Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Sinesol #2 üzenetére

    Vízhűtésü kábelt még nem láttam, de szerintem nincs rá szükség, ha létezik is ilyen. A keresztmetszet növelésével szépen lehet csökkenteni az áramsűrűséget olyan mértékre, amit elbírnak a kábelek. Amúgy ha már hűtenék, akkor olajjal vagy más hasonló nagy szigetelőképességű folyadékot használnának nem vizet.

    Lehet hogy a töltő vagy az autóban az akkucsomagok lehetnének vízhűtésesek, nem a kábel. Az egyik fejlesztési irány az akkuk területén a gyorstöltés tovább növelése ami sok hőt termel a töltő és az akku oldalán is.

    Én egyébként semmi jelét nem látom az áttörésnek, az elektromos autók árát tekintve.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Reggie0

    félisten

    válasz Sinesol #39 üzenetére

    Inkabb nekik is van laborjuk. Az uj kemiakat inkabb egyetemi, allami, vagy volt allami kutatolaborok kutatjak.

    [ Szerkesztve ]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Sinesol #66 üzenetére

    Önvezető taxival autokkal siman megvalosithato, egy appal megrendeled a cimre es kesz.

    egyszerűbb, ???

    olcsobb ??????
    jóval kevesebb jármű is elég lesz ??????????????????????

    Nem az lesz, hogy napi 2 orat van kihasznalva az auto, aztan csak a semmire all a parkoloban.

    De, ha azt akartod, hogy aki ma saját autóval jár az bérautóval menjen akkor sacc/kb ugyanannyi autós flotta kell mint amennyi ma üzemel. És ugyanugy állni fognak valamelyik parkolóban amikor az átlagemberek a dolgozóban robotolják a 8 órát. Tudod, az autóparkot a reggeli és esti csúcsra KELL méretezned amennyiben az embereket át akarod ültetni a sajátból a máséba, mert senki nem fog a kedvedért fél órát várni az autóra minden nap reggel meg duán hogy elvigyen mást a melóba és visszajöjjön érted.

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Sinesol #66 üzenetére

    Nézzünk egy Váci példát: Vonat indul 15 percenként Pestre. Ha gyorsat akarsz, akkor csak óránként.
    Csúcsidő legyen 5től 9-ig, ez idő alatt kell elszállítanod az embereket.
    Ha órás köröket nézel, akkor a kocsinak 20 perce van (+10 perc ráhagyás a kiszáll, beszáll, vonat indulás előtt 3 perccel ott van) Legalább 1,5 km távolságban kell lennie az utasnak, hogy megérje (20 perc alatt röhögve lesétálom neked a távot, és inkább sétálok, mint várjak a kocsira ami több idő, pénz, és bizonytalanság)
    Talán össze tudja szedni azokat akik 10km távolságra vannak. Hogy két fő utazzon necces, mert el kell menni a másik helyre, várni kell míg beszáll, bizonytalanság, de lehet, hogy két ember vár a sarkon a kocsira, hogy be tudjon szállni. Egy nap legyen 2x10 ember (reggel, este)
    A szolgáltatásért nem kérhetsz sokat, mert erre az emberek egy csotrogányt tartanak, vagy a család egyetlen autóját, szóval annak a kőltésge nem sok, a viteldíj legyen egy pesti buszjegy ára 350Ft. Egy évben 250x2x350=175eFt. Az ez alatt megtett út: 250x2x10km=5000km 6l/100km ~ 120eFt
    A car shering jelent 55eFt bevételt személyenként, 10 személlyel az évi 550eFt bevétel, ebből jön le a gépkocsi fenntartási költsége, biztosítás, forgalmi stb maradjon 300eFt meg évente. Szóval úgy 10 év alatt térül meg a befektetőnek.
    Ha a fogyasztót nézed, megspórol kb 150eFt-ot évente, ha csak ezért tartana kocsit.
    Ok, drágább kocsival, nagyobb amortizációval számolva ez több, de akkor nem is a 3 millás új autóval kéne a szolgáltató oldalán se számolni.
    Azt se vettem figyelembe, hogyha kocsi van, akkor vidéken az útvonal: otthon, gyerekkel/gyerekekkel el a suliba, tömegközlekedés. Ez máris minimum duplázza a menetidőt, tehát a kocsi fele annyi embert tud kiszolgálni, mondjuk lehet optimalizálni, hogy egy kocsi ingázik a suli és vasútállomás közt.
    Ha nagyon megpiszlálod és és limo díjat számolsz 66Ft/perc napi 40 perc igénybevétel (otthon-suli-állomás, suli-otthon, vasútállomás otthon) akkor az évi 660eFt a benzin pedig legyen 40km*250=10ekm= 240eFt
    Évi 420eFt-ból egész jó kocsi fenntartása és amortizációja jön ki. Baj ha nem?

  • nevemfel

    senior tag

    válasz Sinesol #7 üzenetére

    Vagy nézhetjük másik oldalról is, ha annyira jó lenne akksikban energiát tárolni, akkor a természetben is lennének ilyen megoldások, viszont valamiért millió év alatt arra jutott az evolúció, hogy a szénhidrátokban a leghatékonyabb, legegyszerűbb energiát tárolni. Tehát itt kéne elindulni, mellesleg ez lenne a legzöldebb megoldás is, nem kéne eszméletlen környezetszennyezéssel napelemet, meg akksikat gyártani, hiszen elég egyszerű lenne simán alkoholt előállítani, évezredek nagy sikerrel műveljük...ez pedig elég egyszerűen felhasználható üzemeanyagcellás járművekkel.

    Ezt a koncepciót hívják bioetanolnak.

    Forget your troubles, c'mon get happy

  • Snoop-y

    veterán

    válasz Sinesol #170 üzenetére

    Hjam csak ha kesek az ovibol akkor az nekem kapasbol +40 CHF-be kerul alkalmankent. Barmennyire is sokat keresek ez egy negyed tank benzin...

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

Új hozzászólás Aktív témák