Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 8th

    addikt

    Na, várom a fórum fekete öves villanytrollja mikor ér ide osztani az eszet egy kicsit. :DDD

  • 8th

    addikt

    válasz Noukoum #16 üzenetére

    LOL. Amint elérjük Norvégia szintjét bérekben életszínvonalban adóztassuk meg az öreg szennyező autókat. Addig viszont nettó faszság még a felvetés is.

  • 8th

    addikt

    válasz Semin #21 üzenetére

    Kb. baszhatod a felfogást ha nincs pénzed váltani. Aki ilyeneket beszél annak szemlátomást fingja sincs róla, hogy ma 2021-ben milyen szegénység van a vidéki Magyarországon és, hogy milyen alacsony bérekből kell, hogy megéljenek az emberek akik ennek ellenére azért járnak mégis autóval mert rá vannak kényszerítve. Nyilván azért húsz éves szarokkal mert csak arra telik. Pont. Mutogathatod te nekik a szép új villany corsát 10millióért amikor az illető háza amiben a családjával él nem éri ennek még a felét sem. Az ilyen ember majd biztos villanyautóra fog évtizedes hitelt felvenni az alapból szar fizetésére mert az zőőd, hát hogyne. Azt többször megfigyeltem, hogy az ilyen hagyományos vs. villany hitvitákban mindig pont a legfontosabb tényező az anyagiak maradnak ki az egyenletből. Hajam leteszem amikor azon örvendeznek egyesek, hogy de jó, hogy ilyen mértékben drágulnak az új és ezáltal a használt autók is így legalább hamarabb állunk át villanyra. Aha, meg ahogy azt móricka elképzeli. Ez Magyarország. Két és fél év alatt akkorát drágult a használtpiac az elektromos autók eszetlen erőltetése és a kretén co2 limit miatt, hogy átlag gipsz jakabnak már egyszerűen túl sokba lenne átülni az öreg környezetszennyező autójából valami takarékosabb euro5 benzines akármibe. Ehelyett az irreális használt autó árakat meglátva megrántja a vállat elkönyveli, hogy erre neki nem telik és hajtja tovább a véres torkú bontószökevény dízelét. De ha itt tartunk önmagában az is milyen abszurd már, hogy az állam a tehetősebb réteget támogatja meg súlyos milliókkal, hogy villanyautót tudjanak vásárolni. Azokat az embereket akik ezt amúgy is megengedhetnék maguknak. Ahelyett, hogy őket tömjük ki potya milliókkal pont a csóróbb réteget kéne megtámogatni, hogy fiatalabb és környezetbarátabb autóba ülhessenek át. Sokkal többet nyernénk ezen mint néhány tucat új elektromos autón amit többnyire amúgy is csak második autónak vásárolnak.
    De a ti logikátokat követve kezdjünk el basztatni mindenkit aki vegyes tüzeléssel fűt. Na ha valami akkor az tényleg iszonyatos mértékben környezetszennyező tehát adóztassuk szarrá a legszegényebb réteget aki mindent bedobál a kályhába amivel egy kis meleget tud csinálni. Hiszen a kéménye akár többezerszer is szennyezőbb lehet mint egy öreg dízel autó! Ja, hogy nincs pénze tüzelőre? Az meg kit érdekel! Öltözzön fel akkor majd nem fázik de a büntetőadót azt fizesse mert mi okosan kitaláltuk. Abszurd az egész ugye? Az autósokkal mégis megteszik.

  • 8th

    addikt

    válasz Semin #24 üzenetére

    "Aham értem mélyszegénység autókkal..."

    Egy fenét, én dolgozó emberekről beszéltem.
    Nincs okom panaszra környékbeli béreknek több mint a dupláját keresem nettóban. Gyerek nincs. Ketten vagyunk a párommal aki szintén nem minimálbért keres. Két keresős gyermektelen pár vagyunk saját házban zéró hitellel ennek ellenére nekünk is luxus a villanyautó. Amíg egy valamire való használt elektromos autó 4millió forint környékén kezdődik addig nincs miről beszélni. Az már sokkal gyakoribb szitu amikor egy családban minimálbérért dolgoznak emberek. Vagy a két kereső közül egyikőjük teszem fel közmunkás. Van mondjuk gyerekük esetleg hitelük is. Szerinted hol nem szarják le milyen gyors vagy lassú az átállás nekik mikor lesz pénzük elektromos autóra? Baromi könnyű feltartott mutatóujjal kijelenteni, hogy fú de szennyezik az öreg autójukkal a környezetet. És? Milyen alternatívát tudsz felmutatni nekik? Mert az, hogy üljenek fel a buszra a legtöbb esetben nem opció.

    "Az autó a mai világban is luxus"

    Ez nem igaz. Pláne vidéken nem főleg akkor nem ha csak azzal jutsz el értelmes idő alatt a munkahelyedre. Persze mehetsz busszal is csak ahhoz háromnegyed négykor kell kelni, hogy az egy óra múlva induló buszhoz odaérj. Aztán hazafelé is kockásra ülheted a segged a buszmegállóban mert egy órát várni kell a buszra ami hazavisz. És ez megy minden nap. Én ezt játszottam egy ideig de köszönöm egy életre elég volt.

    "Ahonnan én jöttem ott a szegénynek nem telt autóra. Nem tudtak ingázni, emiatt korlátozottak voltak a lehetőségeik."

    Pont erről beszéltem. Egyebek mellett ezért (is) kell az autó vidéken.
    A használt autók drágulása már jóval a covid és a chiphiány előtt elkezdődött. Mikor elkezdték emlegetni a 95g/km korlátozást már akkor drágulni kezdtek.

  • 8th

    addikt

    válasz hunluki #35 üzenetére

    Te egy zárt garázsban laksz vagy mi? Senki sem élteti a jelenlegi technikát de közel sincs velük annyi probléma mint ahogy beállítják. Arról meg végképp nem az autó tehet ha a tulaj kiszedeti belőle a részecskeszűrőt vagy a katalizátort. Magyarországon az elektromos autó különben is olyan szinten luxus, hogy csak egy nagyon szűk jómódban élő réteg engedheti meg magának. Amíg egy magyar ugyanazzal a munkával a német vagy osztrák bérek harmadát keresi csak meg addig nincs itt miről beszélni. Az elektromos autó még használtan is egy totál elérhetetlen dolog az átlag magyar számára és ez nem mostanában fog megváltozni.

    [ Szerkesztve ]

  • 8th

    addikt

    válasz #16820480 #96 üzenetére

    Én nem sajnálom egyik autógyártót sem. Évtizedekig ültek a babérjaikon nem tettek "semmit". De azért ne varrjuk az egészet az ő nyakukba a segg hülye döntéshozók is pont ugyanannyira okozói a jelenleg kialakult helyzetnek. Az autógyártók az ezredfordulón már javában onthatták volna magukból az euro5 normát teljesíteni képes motorral szerelt autókat. A tudás már akkor is megvolt rá de senki sem írta elő számukra, hogy alkalmazzák az ipari és mezőgazdasági gépek motorjain addigra már jól bevált technológiákat. Most ugyanazok a döntéshozók érezvén a társadalomtól és környezetvédő szervezetek irányából jövő egyre nagyobb nyomást ész nélkül kapkodva teljesen irreális elvárásokat támasztanak az autógyárak elé. Persze az egészet mint mindig most is a végfelhasználó szívja meg mert egy rendkívül agyonbonyolított és drágán szervizelhető autót a kap a nehezen megkeresett pénzéért. Ha állítólag a nox kibocsátás a fő probléma akkor már rég be kellett volna tiltani a dízel motort a személyautókban a benzineseket pedig kizárólag gyárilag kettős üzemre átalakítva értékesíteni. Lpg/cng + hibrid technika. Pont. Ezzel nagyrészt kihúzták volna a dolog méregfogát és sokkal gördülékenyebb lehetett volna a benzin > elektromos átmenet. Maradhattak volna a jól bevált olcsón gyártható és szervizeltethető szívómotorok így az autók is lényegesen olcsóbbak maradtak volna. Ehelyett jöttek a fűnyírómotoros bohóc verdák (pl. Volvo S80 1.6d, Mondeo 1.0T stb) amelyekről nyilvánvaló volt, hogy alig valamivel lesznek környezetkímélőbbek mint az elődjeik de a nevetséges mindenféle realitást nélkülöző teszteket ezekkel a vackokkal lehetett csak megugrani. Hogy a valóságban mennyit fogyasztanak és mennyit szennyeznek az ilyen alulmotorizált autók az már senkit sem érdekel(t). Szóval ja. Az autógyártók és döntéshozók szépen egymás kezét fogva elmehetnek a büdös picsába. Tőlem akár bele is állhatnak a földbe az sem érdekel.

  • 8th

    addikt

    válasz #16820480 #132 üzenetére

    "A gyártókat csak a pénz érdekli, semmi más, és ez régen is kb így volt, csak régen nem tűnt úgy, hogy van komolyabb tétje."

    Ugyanarról beszélünk. :K Aki nem egy szatyorban élte le az elmúlt néhány évtizedet az a saját bőrén tapasztalhatja az éghajlatváltozás "áldásos" hatásait. Főleg nyáron.

  • 8th

    addikt

    válasz hcl #164 üzenetére

    Mi bringával voltunk lent ma kutyát futtatni a Dunán olyan jó idő volt. Egy csomó ember sétálgatott a Duna parton meg voltak más kutyások is szóval inkább a kutya futtatott minket de azért jó volt. :D
    Én is a nyolcvanas évek vége felé voltam gyerek akkor még téli szünetben hógolyózni meg szánkózni jártunk és nem emlékszem olyan télre, hogy egy szál pulóverben kint lehetett lenni a szabadban akár egész nap is. Ma ez már nem ritka. Nem azt mondom, hogy minden téli szünetben fagy és hó volt de mi még láttunk havat. A mai srácok max. akkor látnak havat ha felviszi őket az ember dobogókőre szánkózni. Az sem rémlik, hogy kis pöcs koromban egy héten át olyan hőség lett volna, hogy anyám nem engedett ki a szabadba minket. Vagy, hogy tornádót láttak volna Magyarországon bárhol is. Vagy, hogy ilyen özönvíz szerű esőzések lettek volna a semmiből. És nem évszázadokról beszélünk hanem ekkorát változtak a dolgok alig 30év alatt. Ha belegondolok ez azért elég szarul hangzik.
    A megújulók mellé kisebb nagyobb atomerőművekkel kéne teleszórni a világot és villannyal megoldani a közlekedéstől a fűtésen át mindent. Azzal talán valamennyit lehetne lassítani ezt a visszafordíthatatlan folyamatot. Túl sokan vagyunk és nem bír már el ennyi hulladéktermelő fogyasztót a bolygó.

Új hozzászólás Aktív témák