Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    Érdekes ez az árazás. Értem én, hogy covid, meg alkatrész hiány, de azért ez nem egy Specialized, amit a fanok bármennyiért megvesznek, csak legyen. Ez a bringa pont a felét éri annak az árnak mint ami rá van írva.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ixion77 #25 üzenetére

    Parancsolj: [link]
    Ez kb ugyan annyiba kerül, de nem lehet a kettőt egy lapon említeni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz emilll #28 üzenetére

    Ezt tényleg komolyan megkérdezed? Kínai váz, akku, agymotor vs német prémium váz, fejlett bosch középmotor, bosch akku. Szerintem ennyi bőven elég, hogy eldöntse a kérdést azonos áron. Az integrált akkunak egy ilyen szintű bringán aztán nem sok jelentősége van. Főleg úgy nem, hogy nincs 400Wh.
    A haibike-on 8 sebességes shimano acera váltó van, ettől mondjuk jobb a deore, de az acera sem a nem tudni milyen kategória és elég is egy trekkingre. A fék jobban zavarna, mert bár a tektro sem a csúcs, de ami a kínai gépen van, arról aztán semmit nem tudni. Egy hidraulikus fékszett csere minimum 50-60 ezer. De itt a lényeg a kínai agymotor vs bosch középmotor. A középmotorok hatékonyabbak, kevesebb a fogyasztás is és jobb a súlyelosztása, kezelhetősége a bringának. Meg egyáltalán össze sem hasonlíthatóak kifinomultságban, szenzorokban stb.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #30 üzenetére

    Azt azért érdemes számításba venni, hogy az agyváltós gép gyengébbre van hangolva, hogy ne rángassa szét az agyváltót a nyomaték. Ez persze városi használatra, átlagos dombokra elég, de ha nagyobb emelkedőn kell felmenni, gyengécske lehet. Illetve az agyváltós gépek drágábbak mint a belépő láncváltósak. Prémium agyváltóval, ahol széles az áttételi tartomány, erősebb motorral meg aztán tényleg jóval magasabb árakat látsz. De ettől függetlenül én sem tartom rossznak az agyváltós bringákat, városba tényleg jó lehet, de azért át kell gondolni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz emilll #43 üzenetére

    Azért a Kínait meg a Taiwanit ne keverjük. Taiwanon van a legfejlettebb vázgyártás a világon! Való igaz, kb minden nagy gyártó ott gyártat, a tervezés hazai. Kínából azért jön sok szemét is. Akár el is fáradhat hamarabb a kínai váz, illetve a geometriája, merevsége stb nem ugyan olyan jó mint egy márkás terméké. De itt a lényeg a motor ezen ársávban, és a kínai agymotort meg a prémium Bosch középmotort hasonlítani nem sok értelme van. Az akkura, egy tesztben ezt írták 36V-os, 10,4 Ah, ebből kiszámolva 374,4Wh. Csak a pontosság kedvéért, de ha nem pontos az adat és valójában 400Wh akku van benne, az sem számít sokat, a konklúzió ugyan az, 700-ért ez egy vicc.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ixion77 #37 üzenetére

    Bocs, én csak azt láttam, hogy ezen a szinten keresel mint a cikkben szereplő 700 ezres gép. Ha 500-ért nézzük, akkor is jobban jársz a decathlonnal: [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ixion77 #50 üzenetére

    Ami így elsőre feltűnik, az SR XCR 120mm-es villa, ez egy egész használható darab, 32mm-es teflon becsúszókkal, hidraulikus patronos csillapítással, ellenben az ADO-n pontosan nem is tudni mi van, de jóval egyszerűbbnek, vékonyabbnak tűnik. Ezen felül a rockridert már nyomatékérzékelősnek írja, ami azért kifinomultabb működést tud biztosítani mint egy sima pedálfordulat érzékelős.
    Illetve a Decathlonnak azért van múltja már a kerékpár gyártásban, ha nem is az élvonalat képviselik, de tudnak már egész jó vázakat tervezni, míg egy xy kínai gyártó rendel valami alsó polcos vázat egy katalógusból aztán ennyi. Nem azt mondom, hogy annyira horrornak tűnik az ADO30, nem egy idióta össztelós utánzat, de ezen az árszinten már van más is, olyan termék aminek van múltja, többé kevésbé jobb alkatrészekből is épül fel. A 700 ezres ár teljesen abszurd, a C verzió 500-ért emészthetőbb, de az még mindig kicsit több is mint a decathlonos, hasonló tudású bringája. Itt a baj az árazással van leginkább, ha mérsékeltebb lenne az ára, nem tartanám elvetemült ötletnek bevállalni, persze garanciával, újonnan, de így én inkább kihagynám.

    A Decathlonos is agymotoros ezen a szinten, 500 ezer alatt. Viszont ebben már 70Nm-es Brose középmotor van, ami egy abszolút prémium cucc. És kicsit 700 alatt van árban, épkézláb alkatrészekkel, Rock Shox villával. Szóval nincs itt miről beszélni, még drágább is a kínai, nem csak rosszabb. Van Bosch középmotors gépe is a Decathlonnak, de azok már magasabb árszinten vannak. Olyat nem állítanék, hogy csak Bosch középmotorost kell keresni, de egy megbízható, nagyon elterjedt cucc. Jó amúgy a Shimano, Yamaha és a Brose rendszer is.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ixion77 #53 üzenetére

    A kerékpár árakat illetően szerintem azért vannak az emberek tévedésben, mert még mindig az él sokak fejében, hogy egy bringa 60 ezer ft a tesco-ban vagy az obi-ban, akkor ugyan ez elektromosban nem lehet több 150-200-nál, és akkor ebből következik, hogy az 500 ezer ft-os elektromos bringára már úgy tekintenek mintha a kerékpáripar csúcsáról válogatnának. A valóság ezzel szemben az, hogy egy normális minőségű bringa soha nem 60 ezer volt a tesco-ban, hanem mindig is egy átlag havi bérnek megfelelő összegbe került. Sőt régebben mondjuk 50 éve vagy még régebben, akár több havi kereset is lehetett egy akkori szinten minőségi kerékpár. Ma is elmondható, hogy egy normális minőségű (értsd átlag felhasználóknak egy tartósabb darab) nagyjából egy átlag havi Magyar bérnek megfelelő összeg. Tehát 250-300 ezer ft. Ha szeretnéd ugyan ezt elektromosban akkor pedig az még kb ugyan ennyi. Tehát 500-600 ezer ft. Ez szerintem abszolút reális. Ami már irreális a kerékpáriparon belül, azok a felsőbb kategóriás termékek árai, itt az elmúlt pár évben duplázódtak az árak. Nyilván közrejátszott a covid válság is, de azért mindent nem lehet ezzel sem megmagyarázni. Az szerintem sem normális, hogy egy épkézláb össztelós E-MTB 2 millió ft, de nem ritka a 3-4 millió ft-os ár sem, de ugyan ezek az árak analóg csúcs gépek esetén is megfigyelhetőek. Viszont az, hogy egy minőségi ebike, 500-600-700 ezer legyen, teljesen reális ár. Mint ahogy a 250-300 ezer ft-is hagyományos bringa árral sincs baj.
    Az mondjuk tény, hogy drága bringát nem célszerű magára hagyni egy lakattal, ilyet én sem csinálnék.
    Örök életű bringa nincs, főleg nem szerviz nélkül, a kerékpárokat karbantartani kell, ez igaz a 100 ezer ft-os használtra is és főleg igaz a drágább bringákra.

    #54 emilll
    Szerinted az apróság, hogy egy kínai, pedálszenzoros agymotort vagy épp egy prémium nyomatékszenzoros Bosch középmotort szerelnek egy kerékpárba? Egyáltalán használtál már ilyen bringákat? Mert ilyet csak az mond aki maximum képen látta ezeket a bringákat. Az 548 ezer és a 729 ezer között van 181 ezer ft különbség, ennyit bőven megér az, hogy egy modern középmotorod legyen a buta agymotorral szemben, arról nem is beszélve, hogy egy noname kerékpárt hasonlítunk egy neves gyártó termékéhez. De idevehetjük akár a decathlon-t is, még ott is jobb ajánlatok vannak. A nem fair szerintem az, hogy ha tényként jelentesz ki olyan dolgokat amikkel nem igazán vagy tisztában, feltehetően a gyakorlati tapasztalat hiánya miatt. Javaslom, hogy próbálj ki pár ebike-ot, vannak nagyon jó teszt lehetőségek, túrák. Utána majd lesz miről beszélgetni, de így csak elbeszélünk egymás mellett.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz emilll #56 üzenetére

    Köszönöm, hogy felvilágosítasz a Trekking és MTB közti különbséggel kapcsolatban, de hidd el, ismerem a kerékpár típusokat. :)
    A Haibike trekkinget azért hoztam példának, mert trekking felhasználásra keresett bringát Ixion77 fórumtárs. Bár hozzáteszem ennek az ADO bringának sem sok köze van a MTB-hoz, ez maximum első ránézésre az, ilyen villával, agymotorral nem igazán terepre való gépről beszélgetünk.

    Én nem fújjoltam, hogy nem Bosch rendszerű, csupán megjegyeztem, hogy kissé magas az ára. És tegyük hozzá, itt a cikkben egy 700 ezer ft-os bringa van és ezzel szemben hoztam a példát, de az 548 ezer ft-os ADO bringa sem egy jó vétel, ott van a Decathlonos E-ST500, ami egyébként szintén monti, 479 ezerért, az is jobb. 669-ért a dekás E-ST520 meg köröket ver mindkét ADO D30-as modellre. Akkor most, hogy lehet azt kijelenteni, hogy meg van a létjogosultsága ennek a kínai gépnek? Ezt is mondtam, de leírom újra, nekem alapvetően nem azzal van bajom, hogy kínai, meg nem Bosch vagy egyéb prémium rendszerű, hanem az árával! Nyilván nem mindenki akarja vagy tudja megfizetni a prémiumot, ezzel semmi baj nincs, de annak se sok értelme van ha túlárazva veszünk egy alsó polcos terméket. Az ADO D30 olcsóbb verziója nagyon maximum 400 ezer ft-ot érhet, a drágább modell meg mondjuk 450-470. Ez esetben elfogadnám, hogy megvan ennek is a piaca, de 550-ért meg 700-ért vicc kategória.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz emilll #56 üzenetére

    De akkor maradjunk a montinál, mutatok még egy alternatívát.
    Igaz, akciósan, de az a lényeg mennyit fizetsz most érte, Radon ZR Team Hybrid 7.0
    500-as akku, Bosch performance motor, Rock Shox villa, 10 sebességes Deore váltás, Shimano hidraulikus fékrendszer. Mostani euro árfolyamon 660 ezer ft.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz mjani1172 #61 üzenetére

    Mindenképpen jó vétel ennyiért, persze a vázméretet nézd, mert a kicsik már elfogytak. 21”-től van, ami 185 centis magasságtól lehet jó.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz emilll #65 üzenetére

    De pont azt állítottad, hogy meg van a létjogosultsága, tehát jó vétel lehet. :)
    Meg hallottunk olyat is tőled, hogy az elavult kínai agymotor és a fejlett Bosch közép motor között apró különbségek vannak. :)
    Azért ez a "régi" modell is klasszisokkal fejlettebb, mint az "új" ADO. Ilyen szintű rendszer, mint ami az ADO-ban is van, már 6-7 éve is elavultnak számított. Már akkor is voltak nyomatékszenzoros agymotorok, sőt 10 éve is volt nyomatékszenzoros agymotor. 2015-től meg már fejlett középmotorok.
    De abszolút összehasonlíthatóak, alapvetően mindkét bringát aszfalton fogják használni, az egyik egy modern gép a másik meg egy elavult. Hoztam számos példát, ezen kívül is, aki meg akarta érteni a lényeget, az szerintem megértette.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz emilll #68 üzenetére

    És az sem tántorít el az álláspontodtól, hogy pl a decathlonban olcsóbban van jobb? Akár melyik ado d30-as modellt nézed, mindkettőnél lehet jóval jobbat, olcsóbban. Akkor mi alapján tartod jó vételnek?

Új hozzászólás Aktív témák