Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    Most kapni fogok az arcomba, de igy a topik (meg sok masik hasonlo topik) olvasgatasa utan leirom mit lat ebbol az atlagember:
    Tok jo kis teszt, ott a gondolat a fejemben, hogy vegulis nem is lenne hulyeseg, hosszutavon meg sporolni is lehet vele egy kis penzt es meg mozgok is. Aztan meglatom az arat. Picit megszedulok, hogy baszki, azert ebbol a penzbol mar autot is lehet venni ami egy-ket evig az uton tart, nem egy hulye femvazat pedalokkal. De vegulis, meg mindig mozgas, hosszu tavon meg anyagilag is jol lehet jarni, haladjunk...

    Aztan megjelenik a pedal boys tarsulat, es... Le van irva, hogy egy kalap szar az egesz, szervizbe be se vidd, mert nem hajlando foglalkozni vele senki, amugyis, a masik, ami tesla model S arban megy az mar nem is rossz, arra mar csak picit kell kolteni, de amugy akinek 20.000 euro alatti a bal fekkarja, az nyomi es inkabb ne is biciklizzen...
    Szoval, komolyan, a biciklizesbol, ami egy egyszeru, oszinte, olcso, fun testmozgas volt, mikor lett ilyen toxikus sznobok klubja?
    Vagy ma mar tenyleg ott tartunk, hogy 1500 euro alatt eszedbe se jusson megnezni egy fostalicska varosi bringat? Ha meg meg elektromos/rasegitest is akarsz, minimum dulpazzunk az aron? Es ez mara elfogadott, konkretan normalis biciklis korokben? :Y

    Mire eljutna az ember addig, hogy egyaltalan komolyan gondolkozzon, elveszi a kedvet ez a sok baromsag. :(

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Segal #53 üzenetére

    Es letezik olyan, ami de, az? Emberi aron? De ne jojjunk ilyen baromsagokkal, mint fentebb, hogy munkaba meg boltbajaros bicikli azert szar, mert nem lehet vele lenyomni egyben a Munchen-Szecsot versenyszinten, meg Balatonkoruli versenyre menni, meg holdkompot vontatni meg stb.
    Konkretan ennyi a lenyeg, nagyon maximum 5-10km-re eljarni, allithato rasegitessel, akar onallo motoros mozgasra kepes modon, kizarolag varosban, cserelheto (es emberi aron kaphato) akkuval. Letezik ilyen, normalis aron, amire nincs fujva?

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #55 üzenetére

    Konkretan most egy haver nezegeti ezeket, az O hatasara/felig meddig vele/neki kezdtem el ujra nezegetni En is. Egyikunk sincs kondiban, a hatszaz lockdown megtette a hatasat, ennek a szep lassu felepitesehez tokeletes lenne egy allithato rasegiteses bicikli, plane ha tud onalloan is haladni, es megadja azt az extra biztonsagot, hogy ha En ledoglok, akkor is elciheli a seggem meg oda, ahova szerettem volna. Aztan erre nyilvan idovel egyre kevesbe lesz szukseg.
    De amikor ez dragabb, mint egy 5 eves kondiberlet, egy heti 5 alkalmas szemelyi edzovel, akkor nem biztos, hogy van ertelme egyaltalan nezelodni. A biciklizes, mint "eleterzes" (blah) minket abszolut nem erdekel, sot, konkretan leszarjuk. Viszont sokszor van olyan, hogy mondjuk el kene ugrani az xy boltba, de foleg kisebb cuccokert, akkor szivesen felpattannek egy bringara ahelyett, hogy autozzak, mint most (gyalog rohadt messze van (~4km), tomegkozelekedessel kb elerhetetlen az idiota utvonalak miatt). Szoval igen, tok jol hangzik, de erre 5000 eurot kolteni nem fogok, ennyire se gazdag, se idiota nem vagyok.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Segal #59 üzenetére

    Az etrend valtozas az fasza, meg mar megvolt, fogyok is, de a kondiciot pont nem hozza vissza. Elektromos roller plane, plusz az szerintem egy olyan valami, aminek nincs helye varosban. Falun, nagy telken ok, varosbol tuzzel-vassal tiltanam, a kozlekedes minden resztvevoje szamara eletveszelyes.
    A kisebb vasarlas egy pelda volt, nem az egyetlen pelda. Haverhoz leugrani, labtengozni/focizni menni, 1-2 havi kb egyszer meloba elugrani, stb. Egy bicikli lenne az igazi, mint a cikkben szereplo, csak lehetoleg olyan, ami azok szerint se hulladek, akik tobbet ertenek hozza, mint En, hogy van rajta pedal, tehat valoszinuleg bicikli, de lehetoleg nem olyan arban, hogy abbol a penzbol megvan a beugro egy kisebb central Londoni luxuslakashoz. :D

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Bog #61 üzenetére

    Pontosan igy, koszonom! :R

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz beef #66 üzenetére

    A fő kérdés itt az, hogy a normális gyártók mennyire gyártók. A bosch, shimano, yamaha gyártja ezeket tényleg, vagy kb csak matrica, mint újabban szinte minden?

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz beef #68 üzenetére

    Azért a "csak" a motor és a vezérlés, pláne utóbbi kb a legfontosabb része bármilyen elektromos járműnek, szóval jah, ha tényleg ők gyártják ÉS szoftverezik ezeket, akkor el tudom hinni, hogy tényleg van bőven érezhető minőségi különbség. :D

    Másik kérdés: vajon olyat lehet, hogy mint egy hagyományos biciklinél, ilyen elektromosat magának rak össze az ember? Van szabvány váz, akku, ilyesmi, vagy mindenkinek van a sajátja, ami nem kompatibilis semmi mással és így járás van ha gáz van vele?

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #91 üzenetére

    Hát, gondolom így is lehet nézni a dolgot... Meg úgy is, hogy a 90-es évek előtt nem volt ennyi felesleges buzzword. Vett a falusi bácsi két sörért egy fostalicska csepelt (most hallom, ahogy az egész bolygón felsír a biciklis közösség), ami aztán olyan szintű ridegtartásban, hogy az ma már elképzelhetetlen, ment 30-40 évig. Földúton, betonon, vízben, sárban. Néha elszakadt a lánc (mentségére legyen mondva olajat utoljára a gyárban látott, 15 évvel azelőtt), néha gumit kellett cserélni, néha állítgatni kellett az első féket, aztán ennyi. Udvaron, esőben, hóban, télen, nyáron, oda volt baszva, ahol éppen elborult, aztán valahogy mégis mindig ment. Nagy, kényelmes, nagy segg alá is passzolós, rugós üléssel, amit azért 10 évente az igényesebb gazda cserélt, az igénytelenebb meg újraszigszalagozott.

    Aztán jöttek ezek a flancos sznob szarok, 600 milliárd sebességgel, ilyen olyan idióta rugózással, kimondhatatlan anyagú vázakkal (amik nyertek mennyit, 20dkg-ot egy csepelhez képest?), szervizintervallumokkal meg egyebekkel. Nyilván szar lesz még a drága is, lassan több fos tud benne elromlani, mint egy forma1-es autóban. A kínai fos, ami meg egyben bicikli, karácsonyfa, roller meg ebédlőasztal nyilván egy kalap szar lesz, az mindenben az, nem csak bicikliben.

    De mi van akkor, ha nekem nem kell csodaváz meg tündérmese? Három, de maximum 6 sebesség doszt elég mindenre, sőt, még igazából az is csak bónusz, jó a sima küllős felni, nem kell pneumatikus felfüggesztés sem, de mondjuk nem baj, ha rugós az ülés, fasza a fék, és ezen felül tényleg csak annyit akarok, hogy legyen egy on meg egy off gomb a motorra, meg egy totál analóg gázkar, amivel tudom állítani, mennyire toljon, ha már nem bírom.

    Ne haragudj, de azt nem adod be nekem, hogy a fenti ott indul, hogy 350k bicikli + 600k elektromosítás, mert nem fogom elhinni. Ennél tényleg olcsóbb nulláról megoldani magamnak, max nem lesz szép. Ha meg egy sima elektromotor 200k-ba kerül, leszopom magam. 50k-ért már olyat kapsz (igaz, nem bicikli, hanem nagytestű modell van a dobozán), hogy befosol. Gondolkodjunk már, 50k-ért már 20-25km/h-val menni tudó elektromos rollert kapsz, és abban nem csak pici de nyomatékos motor, hanem akku is van.

    Köszönöm a hozzászólásod, nagyon hasznos volt, és nagyon sok szempontból teljesen biztos vagyok benne, hogy igazad van, és abszolút elhiszem, hogy a tesco-s bicikli problémás (nyilván), de továbbra is úgy érzem, hogy az olcsó mikromobilitás problémája sokkal inkább az, hogy kinéznek vele, hogy mi ez a szar, mint az, hogy nem megvalósítható.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Bog #94 üzenetére

    Kb ezt a hozzászólást tudnám hozzátenni a dolgokhoz, itt kimerült az infóm meg az értékem. :DDD

    De az tény, hogy mostmár basz a dolog annyira, hogy nekiálljak kiszámolni, hogy mennyibe fájna egy egyedi megoldás egy bármilyen biciklihez, bérelt 3d nyomtatóval meg minden egyébbel (18650-es lithium cellák, relék, valami mikrokontroller, minden szar) együtt, házilag megoldva. Férfi biciklin úgyis ott van az a háromszög a váz közepén, ott elfér az akku. Tényleg kíváncsi vagyok rá, holnap rendesen kiszámolom, tételesen, aztán ide leírom, mi lett belőle.
    A programozás része ennyinek (húzod - megy, de csak ha mozog a pedál, plusz kirakunk egy akku töltöttségjelzőt feszültség alapján) meg annyira azért nem bonyolult, pláne ha nem mikrokontrollerrel szórakozunk, hanem kap mondjuk egy rPi-t a cucc.
    A dolog buktatója így első blikkre a 18650-es cellák súlya vs kapacitás az elérhető helyen, kíváncsi leszek, mi jön ki belőle. Ha valakinek van otthon ilyem hagyományos 26-28"os kerekű férfi vázas biciklije, és tud dobni addig pontos méreteket a háromszögről, azt megköszönöm. :K

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #96 üzenetére

    Meg fogom nézni. :R

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #98 üzenetére

    Kezdem érteni a dolgot, így már tisztább a kép. :R

    Tudnál küldeni légyszíves valami linket mondjuk arról a legolcsóbb pedelec bringáról, ami már a Te szótárad szerint is ajánlott kategória mondjuk egy maximum 100kg-os, hátitáskás (nagyon max 10kg) férfi embernek, aki nagyon max egyhuzamban 10km-t tesz meg kizárólag városban, viszont ebben lehet emelkedő is, és valószínűleg (pláne eleinte) ezt végig a létező legerősebb rásegítéssel szeretné abszolválni?

    Másik kérdésem az lenne, hogy mennyire gyakori a szervizigény reálisan? Évente egy elég akár napi átlag 10km futásteljesítmény mellett, vagy bilibe lóg a kezem? :R

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #100 üzenetére

    7-800k két kerék? Mi a picsa?! Túrdöfranc szintű versenyző az ürge, vagy kényszerbeteg? Más megoldás nem jut eszembe, ez kb a 700 lóerős ae86 szintje, teljesen elmebeteg. :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #102 üzenetére

    Végülis, jogos. Mondjuk jól megfordítottad a logikát, ebből a háromból pont kizárólag a Harley mellett nincsenek épeszű érvek, csak érzelmi (már akinek), de értem mit akarsz mondani, legyen úgy, mindenkinek van valami kattanása, ha úgy vesszük, ez viszi előre a világot. :D

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #104 üzenetére

    Hát, ezek elég húzós árak.
    Mondjuk a neuzer 330k-ért viszont nagyon jól hangzik, az már konkrétan lőtávolban van a cikkben lévő cucchoz, ami kb 260k. Ha esetleg jön vám vagy bármi egyéb extra az ADO-ra, akkor meg konkrétan egy árban vannak.

    Bog, látsz rá esélyt, hogy egy ilyen neuzert (meg mondjuk egyet a tényleg ajánlott, drága cuccok közül) valahogy beszerezzetek egy próba erejéig? Nagyon kíváncsi lennék rá, mi lenne a Ti véleményetek hozzám hasonló gondolkodású amatőrként, viszont úgy, hogy van valós, napi tapasztalatotok.

    És amúgy igen, egy podcast, de pláne valami videó, ahol egy szakértő, akár Runner_fxr megmutogatja, meg elmondja, hogy mégis mi a különbség, mi az, ami annyira fos ezekben az olcsóbb bringákban és jó a drágábban, avagy mitől fos a fos. Szerintem egy ilyen az érdekes, informatív és hasznos lenne, még nagyon amatőr módon, mobillal kamerázva is; ha az operatőrnek több esze van, mint pl a totalcaros idiótáknak, és felfogja, hogy akkor lesz jó a videó, ha azt veszi a kamera, amiről a szaki magyaráz meg mutogat, mert mindenkit az érdekel, nem egy középkorú, pocakos fickó arcát akarjuk 20p-ig bambulni. :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #108 üzenetére

    Pláne jól hangzik, úgy még árversenyben is nyer.
    Kép: látod, erről beszélek. Hiszek neked, hogy az egy fasza cucc, amit látok. De abszolút nem látom rajta, látom, hogy igen, ez határozottan egy bicikli, látom, hogy biztos drága, mert szép nagy betűkkel vannak szavak ráírva, amiket nem ismerek, vagy csak ilyen valami dereng szinten (pl merida), látom, hogy van neki teleszkópja, két kereke, pedálok, kormány, aztán kb ennyi. Valószínűleg ha elmondanád az árát, el is szédülnék. :DDD
    Szóval amíg ennyire fingja nincs az átlagnak arról, hogy mégis mi lehet ezen ilyen rohadt drága meg ekkora különbség, addig úgyis csak üveges szemmel nézek, és mondok rá annyit, hogy szép. Mert az mondjuk tény, hogy b@szott jól néz ki. :D

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz arnyekxxx #118 üzenetére

    Igen, esetemben úgy néz ki, hogy van emelkedő is bőven kb mindegyik útvonalon, amin járok (legalábbis azon az útvonalon, amin kocsival menni szoktam, fingom nincs ez mennyit változna biciklivel), haver esetében pedig úgy, hogy villanyszerelő, tehát nála ezt nem is lehet tudni, mert nyilván folyamatosan változik, hogy hol a meló.

    Igazából tényleg az van, hogy sokszor kell menni ilyen 3-5km távot, nagyon minimális csomaggal, ami egy hátitáskában elfér, és mindig, amikor ezt értelmes időben kell megtenni, teljesen szarul érzem magam, hogy emiatt beröffentem a benzinzabálót. Nem jó az igazából senkinek, se a környezetnek, mert hidegen zabál, se a kocsinak, mert nincs ideje bemelegedni sem, se nekem, mert mire elkezdene tényleg kényelmes lenni, kb oda is értünk. Ezért nézegetem, de igazából ezek ilyen 1-2 heti egyszer megtett utak, szóval ha tényleg ennyi pénz kiváltani a kocsit, és igazából azt is csak az esetek bő felében tudja úgyis (mert esőben, hidegben bizti nem fogok biciklizgetni), akkor részemről szerintem kb kiesett a dolog.
    Haver az más, neki azért sokkal jobban ki lenne használva, plusz a mostani átlag 1,5 óra BKV helyett szerintem lenne ugyanaz a táv max 30p biciklivel, ami nagyon nem mindegy, szóval ott van értelme a dolognak akkor is, ha ennyire nagyon drága. Bónusz, hogy villanyszerelőként a melóban még tölteni is tudja ingyen. :D

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz alapz@j #122 üzenetére

    3-5km gyalog folyamatosan ilyen olyan emelkedőkön fel-le mászkálva/tekerve is de, abszolválható, de egyrészt rohadt sok időt vesz el, másrészt köszönöm, de nem szeretnék úgy megérkezni se a boltba, se a haverhoz, se máshova, hogy olyan izzadtságszagom van, hogy magától kiugrik az ablaküveg a keretből.
    Ezt amúgy hány biciklis embernek lehetetlen elmagyarázni... Nem gáz bazmeg, de akkor hozzál váltóruhát, törölközőt meg egyebet adok én, gyorsan letusolsz, de ne ölj már meg mindenkit a hónaljaddal 10 méteres körzetben órákig, mert "sportember" vagy... Esküszöm sok még büszke is a dologra, mint valami címert hordja körbe a bepállott hónalját. :(

    Ha meg focizni vagy lábtengózni megyek, akkor ott szeretnék elfáradni, nem odafele menet (ez 8km, sok emelkedővel), vissza foci után pláne durva lenne.
    Tény, nem vagyok jó kondiban, 1 óra lábtengó teniszpályán hálóval úgy megöl, hogy a seggemen is veszem a levegőt, az a sok kicsi rövid de teljes erőből letolt sprint brutálisan gyilkos, de azért nem az amerikai állni se bír zsírgolyó embert kell elképzelni.

    Annyi van, hogy szeretnék benzin égetés és kocsi gyilkolás nélkül, de nem izzadtan és büdösen megérkezni, és erre lehetőleg az útra nem órákat szánni. Ez úgy tűnik, most épp anyagilag nekem nem adja ki, nem éri meg, majd hátha pár év múlva de.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz alapz@j #130 üzenetére

    Aki 700e ft-os autot vesz, az nem 700e ft-os bicikli helyett veszi. Eleg... Fura gondolkodas kell ahhoz, hogy ezt valakinek sikeruljon igy leirni. :U
    Aki 700e ft-os autot vesz, az vagy hulye, es addig jut el, hogy auto->statusszimbolum, tehat neki kell (ebbol van kevesebb hidd el), vagy egyszeruen kell neki az auto, es nincs mas valasztasa, mert ennyi penze van. Aki 700e ft-os autot vesz, az bicikliben az 5-20e ft-os kategoriaban gondolkodik maximum. Persze ez Magyarorszagon igaz, ahol mocsok dragak az autok (is).

    Sot, nezd meg es izlelgesd az alabbi gondolatot egy kicsit:
    A legtobb ember, aki bicikliben gondolkodik, de most autozik, az nem az auto helyett, hanem az auto mellett akar biciklizni. Erted/erzed a hatalmas kulonbseget?

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz alapz@j #135 üzenetére

    A laptop egy tokeletes pelda amugy.
    Technologiai szempontbol melyik a bonyolultabb: Egy business kategorias mil/std 810g szabvanynak megfelelo notebook, vagy egy par vascso osszegesztve, harom (bocs, kormannyal egyutt negy) csapagy, minimum ket fogaskerek meg egy lanc? Na, az alapjan, amit most irogatsz, utobbi ketszer annyiba kerul, es szerinted ez teljesen normalis.
    Business noti belepo (uj latitude 5520, konkretan a delltol, nemreg rendeltuk havernak) 350k korul indul (i5+8gb+256gb ssd+400nites ips kijelzo, nagy akku, £850 volt akciosan). Booooven ajanlott kategoria, igazabol mondhatjuk nyugodtan, hogy felso kategoria.
    Bicikli belepo elvileg 700k.

    Szerintem a fenti osszehasonlitasbol is latszik, miert van a nep kiakadva az arakon. Egyszeruen nem latjuk azt, hogy tenyleg erne annyit az a technologia, ami benne van, avagy nem ertjuk, mi kerul rajta ennyibe.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz alapz@j #139 üzenetére

    Az a baj ezzel, hogy ez egy borzaszto mod beszukult latasmod. Attol, hogy neked csak ennyire kell es csak ennyi szempontod volt, semmi de semmi nem garantalja, hogy a masik 20.000 emberre is igaz ez. Sot, szerintem a nagyreszere nem igaz. Ebbol annyi derul ki, hogy jo neked. Neked jo? Jo neked. Orulj neki. Ennyi. :D

    Mert honnan tudod, hogy mire Te azt latod, hogy ul a kocsiban es megy melozni, nincs tul egy ovijaraton? Honnan tudod, hogy olyan a munkaja, ahol vegig egy helyben kell lennie? Ha a munkajahoz hozzatartozik a mobilitas, nem realis elvarni, hogy bkv/robogo/roller/biciklivel legyen megoldva, csak nagyon specialis helyzetekben. Honnan tudod, hogy nem kell szerszamokat magaval cihelnie? Olyan sok dolgot fel lehetne itt sorolni, hogy leirni is nehez.

    Mondok masik peldat: 5 ev alatt egyetlen egyszer mentem a melohelyhez autoval, meg az elso, legszigorubb karanten kozepen, hogy a ceges workstationt meg a devkitet hazaciheljem (mivel csak a workstation 20kg, es mindketto batar nagy, ezt ha nincs kocsim, taxival abszolvalom). Megis, autom van, biciklim nincs. Pedig meloba jarni a bicikli alternativa lehetett volna a budos, lassu, kiszamithatatlan (cserebe nem eletveszelyes) tomegkozlekedes mellett, de nem ilyen aron. Egyszeruen nem erte meg meg Covid elott sem, pedig akkor meg be kellett jarnom. Ma mar nem kell, otthonrol dolgozok. Ennek viszont az a hatalmas hatranya, hogy ezek eltuntek:
    - Melohelyen lejartunk a ceges konditerembe haverokkal, ez kiesett
    - Setalni kellett kb 20 percet oda, 20 percet haza, amiben boven volt lepcsozes is

    Namost ezeket muszaj valahogy kivaltani, mert a havi 1-2 labtengo/foci egyszeruen nem eleg, egyedul a TV elott update norbira meg hasonlo faszsagokra ugralni az nagyon nem nekem valo, nem az en vilagom, valami kell. A biciklivel neha boltbamenes meg ilyesmi az jol hangzott, de egyszeruen ha ilyen ara van, felejtsuk el. Plane, hogy ahogy leirjatok, meg kb a 700k-s bringa is olyan tipusu fos, hogy ket evente meg 2-300k-t el kell ra locsolni. Ne vicceljunk mar, ez hol realis? Inkabb megeroszakitom az agyam, es elfogadom, hogy el kell kezdenem egyedul kondiba jarni, haverok nelkul, esetleg szemelyi edzovel es kesz. Meg az is olcsobb, egeszsegesnek meg egeszseges mindketto.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz HThomas #142 üzenetére

    Egy latitude az minden felszereltséggel felsőkategória. Pont ez a lényeg...

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #143 üzenetére

    Pontosan így. Egy 700khuf-os biciklire akkor is húznám a fogam, ha euróban is milliomos lennék. Mert egyszerűen nem érzem úgy, hogy ér annyit, hogy fontos annyira. Kinek mi. :K

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz HThomas #149 üzenetére

    Ezért írtam, hogy latitude 5520. Bőven felső kategória, e fölött Dellnék kizárólag a precision van. Ráadásul Delltől, újonnan, nem refurbished meg egyebek. Ok, qrvanagy akció volt, gyakorlatilag nettó áron adták az eleve akciós notit pár hétig, de akkor is, nah. :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Alchemist #150 üzenetére

    Saját használatra nekem is a 2-3 éves használt business noti a goto megoldás, de have újat akart. :K

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz aginor #172 üzenetére

    Nekem amugy ezert nincs biciklim kozel 15 eve. Elotte volt valami piacos monti, evente valami helyi srac nyakonontotte zsirral/olajjal meg ami kell, beallitgatta amit be kellett, kapott uj fekpofakat (filleres tetel volt, kb a gomb fagyi araban ment parja), meg amikor kilyukadt/elkezdett kopni, kapott uj gumit. Szarer hugyer vettuk. Emlekszem, olyan olcso volt, hogy rohogve mondta fater, hogy kocsin teton visszuk gumipokolva, ha leesik, leesik, max veszunk megegyet. 10 evig birta gyarkolatilag napi hasznalatban, ahogy csapattuk a faluban, pedig ott aztan volt minden, betonut, foldut, sar, eso, egykerekezes, ugratgatas, havas/jeges uton farolgatas (meg rengeteg eses), kapott szegeny rendesen. Erre a felhasznalasra szerintem ma minimum 1 millat mondana a szaki kozeg, plane ha 10 evig akarom, hogy birja. Igaz, akkor meg csak 60kg voltam, nem 90.

    Szerelo/szakerto srac szerint persze az is egy hulladek volt, de oszinten nem ertem, miert. Egy kezzel siman meg birtam emelni, sose ugrott at/szaladt meg a lanc, mindig gyorsan es pontosan valtott a valto (elol 3 hatul 6 sebesseges tipikus felosztas), kenyelmes volt az ules, pontos es jo fogasu a kormany, szoval szaki szerint egy retek volt, en imadtam.
    Aztan mikor vegul megmurdelt szegeny (kisebb baleset erte, amikor nem ult rajta senki, egy barom ugy nekitolatott, hogy konkretan picit elhajlott a vaz), akkor mondom ok, nezzunk valami uj bringat, mar ezerszer megszolgalta az arat.

    A piac mar kb megszunt, vagy csak ilyen ranezesre is borzalmas kinai gagyival es/vagy lopott cuccal volt tele, de legalabb dragan, ketes arcu/hatteru/kinezetu eladokkal, azt elengedtem. Ok, nem gond, megkerdeztem online valami biciklis forumon, hogy ez meg ez volt, ki kene valtani, mi legyen? 15 evvel ezelott mondtak ra 100-150k-t, de ugy, hogy ha csak ennyit koltok ra, szamitsak ra, hogy szar lesz. Nagyon rohogtem, mondom jo, hagyjuk, ezek hulyek. Bementem egy bicikliboltba. Ott meg a 150k-ra is rohogtek, annyiert nem lehet, hova gondolok. Ok, nem gond, bementem ezekbe a nagy boltokba, megneztem mi van mennyiert...
    Hubakker. Annyi es olyan szinten fost, raadasul valami iszonyatosan dragan, te jo eg. Sulyra mind minimum a ketszerese volt az akkor 10 eves, immaron halott (de csak mert hulye barom nekitolatott) regi fosnak, nem volt ketto, amin ugyanugy allt a kormany, a felenel eleve ugy volt meghajlitva, hogy az sose lesz szimmetrikus, az egesz nyeklett nyaklott, uvoltott rola, hogy konkretan gurulo eletveszelyek, teljesen le voltam dobbenve rajta, hogy ezt igy, europaban, kozlekedesi eszkoznel konkretan lehet.
    Probalkoztam meg egy darabig, par honapig nezegettem, hasznalt hirdeteseket is, de vagy nagyon draga volt, vagy annyira egyertelmuen lopott, hogy hagyjuk inkabb, aztan elengedtem a dolgot.
    Szerettem regen biciklizni, neha eszembe jut, hogy milyen jo is volt, meg kene nezni mi van, de mindig ez a vege. 1000 font/400k-t nem vagyok hajlando biciklire kolteni. Plane, hogy ket fajta terv van:
    1) Venni a csaladban mindenkinek, es egyutt eljarni ide-oda. Lanyom 11 eves es nem tud biciklizni, tiszta gaz, ez nagyon basz... De nem annyira, hogy elkoltsek tobb, mint 1 millio forintot biciklire ugy, hogy mellette meg azt kapjam, hogy azert ezek is szarok. Jah, meg a faszomat, hagyjuk a picsaba, akkor soha nem fog tudni biciklizni es kesz, leszarom.
    2) A fentebb emlitett elektromos rasegiteses valami csak nekem, jarkalni, mikromobilitani. De nem ennyiert. Akkor marad a kocsi, leszarom. Ugyis az van, hogy kocsi melle lenne a bringa, nem kocsi helyett.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #178 üzenetére

    De hol irtam En olyat, hogy ilyet elvarok? :Y

    Amugy a 150k/bicikli uj arban varosi hasznalatra, ma, 2021-ben az mar teljesen jol hangzik, sot! Az mar az az ar, amire azt mondom, hogy abszolut realis es eletszeru meg egy amatornek is. Ha ilyenrol tudsz valami linket dobni, azt megkoszonom! Nem baj, ha jelenleg nem elerheto, keso tavasz elott ugyse veszek biciklit, csak jo lenne latni, hogy tenyleg letezik ilyen.
    Kivancsisagbol: Mik azok a kompromisszumok, amikrol beszelsz? Varosi hasznalat mellett persze.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #199 üzenetére

    Amúgy amit írtál, mint értelmes belépő, hogy 150k sima, 350k pedelec, az amúgy abszolút normális és teljesen baráti, azért ezek már olyan számok, amikre tényleg nem lehet azt mondani, hogy nem hangzik jól, pláne újonnan.

    Szerintem ezeket a számokat kéne kiemelni a jövőben, és sok félreértés elkerülhető, maximum ki kell emelni, hogy ez tényleg a konkrét minimum, ami alá nem megyünk, és ezek is csak nagyon ügyesen összeválogatott alkatrészekre igaz (vagy valami, érted mit akarok mondani, na).
    Mert 150k már tényleg nem ijesztő annak, aki reálisan gondolkodik.

    Na mindegy, elnézést, ha nagyon felhúztalak az értetlenkedéssel, nem az volt a célom, illetve köszönöm az információkat, nagyon hasznos volt az eszmecsere. :R

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Runner_fxr #202 üzenetére

    Nem, az első nekem teljesen szimpatikus, az a 150k az egy teljesen elfogadható ár kocabiciklinek. Az meg, hogy ha valaki komolyabban akarja, az pénzbe fog kerülni? Hát kérem, ott már sportról meg hobbiról beszélünk, az egy teljesen más kérdéskör, határ a csillagos ég.

    Szóval de, teljesen értem, és így, hogy itt a 150k-s ajánlat, így már más. Amúgy azért is értem, mert Én meg pl pingpongbuzi vagyok. Na ott is az van, hogy kimondod, hogy egy valamire való ütő minimum 50k, ha tényleg jót akarsz 80-250k (itt már erősen bejön az is, hogy ki tudod-e valóban használni az extrát amit ad, vagy csak a pénzt égeted) és max 2 évet bír aktív játék mellett, de az 1 év reálisabb, teljesen hülyének néznek. Nyilván ha a játék 30cm-el a háló felett megy, tökéletes bármelyik gagyi fos, mondjuk kényelmetlen is lesz, meg darabokra is fog esni 50 játék után... De ha az az 50 játék 10 év alatt történik, és józanul úgyse játszanak, ki nem szarja le? :DDD
    Amúgy ez is egy olyan hobbi, amit sajnos félre kellett tenni. Van otthon asztal, kertben asszonnyal néha játszunk kicsit, de az olyan szinten nem ugyanaz, hogy már nekem is csak egy sima bolti fos 15k-s ütőm van, erre elég ez. Ennél komolyabb szinten játszani errefelé kb lehetetlen. :(

    Amúgy, amnyiszor írtad már le... Mi a franc az a kazettás kerék? Mit tud, amit a sima (csapágyas?) nem? :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák