Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MongolZ

    addikt

    válasz bagkri01 #69 üzenetére

    "miért van az, hogy a mai autók egyre könnyebbek és mégis egyre biztonságosabbak"

    Akkor egy válasz egy másik mérnöktől: Saját magukhoz képest. Amint az 1 tonnás autóddal ütközöl egy 1,5 tonnással, a hajadra kenheted a csillagokat. Azt szokták mondani, hogy ~100 kg-os sávban érdemes nézni a törésteszteket. Ha visszagondolsz az általános iskolai fizikára, akkor megérted, hogy miért: a nagyobb tömegű test kisebb gyorsulást (lassulást) szenved el, mint a kisebb tömegű test, a májadnak, vesédnek, stb. meg marhára nem mindegy, hogy 10G, vagy 15G hat rá.

    Nehogy félreérts, nem ütközésre kell venni autót, nekem is 2 Swiftem volt (1995 1.0 GA 5 ajtó, 2001 1.3 8V 3 ajtó, ABS, 2 lufi, elektromos ablakok... elvileg import, itthon nem forgalmazták), viszont már nagyon megnézem, hogy hány kg-os autót vezetek. (Na nem sokat, 1130 kg és 1230kg-nál tartok.) Presztízs marhára nem érdekel: a nagyobbikat egyszer a 8. kerület kellős közepén véletlenül lehúzott ablakokkal hagytam fél órán át nyáron, GPS-el az ablakban, sötétedés után egy kocsma előtt, persze az tele volt. Hozzá sem nyúltak, ennyire nem kell senkinek. Mondjuk lehet, hogy úgy voltak vele, hogy aki itt így meri hagyni a kocsit, az nagy ember lehet...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák