Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
ma Az egykor márkatársak dominálták a hazai leszállításokat, az Apple és a BBK megbotlott. Merre vagy, Xiaomi?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Ami így elsőre feltűnik, az SR XCR 120mm-es villa, ez egy egész használható darab, 32mm-es teflon becsúszókkal, hidraulikus patronos csillapítással, ellenben az ADO-n pontosan nem is tudni mi van, de jóval egyszerűbbnek, vékonyabbnak tűnik. Ezen felül a rockridert már nyomatékérzékelősnek írja, ami azért kifinomultabb működést tud biztosítani mint egy sima pedálfordulat érzékelős.
Illetve a Decathlonnak azért van múltja már a kerékpár gyártásban, ha nem is az élvonalat képviselik, de tudnak már egész jó vázakat tervezni, míg egy xy kínai gyártó rendel valami alsó polcos vázat egy katalógusból aztán ennyi. Nem azt mondom, hogy annyira horrornak tűnik az ADO30, nem egy idióta össztelós utánzat, de ezen az árszinten már van más is, olyan termék aminek van múltja, többé kevésbé jobb alkatrészekből is épül fel. A 700 ezres ár teljesen abszurd, a C verzió 500-ért emészthetőbb, de az még mindig kicsit több is mint a decathlonos, hasonló tudású bringája. Itt a baj az árazással van leginkább, ha mérsékeltebb lenne az ára, nem tartanám elvetemült ötletnek bevállalni, persze garanciával, újonnan, de így én inkább kihagynám.A Decathlonos is agymotoros ezen a szinten, 500 ezer alatt. Viszont ebben már 70Nm-es Brose középmotor van, ami egy abszolút prémium cucc. És kicsit 700 alatt van árban, épkézláb alkatrészekkel, Rock Shox villával. Szóval nincs itt miről beszélni, még drágább is a kínai, nem csak rosszabb. Van Bosch középmotors gépe is a Decathlonnak, de azok már magasabb árszinten vannak. Olyat nem állítanék, hogy csak Bosch középmotorost kell keresni, de egy megbízható, nagyon elterjedt cucc. Jó amúgy a Shimano, Yamaha és a Brose rendszer is.
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Gumin kár is csodálkozni. A legolcsóbb kínai ami gyorsan kopik, tulevel már át is bökte. Ezen spórolnak a gyártók, mint autóknál a hátsó automata ablakemelőn. Szóval emelkedőn pont cserbenhagy ez a járgány… nincs létjogosultsága számomra. Városban jó az eroller szaladgalosnak, kaloriaegeteste meg nem ilyen kétkerekűt vesz egy sportoló…
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz Runner_fxr #51 üzenetére
Köszi a választ!
Úgy döntöttem, hogy egyelőre lemondok az e-bikeról. Ezeket az árakat én nem tudom elfogadni. Azt hittem hogy 500eFt bicikliknél már a full extra + örökélet kategória, de ezek szerint csak kompromisszumos dolgok. Nem csak a kezdeti tőkével van gondom, hanem hogy ilyen árú cuccot már nem mernék sehol ott hagyni és pl. elindulni gyalogtúrára, mert tartanék tőle hogy mire visszaérek már nyoma vész.
Keresek egy klasszikus bringát használtan, 100e-ért. Azokkal nincs szervíz- és garanciagond sem."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
emilll
tag
válasz Runner_fxr #46 üzenetére
Igen, a kínainak megvan az a hátránya, hogy nem Bosch motoros és egyéb apróságok, de cserébe 1500 euró (hogy a 8 sebességeseket hasonlítsuk), ami jelenleg épp 548ezer Ft. A Bosch motoros trekking meg 729ezer Ft. Akinek megér ez 200ezer Ft-ot, az azt veszi, de összehasonlítani egy 550e és egy normál áron 800ezer Ft-os kerékpárt, majd kijelenteni, hogy pfff az olcsóbb nem Bosch motoros, nem Tektro fékes... hááát... hogy úgy mondjam nem fair.
-
Runner_fxr
Ármester
A kerékpár árakat illetően szerintem azért vannak az emberek tévedésben, mert még mindig az él sokak fejében, hogy egy bringa 60 ezer ft a tesco-ban vagy az obi-ban, akkor ugyan ez elektromosban nem lehet több 150-200-nál, és akkor ebből következik, hogy az 500 ezer ft-os elektromos bringára már úgy tekintenek mintha a kerékpáripar csúcsáról válogatnának. A valóság ezzel szemben az, hogy egy normális minőségű bringa soha nem 60 ezer volt a tesco-ban, hanem mindig is egy átlag havi bérnek megfelelő összegbe került. Sőt régebben mondjuk 50 éve vagy még régebben, akár több havi kereset is lehetett egy akkori szinten minőségi kerékpár. Ma is elmondható, hogy egy normális minőségű (értsd átlag felhasználóknak egy tartósabb darab) nagyjából egy átlag havi Magyar bérnek megfelelő összeg. Tehát 250-300 ezer ft. Ha szeretnéd ugyan ezt elektromosban akkor pedig az még kb ugyan ennyi. Tehát 500-600 ezer ft. Ez szerintem abszolút reális. Ami már irreális a kerékpáriparon belül, azok a felsőbb kategóriás termékek árai, itt az elmúlt pár évben duplázódtak az árak. Nyilván közrejátszott a covid válság is, de azért mindent nem lehet ezzel sem megmagyarázni. Az szerintem sem normális, hogy egy épkézláb össztelós E-MTB 2 millió ft, de nem ritka a 3-4 millió ft-os ár sem, de ugyan ezek az árak analóg csúcs gépek esetén is megfigyelhetőek. Viszont az, hogy egy minőségi ebike, 500-600-700 ezer legyen, teljesen reális ár. Mint ahogy a 250-300 ezer ft-is hagyományos bringa árral sincs baj.
Az mondjuk tény, hogy drága bringát nem célszerű magára hagyni egy lakattal, ilyet én sem csinálnék.
Örök életű bringa nincs, főleg nem szerviz nélkül, a kerékpárokat karbantartani kell, ez igaz a 100 ezer ft-os használtra is és főleg igaz a drágább bringákra.#54 emilll
Szerinted az apróság, hogy egy kínai, pedálszenzoros agymotort vagy épp egy prémium nyomatékszenzoros Bosch középmotort szerelnek egy kerékpárba? Egyáltalán használtál már ilyen bringákat? Mert ilyet csak az mond aki maximum képen látta ezeket a bringákat. Az 548 ezer és a 729 ezer között van 181 ezer ft különbség, ennyit bőven megér az, hogy egy modern középmotorod legyen a buta agymotorral szemben, arról nem is beszélve, hogy egy noname kerékpárt hasonlítunk egy neves gyártó termékéhez. De idevehetjük akár a decathlon-t is, még ott is jobb ajánlatok vannak. A nem fair szerintem az, hogy ha tényként jelentesz ki olyan dolgokat amikkel nem igazán vagy tisztában, feltehetően a gyakorlati tapasztalat hiánya miatt. Javaslom, hogy próbálj ki pár ebike-ot, vannak nagyon jó teszt lehetőségek, túrák. Utána majd lesz miről beszélgetni, de így csak elbeszélünk egymás mellett.[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
válasz Runner_fxr #55 üzenetére
Azt írtam, hogy egy 548e Ft-os és egy 800e Ft-os kerékpárt ha már valamiért mindenáron össze akarunk hasonlítani, akkor ne kezdjünk már fujjolni, hogy nem Bosch-motoros, stb.. Ez olyan, mintha egy Fiat Uno-t és egy VW Golfot hasonlítanánk össze. Nem ugyanaz a kategória és nem mindenki akar VW Golfot venni, vagy nincs rá pénze. Erre is van kereslet és a másikra is. Mindkettőnek megvan a jogosultsága.
Ja és a kettőt már csak a vázuk miatt se lehetne összehasonlítani. Akinek a kínai tetszik, az nem venné meg a másikat és fordítva. A Haibike egy tipikus városi kerékpár (ami nem ezt jelenti, hogy nem lehet városon kívül használni, hanem hogy aszfaltra való a teleszkóp ellenére is), egyenesen kell rajta ülni, kényelmes idősebbeknek, míg a kínai (gumicsere után) jobban használható földes, egyenetlen terepen is, fiataloknak inkább az tetszene.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #76500480 #52 üzenetére
Ne gondold! Pont ugyanúgy lehet vele kalóriát égetni. Ugyanúgy ki tudod taposni a 250 Wattodat, csak kapsz hozzá még 250 -et. Ugyanúgy kiköpheted a tüdődet, csak az élmény teljesen más. Pl. egy analóggal az emelkedőn elfogy a szufla, jön a tolás. Villanyoson nem és innen válik érdekessé a játék, hogy elkaparsz, vagy hanyattesel. Egy agymotorossal garantáltan hanyattesel. Az ember azt gondolná, hogy a meredek terepen rátolja a nyomatékot. Hát nem. Még a nyomatékszenzoros is túl durván reagál max nyomatékkal. Nyomatékszenzor nélkül esélytelen vagy.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Köszönöm, hogy felvilágosítasz a Trekking és MTB közti különbséggel kapcsolatban, de hidd el, ismerem a kerékpár típusokat.
A Haibike trekkinget azért hoztam példának, mert trekking felhasználásra keresett bringát Ixion77 fórumtárs. Bár hozzáteszem ennek az ADO bringának sem sok köze van a MTB-hoz, ez maximum első ránézésre az, ilyen villával, agymotorral nem igazán terepre való gépről beszélgetünk.Én nem fújjoltam, hogy nem Bosch rendszerű, csupán megjegyeztem, hogy kissé magas az ára. És tegyük hozzá, itt a cikkben egy 700 ezer ft-os bringa van és ezzel szemben hoztam a példát, de az 548 ezer ft-os ADO bringa sem egy jó vétel, ott van a Decathlonos E-ST500, ami egyébként szintén monti, 479 ezerért, az is jobb. 669-ért a dekás E-ST520 meg köröket ver mindkét ADO D30-as modellre. Akkor most, hogy lehet azt kijelenteni, hogy meg van a létjogosultsága ennek a kínai gépnek? Ezt is mondtam, de leírom újra, nekem alapvetően nem azzal van bajom, hogy kínai, meg nem Bosch vagy egyéb prémium rendszerű, hanem az árával! Nyilván nem mindenki akarja vagy tudja megfizetni a prémiumot, ezzel semmi baj nincs, de annak se sok értelme van ha túlárazva veszünk egy alsó polcos terméket. Az ADO D30 olcsóbb verziója nagyon maximum 400 ezer ft-ot érhet, a drágább modell meg mondjuk 450-470. Ez esetben elfogadnám, hogy megvan ennek is a piaca, de 550-ért meg 700-ért vicc kategória.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
De akkor maradjunk a montinál, mutatok még egy alternatívát.
Igaz, akciósan, de az a lényeg mennyit fizetsz most érte, Radon ZR Team Hybrid 7.0
500-as akku, Bosch performance motor, Rock Shox villa, 10 sebességes Deore váltás, Shimano hidraulikus fékrendszer. Mostani euro árfolyamon 660 ezer ft. -
addikt
Nem a Bosch / nem Bosch a lényeg. Feleségem Kross gépén sem Bosch motor van, nyilván más is tud gyártani DC motort jó vezérléssel. Érdekes adalék, hogy ez a gép fél éve még "csak" 800 ezer volt. A cikkben levő bringán viszont a teszt szerint késik a rásegítés. Ilyet egy normális vezérlés nem csinál, ahogy lépek a pedálra, már tolja rá az erőt.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
mjani1172
addikt
válasz Runner_fxr #59 üzenetére
Ez most jó vételnek, ajánlottnak számít?
-
Somatom
veterán
válasz mjani1172 #61 üzenetére
Ez belépő szinten egy vállalható felszereltség, jó ár/érték aránnyal. Én azt javaslom, hogy mielőtt bármit vennél, próbáld ki a villanybringázást! Hekkelés nélkül 25Km/h -nál vége a mókának, ami terepen bőven elég, aszfalton viszont van, akinek kevés. A Bosch nem igazán hekkelhető. Pontosabban a hekkelése rizikós.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
mjani1172
addikt
Köszönöm mindkettőtöknek!
-
emilll
tag
válasz Runner_fxr #58 üzenetére
Annyi írtam, hogy a kettő nem hasonlítható össze és ez így van (váz, felhasználás, évjárat, stb.). Az meg, hogy egy régi modell akciós árát hasonlítjuk egy új modell, új árához, szintén értelmetlen.
Nem azt állítottam, hogy nincs jobb vétel a kínainál, hanem hogy az almát az almával hasonlítsuk már össze. -
Runner_fxr
Ármester
De pont azt állítottad, hogy meg van a létjogosultsága, tehát jó vétel lehet.
Meg hallottunk olyat is tőled, hogy az elavult kínai agymotor és a fejlett Bosch közép motor között apró különbségek vannak.
Azért ez a "régi" modell is klasszisokkal fejlettebb, mint az "új" ADO. Ilyen szintű rendszer, mint ami az ADO-ban is van, már 6-7 éve is elavultnak számított. Már akkor is voltak nyomatékszenzoros agymotorok, sőt 10 éve is volt nyomatékszenzoros agymotor. 2015-től meg már fejlett középmotorok.
De abszolút összehasonlíthatóak, alapvetően mindkét bringát aszfalton fogják használni, az egyik egy modern gép a másik meg egy elavult. Hoztam számos példát, ezen kívül is, aki meg akarta érteni a lényeget, az szerintem megértette.[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
válasz Runner_fxr #67 üzenetére
Igen és továbbra is azt állítom, hogy van létjogosultsága és nem rossz vétel.
Olyat nem állítottam, hogy Bosch motor apró különbség. Pont azt állítottam, hogy a Bosch motor a különbség és még más apróságok. Ez azt jelenti, hogy kiemeltem a Bosch motort és mellette még vannak apróságok. Nem azt jelenti, hogy a Bosch motor apróság. -
-
emilll
tag
Bármelyik (e-)biciklinél előfordulhat meghibásodás, ahogyan a Ferrariknál is előfordul, ártól függetlenül. Aki az átlagnál olcsóbbat vesz, az minden terméknél vállalja a kockázatot, hogy nagyobb az esélye a meghibásodásnak. És van piacuk az olcsó hűtőknek is, amiben megromlik az étel ha elromlik, az olcsó autógumiknak, amik nem olyan jól teljesítenek fékezéskor/télen, stb. sorolhatnám. Tehát emberek annál nagyobb áldozatokat is hoznak ha egyszer nincs pénzük a drágábbat megvenni (ami szintén elromolhat), mint hogy jajj ha elromlik, akkor nem tudok biciklizni x hétig/hónapig.
-
beef
őstag
Bog, azt írtad, hogy a rásegítés ugyanaz a buta rendszer, mint a korábbi bringáikon.
A honlapjukon viszont ezt írják:
ADO G-DRIVE 2.0
Simulate the principle of torque sensing, intelligently adjust the strength of assist.
Ez alapján akár működhetne is, de akkor úgy látszik csak egy jó kis marketing szöveg. -
nagyúr
Érdekes próbálkozás, a korábbiaknál jobbnak tűnik de itt meg mintha az árral szálltak volna el.
Més que un club!
-
Mishita
tag
Nem rossz de túl drága.
-
speedygonzi2
tag
Ez összességében egy jó hozzáállás hogy azt veszem ami befér a keretbe, de azt is validálni kell hogy reális-e a keretünk.
Irták fentebb hogy dechatlonos kinai vagy kinai kinai. Én még mindig a decásra szavazok, mert ott legalább van mögötte egy multi, és van alkatrészellátás.Nem jó a hasonlatod a 3 éves testla és a 15 éves toyota kött, mert a 15 éves toyota egy minőségi konstrukció ami elhasználódik, ez meg amikor baj lesz, akor nem a gyári állapot helyreállitása lesz a cél, hanem kiköszöbölni azokat a problémákat amik új korában is megvoltak.
Kell nézni egy olyan kerékpárgyártót amik viszonlyag konszolidált áron árulnak bringát, van normális magyar importóre, és 2022-es standardok szerint épitenek Ebike-ot, általánosan használt kerákpáripari beszéllitók alkatrészeiből. (igen, arra a fékre gondolok)
PL csak egy a Kelly's hogy ne csak a deca legyen alternativa. ha nem fér bele a keretbe, akkor lehet hogy a keret rossz.
Vagy venni kell egy 1-2 éves normális Ebike-ot az új helyett. 5-6-700 egy ilyenért drága ahhoz hogy ne legyen jó.
Speedy -
Fred23
nagyúr
Most olvastam a cikket, D30C kéne, de nem ennyiért.
Új hozzászólás Aktív témák
- Használt monitorok
- 2db Acer AW2000h F2 blade szerver 2x4db AW170H F2 blade-del eladó!
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T