Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dandris

    tag

    válasz wsanyi #15 üzenetére

    per pill a tesztek szerint a tr2 sok helyen a 7980xe-vel küzd, ott nagy ár különbség pedig nincs

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz wsanyi #42 üzenetére

    Köszi a pontosítást, nagy hirtelenjében elírtam: i7 4790K van a farmban és a 32 mag valóban 8db. i7-nek felel meg.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz wsanyi #59 üzenetére

    3D rendernél csak korlátozottan lehet bérelni a render szolgáltatásokat, mert az esetek többségében (70-80%) gyors preview-k kellenek, azaz a render adminisztrációja: feltölteni a jelenetet, kivárni a rendert, letölteni a végeredményt túl sokáig tart.
    A legnagyobb probléma, hogy nem csak a jelenetet kell feltölteni, hanem a teljes környezetet, azaz asset-eket, shader-eket, plugin-okat. Aztán minden rendernél szinkronizálni kell a változásokat, mert ha egy textúra változik, de az online farmon nem frissül, akkor kukázhatod az összes lerenderelt framet.

    A végső verziót max. beállításokkal persze már lehet bérelt farmokon is rendereltetni, de a legtöbbször nagyon limitált a bérrenderelés, mert ez meg az a plugin hiányzik, vagy nem azt a verziót használják. Vagy fizetheted magad a licensz díjat annyi gépre, amennyit használsz. Szóval macerás.

    Ezen kívül komolyabb projecteknél az ügyfél biztonsági előírásai nem teszik lehetővé, hogy bármilyen adat elhagyja a céget.
    Ha egy nagyobb kiadóval vagy filmgyártóval tárgyalsz, akkor rádküldenek egy auditort, aki pontozza az IT biztonságot és ha nem értél el megfelelő pontszámot, akkor nem írják alá a szerződést, hiába imád a rendező vagy haver a producer. Ezeknél a pontozásoknál pedig bármilyen függés online szolgáltatásoktól durva pontlevonásokkal jár, amit más befektetésekkel lehet ugyan pótolni (pl. fegyveres őrség a szerverszoba előtt +pont :Y ), de nem nagyon éri meg.
    Kis cégeknél, vagy állami támogatású művész projecteknél jöhet talán szóba az online rendereltetés, ezek általában használják is, de még ilyenkor is kell egy alap renderkapacitás helyben.

    Az erős, sok magos worstation egyébként az online renderelés koncepcióba is jól illeszkedik mondjuk párfős cégeknél: az irodában tartasz 2-3 gépet a gyors preview-khoz, magát a kész jelenetet pedig küldöd az online renderfarmra. Ilyenkor több mag = gyorsabb preview = több lehetőség a javításra = jobb minőség.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz wsanyi #59 üzenetére

    Mert PH alapvetően nem tolmács és fordító cégként létezik, hanem újságírói cégként.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz wsanyi #66 üzenetére

    Ez úgy működik, hogy bevállalnak még egy projectet, a világosítók meg vinnyognak, hogy kevés a render kapacitás, mire azt mondják, hogy ok most ennyi pénz van, amit inkább új gépekre költenek, mint a meglévők lecserélésére.
    Az i7-eket szvsz csak akkor cserélik, ha már nem fér el új gép és a légkondit is bővíteni kellene, mert akkor olcsóbb a régebbi gépeket cserélni, mint újabb helységet kialakítani. Persze most is megérné az energiafogyasztás miatt, de a beszerzéseknek van némi laggja, hogy nem akkor költenek pénzt, amikor megérné az infrastruktúrába fektetni, hanem amikor már végleg kifogytak az egyéb lehetőségekből.

    A GPU-ról már írtam fentebb, hogy komoly lehetőségek vannak benne, de egy teljes céget GPU renderre átállítani más műfaj. A teljes render pipeline-t át kell dolgozni, ami idő és pénz, ezen kívül egy csomó pénz van a cpu render licenszekben, azt sem dobják egyik napról a másikra, és az embereket is ki kell képezni. Ehhez jön hozzá, hogy bár rohamosan fejlődik a GPU render technológia, feature-k terén még rendesen le van maradva a CPU megoldásokhoz képest. Így összességében még nem éri meg kísérletezésen túl komoly pénzeket tolni a GPU renderbe.
    Más lenne a helyzet, ha nulláról lehetne indulni és a project design-t is a GPU renderlők képességeihez lehetne igazítani, mert akkor fel lehetne szerelni 3-4 GPU-s workstation-ökkel a világosítókat és nem is kellene renderfarm, mert GPU-n a ws simán lerenderelné a jelenetet percek alatt.
    Amúgy GPU-hoz meg felesleges a 2990wx, a legolcsóbb threadripper is elég lenne, mert a GPU rendernél nem a CPU magok száma a szűk keresztmetszet és a 2990wx nem kezel több pci lane-t mint a többi TR.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz wsanyi #68 üzenetére

    Szoftver függő. A CPU mindenképpen dolgozik, mert a GPU-t ki kell szolgálnia, de általában amint a kép számításba is be kell vonni a CPU-t, onnantól drasztikusan megnő a renderidő.
    A tisztán GPU-ra épülő renderelők, mint az Octane nagyságrendeket rávernek gyorsaságban bármilyen CPU renderelőre, de ugye itt jön be a képbe, hogy milyen feature-ökre van szükség a projecthez.
    Ha egy szükséges dolgot az Octane nem tud, akkor lehet akármilyen gyors, nem lehet a projecthez használni.

    Vannak ugyanakkor hibrid megoldások, mint a Radeon Pro Render, illetve a Pixar is valami hasonlón dolgozik a Renderman-nal, hogy a renderelő használja a GPU-t ha van, de megy anélkül is, ezek viszont még vagy nincsenek a piacon, vagy nem túl elterjedtek és sosem lesznek egy ligában a tisztán GPU renderelőkkel. Inkább a zökkenőmentes technológiaváltásban lesz szerepük.

    Ezen kívül lassan de biztosan terjednek a game engine-k is, mint render megoldások. Már vannak tv sorozatok, amiket unreal-ben csináltak, ez új szintre emeli az egész GPU témát, mert gyakorlatilag megszűnik a renderidő. Egy game engine-el simán lehet akár 8K-s képeket is számoltatni a másodperc töredéke alatt, ráadásul az optimalizálással sem kell vergődni, mert senkit sem érdekel az fps, mivel nem kell realtime-nak lennie.
    A game engineknél viszont nehézkes az átjárás a 3D szoftverek és az engine között, ez jelenleg a szűk keresztmetszet. Egyelőre túl sok emberi munkát igényel és sokkal komolyabban a limitációk, mint akár a tisztán GPU renderelőknél.

    Az iparág vitathatalanul a GPU irányába halad, szvsz ez a két-három év lesz a sokmagos CPU-k aranykora, ezalatt a GPU renderelők és a game enginek feature-ben fel fognak zárkózni a CPU-khoz, hatákonyságban meg durván el fognak húzni.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz wsanyi #73 üzenetére

    Évi 120k az egy kis cégnél is bruttó 10k bónusz lenne. És ha olyanok a szoftverlicenszek, akkor még kerekítési hibának sem tűnik fel. A nálunk használt szoftver fapad licensze volt három éve 10k€+4k€/év revízió követés.Havi 100€ megtakarításért jellemzően nem szoktak egy beüzemelt, jól bejáratott rendszert kukázni, hogy beállítsanak egy pár százezer eurós új vasat, azt újabb tízezrekért leteszteljék. Ilyen váltás csak a tervezett ciklus végén éri meg, vagy ha egyéb területeken jelentős előnyt hoz.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz wsanyi #76 üzenetére

    Az átállás lehet, hogy olyan, hogy majd valamikor talán megéri. Millió ha mellett. De akkor sem fog normális cég egy éles, termelő rendszert azonnal lecserélni egy másikra azért, mert kerekítési hibánál kevesebbet nyernek az áramon, akkor, amikor megjelenik. Az általam leírtakat próbáld már értelmezni!

    A rossz vasutas példádra reagálva: te lecserélnél egy vonalon minden mozdonyt, esetleg motorkocsit azonnal, amint megjelenik az elektromos vontatás, vagy előbb tesztelnéd valahol, hogy mit tud, mire kell vele figyelni stb.? Akkor is cserélnél, ha tavaly üzemelted volna be a komplett jármű parkot teljesen új dízel mozdonyokkal?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák