- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Gaming notebook topik
- Házimozi haladó szinten
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- RAM topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD azért nem javít a BF3-on, mert nincs mit. Az NV azért adott ki rá drivert, mert baj volt a régivel. Az AMD a gondokat megoldotta a 10.10-zel és a CAP 4-gyel.
A Rage esetében nem a VGA-n múlik a tempó, hanem a processzoron. Szart sem ér az erős kártya, ha a proci nem kódolja ki neki gyorsan a textúrákat. Sok dologra képes egy driver, de arra nem, hogy a prociba varázsoljon pár extra magot.
Senki sem él meg abból, hogy VGA-kat ad el játékokhoz. Az AMD és az NV bevételének ez a piac jó, ha kiteszi az 5-10%-át. Egyébként összedolgoznak a játékfejlesztőkkel. A Battlefiled 3 például AMD Gaming Evolved játék.
Miért kellene várni drivert? Ami a driver oldalon probléma, az általában meg van oldva a játék megjelenésére, vagy ha nincs, akkor jön rá egy javítás. Pl.: Rage driver az AMD-nél, vagy az új driver az NV-nél a BF3-hoz.
Azt ne várd el viszont senkitől, hogy csodát tegyenek driverből. A Rage például kikódolva 1 TB textúrát használ. Semmit sem tudnak tenni a gyártók vele. Erős proci kell hozzá, ami a textúrákat gyorsan átkódolja DXT formátumba. Carmack is sírt, hogy szar ez így, de ő sem tud mit tenni. Így írta meg a motort, és a PC-k felépítése nem felel meg az igényeinek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze, de ettől még nem változik meg a motor működése. Eleve hiba volt 1 TB textúrát alkalmazni. Xbox 360-on jól működik, mert fekszik a rendszer felépítése az igényekhez, de PC-n ez jelenleg rossz. Nem kétséges, hogy ez a jövő, de a jelenbe kell játékot fejleszteni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hackeeeee #38 üzenetére
Mert kifejlesztette erre a platformra is. Az ID Tech 5-öt 2004-ben kezdte el fejleszteni. Ő is tudta, hogy lesz benne úgy 5 év, végül több is lett. Amikor gondolkodott az alapokon, akkor úgy gondolta, hogy 2010 körül már nem lesznek VGA-k. Tévedett, így most trükközni kell. Nem ez az első, amikor egy profi elszámolja magát. Sweeney 2008-ra jósolta 10 éve azt, amikor már nem kell VGA-kkal számolni. Neki sem jött be a dolog. Őt persze annyira nem érintette rosszul, mert az UE3 azért elég jól skálázható lett, de az látszik, hogy most elszámította magát, mert a Larrabee elhasalt, és így az UE4-et is át kell szabni. Ezért jött az EU3.9-es frissítés, és most lobbiznak, hogy a nextgen konzolokat erre a motorra szabják, ebből arra lehet következtetni, hogy az UE4 komoly késésben van. A jövő szempontjából Carmack jobban áll az ID Tech 5-tel, persze ennek a jelenben bőven megissza a levét. Ez egyébként nem is baj. Több motor kerül előterébe, így nő a konkurencia.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Inkább sokkal több pénzt költenek marketingre jelenleg. Az AMD inkább a Fusiont reklámozza, mivel ebben nagyságrendekkel több a pénz mint a szűkülő VGA-piacon. Ezért kap nagyon kevés reklámot a Radeon. A büdzsét inkább a Gaming Evolved programra költik. Ez meg is látszik, hiszen 16 DX11-es játék az AMD segítségével született meg, míg az NV 5-nél tart.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Stage 3D eddig is ment az őszi Catalyst felhozatallal. Ami itt a teljes támogatást jelenti, az a 7.1-es térhangzás kezelése. Ez eddig nem volt. Persze lehet, hogy gyorsabb lett a Stage 3D is.
Nézz az Adobe oldalán játékokat. Jelenleg főleg erre van használva a Stage 3D[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Pusztitusz #51 üzenetére
Már semmi sem a driverek sara a BF3-ban. A 11.10 + 11.9CAP4 mindent megoldott az AMD oldalon. Az NV-nél a 285.79 béta. Le van adva minden probléma a DICE-nak, hogy javítsák. Vibrálásról még nem hallottam amúgy. Amik vannak azok a BF3.exe kilépései, de az globális dolog, mivel az Origin okozza. Illetve az NV-nél van a DX11-es detektálással probléma, de ez is programhiba. A patchre kell várni. Utóbbira lehet valami kényszerített driveres megoldás, de nem ajánlott, mert azt meg tönkre vágja egy patch, és még több hiba lesz belőle.
A hibák mennyisége viszonyítás kérdése, de másképp vélekedik erről egy NV tulaj. [link] - persze mint mondtam a tisztán drivergondokat a gyártók felszámolták, most a DICE-on a sor. Azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy a driver javítani tudja az Origin esetlenségét, vagy DX11-es driver detektálását, mert a driverben benne van, csak a hülye program nem veszi észre valamiért.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teljes feketeségre van javítás a 285.79 bétában, legalábbis elméletben. A másik inkább programhibának tűnik.
Egyébként ezért nagy szopás a programkódot az utolsó pillanatban megváltoztatni. Az teljesen rendben van, hogy az AMD előállt egy rakás új algoritmussal, amitől összességében 10-15%-ot nő a sebesség általánosan, de pont októberben a megjelenés előtt bedobni hülyeség, mert nem lehet normálisan kitesztelni. A végleges build is megváltozott ettől. Ezt normálisan úgy kellene, hogy kimegy a tervezett build, majd tesztelés után azt frissíti egy patch, amitől javul a sebesség. Nem vagyok szakértő ebben, de nem egy példát láttunk már rá, hogy a last minute változtatások csak a problémákat szülik (lásd Dragon Age 2), amellett persze, hogy nyilván elfogadható indok az algoritmusok cseréjére a +10-15%-os boost, csak ne az utolsó pillanatban történjen.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz benedekco #64 üzenetére
Ez természetes. 4 éves az alapokat tekintve a hardver. Az új felületek rendszerint nem támogatják. Ha viszont igen, akkor lesz hozzá támogatás. Lásd Flash 11, vagy WebGL.
DirectCompute 5.0-hoz DirectX 11 kell. Semmilyen formában nem megoldható alatta. OpenCL 1.0 van HD 4000-en alatta nem megoldható.
Egy darabig még nem megy az archívba, mert nagyon sokan használnak HD 4000-et, onnantól pedig a HD 2000-3000 támogatása nem nagy ügy. Persze később világos, hogy megszűnik a támogatás.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Dirt 2-vel nem értem mi volt a probléma. Kijött a játék, és vele együtt a 9.12 hotfix, amivel minden ment.
Az Outcast az inkább Jedi Outcast. Az AMD akkoriban érte el a driverben a 200+ OpenGL kiterjesztést, amit a rosszul programozott OpenGL-es játékok indítását gátolja. Az NV is megküzdött ugyanezzel a gonddal, csak hamarabb, mert hamarabb elérték a 200 OpenGL kiterjesztést. Bevezették mindkét oldalon a kiterjesztéskorlátot, és megy minden.
Bárki eléri a 200 kiterjesztést a driverben szembekerül ezzel a hibával.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az nem biztos. A Wii U-ba biztos Radeon lesz, de az Xboxról csak pletykálnak. Mondjuk a logika azt diktálja, hogy ha már az AMD magasztalta a termék képességeit, akkor valószínű, hogy ők szállítják bele a hardver, vagy csak a GPU-magot. Az új PS-ről még nem lehet tudni. Sokan írták, hogy ott is AMD lesz, de erről nincs semmilyen megerősítés, még az AMD sem beszélt a Sony gépéről. Abból indult ki az egész feltételezés, hogy az NV nemrég kirugta Mike Harat, akinek az volt a feladata, hogy az NV termékek ott legyenek a különböző piacok értékesebb eszközeiben, például a konzolokban. Na most közel sem biztos, hogy a Hara bácsi azért távozott, mert nem került NV a nextgen konzolokba, ez csak erős feltételezés, de meggyőződésem, hogy nem sok alapja van. Az meg baromira jó lenne, ha nem AMD lenne mind a három konzolban, ellenkező esetben átteszik a fejlesztéseket FSA-ra, és akkor PC-n is AMD-hez vagy kötve, ha teljesítményt akarsz.
Egyébként a Gaming Evolved programmal nem tudom, hogy mi a probléma. 27 DX11-es játékból ennek köszönhetünk 17-et. Szóval úgy működik, ahogy elgondolták. A fejlesztők szeretik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- Tippmix
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motoros topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...