Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #203 üzenetére

    Pontosan, jól látod a kérdést, onnantól válik költségessé a dolog amint sportként, hobbiként tekintesz a dologra, jelen esetben a kerékpározásra.
    Kocabringázás nagyjából bárki számára elérhető.

    A kerékpárok hátsó agya 2 nagy csoportra osztható, az olcsóbb bringákban úgy nevezett menetes rendszerű van, itt a fogaskoszorú tartalmazza a szabadonfutót és az agyon lévő menetre tekered fel a fogaskoszorút. A probléma ezzel annyi, hogy az agyban a két oldalt lévő csapágyazás túl közel van egymáshoz, jobb oldalt a hajtás oldalon hosszan kilóg a tengely és emiatt hajlamos görbülni, eltörni. Viszonylag gyorsan lötyögőssé tud válni a hátsó kerék, majd egyszer csak eltörik a tengely és a bringa mozgásképtelen lesz. 6/7 sebességes kerékpárokon ilyen agyat találsz. 8 fokozattól megjelenik a kazettás rendszerű agy. Itt az agyon egy kazettának nevezett bordás hengert találsz, ebben van a szabadonfutó és erre szereled fel a fogaskeréksort. Itt a csapágyazás sokkal távolabb van egymástól, a tengely két végén, ezáltal a tengely nem szokott görbülni, törni, ráadásul egy üreges tengelyről van szó, ami merevebb is mint a tömör tengely a menetes agyban.
    A tapasztalat azt mutatja, hogy a kazettás rendszerű hátsó agy sokkal tovább bírja mint a menetes.

    Menetes agy: [kép]
    Kazettás agy: [kép]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák