Új hozzászólás Aktív témák
-
az egyensúlyhoz már több köze van, bár azt sem értem egyesek miért lepődnek meg ha elszédülnek amikor dugóhúzókat repülnek meg ki tudja milyen trükköket vr-ban. Az életben hamarabb jönne a róka.
btw tengeribetegségre, de még autóban/buszon rosszullétre is hajlamos vagyok. vr-ban nincs gondom.
-
cacasz02
aktív tag
válasz
Menthirist #23 üzenetére
A rókázásnak ez esetben semmi köze (vagyis nem sok) a hangzáshoz, sokkal inkább az egyensúly érzékeléshez. Ha a látott kép és az egyensúly nincs együtt a szervezet mérgezés gyanúja miatt megpróbálja üríteni a tartalmat (lásd tengeribetegség). Van akire hat van akire nem. A hangal csak a készítők tapasztalatai alapján foglalkoznak. De szerintem mikor az Elite-ben bolygó landolás közben fejre fordítom a hajót, én lehánynám a szélvédőt akár milyen a hang.
-
RyanGiggs
őstag
TrueAudio Next a Polaris kártyákkal jön?
Milyen hátrányok is lesznek a "régi" TrueAudio-val szemben?
-
válasz
FoxiestFox #28 üzenetére
csak a star citizen még nagyon nem áll úgy hogy vr-ozható legyen. Nem is tudom hogy meg fogják-e tudni normálisan oldani, mert az animációs rendszerükben is baromira mozgatják a kamerát, elveszik a vezérlést az egértől, stb. Ezt vr-ban nem szabad megcsinálni. Igaz írták hogy valami tompítással (ahogy a szem a mozgásával is korrigálja azt, hogy járás közben mozog a fej) megoldható, de majd meglátjuk. Szóval én bízok a legjobban, de felkészülök a legrosszabbra
Az elite elég korrekt vr-ban, bár pl a star mapját nem sikerült normálisan irányítanom (a menü máskülönben nagyon jó az 1.3-as sdk-ra épített verzióban). Az async timewarp pedig remekül van implementálva.
-
válasz
Menthirist #27 üzenetére
Na az Elite, az is zsír lehet. SC-ben mondjuk még nagyobb potenciál van így. Meglátjuk.
-
válasz
FoxiestFox #26 üzenetére
nem, a star citizen még nem támogatja (kérdés hogy fogja-e, és hogy hogy csikarnak ki ekkora tempót belőle). Elite-ezni viszont eliteztem vele sokat. meg autóversenyek, egyéb demók, stb.
-
válasz
Menthirist #23 üzenetére
Star Citizent tolod VR-ban? Durva lehet
-
kikikirly
senior tag
válasz
Mooka-Miki #3 üzenetére
+1
-
#06658560
törölt tag
válasz
Menthirist #23 üzenetére
"Szóval nem igaz hogy enélkül feltétlen jön a róka. "
De mer az áemdé meg a zoculus aszondta.
-
de ez konstans módon előfordult az eddigi vr-ozásaim során. Sőt sok másnak is, akik mondjuk vive-oztak hangfalon. Órákat voltam egyhuzamban játékokban, így a "de idővel mindenki rókázni fog" kijelentésedet végképp nem tudom hova tenni. A binaurális hangok sem működnek jól és megfelelően hangfalon, pláne amikor v alakban előtted vannak... mégsem jött a róka. sosem. Egyetlen játéknál voltam közel hozzá, egy low persistence-et nem igazán támogató (vagy jól használó) hullámvasút programnál, de az sem a hangzás miatt volt.
Szóval nem igaz hogy enélkül feltétlen jön a róka. Sem azonnal, sem idővel. Arra érzékenyeknél esetleg, de ott meg nem tudod elválasztani hogy mennyire a látványtól egyedül jön, és mennyire attól hogy a hang nem egyezik a látvánnyal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #20 üzenetére
Nem. Attól leszel rosszul, hogy az agyad mást lát, mint hall. Persze az, hogy mikor más kérdés, de idővel mindenki rókázni fog. Valaki percek alatt, valaki pár óra múlva.
Az OpenVR runtime is rendelkezik térhangzást generáló modullal 5.1-ből szimulálva. Ott is kötelező egyébként bineurális hangzással szállítani a játékot. Ez elhagyhatatlan tényező.
Egyébként az Oculus csomagja ebből a szempontból moduláris, tehát az is lehetséges, hogy az Oculus térhangzásán menjen a játék az OpenVR runtime-mal. Az OpenVR csomagja már nem szállítható. Ezért kvázi mindenki az Oculus csomagját használja.
-
"A számítás mindenképpen megtörténik, a hangerő mindegy."
De ugye nem a számítástól leszel az állításod szerint rosszul, hanem attól hogy hallod-e vagy sem. Mert kikalkulálhatja a Pi-t is százmilliárd tizedesjegyig és elfütyülheti az eredményt, ha le van véve a hangerő hogy ne halld.Amúgy annak ellenére hogy kiszámolja már 0.5 után, fényévekkel többet tett a "tűrhetőségért" a low persistence mint a hang. Egész egyszerűen semmiféle problémát nem okozott a hangzás eddig sem nálam, sőt iszonyat sokaknál a vive esetében sem, ahol ugye nincs oculus 3d hangzás (sőt sokszor semmi extra hangzás sincs, sima hangfal). Szóval tartom, hogy a kényelemért és az immerzióért ugyan tehet a 3d hangzás, de nem ettől fogunk vagy nem fogunk rókázni. Ergo nem előfeltétele a 3d hangzás annak, hogy ne rókázzunk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #18 üzenetére
1. Úgy tudom a 0.7-tól vagy korábbról. De ez a része a rendszernek folyamatosan fejlődött.
2. Technikailag működik úgy is, nem nézi a kimenetet, csak a külső hangszóró fix, tehát nem tudja lekövetni a fejmozgásod. Nyilván ilyenkor drasztikusan megnő az esélye annak, hogy az agyad nem tudja összerakni a látottakat a hallott tartalommal. Utóbbi okozza alapvetően a problémát. Máshonnan jön a hang, mint ahonnan várnád, és emiatt nem lehet szállítani VR játékot bineurális térhangzás nélkül.
3. A számítás mindenképpen megtörténik, a hangerő mindegy. -
Szimulál 3d hangzást, de:
1: régi sdk-nál is?
2: akkor is ha nem fülessel hallgatom hanem sztereo hangfalon van kinn?
3: akkor is ha nincs vagy halk a hang?Márpedig ilyen esetekben SEM volt speciel nálam semmi gond. Lehet hogy másnál van, de ettől még nem válik szabállyá, törvénnyé és mindenki számára általánossággá hogy "kötelező mert enélkül jön a róka". Ez így ebben a formában nettó általánosított baromság.
-
togvau
senior tag
az hogy van, hogy 10+ évvel ezelőtt megoldották szoftverből a térhangzást? Jó akadály mögül jövő hangnál nem volt tompulás, de simán be lehetett lőni, hogy milyen irányból jön a hang... kettő darab hangszóróval ellátott fülhallgatóval...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #13 üzenetére
Éppenséggel az Oculus runtime szimulál 3D-s hangzást. Ha mást nem, akkor egy virtuális 5.1-es hangzásból. De ez egyáltalán nem ideális. Ezért a megjelent VR játékoknál már eleve a bineurális hangzás működik, ami alapból, állandóan aktívra van beépítve. Ez már elég, hogy ne jöjjön a róka, néha az 5.1 szimuláció is, de az rizikós. A TrueAudio Nextnek nem ez, hanem a fizikailag korrekt hangzás a célja, ami egy rakás sugárkövetéses számítás alapján történik majd meg. Ezt is támogatja az Oculus PC SDK (Impulsonic), de csak a VR filmekhez használják, és előre számolt minták készülnek, mert real-time a sugárkövetés miatt jó 100-300 GFLOPS számítási teljesítmény kell hozzá.
-
Mooka-Miki
senior tag
A daniel_k félék hivatalos Creative driverek? Naugye.
Anno kreatívék meghajtói híresen rosszak voltak.Nekem is van otthon, már csak mementoként egy Audigy 2 ZS-m előlapi panellel meg távirányítóval. Sajnos a kártya halott, beteszed a slotba és fagy tőle a gép.
Szerk.: Win 7-től kezdve ezt a kártyát én is Daniel meghajtóival használtam.
-
FatMonster
tag
Sajnos ilyenre sem lesz szükségem egy jó darabig.
Az alaplapi hangcuccok elterjedésével sajnos megszűnt a tömeges igény a diszkrét hangkártyákra, így a verseny is megszűnt, még szoftveres oldalon is. Pedig, ahogy előttem is írták, régen volt azért jelentős különbség a minőségibb és a silányabb kártyák ill. játékok között (GUS Max).
-
-
Hat ja, csak az nV tobbet artott a pc-s jatekiparnak a kokany, optimalizalatlan, zart csomagjaival, mint az MS, az Intel, es az AMD egyutt.
Jo lenne, ha a hangkezelesre gyartofuggetlen megoldas szuletne, es nem az lenne, hogy jaj jaj de az AMD/nV jobban szol a masiknal / kevesbe terhel procit, stb random fanboy-erv. -
TIT
veterán
válasz
FoxiestFox #7 üzenetére
Na és?
A physix-et meg csak az nv kártyái támogatták,mégis erőltették és telepíteni kellett feleslegesen amd-nél is.
Ha meg 10 felett vannak a játékok beleférne,csak még több profitot akarnak,de tenni érte nem. -
wwenigma
Jómunkásember
válasz
Mooka-Miki #6 üzenetére
Mai napig egy Audigy4-et hasznalok, 2016-os moddolt daniel_k Audigy4 Pro driverrel 64bites Win10 alatt.
Ugye kijött az Audigy Rx, ami nem mas mint egy Audigy4, PCI-e csatlakozoval... Nincs veluk semmi baj, csak nem erzem hogy cserélni kéne.
-
Csak szülessen már véééégre, egy minden gyártó által támogatott megoldás, amivel tényleg könnyű dolgozni, és hoz valamit a játékosoknak.. a TrueAudio jó ötlet volt, de csak az AMD kártyái tartalmazzák, így épp ki lehet vele törölni..
-
cheatergs
senior tag
Lehet megköszönni az MS-nek (és a Creative-nak) a 3D-s hangzás megdöglését.
Tipp: ez se fog elterjedni, mert AMD.
-
R9DEON
senior tag
Ugyanazt tudom mondani mint az előző hozzászólók, hiába van ha a fejlesztők nem használják mert időbe pénzbe kerül, talán most hogy több Ubis játék is AMD támogatást kap változik valamit a helyzet.
Mooka-MikiSajnos mára már csak a grafika számít a hangzás és a hangulat ami a legfontosabb lenne csak másodlagos.
-
Mooka-Miki
senior tag
Egyértelműen jobb volt a régi EAX és A3D támogatott játékok hangzásvilága. Szeretném ha újra energiát "feccölnének" bele a játékkészítő hölgyek és urak.
-
ddaydome
senior tag
Sziasztok!
Sajnos csak egy játékról tudok, ami használja is. A Thief. Kár, hogy a játékfejlesztők nem használják ki a különböző technikákat, mint pl. EAX, TrueAudio stb.... Régebben valahogy jobban figyeltek a jobb térhangzásra. Pl. most egy FPS játékot sem tudnék mondani, ami valami hasonlót támogatna.
Valaki tud még 1-2 éves távlatban olyan játékot, ami bármit is támogat? -
nyakdam
aktív tag
Eddig se nagyon volt használva, amíg nincs a piacon elég hardver addig ez sem lesz kihasználva. Kár érte, mert élmény növelő.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Az első verzióhoz képest más utat választottak a hardveres implementáció szempontjából.
- Bontatlan Gigabyte Geforce 3x 4070 Windforce OC 12G Super!
- Gainward GeForce GTX 1660 Ti Pegasus OC 6GB GDDR6 + egyéb alkatrészek
- PNY - Founders - Referencia hűtéssel - GTX 780 TI - Korának leggyorsabbja - Gyűjtőknek is
- ASUS RX 6800 16GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó!
- 27% ÚJ! ASUS RTX 5070 Ti PRIME OC 16GB GDDR7 Videokártya! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! Apple iMac 27" 2020 i7 128GB RAM 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Eska E1000 vez.nélküli gamer fejhallgató új 6hó jótállással!
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
- Teljes magyar Logitech Mx Keys Mini billentyűzeted lehet.
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest