Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Ez alapján ez masszív Bullshit kategória, nulla konkrétummal. Mint egy random kávézaccból elemző.
-
#06658560
törölt tag
Csak épp mindenki azt akarja, hogy az elektromos autók leváltsák a belsőégésű motorral szrrelteket. Amelyekben még van rengeteg fejlődési lehetőség, dízel esetében pl. 15%+, ami figyelembe véve, hogy most járunk 35% termikus hatásfoknál, hatalmas. Az autógyárak meg rengeteget ölnek bele, például az adiabatikus motorokba. És a mai vevők nem motortípust akarnak tömegesen venni, hanem olyat, ami a közlekedőedény funkción belül a legjobban kielégítő a mindennapi igények és kényelem terében. És amit el tudnak adni három-öt évvel a vásárlás után értelmesen.
-
#06658560
törölt tag
"A termikus hatásfokot napi használatban felejtsd el (fejlődést megmutatni jó). Az mindössze egy olyan csúcsérték, amit városi használatban pillanatokra elér a motor, egyenletes, nagyobb sebességű haladásnál közelít, egyébként folyamatosan csak laborkörülmények között vagy egy ennek megfelelő terheléssel haladva tud (egy állandó fordulaton állandó terhelés - ahol minden a legkedvezőbb). Az üresjárat és az alacsony részterhelés brutális módon lerontja az átlagértéket, városi közlekedésben tizennéhány százalékra (villanynál pont nincs ilyen probléma - vagy legalábbis nem ennyire durva )."
Bocsánat, de ez akkora bullshit, mint ide Nagykáta! Semmi értelme nincs, hülyeség az egész! Termikus hatásfoka minden üzemállapotban van a motornak. És minden üzemállapotában a legnagyobb vesztesége a hőveszteség. Az autógyárak pedig nem egyetlen pontra tervezik a motorjaikat, mivel nem stabil motornak készülnek. A Deutznak vannak olyan motorjai, amelyek ilyenre vannak fejlesztve, de azok ilyen célra is vannak használva.
"A hosszútávú fejlesztések nem nekik szólnak. Pont ezért felesleges a mai eszközöket képzeletben egyenesen helyettesíteni velük. (hosszútávon nem csak a hajtásmódok, de a használati és tulajdonlási formák körül is érdekes víziók vannak, látnak esélyeket a "car sharing" térnyerésére is)"
Pont ti akarjátok helyettesíteni elektromossal a hagyományos autókat, mondván milyen jók, milyen használhatóak már, mert nektek pont jó. Csak éppen az emberek megszoktak valamit, amihez ragaszkodnak. Nem vállalják fel az extra kényelmetlenséget- pl. fél órát autózni egy elektromos töltőhöz, amelyiknél esetleg állnak még tízen, így két órát várni kell, mire tölteni tudja, hogy aztán az elméleti kapacitás 60%-át használhassa.
"Mi a véleményed a most is tartó "downsizing" éra motorjaival szerelt járművekről Pl. a VW bevallottan 250e km-re tervezi az ilyen szgk motorokat. (használtan nem véletlenül van a csillagos egekben az "ósdi" szívó benzinesek ára)"
1) A Downsizing motorokat politikusok idióta lázálma eredményének tartom, ami teljesen értelmetlen megoldásokhoz vezet (kombi Mondeo 1.0 dögrovással,amit hála az égnek mostanra elvetettek a modellfrissítéssel) Ha ésszel csinálták volna a szabályozást, akkor nem kellettek volna ezek a normál autóban állandóan széttaposásra ítélt motorok, csak ahhoz nem csak jogászokat, hanem autóipari mérnököket is oda kellett volna engedni a témához - magyarul a fajlagos fogyasztást kellett volna korlátozni, nem CO2 kibocsátást.
-
#06658560
törölt tag
Össze vissza beszélsz, belekeversz olyan dolgokat, amik teljesen mások, össze mosol fogalmakat. Termikus hatásfokról beszéltem. Ha az adiabatikus motort megvalósítják, az minden üzemállapotában adiabatikus lesz, nem csak egyben. Mert pont az lesz a lényege. Az autógyárak pedig nem egyetlen pontra optimalizálnak, mint írtam is, mivel nem egyetlen üzemállapotban működik a motorjuk, járművük.
"Bármilyen irányból nézem a témát, bármely kicsit is "mérsékeltebb" (és nem jól láthatóan elfogult) szakértő, szakújságíró erre lyukad ki. Ha nézted a korábban linkelt videót, Dr. Hanula Barna is a plug in hibrideknél köt ki, mint a köv. 1-2 évtized megoldása."
Persze, mert olyan idióta szabályok vannak, amelyek a downsizingot és a plugin hibridet tolják előre. Miközben nem csak azok lennének opciók, nem csak azirányba lehetne fejleszteni, feleslegesen bonyolult rendszerekkel, megoldásokkal. Ezt írtam például le, csak a jelek szerint azt nem olvastad el.
-
#06658560
törölt tag
Én nem azt látom, hogy 10-14 között a pesti utcákon ördögszekerek szaladnának. A kölni utak sem néptelenednek el.
Vagyis egy autó a csúcsban két-három kört tud vinni dolgozni, majd utána nyugdíjast bevásárolni, gyereket haza az iskolából, délután megint két-három kört munkából el, majd még pár bevásárlót, bulizót, randizót, üzleti megbeszélést tartót este nyolcig-tízig. Jó, nem Szeghalmon vagy Békéscsabán, hanem Budapesten, Berlinben, Münchenben, Párizsban stb. -
#06658560
törölt tag
-
#06658560
törölt tag
Ez hülyeség! A globális hatás mindegy, hogy a városban vagy a préri közepén eregetett széndioxid miatt jön létre! A lítiumbányászat, kobaltbányászat miatt szétbaszott környezet menekültnövelő hatása máshol keletkezik, mint ahol használják az autót, mégis a használat helye nem akar menekülteket látni.
Az árufuvarozás főbb vonalai határolhatók körül, de a kiindulási és érkezési pontok nem. Az átrakás meg tetű lassú.
[ Szerkesztve ]