- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Megjelentek a 9000-es Ryzenek árai
- 240 Hz-cel büszkélkedhet a Philips új, 4K-s QD-OLED monitora
- Gaming notebook topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Most vegyünk RAM-ot, mert drágulni fog
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
Cataclismo - A hónap végén érkezik a korai kiadás (PC)
gp A PC-s early access változatra alig néhány hetet kell már csak várniuk az érdeklődőknek.
-
240 Hz-cel büszkélkedhet a Philips új, 4K-s QD-OLED monitora
ph Az Evnia termékcsalád bővült egy 31,5 hüvelykes modellel, amely egyszerre két forrásból kaphat videojelet.
-
Úgy tűnik, nem lesz Samsung Galaxy Tab S10
ma A gyártó kihagyja az alapmodellt, csak Plus és Ultra modellek várhatók idén.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Valóban, a Premiere-t benéztem. De igazából sokat nem ér a teszt, mert kb semmit nem lehet tudni a tényleges beállításokról, a mérési metodikáról.
A fogyasztás meg egy érdekes dolog. És kérdés kinek mennyire releváns. A többséget egyáltalán nem érdekli.
Egyébként hogy az egy és két magra vetített teljesítmény ennyire számít, az azt mutatja, hogy a programozók a mai napig nem képesek rendesen megírni szinte semmit sem több magra. Ez nem azt mutatja, hogy egy kétmagos proci jobb, hanem hogy a kettőnél többmagosak nincsenek kihasználva. Ami kihasználja ott viszont a kétmagos Haswell nem igazán rúg labdába. Kérdés kinek mire kell a gép. Ennek kellene döntenie, nem egy pár játéktesztnek. És ugye itt jön elő az is, hogy szegényes a linkelt teszt, csak pár alkalmazással teszteltek.
-
X Factor
addikt
Az alapvető felépítésük is annyira különböző, hogy elég nehéz így egy-egyben egymás ellen mérni. Általában ezért javalott, egy ársávban lévő cpu-kat összehasonlÍtani és túllépni, ezen a 4mag vs 4mag dolgon. Az i3 esetében 2 mag van HT-vel, AMD esetén meg 2 modul, 2 programszállal, de a hagyományos értelmben vett "mag" kifejezés annyira nem helytálló, bár előszeretettel használjuk.
Make things work
-
7time
senior tag
-
#65675776
törölt tag
És az a vicc, hogy most az intel pont ugyan azt kezdte el mondani, mait az AMD már évek óta: az egyszálú teljesítmény hajhászása már nem kifizetődő, illene végre a programozóknak megtanulni több szálra írni a programokat. A jelek szerint az intel sem fog tudni már tovább javítani az egyszálas teljesítményen. Csak ugye az AMD már évek óta ennek megfelelően tervezi a processzorait, csak sw oldalról nincs meg a támogatás hozza. És ez nem rajtuk múlik. A HSA ennyiben lenne jó, az a kódot a rendelkezésre álló erőforrásoknak megfelelően osztaná el.
-
Prof
addikt
Az AMD valasza a gyenge FPU/ clock-to-clock-ra az APU volt.
Az APU-ban levo eros IGP-t nem hasznalo szoftverek miatt vannak hatranyban az Intelhez kepest.Aki inkabb 100-szor annyi penzbol "brute force" modon fejlesztett, illetve mar lassan 10 eve befenyitette az OEM-eket, hogy nehogy AMD-s gepet epitsenek, igy volt ideje kifejleszteni a Core2 vonalat.
-
#65675776
törölt tag
Ha azt veszed figyelembe, hogy egy APU egységnyi fogyasztásra mekkora kihasználható számítási teljesítményt ad, akkor nagyn nem gyenge az az IGP. És valóban a sw felhozatal az, ami miatt nincs kihasználva. A legnagyobb előnye a Kaverinek bármelyik dVGA ellenében a közös címtér. Pont hogy előny, nem hátrány a közös erőforrások használata. Feltéve ha van ami ki is használja ezt.
Soha meg nem alapozott sztereotípia, hogy az AMD processzorok instabilak.
-
Prof
addikt
Egyaltalan nem gyenge. A valaha letezo legerosebb IGP-s procik. Ezt a ket kis falusi kft Sony es Microsoft is tudja mikor a konzoljukba raktak egy kifejezetten Kaverihez kepest gyenge valtozatot.
A szoftver ami a gyenge. Marpedig a piacon levo procik 5-10%-ra nem fog senki fejleszteni. Ahogy a 30%-ra se fejleszt, mert a 90% a cel. Nem akarjak a fejlesztok magukat labonloni, nagy verseny van minel tobbet el kell adni. A feature-ok, GUI stb mellett a hardver kihasznalasa a szoftverek 99%-anal sokadlagos.
Eleg megnezni a vezeto mobil oprendszert (Android), ami egy katasztrofa, mind energiagazdalkodas mind hardverkihasznalas teren.Kb. az APU olyan mint F1-s autoval a belvarosban 5km/oraval araszolni. Csak mert nem irjak meg ra a szoftvereket (lasd pl. Libreoffice mire kepes az APU ha megirjak ra). A szoftverek 90%-at kb. Pentium 100-ra irjak. Piacvezeto cegek szoftverei nemhogy IGP-vel meg a tobb maggal se tudnak mit kezdeni nem, hogy 64bit-el. 10-20 eves a szoftveres lemaradas financialis okok miatt.
Az Intel szupergyors, fejlett joszagaira se irjak meg. OpenCL tamogatas ennyi ev utan es a bekasegge alatt van. Ez a cikk se azert szuletett, mert az Intel annyira boldog, hogy az emberek nem vesznek uj hardvert, mert a 8-10 eves gepukon is minden fut amit hasznalnak.
A lenyeg, hogy minden 20eves gepen is fusson es vegyek, nem az hogy gyorsan es hardvert kihasznalva a szoftver.
Egyszeruen komoly penzugyi ellenerdek van a szoftverfejlesztok es a hardverfejlesztok kozott. Ugyanakkor kolcsonosen egymasra vannak utalva.
[ Szerkesztve ]
-
7time
senior tag
Ez megy most már minden Intel, nVidia hínél ... pedig pont az ellenkezöje igaz.
Miért az AMD számoltatta a Crysis 2 az óceán hullámzását a város alatt, nem az Nvidia, az AMD vesztegette meg a gyártókat hogy csak Intel CPU használjanak a mobil eszközeikbe,számos ugye van még a 2 gyártónak csak már megunja az ember mindig előkeresni őket, na ezért megy ami megy és jogosan.
-
#65675776
törölt tag
Az a valóság, hogy a két linkelt teszt teljesen irreleváns. A Crysis 3 nem támogat megosztott címteret, így nem is tudja kihasználni az ebből fakadó előnyöket. Úgy másolgat össze-vissza a CPU és az IGP címtere között, mintha egy sima dVGA lenne a gépben.
A másik elemzés meg teljesen elméleti síkú. Nem vesz figyelembe semmi eltérést a PC és konzol között. Pl a konzolok majdhogynem gépi kódú API-ja által kínált jelentős előnyöket még a Mantle-lel szemben is. Az architektúrák szintén teljesen eltérnek a PC-s megvalósításoktól. Ma PC-n az erőforrások 30-40%-át maga az API viszi el. Konzolon ez <5%.
Szóval nem nettó hazugság. Pont arról van szó, amiről az intel beszél: a sw le van maradva a hw kínálta lehetőségektől, méghozzá nagyon durván.
A jelek szerint teljesen tájékozatlan vagy.
-
-
#65675776
törölt tag
Nem mindegy. Ugyanis a PC energiahatékonysága pont a nagyon vastag API-k miatt csapnivaló. Konzoloknál ki lehet használni a rendelkezésre álló erőforrásokat közel 100%-ban. PC-n erre nincs lehetőség. Következmény: közel kétszer olyan erős vas kell PC-be, hogy ugyan azt hozza, mint a konzolok. És akkor ebben még nincs benne a heterogén programozás, ami konzolon már ma teljes mértékben kihasználható, PC-n még alig-alig. Szóval itt maximum azok az infók falsak, amelyeket te terjesztesz.
A gyors fejlődés egyébként inkább hátrány. Ugyanis így nem kényszerülnek rá a fejlesztők arra, hogy megismerjék a hw-t, és rendesen optimalizáljanak rá. A PC másik nagyon komoly baja az optimalizáció szinte teljes hiánya.
-
7time
senior tag
Az előző gen konzolok majd 9 évet húzták tisztességgel, megnéznem én milyen PC vagy VGA bír ki 9 évet anélkül hogy komoly hátrányokat szenvedne megjelenítés, fogyasztás stb. terén, egy konzolgeneráció alatt legalább 4x kell VGA-t és 3x CPU-t cserélni egy PC -n hogy csak megtartsd a kezdeti színvonalat és ez mind a csapnivaló API-k és az elmulasztott optimizálás miatt van.
-
Prof
addikt
Nem mondod az 500-5000 dollaros vas PC-n megver egy 30 dollaros konzol APU-t, es mindezt sokszoros fogyasztas es meret mellett teszi?? Nem hittem volna
Sose volt cel egy konzolnal, hogy erosebb legyen mint egy PC mert lehetetlen, mivel picinek kell lennie es jol kell kineznie es olcsonak kell lennie.
A cel egy olyan viszonylag idotallo platformot letrehozni amit egyszeru hasznalni, szorakoztato es lehet rajta jatszani + vesznek az emberek ra jatekokat es nem lewarezoljak.
Valamint a mostani genracional mar az is szempont volt, hogy ne legyen veszteseges a hardver gyartasa.Es mivel nem az, nem all semmibol nekik mondjuk 4 ev mulva uj generaciot kihozni, ha netan vmi csoda folytan addigra mindenki 4GPU-s SLI-s PC-n jatszana 8K-ban es nem mobilon/tableten
Intel + NV mobil cucc is is lehetne a konzolokban egy gond vele, hogy maga a chip kerul annyiba mint a konzol
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
és még 6 év múlva is teljesen vállalható játékok fognak kijönni rá... az árkülönbözetről pedig már ne is beszéljünk... és az API 40%-án felül azért a kód optimalizáltágán, a heterogén felépítés kihasználtságán is sokat nyernek a 2x-es szorzó szvsz erős alulbecslés. A PC-s procik pedig nem hoznak évente akkora előrelépést, ahogy a VGA-k sem, az az idő véget ért már rég...
A vér nem válik VAZZE!™
-
7time
senior tag
Viszont azt is tegyük hozzá hogy a dVGA árak egyre csak nőnek és ez nem is fog változni hacsak az AMD nem kezd el valami csoda folytán olyan APU-kat gyártani amik kiváltanák, viszont ezt erősen kétlem a konzolos játékot meg megvehetem a használt piacon is jóval olcsóbban, mondom ezt úgy hogy nincs és nem is volt konzolom de érzem hogy ez a PC -s dolog nem lesz sokáig fenntartható, esetleg maradnak a gyengébb ingyenes online játékok amik nem kérnek irreálisan erős hardvert, egy 100k VGA árából nagyon sok játékot lehet ám venni és akkor a 3 évente megejtendő alaplap+CPU cseréről még nem is beszéltünk.
Új hozzászólás Aktív témák
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO MAX 256-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal
- FHD 15.6" 300Hz/I7 10870H/16GB 3200MHz/3060 6GB 95W/1TB
- iphone 15 Pro Max 256gb White Titanium,független,garanciális
- ASUS RTX 4070 12GB GDDR6X DUAL EVO OC EDITION - Új, bontaltan, 3 év garancia - Eladó!
- Apple Watch Milanese Loop 44mm Graphite eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen