Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz Noukoum #45 üzenetére

    "nem kell hozzá olajkitermelés"
    Ez jelenleg nagyon nem igaz és minél többen fogják használni annál kevésbé lesz igaz.

  • Mr K

    senior tag

    válasz Noukoum #45 üzenetére

    Ha a magas CO2 szint és a környezetszennyezés problémáját a jelenlegi elektromos autókra való átállással szeretnénk megoldani, azzal több baj is van:
    1. Az autópark egyszeri lecserélése irtózatos környezetszennyezéssel (és CO2 kibocsátással) jár. (Ha meg fokozatosan cseréljük le, akkor meg most nem sokkal vagyunk előbbre, talán majd egyszer.)
    2. Az elektromos energiát jelenleg nem tudjuk (nagy mennyiségben) tárolni, ezért az elektromos áram termelésből nem nagyon tudjuk egyelőre kispórolni a CO2 kibocsátást.
    3. Az előző két pont miatt az elektromos autózással (a közeljövőben) csak kevés CO2 kibocsátás (és környezetszennyezés) spórolható meg, azaz ha a CO2 kibocsátás csökkentése a cél (és nem az autózók még nagyobb kényelme), akkor nem elég költséghatékony. Azaz ha az erőforrásokat (pénzt), egyéb területekre fordítanánk (fűtés korszerűsítés, szigetelés, mezőgazdasági technológiaváltás, növényi alapú élelmiszergyártás, stb.), akkor sokkal nagyobb eredményeket érhetnénk el.

    Ha a cikkben említett technológiákkal képesek lennénk nagy mennyiségben és hatékonyan (olcsón) kivonni a CO2-t a légkörből (pl. napelemmel termelt elektromos árammal), az arra is megteremtené a lehetőséget, hogy mesterséges szénhidrogéneket (üzemanyagot) gyártsunk, ami közvetlenül megoldaná a közlekedés problémáját (minden autó, amit mesterséges üzemanyag hajt, automatikusan 0 kibocsátásúnak számítana), plusz megoldaná az energiatárolás problémáját is.

    ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

Új hozzászólás Aktív témák