Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz VirsLee #354 üzenetére

    Kétségtelen, hogy ez most jóval egyszerűbb, mint pl. egy PS2->PS3 váltás, de attól még van újdonság bőven, amire tudni kell optimalizálni - főleg az RT, az SSD streaming és a mesh/primitive shader ami kihívást jelent optimalizálás szempontjából, de valóban, én is azt várom, hogy ennél a generációválktásnál hamarabb rájönnek mint a korábbiaknál, de az első évben így se várok csodákat.

    #355 morgyi: erősen kétlem, hogy annyi presettel dolgozna bármelyik stúdió, szerintem lesz egy alap meg egy boost, ami az fps-re gyúr, és ennyi, de lehet olyan játék, ahol csak egy lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Bici

    félisten

    válasz VirsLee #363 üzenetére

    Szerintem az igazság félúton van.
    Nyilván sokkal kevesebb dolgot kell átírni az új konkzolra, de azért valószínű, hogy az újabb CPU és GPU rejteget olyan lehetőségeket, amit az előzőnél nem. Valószínű, hogy pár korábbi optimalizálás pont lassítani fog az új konzolon, néhány újra meg szükség lesz a maximális teljesítményhez. Plusz ott van a RT is.

    Szóval szerintem is sokkal gyorsabban fogják elérni a max tempót az új konzolok, de egyáltalán nem biztos, hogy egyből az elején.

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Kansas

    addikt

    válasz VirsLee #363 üzenetére

    Azért kicsit alacsonyabb lóra válthatnál... bár a mostani váltás kétségtelenül nincs akkora, mint Power arch-ról X86-ra váltani, azért a GCN vs RDNA2 is két külön architektúra és a ZEN2 is messze van a Jaguar képességeitől, messze nem csak a frekvencia és a magok száma a különbség! Ezek mellett az API is jelentősen más - még PC-n is a játékok többsége nem lépte meg a DX11->DX12 váltást, pedig ott már öt éve elérhető, itt pedig rögtön DX12U feature szintre kéne ugrani... nem lepne meg például, ha a játékok jó része még egy ideig RT-nélküli lenne, kivéve a 1st party AAA címeket. És igen, tudom, hogy a PS5 nem DX alapon működik, de a Sony custom API-je ugyanazt a feature-szintet támogatja - ami nem csoda, hisz a vas alatta közel azonos, a custom egységek nem igazán a CPU vagy GPU részt érintik, "csak" az audio és SSD-vezérlőt illetve a HW decode-ot.

    #364Bici: pontosan.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz VirsLee #354 üzenetére

    Hoppá, erre elfelejtettem reagálni:
    "A régin fut kisebb képfrissítés és alacsonyabb felbontás mellett, és nem lesz benne ray tracing, ennyi kb." - nagyon nem ennyi, mégpedig az SSD streaming miatt. Amit az új SSD-kre optimalizálnak ugyanis, az nem fog futni a régi konzolon jelentősebb áttervezés nélkül, sőt, tippem szerint azok a címek csak az új generációs konzolokra jönnek ki majd.
    Merthogy az SSD streaming az a pályatervezésre is hatással lesz, ha teljesen kihasználják:
    - nincs több töltőképernyő pályák/pályarészek közt
    - nagyobb sebességű mozgás lehetséges a pályarészek közt
    - nincs több háttérműveleteket elfedő cső-pályarész, innentől csak akkor mész ilyen helyekre, ha a narratíva kívánja meg, nem fognak a töltés miatt belekényszeríteni...

    Ezek mindegyike olyan dolog, amit komolyabb újratervezés nélkül nem lehet backportolni az SSD-vel nem rendelkező konzolokra, még ha amúgy a kraft elég is lenne(pl. XOX esetében) egy csökkentett felbontás/framerate mellett.
    És akkor még nem volt szó az audio-ról, amiben a PS5 nagyot tervez gurítani...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz VirsLee #375 üzenetére

    Ezek szerint nem érted az egész SSD streaming-et.
    Épp az a lényege, hogy NEM TÖLTI BE a RAM-ba, ami nem szükséges az elkövetkező pár másodpercben, hanem ha kell valami, berántja SSD-ről. Akkor, amikor kell, nem előbb, nem szintek közt, nem tárol szemetet a RAM-ban csak mert valamikor kellhet és lassú lenne akkor beolvasni. Nem az a lényeg, hogy mennyi idő lenne beolvasni annyi adatot, ami telerakja a RAM-ot, mert nem cél, hogy adattal rakd tele a RAM-ot. Az a lényeg, hogy azt az 500MB-1GB-t ami azonnal kell, azt mennyi idő felszipkázni, hogy a RAM-ot lehessen dinamikus, feldolgozott adatnak használni, ne vigyen el belőle annyit a cache, így funkcionálisan kevesebb RAM kell, amellett hogy kijönnek azok az előnyök, amiket fentebb is írtam.
    Jelenleg azért nem ad PC-n az SSD érdemi előnyt, mert a PC is csak azt csinálja, amit egy DVD-vel, vagy HDD-vel tenne: felolvassa a sok statikus adatot róla a RAM-ba, aztán a következő töltőképernyőig javarészt onnan dolgozik, esetleg időnként a háttérben is töltögetve, de nem az azonnal szükséges infót, hanem a "majd egyszer az is kell" adatot.
    Mihelyt bejön PC-n is a DirectStorage használata(amit az RX6xxx és RTX3xxx szériák már támogatnak), ott is megváltozik a képlet, persze ott a nem homogén hardverpark miatt jóval lassabban, kompatibilitási módokat közbeékelve, hisz nem mindenki NVMe SSD-ről pörög, pláne nem PCIe v4-esről(Intel ugyebár még nem is támogatja, majd csak Rocket Lake-ben)

    Nem az a kérdés, hogy hiszel-e benne vagy sem, konzolon ez lesz, mert a két gyártó mindegyike rágyúrt ezerrel, a PC meg majd valamikor felzárkózik...

    A hosszú í pedig Alt-161, ha véletlenül kéne... ;)

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz VirsLee #397 üzenetére

    "Konzol esetén nincs külön RAM/VRAM. Ez mennyit befolyásol rajta szerinted?"
    Sokat, főleg a PC-hez képest, hogy nem kell RAM->VRAM másolással foglalkozni, ráadásul a RAM java direktben címezhető a játékfejlesztők által, így a fifikásabb fejlesztők extra trükköket is be tudnak vetni
    Szerintem most 1-2 évig a konzolok diktálják a tempót és a PC kapaszkodik utánuk izomból, míg ezek a technológiák be nem érnek PC-n is.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Locutus

    veterán

    válasz VirsLee #508 üzenetére

    Vagy befejezhetnéd a toporzékolást, mindenki látja már, hogy nem érted miről volt szó.
    Gyűjts mi magadnak pár oldalt, amit olyan szponzorál akit kedvelsz, aztán ezentúl nem lesz gondod a tesztekkel, mindben azt fogod látni amit előre megálmodtál.

    Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html

Új hozzászólás Aktív témák