Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Vízhűtésü kábelt még nem láttam, de szerintem nincs rá szükség, ha létezik is ilyen. A keresztmetszet növelésével szépen lehet csökkenteni az áramsűrűséget olyan mértékre, amit elbírnak a kábelek. Amúgy ha már hűtenék, akkor olajjal vagy más hasonló nagy szigetelőképességű folyadékot használnának nem vizet.
Lehet hogy a töltő vagy az autóban az akkucsomagok lehetnének vízhűtésesek, nem a kábel. Az egyik fejlesztési irány az akkuk területén a gyorstöltés tovább növelése ami sok hőt termel a töltő és az akku oldalán is.
Én egyébként semmi jelét nem látom az áttörésnek, az elektromos autók árát tekintve.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
arnyekxxx
veterán
Önvezetőtaxival autokkal siman megvalosithato, egy appal megrendeled a cimre es kesz.egyszerűbb, ???
olcsobb ??????
jóval kevesebb jármű is elég lesz ??????????????????????Nem az lesz, hogy napi 2 orat van kihasznalva az auto, aztan csak a semmire all a parkoloban.
De, ha azt akartod, hogy aki ma saját autóval jár az bérautóval menjen akkor sacc/kb ugyanannyi autós flotta kell mint amennyi ma üzemel. És ugyanugy állni fognak valamelyik parkolóban amikor az átlagemberek a dolgozóban robotolják a 8 órát. Tudod, az autóparkot a reggeli és esti csúcsra KELL méretezned amennyiben az embereket át akarod ültetni a sajátból a máséba, mert senki nem fog a kedvedért fél órát várni az autóra minden nap reggel meg duán hogy elvigyen mást a melóba és visszajöjjön érted. -
Nézzünk egy Váci példát: Vonat indul 15 percenként Pestre. Ha gyorsat akarsz, akkor csak óránként.
Csúcsidő legyen 5től 9-ig, ez idő alatt kell elszállítanod az embereket.
Ha órás köröket nézel, akkor a kocsinak 20 perce van (+10 perc ráhagyás a kiszáll, beszáll, vonat indulás előtt 3 perccel ott van) Legalább 1,5 km távolságban kell lennie az utasnak, hogy megérje (20 perc alatt röhögve lesétálom neked a távot, és inkább sétálok, mint várjak a kocsira ami több idő, pénz, és bizonytalanság)
Talán össze tudja szedni azokat akik 10km távolságra vannak. Hogy két fő utazzon necces, mert el kell menni a másik helyre, várni kell míg beszáll, bizonytalanság, de lehet, hogy két ember vár a sarkon a kocsira, hogy be tudjon szállni. Egy nap legyen 2x10 ember (reggel, este)
A szolgáltatásért nem kérhetsz sokat, mert erre az emberek egy csotrogányt tartanak, vagy a család egyetlen autóját, szóval annak a kőltésge nem sok, a viteldíj legyen egy pesti buszjegy ára 350Ft. Egy évben 250x2x350=175eFt. Az ez alatt megtett út: 250x2x10km=5000km 6l/100km ~ 120eFt
A car shering jelent 55eFt bevételt személyenként, 10 személlyel az évi 550eFt bevétel, ebből jön le a gépkocsi fenntartási költsége, biztosítás, forgalmi stb maradjon 300eFt meg évente. Szóval úgy 10 év alatt térül meg a befektetőnek.
Ha a fogyasztót nézed, megspórol kb 150eFt-ot évente, ha csak ezért tartana kocsit.
Ok, drágább kocsival, nagyobb amortizációval számolva ez több, de akkor nem is a 3 millás új autóval kéne a szolgáltató oldalán se számolni.
Azt se vettem figyelembe, hogyha kocsi van, akkor vidéken az útvonal: otthon, gyerekkel/gyerekekkel el a suliba, tömegközlekedés. Ez máris minimum duplázza a menetidőt, tehát a kocsi fele annyi embert tud kiszolgálni, mondjuk lehet optimalizálni, hogy egy kocsi ingázik a suli és vasútállomás közt.
Ha nagyon megpiszlálod és és limo díjat számolsz 66Ft/perc napi 40 perc igénybevétel (otthon-suli-állomás, suli-otthon, vasútállomás otthon) akkor az évi 660eFt a benzin pedig legyen 40km*250=10ekm= 240eFt
Évi 420eFt-ból egész jó kocsi fenntartása és amortizációja jön ki. Baj ha nem? -
nevemfel
senior tag
Vagy nézhetjük másik oldalról is, ha annyira jó lenne akksikban energiát tárolni, akkor a természetben is lennének ilyen megoldások, viszont valamiért millió év alatt arra jutott az evolúció, hogy a szénhidrátokban a leghatékonyabb, legegyszerűbb energiát tárolni. Tehát itt kéne elindulni, mellesleg ez lenne a legzöldebb megoldás is, nem kéne eszméletlen környezetszennyezéssel napelemet, meg akksikat gyártani, hiszen elég egyszerű lenne simán alkoholt előállítani, évezredek nagy sikerrel műveljük...ez pedig elég egyszerűen felhasználható üzemeanyagcellás járművekkel.
Ezt a koncepciót hívják bioetanolnak.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Napelem
- Amazon Kindle
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Turbo Kid teszt
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Robot fűnyírók
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!