- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- Házimozi haladó szinten
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- RAM topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- LG LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
En mar lattam, de jelen temakorben egy baromsag. Vizhuteses vezeteket pl. indukcios kemencenel hasznalnak, konkretan rezcsobol van a tekercseles es azt vizzel hutik. Ott viszont azert van erre szukseg mert csak nehany Volt feszultsegrol van szo, de baromi nagy aramokor(kiloamperek) es meg a kemence felol is kapja a hot. Amugy a DC betaplalasnal pont, hogy kisebb a problema, mint AC eseten, mert nincs szkin hatas, a teljes keresztmetszet ugyan ugy vezet. A trukk azt, hogy nem kell sporolni a rezzel
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Meg annyi sincs, a bicikliakkumulatoros i3 akksijanak elmeleti kapacitasa 22.5kWh, de abbol csak 17.8kWh kihasznalhato, es ennek a 70%-at tudja tolteni 3 perc alatt.
(#34) Sinesol: Pedig sok elorelepes van, csak nem olyan hangzatos. Pl. kepbe kerult a litium lecserelese natriumra, igy a litium banyaszatbol adodo problemak csokkennek. Emellett a szerves akkumulatorok is egyre jobban fejlodnek. Amugy a nagy fejleszteseket sosem az akkugyartok csinaljak, ok csak a gyarthatosagon dolgoznak igazan, ezekkel fuggetlen kutatolaborok foglalkoznak.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz #73495296 #59 üzenetére
Nyilvan, ahogy a car sharing meg mas problemakkal jar, mint pl. a karrendezesek problemaja, nem hagyhatsz az autoban semmit, elvihetik eloled es kereshetsz masikat. stb... A greengo tisztasagara meg mar most is panaszkodnak. Amugy egy auto nem jar sok gonddal, el kell vinni szervizbe, meg befizetni a biztositasokat es az adot.
-
Reggie0
félisten
Hat. Es a levegoben levo nitrogennel nem fog reakcioba lepni es mondjuk nitroxidokat alkotni? Nem fog szenszemcse kepzodni? Mintha a nem szintetikus uzemanyagokkal is tortenne ilyen...
(#79) bambano: Van az a penz. Erdekes modon evi 30k-40k-t lemegyek az autoval es megsincsen ezekkel kulonosebb gondom.
Az adoval meg megis milyen konyvelesi problema van? Jon a csekk, feladod es kesz. Evente egyszer kell. De utalni is lehet.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
Szerintem a hot es a nyomast az elego uzemanyagtol kapja, szoval boven egy reakcioegyeletbe is rendezheto.
Mivel szintetikusan nyersolajat allitanak elo, abbol ugyan ugy dizel es benzin lesz, ugyan ugy megy a mostani motorokba, tehat PM-et is ugyan ugy fogja termelni. Sot a szuper downsizingnak koszonhetoen a PM-et es a nitroxidokat a benzinesek is egyre inkabb fogjak termelni.Semmivel sem lesz jobb, mint a jelenlegi, csak a CO2 egyenlegen javit.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Pontosan, ebbol is latszodik, hogy a korulmenyekkel van a baj, azaz a belsoegesu motorokkal. Tehat szintetikus uzemanyag ide vagy oda, a problema ugyan ugy jelen lesz, csak a CO2 merleg lesz jobb.
Most is olyan iranyban mennek, hogy ezeket a mellektermekeket(NxOy, PM) csokkentsek, mert a kornyezetvedelmi eloirasok erre kenyszeritik. Ha a CO2 nem szamit, akkor legfeljebb visszafejlodni lehet az alacsonyabb hatasfoku(aka. kisebb homersekletu es nyomasu egester) motorok fele. Esetleg a dizelt betiltani, mert annal sokkal elobb jelennek meg ezek a problemak, de akkor az ipari hulladek(dizelolaj) novekvo aranya fogja baromira megdragitani. Ebbol is erzodik, hogy hosszutavon az elektromos autozas a jovo. A szintetikus uzemanyag csak egy kapalozas a gyartok reszerol, hogy a belsoegesu motorokba beleontott penz hosszabban tudjon megterulni azaltal, hogy a CO2 korlatozas alol kibuvot talalnak. De a levego minosege nem ettol lesz jobb, a CO2 az uveghazhatast leszamitva nem zavar senkit.
(#96) llax: Egy taxi kihasznaltsaganak novelese mar nem igazan javit a koltsegeken, ugyanis az ertekvesztes es elhasznalodas sokkal inkabb a megtett kilometereknek tudhato be, mint a hasznaltan eladott taxi eletkoranak. A magasabb rendelkezesre allas csak annyit jelent, hogy nagyobb tavolsagot megy egy nap, az meg amortizacio.
(#92) borg25: Teslarol egy rakat kamu mendemonda letezik, kar ezekben bizni, csak eltereli a figyelmet a letezo megoldasokrol.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Oszinten szolva az a kornyezetterheles kevesbe izgat barkit is, mert az nem erinti kozvetlenul a tudonket es ipari mertekben sokkal jobban kontrolalhato, mint a varosban a kipufogogaz. Ha az elektromos 2x annyira szennyezne, de a szennyezes ugyan ugy izolalhato marad, akkor is siman megerne.
Amugy reszben emiatt is mennek a kutatasok a szerves akkuk es a natrium ionos akkuk fele. Arrol nem is beszelve, hogy a litiumot is csak egyszer kell kibanyaszni, utana ujrahasznosithato.
De persze a litium banyaszat kornyezeti hatasai is kisse tul vannak lihegve. Attol is fugg, hogy melyik banyarol van szo, mert nem egyforma kornyezetben fordulnak elo. Pl. a mindig felhozott amerikai Clayton Valley-i bezart litium banya problemaja, hogy ott dusabb a torium is, igy eleg macera szetvalasztani, ezert is nyomta le Kina. De pl. Chile-ben nincs ilyen gond.
Amugy a hagyomanos hajtasnal pl. a keletkezo fekport es annak rakkelto hatasait bele sem szamoljak a karosanyagokba, ami villamos hajtasnal toredeke a rekuperacio miatt. Mostanaban indulnak be a fejlesztesek/kutatasok, hogy a fekbetetekhez is legyen reszecskeszuro.100szoros kapacitasra semmi szukseg sincsen. A nagy tavolsagu arufuvarozas jol korulhatarolhato utvonalak menten tortenik, amelyek villamosithatoak vagy vasutra terelhetoek. Logikusabb is, mint akkuval vacakolni, mert jobb lesz a hatasfok.
Egy mostani tesla model s kapacitasa mar boven eleg, a toltes sebessegen kell javitani es kesz is van.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Lefelezodik a kapacitas, meg mindig van 250km benne. Mint egy szarabb benzines.
A vasutra tereles csak jogi kerdes lenne, svacban pl. mukodik erdekes modon, mert kotelezo a tranzitot vasutra rakni. De mint mondtam, a villamositas is jo megoldas, ezert is kiserleteznek az elektromos kamionok aramszedos betaplalasaval.
(#122) Kopi31415: Mint mondtam, a CO2 kb. senkit sem erdekel, nem abba fulladunk bele. Az csak globalis felmelegedest okoz(hat). Erosen fugg attol, hogy mibol allitjuk elo az energiat. A problemat a varosokban az NOx, PM es SO2 okozza. Ha csak CO2-t eregetnenek az autok, akkor senkit sem erdekelne, bekotnenk a kipufogot egy kanna vizbe es/vagy borba es kesz is lenne estere a szoda vagy froccs.
A CO2 pedig elegge kis reszben a kozlekedes miatt van, a lakasok futese es ipari felhasznalas sokkal nagyobb problema, csak azon nem igazan porognek a civilek, csak a kozuti jarmuvek a satan.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz #06658560 #125 üzenetére
Amikor azt irom, hogy komoly problema a varosban, az nem azt jelenti, hogy mashol nem problema. A kendioxid igencsak mergezo anyag, nem jo belelegezni. Ha rakeresel akkor konnyen megtalalod a kozvetlen egeszsegugyi hatasait. Az iparban ritkan fordul elo, hogy a talajtol 20 centire, az emberek tomegei kozott bocsajtjak ki.
Hasonloan a nitroxidok is.A karos/mergezo anyagoknak nem csak a kibocsajtott mennyisege szamit, hanem a kibocsajtas modja is. Ha kozvetlen az orrod alatt kapod, az sokkal nagyobb problema, mintha 30 kilometerrel odebb engedik ki. Remelem ezt nem kell elmagyaraznom miert van igy.
(#126) llax: Tobbnyire egyetertek ezzel, de szerintem itt ket masik fontos szempont van a dragulason felul: a politikai erdek es az emberi hulyeseg. A politikusoknak az a fontos mivel nyernek meg szavazokat vagy vesztenek el keveset, ugy, hogy a lobbi megmaradjon, tehat maradnak a latszatintezkedesek. Az embereket meg azzal lehet hulyiteni ami testkozelben van. Igazabol itt europaban teljesen feleslegesen rugozunk a CO2 kvotan, ha kina es usa leszarja. Ez csak onszopatas ebben a formaban. Aztan arrol ne is essen szo, hogy a legikozlekedes es turizmus sokkal karosabb, mint a kozuti kozlekedes, csak ezek szent fejostehenek.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Persze, a benzinmotor is, ha belemaszol a hengerbe. Csak eppen ertelme nincs. Nyilvan olajjal hutik mindkettot, tehat forro. Amugy 1teslanyi ELF magneses ter nem fog megsutni, az ember nem tul jo vezeto meg belul sem, nem fog jelentos orvenyaram keletkezni.
A mikrohullamu suto eseten teljesen mashogy terjed az energia, mint mondjuk egy egyszeru induktiv csatolas eseten. Lasd EM hullamok, kozelter/tavolter fogalma. Arrol nem is szolva, hogy a ter forrasanak merete(ertsd antenna) es az EM hullam hullamhossza sok nagysagrenddel ter el, tehat halado hullamok(amik terjedni tudnak) nagyon kis aranyban jonnek letre.
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
A "radieszteziológus" egy kamu szakma, azok az 5mW-os villogo LED-tol is sikitofraszt kapnak.
Amikor egy vaslemezen ulsz, miert kapnal 200W-ot? Ez eleve nem igy mukodik. Az egy dolog, hogy a terbol mennyi szorodik esetleg(amugy a vas elegge jol iranyitja), es egy masik kerdes, hogy ebbol az emberi test egyaltalan mennyi energiat kepes felvenni. Az emberi test majdhogynem levegokent viselkedik az ELF magneses ter szempontjabol, szinte nem vesz fel energiat belole, az csak athatol rajta. Az egyes magnesezheto ionokra/molekulakra van hatasa, egy adott tereroseg felett ezert is karos, idegrendszeri/endokrinalis hatasai vannak. Viszont baromi egyszeruen merheto, hogy az utasterben barhol mekkora a magneses tereroseg. Sokkal jobban aggodnek a hajszarito miatt.
Persze, 60-as evekben vizionaltak atombomba meghajtasu ursiklot is.
-
Reggie0
félisten
Az a trukk, hogy az energiaatvitel az utburkolat es a kocsi alja kozott tortenik, nem kilometerekrol es nem olyan helyen, ahol emberek tartozkodnak. Alola meg nem igen jut ki.
A magleven se halsz meg, pedig az is magneses terrel megy, induktiv csatolas van(konkretan linearis motor nagy legressel, de ez lenyegtelen). 450 km/h-nal 10MW.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Dehogynem lesz itt nagy teljesitmeny is. Pl. Momentum Dynamics Tennessee-ben 200kW-os busz tolto rendszert adott at es van jopar europai megrendelesuk is erre az evre.
Amugy a 80-90% hatasfok nem csak a szabadba kiszort teljesitmenyt jelenti, hanem az osszes veszteseget, vezerlessel, kapcsoloelemekkel, rezveszteseggel, stb. egyutt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Milyen autót vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Házimozi haladó szinten
- SkyShowtime
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...