- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Messze van az S800-tól sajnos. Azért nem épít rá senki. Az IGP-je iszonyatosan maradi a tíz éves alapokra épülő technológiájával. Az Adreno 330 lényegesen erősebb és modernebb. A Tegra 4 ugyanazt az elavult IGP architektúrát használta, mint a Tegra 3. Amint egy nem szokványos vertex shader terhelésű játékot kap, rögtön összecsuklik a teljesítménye.
A Tegra 4i-nek az a baja, hogy hiába van beleintegrálva modem, CDMA már nincs benne. Egy telefont tehát úgy kell elkészíteni az USA-ra, hogy a Tegra 4i-ben kikapcsolják a modemet és raknak mellé egy jót.
A Tegra K1 eleve nem célozza meg a handset piacot. A tablet lesz a minimum szint, ami érdekli az NV-t, és innen az AIO, az autók, a konzol, és a tévék. Persze ha lesz igény rá telefonként, akkor nem mondanak nemet, de nem erőltetik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontos fogyasztási adatot még nem mondtak, de annyit lehetett hallani, hogy 5 és 8 watt között gondolkodnak. Az 5 wattosok simán jók tabletbe. Ennyit fogyaszt a Tegra 4 leggyorsabb verziója is. A Tegra Note tabletben 4 wattos verzió van, tehát picit reszelnek rajta és 7 colos gépekbe jók.
Azt nem tudom, hogy az AIO-knak lesz-e nagyobb fogyasztású verzió. A piac jellegzetességét tekintve 15 wattig simán elmehetnek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Rengeteg baromságot mondtak. Viszont ez egy jól összerakott lapka. A mérnökök munkája nagyobb tiszteletet érdeme, minthogy az NVIDIA Apple-t majmoló marketingeseinek baromságai miatt leégessük, és elterelje a figyelmet a fontos dolgokról.
(#25) berVi: Ugyanezt tudom neked is írni. Az a két slide is baromság, de túl jó a lapka ahhoz, hogy ezzel törődjünk, így inkább érdemes ezeket ferdítéseket figyelmen kívül hagyni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tök mindegy az OpenGL ES 3.0. A unified shader terjedése miatt ma már OGL ES 2.0 alatt is négyszeres a vertex shader terhelés mint egy éve. Ez a legnagyobb gondja a Tegra 4-nek. Az ES 3.0 hiánya csak ráadás.
A mai mobil benchmarkok abból a szempontból teljesen irrelevánsak, hogy tized akkora vertex shader terhelést használnak, mint egy új mobil játék. Pontosan azért, hogy a nem unified rendszerek eredményei is értékelhetők legyenek. A játékok azonban már továbbléptek.Valamekkora sikere biztos lesz. Az NV a Tegra K1-re bevezeti a full OpenGL 4.3-at. Talán a 4.4-et is (+CUDA). Ez semelyik más gyártónál nem lesz elérhető. Még az OpenGL 4 is kétséges. Egyszerűen ez tud olyat, amit más nem. A Tegra 4-nél azt kellett nézni, hogy mi az amit nem tud egy másik SoC-hoz képest.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézd JHH mondta, hogy a handset piacon nem számítanak nagy sikerre. Ez be van kalkulálva. A tabletben van hely egy extra modemnek, oda bőven jó ez a lapka. Szóval szerintem a tabletekben biztos nagyobb sikert ér el, mint a Tegra 4.
A Microsoft régóta Qualcomm-buzi. Velük képzeli el a teljes Windows Phone és RT felhozatalt. Csak idő kérdése, és az NV-t dobják. Őszintén szólva nem hiszem, hogy az NV annyira sírni fog, ha elvesztik a Windows RT-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Google fülét már rágják a nagy kiadók. Főleg az EA, hogy hoznának a platformjukra full AAA game-et, de buta a droid hozzá. Viszont az NV is ebbe az irányba megy, illetve az EA szándékosan leválasztotta a DICE-ről a Frostbite csapatott, hogy ne csak a Frostbite 3-mal törődjenek, hanem a full OpenGL-t és ES-t is támogató Frostbite Go motor új verzióit is fejlesszék. Utóbbi felel majd a PC-re és konzolra kiadott AAA játékok meghajtásáért Androidon és iOS-en. És nem elégszik meg holmi OpenGL ES 2.0-val. Még a 3.0-t is csak butítva támogatja. Az Unreal Engine 4 el sem fogadja az ES verziót.
Szóval az Android jövője az OpenGL fejlesztése. És a full verzió támogatásának beépítése nem komoly feladat. Idő kérdése és megtörténik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Meteorhead #39 üzenetére
Az OpenGL szerencsésebb terep. Még a core funkciókkal is kisebb az overhead, mint DirectX-en. A bindless és a multi_draw_indirect kiterjesztésekkel meg aztán nagyon el lehet szállni. Nem egy Mantle szint, de túlmutat a DirectX határain.
Sajnos a legtöbb korlátot maga a WDDM állítja fel. Pont az nem engedi a mögötte található hardver memóriájának direkt elérését. Ilyenje egyébként van az Androidnak is. Ezek gondoskodnak arról, hogy ne húzhass ki a hardver alól egy olyan erőforrást, amivel dolgozik. A Mantle megengedi, de ha rosszat csinálsz, akkor le is fagy a gép. Szóval ez pro/kontra helyzet.
Szerintem annyira nem konkurens az NV és az AMD mobil gaming koncepciója. Mindkettő kínál olyat, amit a másik nem. Aki androidos az NV-ét választja majd, míg a PC-sek az AMD-ét.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FehérHolló #57 üzenetére
Hát baromira nehéz rendszerek. Kamera négy oldalt, lézeres távolságmérő elől, és pár egyéb szenzor. Ezek nyomják az adatot a hardvernek feldolgozásra. A hardveres implementációja ennek nem nagy kunszt, a szoftver működését nehéz belőni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FehérHolló #59 üzenetére
Biztos a hardverrel szívtak? Azért itt csak adatok továbbításáról van szó a lapka felé. A szoftverrel lehet csak szívni, hacsak nem amatőrök válogatták össze a hardvereket.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FehérHolló #61 üzenetére
Nem is gondoltam rá, hogy katalógusból szerzik, de őszintén szólva az ehhez szükséges hardveres alapok már évek óta megvannak. Ami hiányzott az a számítási teljesítmény pár watton belül.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV ma is szereplője a HPC szervereknek, ezeknek az evolúciója a SoC lesz, hiszen a CUDA Next már megosztott virtuális memóriát igényel a CPU és az IGP között. Őket a mikroszerverek nem érdeklik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.