Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a Sker Ritual teljes kiadása
gp Véget ért az early access időszak, a végső kiadás konzolokra is befutott.
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
1900 Euró ... Deore ... agymotor. Itt fejeztem be az olvasást.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
mjani1172
addikt
mert a D30 túl sokat akar adni ahhoz képest, hogy egy kínai termék,
Inkább: mert a D30 túl keveset akar adni ahhoz képest, hogy egy kínai termék,
[ Szerkesztve ]
-
Hallosz
senior tag
5gé, meg tárhelybővítés, van-e benne?
(Bocs )Mert lakni, muszáj.
-
Geller72
veterán
Nekem ez még mindig a gagyi kategória, ráadásul drágán.
-
turbulencia8
őstag
Érdekes teszt, és 700 000 Ft tényleg túl sok érte.
-
ChoppR
tag
válasz turbulencia8 #7 üzenetére
Ennyi pénzért inkább a Decathlonban vásárolnék.
[link]
iPhone 13 Pro Max, Apple Watch 7, Airpods Pro
-
Ixion77
őstag
Ránéztem a Banggood oldalára, most épp 1333 euró az ADO D30C. Az majdnem pont 500eFt. (A link végén az egy bog referral code?)
Nem vagyok otthon a témában, de mostanában felmerült bennem hogy venni kellene egy normálisabb ebike-ot. Mi az ami hasonló áron jobb ennél?
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
ElEvEn11
senior tag
Pár dolog, ami nekem a tökéletesség érzéséhez hiányzik:
- sárvédő
- láncvédő
- hátsó csomagtartó
Merthogy ezeket napi szinten használom. Igaz valószínűleg, ezeket utólag is rá lehetne tenni, bár nem látom jól a vázon a felfüggesztési pontokat, szóval lehet tévedek.
Amúgy nagyon szép arányú váz, de az meglékeli a vágyhajót, hogy kínai. Olyat meg inkább elvből nem veszek.Szerintem az iLindowsdroid, egyedi GUI-val a világ legjobb op.rendszere. ;o)
-
beef
őstag
Ami előnye látszik az E-ST520-hoz, hogy elegánsabb (modernebb) a rejtett akkus váz.
Az akku 10 400 mAh, nem tudom a 420 Wh-hoz viszonyítani, lehet azonos vagy picit több.
És itt kb. véget is érnek a felsorolt "előnyök".
A hátrányokat talán majd egy következő kommentben -
KRi2
aktív tag
Ez, bicikli, tényleg, 700e ft, az...
Hátra, könyörgöm hátra menjünk ne előre.||| | || ||||| | ||| ||
-
Somatom
veterán
Az enyém (Merida - Shimano) még külső akkus. Az újabbak már integráltak. Én örülök, hogy az enyém ilyen. Könnyebb akkut cserélni. Nem csak a töltöttség miatti cserére gondolok. Az enyém még 504Wh -s. Az újabbak 630 -asok. Külső akkusnál csak a dokkolót kell cserélni és az új tudja fogadni mindkét akkutípust. Integráltnál erre nincs lehetőség.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
Az elegáns kinézet sz@rt se ér a középmotorhoz és nyomatékszenzorhoz képest. A cikkben le van szólva az egyébként modern A-head stucni, és elmennek kerékpárt tesztelni defektjavító készlet nélkül. Én nem tudom, minek tesztelni kerékpárt egy egyébként mobilos oldalon, főleg, ha a hozzáértés megkérdőjelezhető.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Somatom
veterán
válasz Dark Archon #19 üzenetére
No, igen. Gyári állapotában három belsőt cseréltem egy szezon alatt (nem ragasztgatok). Szerencsére tyúkbelesíthető volt a felnim és a gumim is. Meg is történt + kapott tejet. Lehet, hogy csak véletlen, de azóta nulla defekt.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz Dark Archon #19 üzenetére
A kollega azért csak épített magának egy fixit, a másik meg aktív montis, de amúgy tök hülyék vagyunk.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
beef
őstag
válasz Dark Archon #19 üzenetére
Bocs, csak ennyit tudtam a bringa mellett felhozni pozitívumként.
Ha szeretnéd felsorolhatom a hibáit is, amik között ott szerepelne a nyomatékszenzor hiánya is -
Somatom
veterán
Azért elég fura állítható stucnit hiányolni egy ilyen bringán. Ha a bringás topikban vki ilyet keresne, azonnal inkvizíció elé állítanák.
A városi bringa meg egyáltalán nem ilyen. Szóval, fura cikk ahhoz képest, hogy szakértők tesztelték a bringát.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Érdekes ez az árazás. Értem én, hogy covid, meg alkatrész hiány, de azért ez nem egy Specialized, amit a fanok bármennyiért megvesznek, csak legyen. Ez a bringa pont a felét éri annak az árnak mint ami rá van írva.
-
.mf
veterán
A teszt olvasása közben, tudva az árat, elég erősen pislogtam, hogy ez komoly-e. Bár sajnos beleillik a trendbe, amit pár év kihagyás után az ebay és társaira az utóbbi években visszatérés során tapasztaltam. Régen azért vettem kínait, mert bár gagyi volt, de olcsóságával ellensúlyozta azt, jó volt az ár-érték, ár-fícsör arány. Aztán elkezdtek emelgetni, és mostanra egy kicsit elnyargalt velük a ló árazásban. Most már alig olcsóbbak (vagy akár drágábbak is), mint egy rendes, nem-kínai darab. A garancia hiányát, a kérdőjeles minőséget és az értelmetlen fícsör-megnyirbálásokat (mint itt a nyomatékszenzor hiánya) pedig már nem fogom választani hasonló áron.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
emilll
tag
válasz Runner_fxr #27 üzenetére
Miért nem? Mindkettő hasonló kapacitású akkuval, hidraulikus fékkel (nem tudni milyen vs. Tektro), 8-11 sebességes váltóval (Deore vs, nem tudni milyen) van felszerelve. A Haibike külső az AOD integrált akkuval. Miben jobb a Haibike?
-
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #27 üzenetére
Változatlanul az a véleményem, hogy városi bringán agyváltót használnék. Főleg úgy, hogy ha a másik opció Acera lenne, mint azon a Haibike -on.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ElEvEn11
senior tag
Az érdekelne, hogy miért gondolod így. Mármint az agyváltós kérdést. Én személy szerint nem szeretem valamiért és zavar, hogy csomószor max 7 sebességes változatok vannak, amikor én úgy alapból 10-12-t szeretnék indulva egy nagyon kis áttételkülönbségről, ahol a meredek emelkedők, utcák sem lehetnek akadályok. Mik az érvek mellette?
Szerintem az iLindowsdroid, egyedi GUI-val a világ legjobb op.rendszere. ;o)
-
Runner_fxr
Ármester
Ezt tényleg komolyan megkérdezed? Kínai váz, akku, agymotor vs német prémium váz, fejlett bosch középmotor, bosch akku. Szerintem ennyi bőven elég, hogy eldöntse a kérdést azonos áron. Az integrált akkunak egy ilyen szintű bringán aztán nem sok jelentősége van. Főleg úgy nem, hogy nincs 400Wh.
A haibike-on 8 sebességes shimano acera váltó van, ettől mondjuk jobb a deore, de az acera sem a nem tudni milyen kategória és elég is egy trekkingre. A fék jobban zavarna, mert bár a tektro sem a csúcs, de ami a kínai gépen van, arról aztán semmit nem tudni. Egy hidraulikus fékszett csere minimum 50-60 ezer. De itt a lényeg a kínai agymotor vs bosch középmotor. A középmotorok hatékonyabbak, kevesebb a fogyasztás is és jobb a súlyelosztása, kezelhetősége a bringának. Meg egyáltalán össze sem hasonlíthatóak kifinomultságban, szenzorokban stb. -
Somatom
veterán
Pl. nem koszol, nem igényel törődést, egy lánckereket kell cserélni, nem teljes sort és álló helyzetben is lehet váltani. Egy villanybringán városi használatban nem kell nagy átfogású váltó. Inkább városban használom a montimat. A tempó miatt nagyobb tányérkereket kapott, de még így sem használom a sor három nagy fogaskerekét.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Azt azért érdemes számításba venni, hogy az agyváltós gép gyengébbre van hangolva, hogy ne rángassa szét az agyváltót a nyomaték. Ez persze városi használatra, átlagos dombokra elég, de ha nagyobb emelkedőn kell felmenni, gyengécske lehet. Illetve az agyváltós gépek drágábbak mint a belépő láncváltósak. Prémium agyváltóval, ahol széles az áttételi tartomány, erősebb motorral meg aztán tényleg jóval magasabb árakat látsz. De ettől függetlenül én sem tartom rossznak az agyváltós bringákat, városba tényleg jó lehet, de azért át kell gondolni.
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #35 üzenetére
De, egy belépő láncváltó sem ideális választás mindennapi városi használatra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ixion77
őstag
válasz Runner_fxr #27 üzenetére
Köszi, de ez másfélszer annyiba kerül. A kérdésem az volt, hogy az 500e körüli kategóriában (1333 euro) létezik-e jobb mint az ADO D30C.
#29Somatom: Tehát maradt annyi az érv, hogy 500eFt az alacsony kategória, az ár szerinted lényegtelen, kínai bringát meg nem veszünk mert csak. De továbbra sem került belinkelésre egyetlen jobb ár/értékarányú ebike típus sem ami átlagmagyar keresettel finanszírozható lenne.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Somatom
veterán
Ha nem létezik, akkor inkább megveszed ezt? Ha találsz olyan szerelőt, aki hajlandó lesz hozzányúlni, azt fogod kiolvasni a szeméből, hogy "vadász, vadász, te szopni jársz ide". Aztán már matek nélkül is tudni fogod, hogy rálocsoltad a minőségibb bringa árkülönbözetét, de nem lett minőségibb a bringád.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ixion77
őstag
Azt veszem, ami belefér a keretbe. És bár lehet hogy a te véleményed az hogy te ezt nem vennéd meg, de a tesztelők többsége szerint ez egy teljesen jó kerékpár. Például, avagy, satöbbi.
A szerelővel meg lehet hogy másnak más a tapasztalata, de én még sosem olvastam ki ilyesmit az autószerelő szeméből sem, amikor a 15 éves Toyotát vittem szereltetni egy 3 éves Tesla helyett. Valamint szerelési díjjal együtt sem került annyiba mint egy Tesla kerülne. (Kerékpárszerelőkkel nincs tapasztalatom, és mindig megszereltem magamnak.)
Úgy tűnt, hogy értesz a biciklikhez, ezért kérdeztem hogy mi a jobb ár/érték arányú alternatíva. De az egyetlen ami eddig felmerült, másfélszer annyiba kerül és rögtön le lett szólva az is. Mindezek alapján egyre inkább úgy tűnik, hogy az első hsz. csak egy multimilliomos sznob alaptalan fröcsögése.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
addikt
Én nem írtam, hogy hülyék vagytok. De nekem eszembe nem jutna defektjavító és pumpa, esetleg tartalék belső nélkül elindulni. Ez tapasztalat, mivel jó pár defektem volt már. Ez a tapasztalat meg nem látszik a cikkben, főleg, ha erre hivatkozva meg kellett szakítani a tesztet. Legalább viszont nincs egyértelműen ajánlva.
beef: nem kell felsorolni a hibáit, köszi Igazából ez is csak egy kerékpárnak látszó tárgy, mint a Tesco, Praktiker, stb. felhozatala.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
ElEvEn11
senior tag
Én elég lendületesen indulok el kenyérszervóval, szóval alattam már két agyváltós bringa is meghalt, gyanítom emiatt. A lánccal viszont valóban azok a gondaim, amiket írsz. Ezért is keresek mostanában olyan megoldást, ahogy a lánc vagy egy házban van, vagy legalább részlegesen borítva egy láncvédővel.
Jó..., én nem vagyok nagy expert, de magam szerelgetem, amatőr módon a bringáimat. Szakkifejezésekkel sem vagyok képben és a mostani bringák is olyanok, hogy az olcsójános szükségmegoldás volt, amit hipermarketben vettem, akcióban. Hiába Puch, ha minden egyes alkatrésze indonéziai vagy vietnámi és ott is lett összeszerelve. Lassak hullanak szét alattam.Szerintem az iLindowsdroid, egyedi GUI-val a világ legjobb op.rendszere. ;o)
-
emilll
tag
válasz Runner_fxr #32 üzenetére
Kínai váz... mert a nagy márkák szintén Kínában, meg Taivanban (pl. Merida, Scott, Giant, Cannondale) és a környező országokban készítik vázaikat, vagy akár az egész kerékpárt. Miért, a kínai váz eltörik vagy mi? Mitől prémium a prémium váz? Attól biztosan nem, hogy német, mert biztosan nem Németországban készült.
Nincs 400Wh? A 10ezer mAh az kb. pont 400Wh-nak felel meg, talán egy kicsit többnek.
Egyedül a kínai motor vs. német motor a jogos, meg a garancia, amit beef említ és amiről nincs szó a cikkben. -
addikt
-
Runner_fxr
Ármester
Azért a Kínait meg a Taiwanit ne keverjük. Taiwanon van a legfejlettebb vázgyártás a világon! Való igaz, kb minden nagy gyártó ott gyártat, a tervezés hazai. Kínából azért jön sok szemét is. Akár el is fáradhat hamarabb a kínai váz, illetve a geometriája, merevsége stb nem ugyan olyan jó mint egy márkás terméké. De itt a lényeg a motor ezen ársávban, és a kínai agymotort meg a prémium Bosch középmotort hasonlítani nem sok értelme van. Az akkura, egy tesztben ezt írták 36V-os, 10,4 Ah, ebből kiszámolva 374,4Wh. Csak a pontosság kedvéért, de ha nem pontos az adat és valójában 400Wh akku van benne, az sem számít sokat, a konklúzió ugyan az, 700-ért ez egy vicc.
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
"Egyedül a kínai motor vs. német motor a jogos, meg a garancia, amit beef említ és amiről nincs szó a cikkben."
A garanciáról az egyik általam belinkelt cikk ezt írja:
"A kínai kerékpároknál sokan ódzkodnak a vásárlástól, mondván Kínába visszaküldeni egy biciklit lényegében lehetetlen, szóval ajtó garancia van rá. Kiviszed és már nincs is garancia.
Megjegyzem, ez persze nagyon nem így van, millió és egy megoldás van javításra, de ez most nem ide tartozik, mert az ADO esetén teljesen másképp működnek a dolgok, mint egy átlag kínai kerékpárnál.
LÁSSUK MI A KÜLÖNBSÉG!
• Élethosszig tartó műszaki támogatás
• 10 év garancia a vázra és 1 év garancia a szerkezeti alkatrészekre – első villa, nyeregcső, kormány, fékkar, lánckerék, váltó, elektromos alkatrészek – töltő, akkumulátor, motor, vezérlő, műszer, USB töltő, gyorsító fogantyú, 2in1 kapcsoló, fényszóró, stb.
• EU értékesítés után EU szervizpontok (UK, DE, PL) ingyenes csere, ha a javítás nem lehetséges
• 8 órás gyors reagálású online szolgáltatás angol és német nyelven (ahogy olvastam más nyelveken is, magyarul nem tudom van-e)
• Meghibásodás esetén ingyenes pótalkatrészeket és javítási videót küldenek a szereléshez;
• Az ügyfelek is megvásárolhatják a pótalkatrészeket egy harmadik féltől, ilyenkor az ADO megosztottan vállalja a költségek fizetését.
• Ha a vásárló országában a kerékpár nem javítható az EU központokba küldhető vissza.
• Ha az ADO központban sem tudják megjavítani, akkor a gyártó ingyenesen biztosít egy új kerékpárt.
Remélem nem hagytam ki semmit, elég hosszú a lista. A lényeg tehát az, hogy a teljes garanciális ügyintézés Európában történik."[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Somatom
veterán
Egy multimilliomos, sznob kamionsofőr. Ahha...
Nekem tök mindegy, hogy mit veszel. Ne is hidd el, amit írok! De, azt javaslom (nem sznobságból ), hogy amiket Runner ír a témában, azokat jól fontold meg. Eléggé képben van a bringák értékével, nem véletlen az a titulus a neve alatt. Nála komolyabb szervíztapasztalattal bíró szakembert nem nagyon találsz itt, a fórumon.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ixion77
őstag
válasz Runner_fxr #48 üzenetére
Köszi!
Miben jobb a Decathlonos kínai mint az ADO kínai?
A Decathlonos "Bosch középmotor"-os? (Ez előző hozzászólásodból olvastam hogy azt kell keresni.)[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Runner_fxr
Ármester
Ami így elsőre feltűnik, az SR XCR 120mm-es villa, ez egy egész használható darab, 32mm-es teflon becsúszókkal, hidraulikus patronos csillapítással, ellenben az ADO-n pontosan nem is tudni mi van, de jóval egyszerűbbnek, vékonyabbnak tűnik. Ezen felül a rockridert már nyomatékérzékelősnek írja, ami azért kifinomultabb működést tud biztosítani mint egy sima pedálfordulat érzékelős.
Illetve a Decathlonnak azért van múltja már a kerékpár gyártásban, ha nem is az élvonalat képviselik, de tudnak már egész jó vázakat tervezni, míg egy xy kínai gyártó rendel valami alsó polcos vázat egy katalógusból aztán ennyi. Nem azt mondom, hogy annyira horrornak tűnik az ADO30, nem egy idióta össztelós utánzat, de ezen az árszinten már van más is, olyan termék aminek van múltja, többé kevésbé jobb alkatrészekből is épül fel. A 700 ezres ár teljesen abszurd, a C verzió 500-ért emészthetőbb, de az még mindig kicsit több is mint a decathlonos, hasonló tudású bringája. Itt a baj az árazással van leginkább, ha mérsékeltebb lenne az ára, nem tartanám elvetemült ötletnek bevállalni, persze garanciával, újonnan, de így én inkább kihagynám.A Decathlonos is agymotoros ezen a szinten, 500 ezer alatt. Viszont ebben már 70Nm-es Brose középmotor van, ami egy abszolút prémium cucc. És kicsit 700 alatt van árban, épkézláb alkatrészekkel, Rock Shox villával. Szóval nincs itt miről beszélni, még drágább is a kínai, nem csak rosszabb. Van Bosch középmotors gépe is a Decathlonnak, de azok már magasabb árszinten vannak. Olyat nem állítanék, hogy csak Bosch középmotorost kell keresni, de egy megbízható, nagyon elterjedt cucc. Jó amúgy a Shimano, Yamaha és a Brose rendszer is.
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Gumin kár is csodálkozni. A legolcsóbb kínai ami gyorsan kopik, tulevel már át is bökte. Ezen spórolnak a gyártók, mint autóknál a hátsó automata ablakemelőn. Szóval emelkedőn pont cserbenhagy ez a járgány… nincs létjogosultsága számomra. Városban jó az eroller szaladgalosnak, kaloriaegeteste meg nem ilyen kétkerekűt vesz egy sportoló…
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz Runner_fxr #51 üzenetére
Köszi a választ!
Úgy döntöttem, hogy egyelőre lemondok az e-bikeról. Ezeket az árakat én nem tudom elfogadni. Azt hittem hogy 500eFt bicikliknél már a full extra + örökélet kategória, de ezek szerint csak kompromisszumos dolgok. Nem csak a kezdeti tőkével van gondom, hanem hogy ilyen árú cuccot már nem mernék sehol ott hagyni és pl. elindulni gyalogtúrára, mert tartanék tőle hogy mire visszaérek már nyoma vész.
Keresek egy klasszikus bringát használtan, 100e-ért. Azokkal nincs szervíz- és garanciagond sem."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
emilll
tag
válasz Runner_fxr #46 üzenetére
Igen, a kínainak megvan az a hátránya, hogy nem Bosch motoros és egyéb apróságok, de cserébe 1500 euró (hogy a 8 sebességeseket hasonlítsuk), ami jelenleg épp 548ezer Ft. A Bosch motoros trekking meg 729ezer Ft. Akinek megér ez 200ezer Ft-ot, az azt veszi, de összehasonlítani egy 550e és egy normál áron 800ezer Ft-os kerékpárt, majd kijelenteni, hogy pfff az olcsóbb nem Bosch motoros, nem Tektro fékes... hááát... hogy úgy mondjam nem fair.
-
Runner_fxr
Ármester
A kerékpár árakat illetően szerintem azért vannak az emberek tévedésben, mert még mindig az él sokak fejében, hogy egy bringa 60 ezer ft a tesco-ban vagy az obi-ban, akkor ugyan ez elektromosban nem lehet több 150-200-nál, és akkor ebből következik, hogy az 500 ezer ft-os elektromos bringára már úgy tekintenek mintha a kerékpáripar csúcsáról válogatnának. A valóság ezzel szemben az, hogy egy normális minőségű bringa soha nem 60 ezer volt a tesco-ban, hanem mindig is egy átlag havi bérnek megfelelő összegbe került. Sőt régebben mondjuk 50 éve vagy még régebben, akár több havi kereset is lehetett egy akkori szinten minőségi kerékpár. Ma is elmondható, hogy egy normális minőségű (értsd átlag felhasználóknak egy tartósabb darab) nagyjából egy átlag havi Magyar bérnek megfelelő összeg. Tehát 250-300 ezer ft. Ha szeretnéd ugyan ezt elektromosban akkor pedig az még kb ugyan ennyi. Tehát 500-600 ezer ft. Ez szerintem abszolút reális. Ami már irreális a kerékpáriparon belül, azok a felsőbb kategóriás termékek árai, itt az elmúlt pár évben duplázódtak az árak. Nyilván közrejátszott a covid válság is, de azért mindent nem lehet ezzel sem megmagyarázni. Az szerintem sem normális, hogy egy épkézláb össztelós E-MTB 2 millió ft, de nem ritka a 3-4 millió ft-os ár sem, de ugyan ezek az árak analóg csúcs gépek esetén is megfigyelhetőek. Viszont az, hogy egy minőségi ebike, 500-600-700 ezer legyen, teljesen reális ár. Mint ahogy a 250-300 ezer ft-is hagyományos bringa árral sincs baj.
Az mondjuk tény, hogy drága bringát nem célszerű magára hagyni egy lakattal, ilyet én sem csinálnék.
Örök életű bringa nincs, főleg nem szerviz nélkül, a kerékpárokat karbantartani kell, ez igaz a 100 ezer ft-os használtra is és főleg igaz a drágább bringákra.#54 emilll
Szerinted az apróság, hogy egy kínai, pedálszenzoros agymotort vagy épp egy prémium nyomatékszenzoros Bosch középmotort szerelnek egy kerékpárba? Egyáltalán használtál már ilyen bringákat? Mert ilyet csak az mond aki maximum képen látta ezeket a bringákat. Az 548 ezer és a 729 ezer között van 181 ezer ft különbség, ennyit bőven megér az, hogy egy modern középmotorod legyen a buta agymotorral szemben, arról nem is beszélve, hogy egy noname kerékpárt hasonlítunk egy neves gyártó termékéhez. De idevehetjük akár a decathlon-t is, még ott is jobb ajánlatok vannak. A nem fair szerintem az, hogy ha tényként jelentesz ki olyan dolgokat amikkel nem igazán vagy tisztában, feltehetően a gyakorlati tapasztalat hiánya miatt. Javaslom, hogy próbálj ki pár ebike-ot, vannak nagyon jó teszt lehetőségek, túrák. Utána majd lesz miről beszélgetni, de így csak elbeszélünk egymás mellett.[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
válasz Runner_fxr #55 üzenetére
Azt írtam, hogy egy 548e Ft-os és egy 800e Ft-os kerékpárt ha már valamiért mindenáron össze akarunk hasonlítani, akkor ne kezdjünk már fujjolni, hogy nem Bosch-motoros, stb.. Ez olyan, mintha egy Fiat Uno-t és egy VW Golfot hasonlítanánk össze. Nem ugyanaz a kategória és nem mindenki akar VW Golfot venni, vagy nincs rá pénze. Erre is van kereslet és a másikra is. Mindkettőnek megvan a jogosultsága.
Ja és a kettőt már csak a vázuk miatt se lehetne összehasonlítani. Akinek a kínai tetszik, az nem venné meg a másikat és fordítva. A Haibike egy tipikus városi kerékpár (ami nem ezt jelenti, hogy nem lehet városon kívül használni, hanem hogy aszfaltra való a teleszkóp ellenére is), egyenesen kell rajta ülni, kényelmes idősebbeknek, míg a kínai (gumicsere után) jobban használható földes, egyenetlen terepen is, fiataloknak inkább az tetszene.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #76500480 #52 üzenetére
Ne gondold! Pont ugyanúgy lehet vele kalóriát égetni. Ugyanúgy ki tudod taposni a 250 Wattodat, csak kapsz hozzá még 250 -et. Ugyanúgy kiköpheted a tüdődet, csak az élmény teljesen más. Pl. egy analóggal az emelkedőn elfogy a szufla, jön a tolás. Villanyoson nem és innen válik érdekessé a játék, hogy elkaparsz, vagy hanyattesel. Egy agymotorossal garantáltan hanyattesel. Az ember azt gondolná, hogy a meredek terepen rátolja a nyomatékot. Hát nem. Még a nyomatékszenzoros is túl durván reagál max nyomatékkal. Nyomatékszenzor nélkül esélytelen vagy.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Köszönöm, hogy felvilágosítasz a Trekking és MTB közti különbséggel kapcsolatban, de hidd el, ismerem a kerékpár típusokat.
A Haibike trekkinget azért hoztam példának, mert trekking felhasználásra keresett bringát Ixion77 fórumtárs. Bár hozzáteszem ennek az ADO bringának sem sok köze van a MTB-hoz, ez maximum első ránézésre az, ilyen villával, agymotorral nem igazán terepre való gépről beszélgetünk.Én nem fújjoltam, hogy nem Bosch rendszerű, csupán megjegyeztem, hogy kissé magas az ára. És tegyük hozzá, itt a cikkben egy 700 ezer ft-os bringa van és ezzel szemben hoztam a példát, de az 548 ezer ft-os ADO bringa sem egy jó vétel, ott van a Decathlonos E-ST500, ami egyébként szintén monti, 479 ezerért, az is jobb. 669-ért a dekás E-ST520 meg köröket ver mindkét ADO D30-as modellre. Akkor most, hogy lehet azt kijelenteni, hogy meg van a létjogosultsága ennek a kínai gépnek? Ezt is mondtam, de leírom újra, nekem alapvetően nem azzal van bajom, hogy kínai, meg nem Bosch vagy egyéb prémium rendszerű, hanem az árával! Nyilván nem mindenki akarja vagy tudja megfizetni a prémiumot, ezzel semmi baj nincs, de annak se sok értelme van ha túlárazva veszünk egy alsó polcos terméket. Az ADO D30 olcsóbb verziója nagyon maximum 400 ezer ft-ot érhet, a drágább modell meg mondjuk 450-470. Ez esetben elfogadnám, hogy megvan ennek is a piaca, de 550-ért meg 700-ért vicc kategória.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
De akkor maradjunk a montinál, mutatok még egy alternatívát.
Igaz, akciósan, de az a lényeg mennyit fizetsz most érte, Radon ZR Team Hybrid 7.0
500-as akku, Bosch performance motor, Rock Shox villa, 10 sebességes Deore váltás, Shimano hidraulikus fékrendszer. Mostani euro árfolyamon 660 ezer ft. -
addikt
Nem a Bosch / nem Bosch a lényeg. Feleségem Kross gépén sem Bosch motor van, nyilván más is tud gyártani DC motort jó vezérléssel. Érdekes adalék, hogy ez a gép fél éve még "csak" 800 ezer volt. A cikkben levő bringán viszont a teszt szerint késik a rásegítés. Ilyet egy normális vezérlés nem csinál, ahogy lépek a pedálra, már tolja rá az erőt.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
mjani1172
addikt
válasz Runner_fxr #59 üzenetére
Ez most jó vételnek, ajánlottnak számít?
-
Somatom
veterán
válasz mjani1172 #61 üzenetére
Ez belépő szinten egy vállalható felszereltség, jó ár/érték aránnyal. Én azt javaslom, hogy mielőtt bármit vennél, próbáld ki a villanybringázást! Hekkelés nélkül 25Km/h -nál vége a mókának, ami terepen bőven elég, aszfalton viszont van, akinek kevés. A Bosch nem igazán hekkelhető. Pontosabban a hekkelése rizikós.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
mjani1172
addikt
Köszönöm mindkettőtöknek!
-
emilll
tag
válasz Runner_fxr #58 üzenetére
Annyi írtam, hogy a kettő nem hasonlítható össze és ez így van (váz, felhasználás, évjárat, stb.). Az meg, hogy egy régi modell akciós árát hasonlítjuk egy új modell, új árához, szintén értelmetlen.
Nem azt állítottam, hogy nincs jobb vétel a kínainál, hanem hogy az almát az almával hasonlítsuk már össze. -
Runner_fxr
Ármester
De pont azt állítottad, hogy meg van a létjogosultsága, tehát jó vétel lehet.
Meg hallottunk olyat is tőled, hogy az elavult kínai agymotor és a fejlett Bosch közép motor között apró különbségek vannak.
Azért ez a "régi" modell is klasszisokkal fejlettebb, mint az "új" ADO. Ilyen szintű rendszer, mint ami az ADO-ban is van, már 6-7 éve is elavultnak számított. Már akkor is voltak nyomatékszenzoros agymotorok, sőt 10 éve is volt nyomatékszenzoros agymotor. 2015-től meg már fejlett középmotorok.
De abszolút összehasonlíthatóak, alapvetően mindkét bringát aszfalton fogják használni, az egyik egy modern gép a másik meg egy elavult. Hoztam számos példát, ezen kívül is, aki meg akarta érteni a lényeget, az szerintem megértette.[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
válasz Runner_fxr #67 üzenetére
Igen és továbbra is azt állítom, hogy van létjogosultsága és nem rossz vétel.
Olyat nem állítottam, hogy Bosch motor apró különbség. Pont azt állítottam, hogy a Bosch motor a különbség és még más apróságok. Ez azt jelenti, hogy kiemeltem a Bosch motort és mellette még vannak apróságok. Nem azt jelenti, hogy a Bosch motor apróság. -
-
emilll
tag
Bármelyik (e-)biciklinél előfordulhat meghibásodás, ahogyan a Ferrariknál is előfordul, ártól függetlenül. Aki az átlagnál olcsóbbat vesz, az minden terméknél vállalja a kockázatot, hogy nagyobb az esélye a meghibásodásnak. És van piacuk az olcsó hűtőknek is, amiben megromlik az étel ha elromlik, az olcsó autógumiknak, amik nem olyan jól teljesítenek fékezéskor/télen, stb. sorolhatnám. Tehát emberek annál nagyobb áldozatokat is hoznak ha egyszer nincs pénzük a drágábbat megvenni (ami szintén elromolhat), mint hogy jajj ha elromlik, akkor nem tudok biciklizni x hétig/hónapig.
-
beef
őstag
Bog, azt írtad, hogy a rásegítés ugyanaz a buta rendszer, mint a korábbi bringáikon.
A honlapjukon viszont ezt írják:
ADO G-DRIVE 2.0
Simulate the principle of torque sensing, intelligently adjust the strength of assist.
Ez alapján akár működhetne is, de akkor úgy látszik csak egy jó kis marketing szöveg. -
nagyúr
Érdekes próbálkozás, a korábbiaknál jobbnak tűnik de itt meg mintha az árral szálltak volna el.
Més que un club!
-
Mishita
tag
Nem rossz de túl drága.
-
speedygonzi2
tag
Ez összességében egy jó hozzáállás hogy azt veszem ami befér a keretbe, de azt is validálni kell hogy reális-e a keretünk.
Irták fentebb hogy dechatlonos kinai vagy kinai kinai. Én még mindig a decásra szavazok, mert ott legalább van mögötte egy multi, és van alkatrészellátás.Nem jó a hasonlatod a 3 éves testla és a 15 éves toyota kött, mert a 15 éves toyota egy minőségi konstrukció ami elhasználódik, ez meg amikor baj lesz, akor nem a gyári állapot helyreállitása lesz a cél, hanem kiköszöbölni azokat a problémákat amik új korában is megvoltak.
Kell nézni egy olyan kerékpárgyártót amik viszonlyag konszolidált áron árulnak bringát, van normális magyar importóre, és 2022-es standardok szerint épitenek Ebike-ot, általánosan használt kerákpáripari beszéllitók alkatrészeiből. (igen, arra a fékre gondolok)
PL csak egy a Kelly's hogy ne csak a deca legyen alternativa. ha nem fér bele a keretbe, akkor lehet hogy a keret rossz.
Vagy venni kell egy 1-2 éves normális Ebike-ot az új helyett. 5-6-700 egy ilyenért drága ahhoz hogy ne legyen jó.
Speedy -
Fred23
nagyúr
Most olvastam a cikket, D30C kéne, de nem ennyiért.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Politika
- Elemlámpa, zseblámpa
- Milyen TV-t vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Alkoholista nevelde
- Spórolós topik
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...