Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    Nemrég láttam youtube-on, ahogy végigkapcsolgatják egy közepesen ismeretlen amerikai város (Seattle, CIncinnati, vagy valami hasonló csatornáit). Volt ott pop, rock, metál, RnB, hadarós rap, elektronikus zenék, 3-4 beszélgetős, meg ilyesmi. Nem ám olyan popzenésen, hanem tényleg a leggettóbb fekarap, a legbelezősebb death metál, nem pedig úgy himihumi mód elsumákolva, mint nálunk a Rádió Rock, hogy csak rossz poprock megy, meg a Music fm. ami már lassan csak este 9-től játszik valami mainstream poptól eltérő zenét. Nálunk meg akárhova kapcsol az ember "csak mai sláger megy", esetleg valami rossz beszélgetős műsor. Nem értem miért nem bírnak összehozni valamit ami nem mainstream zenéket játszik és mégis megmarad. Régen (úgy 15 éve) volt egy komoly rapet toló rádió, szerintem kb. egy évet ha élt. Volt utána sok évvel egy rock rádió, ahol rendes rockot toltak nem ilyen poprockot, de az is hamar elhalt, van ugye a Music fm, de már az is Adélt meg ilyeneket játszik főműsoridőben, ráadásul többnyire ezek is csak Bp környékén voltak foghatóak. Pedig szerintem igény volna az ilyenre is.

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    válasz bacsis #15 üzenetére

    Mert azok közszolgálatiak. Nyilván egy közszolgálati rádiónál elvárás, hogy az ország minden részén fogni lehessen, ha másért nem akkor azért, mert az ország minden részéről beszedett adóból van üzemeltetve. Az hogy hallgassák őket az meg nem elvárás, hiszen adóból van ott pénz lóvéra ígyis-úgyis, meg ugye ezeknek valamiféle népművelő szerepet kéne betölteniük, de erre viszonylag kicsi az igény minden korban. :D

  • Kisgépkezelő

    senior tag


    Azért gondolom a digitális studiotechnika terjedésével sokkal kevesebb és képzetlenebb ember sokkal olcsóbban üzemeltet egy rádiót manapság, mint korábban. A Rádió Rock-on például tiszta amatörizmus ment egy időben (lehet most is, de már rég hallgattam). Rákeverte a bemondó a zenét a saját monológjára, mondat közben ért véget a műsor és vágták be a reklámot, meg ilyenek. Gondolom nem túl nagy költségvetéssel dolgoznak.


    A tengeren túlon valamiért megy, (vagy legalábbis abban a városban ment) nálunk nem tudom miért nem. Lehet, hogy ott a helyi médiahatóság nem osztja újra a piacot minden választás után, ezért megéri hosszabb távra tervezni? Mondjuk egyszer a Francia alpokban kattintgattam végig az adókat, náluk is csak a mainstream, meg a beszélgetős műsor ment. Valami helyi Music fm.-et találtunk ami egy kicsit eltért az átlagtól.


    Az, hogy világhírű leszel, de közben underground is maradsz nem zárják ki egymást.

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    válasz Feketelaszlo #90 üzenetére

    Pedig ha jobban utánanézel, pesten is hétről hétre játszik egy-egy előadó, aki ugyan viszonylag szűk réteget szólít meg a zenéjével, de a maga stílusában évek évtizedek óta világhírű. Ha nem szereted a stílust sosem jössz rá, hogy most valami hatalmas név fog 180 ember előtt a Dűrer kert szakadt kistermében játszani, de közben tényleg olyan fazonok jönnek akik 10-20-30 éve nyomják az ipart, hatszor végigturnézták az összes kontinenst, csak az a szerencsétlenség érte őket, hogy az emberek alig pár százaléka értékeli a szokásostól eltérő zenei megoldásaikat. Mindenféle műfajnak megvannak ezek az elborultabb ágai, legyen az jazz, rock, rap, elektronikus, vagy akár szimfonikus, ahol kísérletező kedvű emberek feszegetik a határokat, és a maguk módján csodálatos műveket írnak, csak ezek többnyire rosszul dúdolhatóak, vagy nem lehet rájuk táncolni, ezért úgy lesznek világhírűek, hogy mindenütt, híresek, de mindenhol csak egy egész kicsit. :D

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    válasz Feketelaszlo #95 üzenetére

    Én a magam részéről nem keverek se leszállóágban lévő egykori sztárokat, se olyan kiscsoportos kocsmazenéket ide, csak olyanokat, akik sok-sok éven át nem kerültek a fősodorba, mégis ismertek annyira, hogy körbejárhassák a világ (nem pingvinlakta) kontinenseit és mindenhol kevés ám lelkes rajongó előtt játsszanak. Szerintem ennek is megvan a maga receptje, mert nem kevés ilyen előadó van, csak nyilván nem széles körben ismertek, merthát mégiscsak underground. Pont mint az általad említett Sziámi, akiről kb. annyit tudok, hogy bizonyos körökben ismert művész, de én sosem voltam azokban a bizonyos körökben. A titok általában az, hogy nem olyan zenét csinálnak, amit bárki első hallásra megért, hanem többnyire vagy a szöveg, vagy a zene, esetleg mind a kettő annyira eltér az átlagostól, hogy azt csak pár elkötelezett rajongó értékeli. Ha valami elvetemült 18/13-os poliritmikus ütemre rappelsz, gitározol, hegedülsz, kevered a sampléket 320 bpm-es tempóval, és közben érthetetlenül hörögve, morogva, hadarva a környezetvédelemről énekelsz, akkor szerintem van rá esélyed, hogy 30 év alatt sem futsz be, de ha mindezt úgy csinálod, hogy tizedik meghallgatásra már hallatsszon, hogy tehetséges zenész vagy, aki túl akar és túl is tud lépni a hagyományos zene keretein, akkor akár még világhírű is lehetsz. Persze csak azok körében, akik ezt értékelik, úgyhogy az arénakoncerthez meg a vetélkedős zsűritagság felé nem ez a jó út. :D

Új hozzászólás Aktív témák