Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #92 üzenetére

    "Mindent összevetve a dízeles üzem sokkal mérgezőbb a benzinesnél, sokkal károsabb a környezetre is, hiába fogyaszt kevesebbet."

    Nem teljesen helyes a megállapítás.
    A dízel motor hatásfoka magasabb a benzinesénél.
    A gázolaj kevesebb szén-dioxid kibocsájtás okoz, mint a bezin. Szén-monoxid kibocsájtása csak az Otto motornak van.
    Az Euro4 van újabb előírást teljesítő dízel motor korom kibocsájtása minimális. A részecske szűri és elégeti a felhalmozott kormot. A nitrogén oxidok redukciója a mai autóknál már nem a kamu szoftverrel megoldott.

    Az kevesebb nyilvánosságot kapott, hogy az Otto motorok szennyezés kibocsájtásával is kamuztak a gyártók. Csak nem akkora mértékben, mint a Diesel autók esetében.
    Van egy négy éves Mitsubishim. Aki ma vásárolja meg ugyan ezt a modellt magasabb gépjárműadót kell kifizetnie, mint nekem. Németországról beszélünk.

    Ugyan itt a belsőégésű motor vs. elektromos meghajtás dolgát is sínre tették. Az elmúlt fél esztendőben legalább 35%-t emelkedett az üzemanyag ár. Az idén még terveznek egy második CO2 kibocsájtás adóemelést. Eközben hatalmas ütemben építik ki az 1KV-os töltőhálózatot.

    Én már négy éve is vettem volna elektromos autót, csak a töltés megoldatlansága tartott vissza.
    A saját autóm szennyezését sem akarom letüdőzni, nemhogy másét. Nyilván ez egy tanyaközpontban nem probléma. A nagyvárosokban viszont az.
    Tudom a szennyezőanyag kibocsájtás nem csökken jelentősen, de legalább nem koncentrálódik a zsúfolt helyekre.

    Még egy dolog, amit a kőolaj alapú üzemanyagoknál mindenki fegyelmen kívül hagy mindenki.
    A nyersolaj java része olyan szállítóhajókkal érkezik Európába, amik nehézolajjal üzemelnek. A környezetszennyezés maximalizálása a dolog. Alacsony hatásfok, szűretlen szennyezőanyag kibocsájtás mellett.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák