Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Raymond

    félisten

    válasz chris0000 #36 üzenetére

    Csak a tesztben a minimum FPS szerepel ami a te videodon is leesik egesz 24FPS-re. Lasd 1:58-2:02 amikor atmegy a fuston.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz noPublicFG #78 üzenetére

    Nem kell, csak annak kell lassan tudatosulni a nepben es a teszteket vegzo es publikalokban hogy az Ultra mara gyakorlatilag az osszes jatekban csak benchmark beallitas. Nem jelent semmit hogy Ultra-n mit hoz egy-egy jatek FPS-ben, mert a legtobb jateknal gyakorlatilag semmit nem latsz ha egy-ket beallitast leveszel Ultra-rol az alatta kovetkezo szintre es sok jateknal meg akkor sem ha a komplett Ultra-rol lepsz egyet lefele, de ez jatekfuggo. Hogy "haznal" maradjunk a 1080Ti-vel, megnezheted a a geforce.com talalhato guide-okat es lathatod mennyire (nem) latszik egy-egy beallitas ha Ultra helyett egyel lejebb van veve es hogy van par ahol nyersz igy tobb 10%-ot FPS-ben gyakorlatilag 1-2-3 effekt attallitasaval.

    Watch Dogs 2
    The Division
    Ride of the Tomb Raider
    GTA V

    Van ott meg tobb is, ezek csak peldak.

    [ Szerkesztve ]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz kolopele #110 üzenetére

    Na mondjuk annak hogy egy kartya a ket emlitett jatek alatt jol vagy rosszul teljesit eleg keves koze van a kartyahoz, mindket jatek ekes peldaja annak amire fujnak az emberek amikor azt mondjak hogy "nem optimalizalnak semmit". Ez sokszor nem igaz, de ennel a kettonel azert kimondottan az. Az M3 olyan amilyen, a QB-nel meg egyenesen rohej hogy egy MS kirakatjateknal arra kellett varni hogy a Steam-es DX11-es verzio megjelenjen hogy azert lehessen vele egy kartya kategoriajanak megfelelo minosegben jatszani.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz noPublicFG #108 üzenetére

    Peldaul ott a The Division - a benchmark lefuttatasakor ket helyen jon elo a minimum FPS. Az elso amikor a kamera az elejen leereszkedik az epuletek kozott - amikor az aljan van es kezd fordulni balra. A masik amikor a vege fele atmegy a az ego auto felett a fuston. Ha a Particle Detail beallitas Ultra akkor ott gyakorlatilag felezodik az FPS egy pillanatra a legkozepen. Ez azt jelenti hogy peldaul ha lefuttatom a benchmarkot ugy akkor lesz ott az adott beallitasok alatt kb. 27FPS, ha a Particle Details egyel lejebb van High-on akkor viszont ugyanott 48FPS van. Az egesz benchmarkban viszont magasabban tartja, de ha akkor egyszer ott 27FPS a minimum akkor az kerul a grafikonba meg ha gyakorlati erteke nincs is. Erdekesseg meg hogy ha a Particle Details Ultra akkor az elso "minimum" ott az elejen a hazak kozott kb. 48-50FPS es a vegen a fustnel 27FPS, ha a Particle Details viszont High akkor mindket esetben kb. 48FPS.

    Ebben a jatekban egy ma mar meh kategoriaba tartozo 380X-el 1080p-ben atlag 57FPS a benchmark ugy, hogy Ultra alapnal a kovetkezok vannak lejjeb veve:

    Particle Detail Ultra -> High
    Depth of Field High -> Medium
    Volumetric Fog Ultra -> High
    Spot Shadow Resolution Ultra -> High*

    Ezek kozul az utolso latszik meg, a tobbi gyakorlatilag nem, megnezheted a screenshot osszehasonlitasokat ott az NV oldalan.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Abu85 #156 üzenetére

    Mit jelent az hogy "Minden a maximumon" ott a The Devision eredmenyeinel? Mert paran mar racsodalkoztak itt a szamokra. Jo lenne tudni milyen beallitasokkal sikerult igy kiutni az osszes kartyat, mert peldaul egy sima R9 380X-el Ultra-n jobb eredmenyeket kapok 1080p-ben mint nalatok a Fury.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Abu85 #158 üzenetére

    "A legtöbb esetben nüansznyi különbségek vannak ezektől úgyis."

    Latvanyban vagy teljesitmenyben?

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Abu85 #161 üzenetére

    OK, ugyanezt irtam le visszabb itt a topic-ban, megnezheted. Ettol fuggetlenul az eredmenyek meg mindig nemigen allnak ossze, mert az emlitett 380X-el 1080p-ben a sima Ultra beallitas nalam a report szerint avg 45.1 es typical 45.4, ha pedig a reszleteknel a maxra huzom azt amit magatol nem huzott fel akkor avg 42.7 es typical 43.0 es mindket esetben a ket legalacsonyabb FPS a benchmark alatt 38-40 az elejen az utca aljan mielott a hidtol elfordul es 25 korul (ez picit random es 24-27 kozott van) amikor atmegy a kamera a fuston. Ehez kepest nalatok a Fury es a 980Ti alig hozza ezeket a szamokat.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Abu85 #165 üzenetére

    Ez meg mindig nem magyarazza meg az eredmenyeket, mert annyira nem lehet rossz egy belso mero hogy ilyen difik legyenek. Kulso overlay videokon (van itt is linkelve) a belso es kulso FPS megegyezik. Ugyanez latszik mas oldalaknal is vagy eppen a Digital Foundry videokon, nincsenek ott problemak. Valami ott nagyon el lett nalatok allitva. Ami szeritem a legvaloszinubb a szamokat nezve az az, hogy dupla felbontason mertetek mint ami a tablazatban szerepel. Ebbol kiindulva amit irtal - "Emellett a százalékosan megadható paraméterezés is szénné volt maxolva." az tortent hogy beallitottatok a felbontast 1920x1080-ra, a preset-et Ultra-ra es amikor ahogy irtad a szazalekos parametereket es a tobbit amit nem allitott a legmagasabbra magatol felhuztatok, akkor a Resolution Scale is fell lett huzva 200%-ra. Ugyanez a tobbi felbontasnal is, ezert a tablazatban szereplo eredmenyek a 1080p-nel valojaban 4K, a 1440p-nel 5120x2880 es a 4K eredmenyek pedig 8K. Mondjuk en a helyetekben utannaneznek, mert ahogy irtam a 1080p szamok teljesen ertelmetlenek es azokat a sajat (mara) low-end kartyammal is bizonyitani tudom.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Raymond #166 üzenetére

    Lenti teoriat alatamasztava megneztem nalam is "4K-ban", tehat 1080p, Ultra, vsync es frame limit off, utanna minden ami nincs kimaxolva azt a maximumra allitani (nem csak a % csuszkakat, par effekt se volt a legmagasabb bealllitason) beleertve a Post Process AA-t is SMAA 1x Ultra. Igy kijon a lentebb is emlitett 43FPS typical es a legalacsonyabb ami leolvashato az FPS counter-rol az a 23. Utanna meg plusz feltoltam a Resolution Scale-t is 100%-rol 200%-ra, tehat a jatek 3840x2160-ban szamolt es igy jott ki 18FPS typical es 13FPS legalacsonyabb leolvashato. Vesd ezeket ossze a cikkben levo 3840x2160-as eredmenyekkel, a Fury, 980Ti es a 1070 ad ilyan FPS-t es ezeknel raadasul a minimum is meg kisebb. A sima 1080p (Resolution Scale 100%) gyakorlatilag ugyanaz mint a Fury/980Ti/1070 eredmenyei nalatok es ezt egy 4GB 380X-el (1107GPU/1566VRAM).

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Abu85 #170 üzenetére

    "Írtam, hogy minden csúszka maxolva volt. Ebbe beletartozik a belső skálázás is. Ettől a végső képkocka még Full HD-s, csak belsőleg történik nagyobb felbontáson a számítás. Nyilván ezen a játékon nincs normális AA, tehát a resolution scale az egyetlen lehetőség, hogy valami AA-s eredményhez hasonlót kapjunk a végső képen."

    Most komolyan? Azert ez enyhen szolva is meredek, mert igy az eredmenyek amiket lekozoltetek nem annak a felbontasnak felelnek meg amik ott vannak. A legalacsonyabb felbontas amia tablazatotokban szerepel az 3840x2160, nepiesen 4K! Ez olyan mintha azt irtad volna hogy 1080p-ben teszteltetek mert a monitor ami ra volt kotve a PC-re 1920x1080-as, csak DSR-al vagy VSR-al a jatekot 3840x2160-ban futtattatok, de ez nem baj, mert a vegso kepkocka ami a monitorra kiment az 1920x1080 igy annak szamit.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Abu85 #177 üzenetére

    Nem igaz hogy meg mindig probalod felremagyarazni. Nem arrol van szo hogy kitoltatok a parametereket amiket a jatek nem allitott automatikusan maxra meg Ultra mellett sem, hanem arrol hogy a felbontast duplaztatok meg mindket iranyba. Igy az ami a tablazatban szerepel egyszeruen nem igaz. Nem FullHD, WQHD es 4K felbontasokban vannak az adott eredmenyek, hanem 3840x2160, 5120x2880 es 7680x4320.

    "Sajnos nincs lehetőségünk rá, hogy mindenki ideírjon egy beállítást, és azokat lemérjük az összes VGA-val."

    Ezt nem is varja el senki, de azert ugye erzed hogy a Resolution Scale kitolasa 200%-ra nem ugyanaz mint hogy valaki azt mondana hogy vedd le az arnyekokat vagy az ambient occlusion-t Very High-ra :U

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Abu85 #227 üzenetére

    Ez mar egesz egyszeruen a valosag, a jozan esz es az olvasoid szembekopese. Gratulalok, nekem ennyi ebbol eleg volt.

    [ Szerkesztve ]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Abu85 #254 üzenetére

    "Nem renderel magasabb felbontáson. Ez egy bullshit. Az 1080p-s beállítással a frame bufferben is 1080p-s kép lesz. Belül történik majd több mintával a munka, de igazából az MSAA vagy az SSAA is több mintát használnak a számításhoz, mégse mondjuk rá, hogy nem natív felbontáson történik a leképezés. Ez is csak egy játékbeli grafikai opció az MSAA és az SSAA helyett, mivel utóbbi kettő nincs támogatva."

    Ezt ugye nem gondolod komolyan? :U Pontosan azt csinalja - az egesz jatek nagyobb felbontasban van renderelve es a vegen amikor a UI cuccok ra vannak rakva le van skalazva a beallitott felbontasra. Ugynaugy mint minden mas jatekban amiben ott van Render Scale vagy Render Resolution stb. beallitas (mas ujabb Ubi jatekok mint a WD2 es GRWL, vagy az ujabb Frostbite cuccok mint a BF1, SWBF vagy MEA peldaul). Attol jobb a kulso (DSR vagy VSR) megoldastol hogy a UI elemek nem lesznek bolhameretuek.

    Szerk:

    "hogy a játékban van egy beállítás, ami helyettesíti az MSAA/SSAA élsimítást"

    Azon kivul hogy a SSAA szerinted mi ha nem az egesz cucc nagyobb felbontasban valo lekepzese es downscaling az ugye szinten vili hogy a Render Scale mindket iranyba megy? Tehat nem csak felfele megy hanem lefele is egesz 50%-ra. Akkor szerinted milyen AA-t helyettesit? Ugyanugy van ez is mint minden masik jakekban ami fentebb emlitve volt, so meg a GTA5-ben is ahol joval tobb szorzo van ott mindket iranyba mint a The Division-nel.

    Ez hova tovabb annal kinosabb. Nem ertem mire jo az egesz :(

    [ Módosította: Intruder2k5 ]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    Az egesz nem arrol szol hogy NV-t le kellet huzni vagy reszrehajlasrol stb. Ez tortent (amit barki lathat ha visszaolvas es kigyomlalja a sallangot):

    Kijott a teszt a latott eredmenyekkel a The Division-nel plusz ez a szoveg:

    "A DX12-es játékok esetében, ahol most már a frissített The Division is megtalálható, az látszik, hogy hiába a fejlődés, a 4K felbontás még nem elérhető a 1080 Ti számára sem, legalábbis maximális minőségi beállítások mellett."

    Fel lett hozva hogy Ultra stb. beallitasok nem eppen realisztikusak manapsag es hogy lehet jatszhato FPS par effekt lejjebb vetelevel ugy hogy az a kepminosegen nem latszik meg. Ebbol jott az hogy a The Division jobban meg lett nezve mert a cikkben szereplo eredmenyek nem tukrozik azt amit az ember otthon lat vagy amit mas tesztekben latni. Meg lett kerdezve milyen beallitasokkal ment pontosan es megjott a valasz. Ez normalis esetben OK lenne, de az eredmenyeket megintcsak nem lehetett reprodukalni otthon es aztan kiderult hogy a Resolution Scaling is fell lett huzva 200%-ra. Na itt jott elo az hogy abban az esetben a grafikon nem helyes mert a felbontasok nem azok amik ott allnak hanem 2x mindket iranyba, tehat negyszeres felbontasban renderel a jatek a leirtakkal ellentetben. Plusz igy a fent idezett szovegnek sincs ertelme, mert azon az oldalon szereplo haro jatekbol pont hogy a The Division az ami jatszhato 4K-ban a 1080Ti-vel, ugyanis a grafikonon 1920x1080-as felbontasnal szereplo szamok azok amik 4K (3840x2160) felbontasban lettek merve. Es azert 131 atlag FPS 42 minimummal boven a "4K felbontas elerheto" kategoriaban van.

    Na itt jon a kepbe az hogy eleg egyertelmu (ha pozitivan all hozza az ember) hogy ez az egesz nem szandekos volt, mert a Resolution Scaling nem egy uj opcio ami sehol nem letezik es elmeletileg egy teszt oldalon azert tudni illik mit is csinal pontosan, de valaki benezett valamit. A tobbi jateknal nincsenek beallitasi gondok, de itt egy nagy baki tortent. Na most ahelyett hogy valaki elgondolkozott volna par masodpercig az egeszen es egy "ja, tenyleg" (meg csak "ja, bocs" se kell) mellett legalabb annyit tett volna hogy szol hogy majd atnevezik a grafikonokat hogy tukrozze a valosagot mert nem lesz ujra tesztelve minden. Vagy hogy ez most igy lett es legkozelebb nem 8K-ban tesztelunk mert nem sok ertelme van.

    Ehelyett lett az amit itt Abu produkalt hogy abszurd modon probalja felremegyerazni hogy az eg nem kek vagy hogy egy 1m hosszu vasrud nem is 1 meter. Volt itt minden:

    1) nem jo az FPS mero - pedig mindenhol mashol jo es megegyeznek a jatek alltal mutatott az FPS szamok mint a UPlay mind kulso programokkal (AB/RT) vagy teljesen kulso meresekkel (DF videok pedaul)
    2) azert van ott mert nincs a jatekban normalis AA es csak ez van SS helyett - ez annyira egyertelmuen nem igaz hogy egyszeruen nem is tudom miert van legitimizalva azzal hogy egyaltalan diskuralva van rola. A Resolution Scale beallitas soha nem azert volt es most se azert van egy jatekban hogy SS-t helyettesitsen, azert van hogy belsoleg a motor olyan felbonasban szamoljon mindent ami vagy gyorsabb eredmenyt ad (100% alatit beallitasok) vagy jobb kepminoseget (100% feletti) anelkul hogy
    a) az egesz kep szamolodjon VSR vagy DSR-al igy a UI skalazas utan olvashatatlan (felskalazas) vagy tul kicsi (leskalazas)
    b) ne kulso megoldasra kelljen hagyatkozni
    3) ha 1080p a felbontas beallitasa akkor a jatek 1080p-ben megy fuggetlenul attol hogy milyen felbontasban szamol belsoleg mielott utolso lepeskent leskalazza a szamot kepkockat - ez akkora marhasag hogy mar tenyleg nem lehet ra semmit irni. Ez kb. annyit jelent hogy Abu szerint hogy ha egy XB360 dashboard-ot 1080p-re allitok be akkor minden XB360 jatek 1080p-ben fut.
    4) hozzaszolasok egy csomo random technikai szoveggel tele aminek semmi koze az egvilagon a temahoz, peldaul az egesz SS metodusok, de arra jo hogy a kevesbe hozzaertoket elkapraztassa mert "hu mennyi terminus technicus, o aztan biztosan tudja mirol beszel", pedig a mosogep vizkovesedeserol is irhatott volna, kb. annyi koze volt a lenyeghez.

    Abszolute teljesen felesleges volt az egesz, a vegletekig kinos es szomoru hogy 2017-ben a PH!-n a helyi szakertovel arrol kell "vitazni" hogy 1920x1080 felbontas es 200% Resolution Scaling mellett 3840x2160-ban szamol-e a jatek vagy nem es a szakerto megprobalja elmagyarazni hogy nem :(

    Semmi nem kellett volna, csak egy "ja, tenyleg!" es atnevezni a felbontasokat a grafikonon vagy odairni hogy bar 1920x1080 van ott, a hasznalt beallitasok miatt az 3840x2160-nak felel meg. Ennyi, semmi mas. Aztan hogy a kovetkezo cikkben hogy mertek szinten mindegy, csak legyen leirva mi hogyan mikent volt beallitva es merve.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Abu85 #376 üzenetére

    Itt semmi felreertes nincs, csak annyi hogy marhasagokat beszelsz mar az elejetol fogva. Ha 1920x1080 Resolution beallitas mellett 200%-ra allitod a Render/Resolution Scale-t a jatek 4x-es felbontason fogja lekepezni a grafikat, teljesen ugyanazt a munkat vegzi el a motor mintha a Resolution 3840x2160 lenne 100% RS mellett, csak pluszba a legvegen a motor leskalazza neked 1920x1080-ra mielott megjelenitene a kartya. Tehat gyakorlatilag meg egy hajszalnyival tobb munka is mint siman 4K-ba renderelni es azt megjeleniteni. Itt nem kell semmit keverned sem SSAA-val sem upscale FullHD eseten, kulonosen mert itt nem upscale-rol van szo hanem downscale - az eleve 4x felbontasban lekepzett kepet skalazza le arra amit a Resolution-ban megadtal. Es igen, teljesen mindegy hogy:

    1) DSR Off - Res 1920x1080 - 200% Res.Scale - FullHD monitor
    2) DSR Off - Res 3840x2160 - 100% Res.Scale - 4K monitor
    3) DSR On - Res 3840x2160 - 100% Res.Scale - FullHD monitor

    Az FPS ugyanaz lesz mert a motor ugyanannyi erdemi munkat vegez, annyi a kulombseg hogy az elso pontnal a jatek motor vegzi a leskalazast a harmasnal pedig a kartya es meghajtoi, de teljesitmenyileg itt gyakorlatilag semmi kulombseg nincs.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Abu85 #385 üzenetére

    Ez mar a kinosnal is kinosabb, morbid kivancsisag nalam hogy meddig vagy hajlando elmenni.

    "Persze írd le még hatszázszor a nyilvánvalót, viszont szólj, ha hajlandó vagy technikailag korrekt megfogalmazásokra épülő vitára is."

    Ez nem technikai vita, mert nincs mirol vitazni. Ahogy mar irtam tegnap, teljesen feleselegesen kevered a dolgokat es lehet hogy meg vagy arrol gyozodve hogy segit neked ha telespekeled a hozzaszolasokat szakszavakkal, de normalis embert ez nem hat meg es atlatszo (sot, nalad megszokott) taktika ami laikusabb embereket megvezethet. Meg mindig arrol van szo hogy ahelyett hogy a grafikon leirasat megvaltoztatnad vagy a szovegbe bele lenne irva hogy milyen valos felbontasnak megfelelo munkat vegez a jatek a harom felsorolt eredmenyhez megprobalod valami bizarr oknal fogva felremagyarazani a dolgokat. Ertem en hogy innen ahova jutottal mar nehez megallni vagy visszalepni, mert akkor ugy erzd csorba esne a "nagy szaki" hirneveden, de hidd el nekem az amit itt produkaltal sokkal tobb kart okozott mint az hogy most mar egyszeruen minimum leallnal.

    "A Division már eleve Full HD-s képet ír a frame bufferbe, és nem 4K-t, ha Full HD mellett 200% a res. scale."

    Tobbszor tobb ember is leirta mar, teljesen mindegy hogy a vegso kep amit a kartya kikuld a monitorra FullHD vagy nem, ha 200% a Resolution Scale akkor a jatek es motorja 4K (3840x2160) kepet szamol ugy, mintha az lenne a frame buffer, csak mint utolso lepes leskalazza az egynegyedere. Vagy ha 50%-ra allitod akkor meg 960x540 pixelnyi munkat vegez es a legvegen felskalazza. De hogy ezt meg szazadszor is le kell irni az szomoru, es nem, nem miattad irom, mert az is vilagos hogy nem azert megy ez meg mindig mert nem erted vagy nem tudod, hanem teljesen mas, nem szakmai okai vannak.

    Lehet beszelj masokkal a meloban hogy hogyan tovabb vagy mittudomen, mert ez mar a PH!-ra nezve kegyetlenul kinos.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Abu85 #395 üzenetére

    Megcsinaltam neked kepekben is:

    A fenti kek hatteru resz az ami a kepernyore a vegen kikerul. Az also feher hatteru az ahol a motor munkajanak gyakorlatilag 100%-a tortenik. Lent kiszamol mindent es lekepzi a kepet akkora felbontasban ami ott szerepel. A legvegen aztan leskalazza az egesz lekepzesi folyamatot figyelembe veve majdnem semmilyen terhelessel (itt jon az hogy milyen algoritmust hasznalnak a le es felskalazasra, de teljesitmeny szempontjabol ez nem rug labdaba mert annyira kicsi az igenye meg a jobbaknak is). Az elert FPS-ek is ennek fognak megfelelni, tehat 1920x1080@200% ugyanaz mint 3840x2160@100% es az osszes tobbi dolog amit felhoztal sallang es semmi koze az egeszhez. Az hogy a framebuffer-be mi kerul bele a vegen teljesen lenyegtelen abbol a szempontbol hogy milyen felbontasban keszul el az egesz kep elotte. Az kulombseg a 100% es a 200% kozott annyi hogy a 100%-nal a skalazas mint utolso lepes nem megy vegbe mert nem kell, 200%, 85%, 75% es 50%-nal pedig igen.

    "Egyébként megnéztük a beállításokat utólag, és a res.scale 100%-on volt"

    Fantasztikus, back to square one! Akkor mar csak az a kerdes hogy lehet hogy az eredmenyek nem ulnek senki mas eredmenyeivel, viszont annak megfelelnek ha az ott latott felbontasokon 200% volt az RS.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Daywalker #428 üzenetére

    Lementi a jatek a frametime ertekeket ide

    C:\Users\[username]\Documents\My Games\Tom Clancy's The Division\

    a benchmark.csv file-ba. Mindig csak az utolso futtatast, mert attirja az egyetlen file-t. A masodik oszlopbol kapod meg az FPS erteket az =1000/(B2/10) formulaval es latod hogy pl. nalam itt FullHD-ban High-on ott a vege fele volt a minimum (a szamokbol egyebkent 30.6FPS) mint mindig:

    Mondjuk egy ilyet inkabb frametime-okbol illik csinalni, de az FPS-eket akartam per pillanat mutatni. Latszanak rajta a spike-ok is, mondjuk itt csak egy van ott az elejen.

    [ Szerkesztve ]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

Új hozzászólás Aktív témák