük mit kezdeni, csak a regényekben vannak nagy személyiség átalakulások.

    A többség aki majd az országunkat meghatározza, arra kell koncentrálni. De a tanulást te soha nem fogod megszerettetni a szigorral és a fenyítéssel. Mellesleg az már az én személyes véleményem hogy gyenge félmegoldás a fenyítés bármiről is legyen szó.

    Üdv: SystemRoot

    [ Szerkesztve ]

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • Vakegérke

    veterán

    válasz SystemRoot #175 üzenetére

    Természetesen tiszteletben tartom a véleményed. Szűken látnék? Inkább másként. Engem - vagyis minket igazolt már saját viselkedésünk, és az általunk felnevelt korosztály. Hogy ne ködösítsek, mindkét gyerekem 30 fölötti, önálló életet élnek. Tisztelik a kort, udvariasak.

    Karinthy teljes sorozata megtalálható a polcomon. Én is hoznék egy példát; Röhög az osztály.
    Azt hiszem Bauer volt az, aki bebújt a szemetesbe, aztán megérkezett a tanár. Az osztály viselkedésén nem vett észre semmit, vagyis fegyelmezettek voltak a diákok. Persze egy suta beszólására röhögésben oldódott az elfojtott feszültség.
    Ma ez másként zajlana.
    "...normális lesz ideiglenesen."
    Minél több az ideiglenes eset, annál nagyobb esély van az állandósulásra.

    Ahogy már írtam, gyerekeimnél eljött az idő, amikor már nem volt szükség büntire. Elég volt egy szigorú pillantás, vagy egy ejnye-bejnye. Így működne ez az iskolában is, ha rájönnének a lurkók, hogy nem érdemes szemtelennek lenni.

    Elmesélek valamit.
    Másodikosok voltunk, két srác nem írta meg a házi feladatát. Kihívta őket a tanító néni a katedrára, és közölte velük, hogy ez nem fordulhat elő még egyszer. Valamit tenni kéne, hogy el ne felejtsék. De mit? Töprengve járkált, a srácok meg izzadtak. Aztán a tanító néni vállat vont, odament az asztalához, és kézbe vette a zsebkését. Szép lassan kinyitotta, mi meg dülledt szemmel néztük. Az imposztorok hol sápadtak, hol vörösek voltak. A tanító néni odalépett hozzájuk, és közölte velük, hogy levágja a fülüket. Meg is fogta az egyikét, vészesen közeledett a bicska is a fülhöz. A srác ekkor felordított félelmében, és a másikkal együtt bömbölni kezdett. Mondanom sem kell, a tanító néni megkegyelmezett nekik.
    Nos, nevezhetjük barbár eljárásnak is a dolgot, bár nem ütötte meg a gyerekeket. Esetleg ez jobb módszer lenne?
    Egy biztos, az osztály átlaga kimagasló volt a tanító néni tárgyában.

    Nem kéne erről beszélgetnünk, ha a gyerekek a családban megfelelő normatíva szerint nevelkednének. Itt pedig újra, és újra csak előkerül a szülők felelőssége.

    Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

  • shtml

    őstag

    válasz Vakegérke #176 üzenetére

    A tanító nénit minden normális országban azonnal kirúgták volna és eltiltották volna a hivatása gyakorlásától. Lecke meg nem írásáért késsel fenyegetni egy diákot? Egy ilyen apró vétségért életre szóló megcsonkítással megfenyegetni? Na ne!!!

    Én a diák helyében hasba rúgtam volna a tanító nénit, de úgy, hogy leszakadjon a méhe és lehetőleg többszörös belső vérzéssel vigyék kórházba! Csak az egész osztály lett volna a tanúm, hogy késsel és egy testrészem levágásával fenyegetett meg és a tett elkövetését is megkezdte ("Meg is fogta az egyikét, vészesen közeledett a bicska is a fülhöz."). Még egy magyar bíróság is elfogadta volna a reakciómat a támadással arányos mértékű jogos önvédelemnek.

    Nem mellesleg a tanító néni épp arra mutatott példát, hogy a legkisebb kihágást is agresszióval kell megtorolni. Nem éppen ez az, amit annyira nem szeretünk a "mai" fiatalságban?

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • Vakegérke

    veterán

    válasz shtml #177 üzenetére

    Remélem egyértelmű volt, hogy nem értek egyet az ilyen módszerrel. Hatékony ugyan, de késnek semmi keresni valója a nevelésben.
    Egyébként 8 évesen nem igazán rugdalóztunk, már csak neveltetésünk miatt sem.

    Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

  • kicsitomi88

    őstag

    válasz Vakegérke #178 üzenetére

    Miért lenne hatékony? Mi a cél? Fejtsd ki kérlek.

    90 87.5 87.8 87.5

  • Vakegérke

    veterán

    válasz kicsitomi88 #179 üzenetére

    "Egy biztos, az osztály átlaga kimagasló volt a tanító néni tárgyában."
    Ezért. De mint már mondtam, a módszer nem követendő, csak érdekességként meséltem el.

    Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

  • shtml

    őstag

    válasz Vakegérke #178 üzenetére

    Tényleg, nem állt össze bennem, hogy nem lehet második gimnáziumi osztály, mert ott tanár nénik vannak. Ám mindez nem változtat azon, hogy az ilyen tanító/tanár nem iskolába való, hanem a józsefvárosi éjszakába. Kíváncsi lennék, vajon a nehézfiúk is annyira megijednek-e tőle, mint az a két szerencsétlen 8 éves kölyök.

    A te gyerekkorodban persze más idők jártak, de egy rendőrségi feljelentés a szülők részéről talán már akkor sem lett volna eredménytelen. Ma egész biztos azonnali elbocsájtás és büntetőeljárás várna a tanító nénire. És ez nagyon helyes így. Az iskolában nincs semmi helye az erőszaknak és az erőszakkal való fenyegetésnek. S ez nemcsak a diákokra vonatkozik, hanem a tanárokra is.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • kicsitomi88

    őstag

    válasz Vakegérke #180 üzenetére

    Ezek szerint a pedagógus munkájának legfőbb hatékonyságát az érdemjegy jellemzi nem a gyermek testi-lelki egészséges fejlődése?

    90 87.5 87.8 87.5

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz kicsitomi88 #182 üzenetére

    Nos, ha valaki testileg-lelkileg egészségesen fejlődik, anank rossz érdemjegyei nem lesznek. :) Fordítva már nem feltétlenül igaz...

  • kicsitomi88

    őstag

    válasz Crystalheart #183 üzenetére

    A smiley előtti rész nem igaz :) Te sem láttál sok gyereket :B

    [ Szerkesztve ]

    90 87.5 87.8 87.5

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #176 üzenetére

    Már elnézést, de téged legfeljebb a saját gyermekeid felnevelése igazolhat, a korosztályodat a fiatal korosztály felnevelése legfeljebb a csúfos kudarcban igazol...

    Én is hagy mondjak el egy történetet: Magyar Néphadsereg mn xxxx számú "szanatóriuma", önvédelmi oktatás a sportpályán. A napi feladat a kés elleni önvédelmi harc. Okoskodó parancsnok feljön ellenőrizni, kiválaszt egy rossz kinézetű csókát, hogy akkor mutassa meg, mit tud, adnak neki egy fakést, szúrja meg a honvéd a hadnagyot. Nem akarom hosszúra nyújtani a sztorit, lényeg az, hogy mire a hadnagy kinyitotta a szempilláját, a gyerek háromszor megszúrta. Ezt mégegyszer eljátszották, majd a hadnagy elkotródott.

    Ezek után az őrmester, aki rossz kinézetben közelebb állt a honvédhoz, mint a hadnagyhoz, mondta, hogy akkor ismételjenek, szúrja meg őt is. Ennek a sztorinak meg az lett a vége, hogy amikor a gyerek szúrni akart, kapott az őrmesterétől egy akkora pofont, hogy lefeküdt tőle. Majd ráparancsoltak még kétszer, mindkétszer ez lett az eredmény.

    Ezt a te esetedre úgy kell interpretálni, hogy hülye picsa kaszkadőr öngyilkosjelölt tanerő ne hadonásszon bicskával, mert lehet, a diákjánál nagyobb arzenál van, és jobban is tudja használni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz kicsitomi88 #182 üzenetére

    A pedagógus munkájának hatékonyságát egy dolog jellemzi igazán: felvették-e a gyereket a következő oktatási intézményébe vagy sem.

    A többi az erősen melléduma szerintem.

    Szerk: a dolgot nyilván értelemszerűen kell alkalmazni.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • shtml

    őstag

    válasz Crystalheart #183 üzenetére

    Egy gyengébb képességű gyerek is fejlődhet testileg-lelkileg egészségesen.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #171 üzenetére

    Majdnem teljesen egyetértek.
    Amivel nem:
    - amelyik tanár hagyja, hogy suhancok beletöröljék a lábukat, az lábtörlő.
    - azt kellene végre felfogni, hogy az általad leírt (és általam is elfogadott) cél eléréséhez nem a pofozkodás az egyetlen út, sőt, azt hiszem, pont a tanári pofozás nem vezet oda, ahova.

    Az önvédelem joga adott a nevelőnek, de a törvény az arányos önvédelem jogát adja meg, nem pedig a túlkapások jogát. Egy elmulasztott matek háziért a fogsor kiverése vagy a fül levágása nem arányos önvédelem, hanem túlkapás és a tanári alkalmatlanság mintája.

    Te azt mondod, nem tanulnak a gyerekek, én meg azt, hogy a tanár alkalmatlan, ha nem tanulnak a gyerekek. Ne adjuk meg a fizikai erőszak jogát a tanárnak azért, mert egyébként a pályára alkalmatlan és ezt az alkalmatlanságát néhány pofonnal akarja takargatni. A pofon nem a tanár hibájának korrigálására szolgál, amelyik tanár pofozkodni akar, az pofozza fel saját magát, hogy hagyta idáig fajulni a helyzetet.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz leviske #165 üzenetére

    "ezt pedig egy gyerek nem képes kompenzálni. Manapság egy gyerek választhat, hogy szórakozik (ami egy gyereknek a dolga volna), vagy tanul... mert sajnos a leadandó anyagot már oly szinten megemelték az iskolákban,".
    te se jártál még rendes iskolába, úgy látom...
    egy gyerek lazán megbirkózik annak az anyagnak a többszörösével is, mint amit egy átlag suliban a fejébe akarnak tölteni.
    Az elejétől kell követelni és akkor azt szokja meg. Ennyi a trükk.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz shtml #187 üzenetére

    Kérdés, mihez mérten. Nem feltétlenül nevezhetjük gyengébb képeségűnek, ha - maradjunk a példánál - asztalosnak kiváló lesz, míg orvosnak esélytelen. De aki az élet semmilyen területén nem képes megállni, no az az igazán gyengébb képességű, és lelkileg rosszul fejlődött, a társadalom számára szinte hasznontalan, vagy épp káros...,

    A mai osztályzási rendszer persze nem jó mérőeszköz minderre.

  • kiborg

    aktív tag

    válasz tkazmer #101 üzenetére

    Hali!

    Végigolvasva a cikket, kiderül, hogy hangos is készül, az olvasni nem tudóknak !!!
    Ha nem tud olvasni, akkor hogy a fenébe pötyögi be az oldal címét.
    Ha meg olyan kicsi, hogy nem tanult olvasni, akkor nem feltétlenül a gép előtt van a helye.

    A topicot nem olvastam még végig, majd jön egy vélemény is.

    Ésszel él az ember - mondá a kannibál!

  • #64791808

    törölt tag

    válasz Crystalheart #190 üzenetére

    Apropó asztalos. A faiparban tevékenykedem részint, így sok ezzel kapcsolatos ismeretem van. Múltkor gépeket adtunk el egy asztalos iskolának. A tanulók között volt jó pár gyenge képességű srác is. Konkrétan nem volt egyik sem debil, de azért lehetett látni, hogy nagyon nem agysebészek.

    Megkapták a gépeket, megtanulták őket használni, egy hónap múlva volt egy verseny, mindenki kapott alapanyagot, és azt csinált vele, amit akart, lényeg, hogy szép legyen, és használható legyen. Két konzekvencia született:

    1., Egyszerre annyi boldog embert nem sokszor látsz. A valódi boldogság, a teremtés, az alkotás élménye jelent meg, olyan hévvel dolgoztak, hogy az ihaj.

    2., A végtermékek egytől egyig kiváló munkák lettek, olyan fa ablakot csinált az egyik srác, akármelyik német ablakgyártó cég fejet hajtott volna.

    Mi a lényeg? Az, hogy mindenkit helyén kell kezelni. Ha a hülyét összezárják az okossal, akkor az okos le fogja nézni a hülyét, a hülye utálni fogja az okost. Nem kisegítő iskola kell, hogy a hülyéből is okost csináljunk, mert a biológiát megbaszni nem lehet. El kell helyezni a gyereket a társadalomban. Ha ez nincs meg, addig konfliktus lesz, ha ez még szabályozva sincs, akkor a hülyegyerek szájba fogja rúgni a tanárát, mert még senki nem mutatta meg neki, hogy idenézz te marha, fogd meg a gyalut, és olyat csinálsz vele, ami pénzt ér.

    BTW ebben az állam is ludas. Akartunk csinálni az Országos Cigány Önkormányzattal együtt egy faipari központot. Mi jól járunk, mert eladjuk a gépet, a önkormányzat jól jár, mert ő biztosít területet és részesül a profitból, az állam jól jár, mert ezek az emberek már termelnek. A pénz 2/3-a megvolt, az állam adta volna a maradék 1/3-ot, de nem tette, "adminisztrációs okok miatt". Nyilván... nem ad azért pénzt, hogy szavazókat veszítsen... Vagy meséljem el azt, mikor szélerőművet akartunk építeni ezelőtt 12 évvel, meglett volna a befektető, adtuk volna a pénzt, az államnak csak engedélyezni kellett volna. Az volt rá a válasz, hogy építhetjük, de az összes áramot be kell szolgáltatni kWh-ként 12 fillérért, és külön mi sem használhatjuk a megtermelt áramot, azt újra meg kell venni az áramszolgáltatótól, a százszorosáért. Tehát az állam nem engedte, hogy rentábilis legyen a vállalkozás.

    Tehát amikor felmerül egy kérdés, hogy ez vagy az el van szekszuálva, és változtatni kellene rajta, mindig arra gondoljatok, hogy aki képes változtatni, annak érdeke-e a változás. A válasz a legtöbb esetben az lesz, hogy nem.

  • kiborg

    aktív tag

    Na végigolvastam. Mindkét félnek igaza van.
    Saját életemből egy példa:
    Még óvodás koromban kaptam egy pofont a óvonénitől, mert Ő ismert! Történt, hogy iskolába felkerülés előtt teszteket irogattunk, meg ilyenek. Én mint egy rossz gyerek, aktívkodtam, rosszalkodtam, nem figyeltem oda, zavartam a többieket. Ő megfigyelte, hogy ha nincs olyan társaságom, ahol tudok rosszalkodni, akkor nagyon jól írom meg a teszteket, de így olyan hullámzó a teljesítményem.
    Kétféle megoldás állhatott előtte a; folyamatosan olyan társaságba tesz, ahol nincs módom zavarni, figyelnem kell, b; lekever egy taslát és ezáltal elérte azt, hogy amivel foglalkozok arra figyeljek EGÉSZ ÉLETEMBEN. Ha az elsőt választja, akkor amíg az oviban vagyok meg tud óvi, de mi lett volna általánosban, vagy amikor felkerültem középiskolába a nagyvárosba ???
    Rövidtávon ez csak valsz a félelemnek volt köszönhető, majd idővel ez mindennapi rutinná vált és belémrögződött.
    Melyik verzió a jobb ? Én amondó vagyok, hogy a második verzió sokkal jobbat tett nekem. Erre a pofonra még így 20 év távlatából is emléxem, míg pár atyai szeretből eleresztett sallerre nem, főleg nem anyám (v. apám) elbeszélgetéseire velem.
    NÉHA egy jóidőben elcsattant nemtúlzott pofon igenis nevelő célzatú tud lenni, de mindent csak mértékkel. Ha sok, akkor már tényleg agressziót, dacot vált ki és ez pont az ellentéte annak, amit szeretnénk.

    Voltak akik példálóztak itt az állatokkal is. Sajnos hiába szidtuk le, zavartuk ki a macskát, mégis felment az asztalra. Egyszer egy agresszív pillanatomban láttam meg, visszakézből kapott egy olyan pofont, hogy 1,5 m-t repült. Soha többet nem ment fel az asztalra. Ellenben előtte és utána is bejött a szobámba és felfeküldt mellém az ágyra. (Azért volt 1-2 nap mosolyszünet).

    Személyszerint én Vakegérkének adok igazat, hogy a szülőnek kell megnevelnie a gyereket, akár testi fenyítéssel is (néha). A tanár is adhatna neki, de csak nagyon indokolt esetben, bár ebben nem vagyok egészen biztos.
    Szintén velem esett meg, hogy az 1-2 osztályos tanítónéni ugyanaz volt, mint anyukámnak. Így ő ismerte, nyugodt volt, hogy jó kezekben van a gyereke. Ellenben én valamiért nem voltam szimpatikus neki ! Így a rosszjegyek , rossz magaviselet, rossz szorgalom általános volt otthon. Ahol ezt meglehetősen nehezen viselték és nem csak rábeszéléssel próbáltak rávenni a tanulásra. Miután feljebb kerültem ez a probléma megoldódott, szüleim is rájöttek, hogy nem én voltam a hibás, de az elcsattant pofonokat nem tudták meg nem történtté tenni.

    Lehet, hogy nem volt éppen a leghumánusabb a szüleim nevelése, de modorom s viselkedésem miatt még egyik munkahelyemen sem kellett szégyent vallanom.
    Mostmár belátom, hogy sok pofon nevelői célzattal repült, de akkor és ott nem éreztem helyesnek, nem láttam be azt, hogy ŐK jót akarnak nekem.

    Végül egy vicc, ami a témához kapcsolódik:

    Anya és kisfia ül az ölében, szemben vele az üres ülésre leül egy idősebb néni, a gyerek, lóbálja a lábát és néha-néha belerúg az idős fájólábú nénibe. Az eleinte igyekszik odébb húzódni, de már nem tud, a rugdosás viszont nem marad abba, végül szól az anyukának.
    -Kedvekém, lenni szives rászólni a fiára, hogy ne lóbálja olyan hevesen a lábát, mert néha belerúg a műtött lábamba és hát igencsak fáj !
    -Hova gondol - szól a fiatalasszony - én korlátozom a gyerekemet a fejlődésben !!!
    Nem tud mit tenni az idős asszony, csendben marad. A szóváltásnak tanuja volt egy 18 éves feketedzsekis, láncos, bakancsos srác is. Egyszercsak fogja magát és az anyuka hajába belenyomja a rágóját. Éktelen haragra gerjed az anyuka, de a srác egyetlen mondattal leszereli:
    -Nyugi van mamika, engem sem korlátoztak a fejlődésben...

    Kicsit elgondolkodtató, nem ?

    Ésszel él az ember - mondá a kannibál!

  • shtml

    őstag

    válasz kiborg #196 üzenetére

    Bizony elgondolkodtató. Főleg azért, mert a bakancsos ifjút a jelek szerint a szabados neveltetése nem akadályozta meg abban, hogy egy adott szituációban helyes döntést hozzon.

    Edit: Így nézve már nem olyan biztos, hogy az esetből az a tanulság vonható le, amire te gondoltál.

    [ Szerkesztve ]

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • Vakegérke

    veterán

    (#181) shtml: Az eset 3 évvel az '56-os események után történt. Köztudott, hogy olcsó volt az emberélet, és erre az emberek 3 év után is emlékeztek. Talán ennek is tudható be, hogy nem vették zokon a szülők a tanító néni módszerét. Amondó volnék, hogy inkább örültek, hiszen egész jó jegyeket vitt haza a gyerek.

    (#182) kicsitomi88: Már mondtam, a módszer nem helyes, de hatékonynak bizonyult. Egy kis félelem csodákat tett a lusta diákokkal is.

    (#185) bambano: Ezt nem pontosan értem:
    "...a korosztályodat a fiatal korosztály felnevelése legfeljebb a csúfos kudarcban igazol..."
    Talán probléma lenne a mai 30-asokkal? Talán brutálisak, agresszívak, vagy csak tudatlanok?
    Ami pedig az esetet illeti, talán nem figyeltél. 8 éves kölykökről volt szó, akiknek eszükbe sem jutott, hogy vitatkozzanak egy felnőttel. Hol volt nekünk arzenálunk...
    (#188): Ez sem világos számomra.
    "- amelyik tanár hagyja, hogy suhancok beletöröljék a lábukat, az lábtörlő.
    - azt kellene végre felfogni, hogy az általad leírt (és általam is elfogadott) cél eléréséhez nem a pofozkodás az egyetlen út, sőt, azt hiszem, pont a tanári pofozás nem vezet oda, ahova."

    Ha nincs eszköz a tanár kezében, hogy legyen nem lábtörlő agresszív kamaszok közt?
    "Te azt mondod, nem tanulnak a gyerekek, én meg azt, hogy a tanár alkalmatlan, ha nem tanulnak a gyerekek."
    Igaz a megállapítás, ha a gyerek akar tanulni. De mi van akkor, ha az akarat csírája is hiányzik, és csak muszájból jár iskolába?

    (#194) Cerebellum: Észrevételeddel, okfejtéseddel abszolút egyetértek.

    (#196) kiborg: "Én amondó vagyok, hogy a második verzió sokkal jobbat tett nekem."
    Akik most berzenkednek a második verzió ellen, azok majd akkor sírnak, ha az élet iskolájában állnak bukásra.

    Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #64791808 #194 üzenetére

    Az államnak azért nem érdeke az oktatáson változtatni, mert így jobb fogyasztók nevelhetők :(

    Amúgy a faiparis sztori nagyon jó :) Hasonló példa a technikaóra általánosban. Annyi boldog, jól szórakozó gyereket még nem láttál, mint én amikor gyakorlótanítottam. Akkoriban akarta valami oktatási főfejes megszüntetni a gyakorlati technikaoktatást... Amikor azt meg a tesit élvezték a legjobban :)
    (Na meg csak az emberek 80%-a műszaki analfabéta, tehát nincs szükség az iskolában technikatanításra... Gratulálok...)

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz hcl #199 üzenetére

    "Az államnak azért nem érdeke az oktatáson változtatni, mert így jobb fogyasztók nevelhetők"

    Pedig az a 10 milla csóró elvileg nem tétel.

Új hozzászólás Aktív témák