Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Oliverda #98 üzenetére

    Érdekes, épp a linkeden írják a specifikációknál a sima 260-ra, hogy TrueAudio-yes... :F

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Oliverda #107 üzenetére

    Szerintem az valami ottfelejtett szöveg lehet abból az időből, amikor még csak a 260X-es Bonaire volt elérhető.
    A specifikációknál kerek-perec ott van:

    No igen, a támogatottsága még igen kicsi... Ugyanakkor elég sok potenciál van a technikában énszerintem. Annak idején nagyon jó volt a jobb EAX-os játékok hangja, pedig az azért nem ma volt... :) Ez elvileg még okosabb is annál.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Oliverda #109 üzenetére

    Jelenleg minden jel arra utal, hogy a features lapos. ;) Persze a tuti, ha valaki ír az AMD-nek, mi a pálya. Bár amúgyis "hitelesebb" mindig a specification fül, a features rész a marketing-dumáknak van. :P

    (#110) jacint78: Jelenleg nem sok. Ugyanakkor 1-2 éves távlatban már hasznos lehet. :) Ez már a fejlesztőkön múlik. Bár egyáltalán nem nélkülözhetetlen dolog szvsz.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Oliverda #124 üzenetére

    Gondolom, az az 50 fejlesztő nem csak szotyit fog ropogtatni a következő hónapokban. ;]

    Amúgy nem egészen értem, mi baj lett hirtelen az AMD driverével, tuningmentes 3570K-val remekül tudtam bármivel játszani praktikusan maxgrafikán a 280X-emen... A 290-est is szépen kihajtja a 4670K i5-öm most gyári órajelén. Pedig ezek nem high-end procik. :N De nyilván nem egy kétmagos pentium vagy i3 való játékra, az NV-vel is megbosszulná magát. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz joysefke #128 üzenetére

    "Jelenleg a tényállás az, hogy az AMD D3D drivere több CPU-t eszik mint az NV D3D drivere, vagyis ha nem áll elegendő CPU erőforrás rendelkezésre, akkor ez az AMD kártyáján jobban vissza fogja a grafikai teljesítményt fogni."

    Pont ezaz, hogy ez nem olyan egyszerű kérdés, amit magyarázni lehetne olyan szimpla válasszal, hogy mert az NV drivere jobb, az AMD-é meg optimalizálatlan. :N
    Másfelől, ha gyenge a proci, és szenved tőle a játék, akkor szerintem már nem a driver "többletterhelésén" fog múlni, ha nagyon elfogy a proci, játszhatalan vagy még játszhatatlanabb már olyan mindegy... :)
    Épp ezért írtam, hogy szvsz semmi gond nincs a DX driverrel sem, a tuningmentes i5 4670K-m remekül meghajtja az R9 290-em is. Márpedig az AMD jelenleg legerősebb GPU-járól beszélünk, és egy erős középkategóriás processzorról. Az Intel utiterveken emlékeim szerint a mainstream felett, "performance" néven futó kategória. Szóval én itt nem látok gondot, nemhogy egy nagy, rejtett, megoldásra váró problémát, ahogy írod.. :N

    (#132) sb: A prohardver tesztjeiben én nem látom, hogy az AMD cuccok nagyon le lennének maradva fogyasztás tekintetében. [link] :N
    Persze, többet fogyasztanak, pláne, ha korszerűtlen, régi alaplapban vannak, egy hasonlóan modern lapban nem szerepelnek rosszul. A Kaveri IGP-vel üresjáratban még a Haswell-nél is takarékosabb volt. ;)
    Amúgy amilyen különbségekről beszélünk, pl. +20W, ha napi 14 órában végig megvan, az év minden egyes napján, akkor évi 5000Ft plusszban, ami semmi ilyen távlatban. Ha már csak 7 órát megy átlagosan naponta a gép, már csak 2500Ft évente.

    A DXVA playback-re már érdemes jobban odafigyelni, nekem pl. az 5850-el +40W volt, a 7970/280X-el kb. szintén +40W az üresjárathoz képest, az R9 290-el meg akár +90W-ot is kér DXVA lejátszásnál. Ki is kapcsoltam, ugyanezeket a videókat az i5 3570K-m (régebben azon mértem le) ~10W-ból lejátsza szoftverből, a HD3000-es IGP pedig 1-2W-ból. :Y Na, ezzel már lehet spórolni, ha pl. valaki háttérben szeret youtube-ról zenéket hallgatni.

    A hűtés és táp extra költsége, fogyasztása az elég mókás, szerintem ezekkel kár is számolni. A gyengébb gépnek is kell rendes hűtés, max nem két 3W-os venti kell, hanem kettő 1W-os. Tápoknál is ritán van szignifikáns különbség egy 400W-os és egy mondjuk 550W-os között.

    24/7-re meg nem egy asztali gépet kell járatni, hanem egy okosabb NAS-t, vagy valami inegrált olcsó vackot, ami fogyaszt max 20-30W-ot, és távoli asztalról a nagygépről használni, ha kell valamire.

    (#135) Yutani: Azért komoly különbségek vannak a leírt procik között... i3 szerintem teljesen felejtős, műanyag HT-s vacak. Ugyanakkor egy rendes Phenom2 X4-X6 szvsz teljesen jó a mai napig, pláne magasabb órajelen. Az X4-es Kaveri picit necces, bár annak a is megvan az ideális felhasználása, IGP-vel, dedikált VGA nélkül a kapható legjobb opció.

    (#126) Oliverda: Nem jó a hasonlat. Bizonyítékok vannak, nem ígéretek. Itt a BF4, a Thief, a StarWarm, vagy mi. Fut, nem kicsit gyorsít, remekül működik a Mantle. A TrueAudio is működik a Thief-ben, és ott van az egyik konzolban is. A többi már a tartalomkészítőkön múlik, mikor fogják szélesebb körben is használni. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz joysefke #140 üzenetére

    Nem, állatira nem mindegy, mitől van. :U Leszólod a szakemberek munkáját, amikor saját bevallásod szerint lövésed sincs róla. Azért ez nekem eléggé furcsa mentalitás, hogy finoman fogalmazzak.

    "Mantle játékok mellett meg az volt a konklúzió, hogy a (gyenge processzor mellett) a mantle által nyerhető sebességtöbblet felét sikerült úgy kinyerni, hogy nem mantle-ra, hanem egy (erős processzor mellett elméletileg) ugyanolyan gyors NV kártyára váltottak."
    Erre könnyen lehet a magyarázat a nagyobb kötegelés, amit Abu85 írt picivel feljebb. ;) Nekem bőven megéri a nagyobb processzorigény a jobb késletetésért.

    Teljesen komolyan írtam. Attól, hogy csak a mainstream procikban gondolkodsz, még ott figyelnek az extrém, HEDT platformos cuccok s2011-ben. ;) Magasabb órajellel, HT-vel, több maggal, sokkal több L3-al, szélesebb memóriabusszal, komolyabb tuningpotenciállal, na azok komoly, felsőkategóriás procik, azokhoz képest lepkefing a 4670K-m. ;) Pláne, hogy egyre több játék skálázódik akár 8 vagy mégtöbb szálra is elég szépen.

    A PC-gaming sajnos ilyen, kell egy rendes CPU a VGA alá, nincs mit tenni. :R

    (#141) Oliverda: Ez valóban nem sok. Ugyanakkor BF-ben jóval nagyobb gyorsulást lehetett elérni. A Mantle-re optimalizált StarWarm-ban pedig mégtöbbet. Annyiból érdekes a StarWarm, mert a DX-re is kiadott játékokat nyilván úgy optimalizálták, hogy ne jöjjenek ki rajtuk vészesen a DX korlátai, míg a StarWarm megmutatja, mennyivel többre képes a Mantle.... ;)

  • HSM

    félisten

    válasz Oliverda #144 üzenetére

    Egyet is értenék veled, ha nem léteznének az új konzolok. De léteznek. Amiken nincsenek a DX korlátozásai. Így viszont szvsz jó esély van rá, hogy amit megírnak játékot a konzolokra, azokat lehozzák Mantle-ra is. Aztán a DX-mód vagy bírja, vagy kap butítást. ;)

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #147 üzenetére

    6 éve persze, hogy gyorsabbak voltak, de nem a jobb driver miatt, hanem mert az akkori VLIW architektúra optimális működéséhez igen komoly driveres előkészítő munka kellet elkészíteni, optimalizálni a parancsokat, ami nyilván elkérte a részét a processzorból. Ezzel szemben állt az Nvidia Stream procis mókája, a központi parancsfeldolgozóval, ami jó sok tranzisztort megevett, de emiatt egy vékonyabb, kevésbé processzorigényes driveres réteggel is jól tudott működni, mivel a GPU magának adagolta a munkát.

    Ugyanakkor a mai hardverek esetén már kicsit más a felállás, mások nagyon az architektúrák, mások a kihívások. :) Sajnos azokkal már annyira nem vagyok képben, mi merre hány óra. :B

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #149 üzenetére

    A DX9 kártyák azért voltak gyorsabbak, mert az R300-al lemosták a konkurenciát nem picit minden tekintetben. ;) Volt egy 9700-asom, szuper kis cucc volt. ;)

    Nem tudom amúgy, miért fújsz az AMD karikra mostanság, semmi gond nincs velük, se a driverrel. :F Kell proci a drivernek, ahogy NV-nél is, max ennek valamivel több, amiről fogalmunk sincs jelenleg, valójában miért. Szerintem túl van ez lihegve. Normális proci amúgy is kell, ha valaki normális sebességgel szeretne játszani. Ez viszont nem AMD sajátosság.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #151 üzenetére

    Dehogy, nem teszek úgy. :N Ugyanakkor a felsorolt "problémákkal" AMD használóként eddig nem találkoztam, és mint ilyen, számomra furcsa, hogy problémákat kéne tapasztalnom, és nem tapasztalok. De leírom mégegyszer. Egyáltalán nem tapasztaltam jelentős, vagy túlzó driver-overhead-et, pedig a 290-es Radeonom mellett szvsz már nyugodtan elfogyhatna a 4670K-m, ha gázos lenne a történet, de nem. :U DPC Latency-t is néztem játékok alatt, az is teljesen jó maradt.
    Természetesen, ha valaki mutatna egy hiteles, korrektül megvalósított tesztet, azt szívesen megnézném, de ennek hiányában kénytelen vagyok a saját tapasztalataimra hagyatkozni.

    Ami a ZeroCore-t illeti... Nagyságrendileg 15 GCN-es VGA ment át a kezeim között (7870 és felfele mindenféle) az elmúlt másfél évben, amik legalább 13 különböző konfigban üzemeltek (az eladott példányok visszajelzéseit is beleszámolva). Egyetlen egy esetben sem okozott gondot a zerocore. Innentől kezdve kénytelen vagyok azt gondolni, hogy akiknél gondot okoz, ott vagy user error vagy valami más hiba, vagy kompatibilitási gond van.

    Azt ahogy írtam, nem tartom kizártnak, hogy egy régi, gyenge processzoron, aminek a játékra is alig marad ereje futtatni, jobban fut az adott kategóriás Nvidia karival, de ezt a folyamatosan erősen CPU-limites környezetben jelentkező előnyt nehezen tudom "kompetitív előnyként" elfogadni. :(

    (#156) joysefke: Teljesen egyetértek, egy VGA-nál igencsak fontos szempont az ár, teljesítmény, bugmentesség, támogatottság. :K

    "Ha arról van szó, hogy a driver DirectX alatt sok CPU-t eszik..." Na, ez itt ami nagyon relatív! Mi az, hogy "sok" CPU-t eszik? A sok nem egy jól meghatározott fogalom! Az én tapasztalataim szerint egyáltalán nem eszik sok processzort, mert akkor pár komolyabb CPU-igényű játékban nem úgy menne a 4670K-val DX alatt a 290-esem, ahogy megy. Pl Ott a GTA4, ami tök jól fut, vagy BF4 is DX alatt is.
    A földhözragadt válasz amúgy annyi, amit Te magad is felismerél, hogy az igényes, magas minőségű játék alá kell egy épkézláb 4-magos proci egy erős VGA alá. ;)

    Amúgy pedig egy ilyen erős VGA mellé (290) igenis van létjogosultsága egy erősebb, HEDT procinak: [link].

    "Ez így igaz, de a helyzet az, hogy másodvonalas VGA általában másodvonalas proci mellé kerül..."
    Ez teljesen jogos, olyan tesztet kell keresni, ahol a játszani vágyott programok a venni kívánt CPU-val tesztelték. Vagy fórumokon érdeklődni, ilyenek. ;)

  • HSM

    félisten

    válasz joysefke #162 üzenetére

    Nincs olyan nagy különbség az Ivy Bridge és Haswell egyszálú sebessége között. Nekem a legtöbb esetben 10% körüli előnyt hozott a 4670K, mikor lecseréltem rá az azonos órajelű 3570K-mat.
    A linkelt tesztben lévő proci pedig 4,4Ghz-re tuningolva szerepel, úgy azért nem sokkal marad el az alapon, 3,6Ghz-en tekerő 4670K-mtól, ha elmarad egyáltalán. ;)
    De azt hiszem, eljutottunk arra a pontra, amikor a további, érdemi beszélgetés nem fog menni a téémáról, amíg konkrét, célzott teszteredményeket nem találunk/csinálunk valahogyan. ;)

    (#163) Abu85: Az i3-ban az a 4 szál a világ átverése. A HT miatt már az se mindegy, melyik programszál melyik másikkal kerül egy fizikai magra, mert HT mellett a szálak úgy lopják egymástól az erőforrást, hogy öröm (???) nézni.... :U Nem késleltetés-kritkus munkákra jó a HT, de egy játék alá... :U Persze, kellően előre kötegelve a munkát, elfedve a kiszámíthatatlanabb késletetési mutatókat persze akár jó is lehet, de akkor is két mag marad.

  • HSM

    félisten

    válasz djculture #168 üzenetére

    Ezerszer kiegyensúlyozottabb platform egy olyan négymagos Phenom/Athlon, mint egy i3, amit a HT tart életben. Persze, az i3 sokkal vagányabb, jobban hangzik, ezt be kell lássam. ;]

    (#169) Yutani: Valóban nem használok HDMI-t, Displayport és DVI, ami nálam megy, a hang pedig hagyományos 3,5-es Jack dugón hagyja el a gépet. :D Amúgy amit írsz hibát, elvileg javították kb. egy évvel ezelőtt, utána "visszatért", nem tudom azóta mi a helyzet vele, de valami buta szoftveres bugnak tűnik.

    (#171) joysefke: Igen, nem vagyok retardált. Volt olyan procim (i7 920) 3,5 évig, tudom mire képes 4,4Ghz-en (najó, nálam csak 4Ghz-et ment, tesztre 4200-at), és mivel utána volt a 3570K-m, azután pedig a 4670K, van némi összehasonlítási alapom. :U
    Az egyetlen ok, amiért megváltam tőle a bruális fogyasztása volt tuning mellett. A 3570K utána üresben és terhelve is jóval takarékosabb volt. Minden másban a mai napig megállja a helyét tuningolva.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz sb #176 üzenetére

    Ebben viszont egyetértek veled. Totálisan értelmetlen megvenni az olcsó, sokat fogyasztó CPU alá a csúcslapot, csúcshűtőt, csúcstápot, hogy izzadva utolérd belőle a legolcsóbb lapban alapon tekerő gyárihűtős i5-öt. :D

    (#178) sb: Az FM2 APU-k már Bulldozer architektúrák, meg amik utána jöttek, azok sem "valódi" négymagosok. Azokat a közös erőforrások, és a gyenge egyszálú sebesség fertőzi sajnos. Egy rendes, "valódi" négymagos Phenom2 X4 jól el is veri őket CPU-erőben a legtöbb helyzetben.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #193 üzenetére

    Ha lemérted, és neten is olyan sok teszt van, akkor miért nem linkelsz nekem egy-két alaposabbat, amit érdemes lenne átolvasnom? :U

    A nem okozott gondot a user szemszögéből szvsz egyenlő azzal, hogy nem vett észre gondot, mivel a gond attól gond, hogy észreveszik, hogy valami nem jó. :D
    Amit tudok állítani, hogy nálam, amikor zerocore-ba ment, eddig mindig mindegyik visszajött, és a ventilátort is mindig lekapcsolta, amikor ellenőrzés képpen teszteltem. Az újra nem induló ventilátor viszont egyértelműen egyedi, hardveres gond, olyanom sem volt soha zerocore miatt, ventilátorhiba miatt igen, de az bekapcsoláskor sem indult, csak kézzel 80%-ra vezérelve. ;) Szerintem nálad is egy egyedi hiba lehetett a VGA-val, vagy ahogy írod, valami kompatibilitási gond. :R

    (#195) jacint78: Ez az erős megakadás AMD vonalon utoljára a 4850-eken volt tapasztalható, amit pár hónap alatt javítottak driverben. Ezen kívül csak Nvidia fanatikusok fejében létezik. Persze, megfelelő processzort feltételezve a user gépében.

  • HSM

    félisten

    válasz jacint78 #199 üzenetére

    Akkor biztos vak vagyok. :C Nem, nem vagyok. Se "AMD fan". :N Viszont rendkívül érzékeny vagyok a mikrolaggokra, hidd el, látnám, ha lenne mit. ;)
    5850-n nem volt egyik játék sem lagos, amit játszottam. :N FC3-at és Mafia2-t nem játszottam, ez is igaz, csak FC2-t, az remekül ment.

    (#200) gbors: Kár. :(

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz b. #214 üzenetére

    Nem tudom, mit csináltam rosszul, de véletlen szerretem a Quake 3-at (remélem, eléggé Quake 3 motoros) és bár jóideje nem játszottam, de most lenyomtam gyorsan az első 3 pályát egyjátékos módban, és köszöni, remekül fut a 290-esem, amikor elvileg nem kéne neki. :C Ugyanazzal a 14.4-es driverrel, amit minden máshoz is használok. Amúgy emlékeim szerint az 5850-emen is ugyanúgy tudtam vele játszani, párévente mindig végigtolom. ;)

  • HSM

    félisten

    válasz b. #218 üzenetére

    Gúnyt abból csináltam, hogy jelenleg meglévő, aktuális problémaként állítottál be valamit, amiről nem lehetett tapasztalatod, és még csak nem is igaz. Ne szívd mellre, nem személyes. :R

    Én azért nem írtam semmit a linkelt posztodra (miszerint régi játékok, Q3 motoros játékok hogyan mennek), mert én nem nagyon játszom már ilyenekkel (egyedül az origi Q3, ami általában kéznél van, meg a régi Unreal Tournament, régi kedvencek), így nem éreztem kellően megalapozottnak a tapasztalataim ahhoz, hogy írjak erre valamit. Ugyanakkor több esetben olvastam az utóbbi 1-2 évben, hogy néhányak panaszkodtak, hogy 8-12 éves játékok közül nem mind megy úgy AMD-n, ahogy kéne, míg Nv-n jól, szóval alapvetően ilyen célokra én is inkább Nv kártyát ajánlottam volna. :K Ettől függetlenül nagyon kevés konkrét, alapos beszámoló létezik a témáról (konkrétan 0-ról tudok), szóval érdemes ezt a dolgot nagyon komoly fenntartásokkal kezelni, és az NV-s ajánlást is csak egyfajta "túlbiztosításként" értékelni. :R

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz b. #220 üzenetére

    Az "aktuális" játékokról tudok nyilatkozni, azokkal nem volt bajom az elmúlt 4-5 évben, 5850-el, majd utána a HD7900-akkal, majd a 290-el sem. :) És most már tudom, a Quake 3 is szépen megy. :D De én azért ennyire profi szinten nem nyomom, mint Te, sőt. :R Összességében szerintem jó döntést hoztál, szuper kis kari az a 750Ti abban az ársávban. ;)

  • HSM

    félisten

    válasz djculture #222 üzenetére

    Nem lehet, hogy akkor azzal az adott Asus típussal van a baj? :U

  • HSM

    félisten

    válasz djculture #224 üzenetére

    Azért jobb az ilyeneket fenntartásokkal kezelni. Érdekes, a 7790-ekkel nem emlékszem gondokra, pedig ugyanez a csip.... :U
    A 290 is ilyen ilyen volt, egy időben tele volt sírva a topik gondokkal, alig mertem megvenni, amikor semmi gond nincs velük... :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák