- Steam Deck
- Vezetékes FEJhallgatók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Fujifilm X
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Billentyűzet gondom van
- Hobby elektronika
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Hauntii teszt
gp Ki gondolta volna, hogy az élet és halál közti rés ennyire élvezetes lehet? Igaz, szín nem sok fért ebbe a birodalomba, de a Hauntii hangulatával, harcaival és apró fejtörőivel is képes elvarázsolni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jocomen
aktív tag
...nyilván jobban tudod az m$-nél meg a sony-nál is hogy mi a jó, meg a fejlesztőknél is akiknek kívánságai erősen számítottak a konfiguráció összeállításakor ;D
Hogy az ms-nek & a sony-nak mi a jó gazdaságossági szempontból, vagy milyen szempontok alapján állították össze az igényt, az egy más kérdés.
Fejlesztők közül gondolom nem azokra gondolsz, akik panaszkodtak, hogy a "demókat pc-ről játsszák, mert a konzol gyenge".Te példád alapján, egy átlag APU teljesítménye mantle hatására ~50%-al javul.
WD-nél ez 40 helyett 60 fps-t jelentene. Konzolon ennek a fele. Mi következik ebből? Hát nem az, h "sok szálat tud használni a konzolos játék".
Én csak a BF4-et tudom, amire ez igaz. Ha ismersz ellenpéldákat, akkor írhatod a listát.@DudeHUN: én sem tudom az akkori árakat összehasonlítani, mivel pc-re nem jött ki 8 magos Kabini. De akár még az is lehet, h olcsóbban megúszták volna.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz gyuribácsi88 #92 üzenetére
A Sony marha nagy bajban volt és még van is. Gyárbezárások, részlegeladások, ezrével kirúgások...mi az ha ez nem probléma? Sony notebook volt nincs...szerintem ez baromira nem vicces. Kb ezért is vettem sony tv-t mert mind ugyanazt tudja kb és minimálisan volt csak drágább mint a dél-koreai. Konzolt egyelőre nem veszek, de ha az új verzióban majd jobb hűtés lesz akkor számíthatnak rám. Az a sisak is érdekes lehet.
Egyébként pedzegették hogy a Sony konzolrészleget különválasztják, mint biztos mag. Ez kb annyit jelentene hogy a többi részleget szép sorban elkezdenék bezárni. Remélhetőleg megússza a gyártó, de a dél-koreai lg és samsung csapást most hogy feldolgozta és sikerült versenyre kelni velük, most meg jönnek a kínai gyártók.
-
veterán
Ne abból indulj ki, hogy mi van jelenleg, mert jelenleg a régi generáció hardvereire készült motorokat évekbe telik átírni az újra, azért mert a régi generáció egy speciális célhardver, ami egyáltalán nem hasonlít az újra, viszont most a helyzet gyökeresen megváltozott, mert az új konzolok sokkal inkább hasonlítanak egy PC-re mint egy speciális célhardverre.
-
haddent
addikt
Ettől függetlenül az új hardver előállítása súlyos fejlesztési költség ami nem hiányzik senkinek feleslegesen. Attól, hogy egy tech. fórumon pár 2 misis pécés 4K eyefinity-ben játszó pattog, hogy ez nem elég még nem fog se a Sony Se az MS előbb lépni a következő next-next-gen -re. Ha belegondolsz, hogy az előző generáció még analóg kimenettel meg milyen felbontással kezdte akkor ott se azt tippelted volna, hogy majd FHD tv -ken HD -ben játszanak velük 8 év után is, és még 1-2 év támogatottságot is kap.
-
veterán
AMD akkor is fogja fejleszteni az APUjait, ha nem kér belőle se a SONY se a MS, és a költségek nagy része rájuk hárul. Egy sokadik generációs GCN + x86 CPU kombón pedig minimális szoftveres módosításokkal fognak futni a mostani generációra készülő játékok is. Ha MS vissza akarja szerezni a vezető szerepét, akkor a SONY előtt kell lépnie.
-
Exelsior
senior tag
válasz #32839680 #99 üzenetére
Monitort írtam. [Monitor HDMI és DVI-al kezdésnek jó.]
PS4-re elég aki jobbat akar vegyen tévét. Mindenki maga dönti el de akkor is olcsóbban kijössz.
De én már nem irkálok ide mert aki PC fanatikus az maradjon is annak. Aki felismeri a PC hosszabb távú problémáját ami a pénzről szól az király aki nem látja a problémákat az kölcsön csak a PC-re.
Én még mindig azt mondom hogy PC sok mindenre meg persze játékra is de igazán játékra egy Konzol a jobb választás.
[ Szerkesztve ]
Samsung galaxy fold 4 12/256 gb ,- Samsung Odyssey G6 S32BG650,ROG STRIX B550-A GAMING Lian Li Galahad AIO 240mm ARGB White,Ryzen 3600, Corsair RM850\Corsair Vengeance RGB PRO 2X16GB,GeForce-RTX-3080-GAMING-TRIO-PLUS-12G-LHR/Lian Li LANCOOL 216 RGB White,keychron k8,ROG Pugio II/Logitech G935
-
DudeHUN
senior tag
Minden generációban az E3-on devkiteken vagy PC-ken demózták a játékokat. Néha még genváltás után is.
Btw. persze, hogy nincs benne annyi teraflops... meg nyilván lehetne erősebb is. Csak ugye maga a gép kevesebbet fogyaszt, mint egy csúcs VGA kari.
Mi következik egy crossgen címnél? Mi? Semmi. 28 platformra kijött a WD, mellé kis NV széllel.
[ Szerkesztve ]
Gamer for Life
-
pakriksz
őstag
Hát igen, nem a névtelen (valószínűleg nem létező) fejlesztőkre gondolok, hanem a létezőkre, névvel.
"Te példád alapján, egy átlag APU teljesítménye mantle hatására ~50%-al javul."
Milyen példám alapján? Annyit javul, amennyit a gpu enged.
A WD-vel kár példálózni, mint kiderült konzolon korlátozva fut, jóval a hardver képességei alatt, eddig még nem derült ki hogy miért korlátozták...
"WD-nél ez 40 helyett 60 fps-t jelentene" milyen 40 fps? Mégis miről beszélsz?
Azt hiszem jó lenne ha elolvasnád a mantle és a többi API-król szóló cikkeket, mert nagyon el vagy tévedve ahogy látom.Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz pakriksz #111 üzenetére
ja persze a mantle hatására APU nem javul, sem cpu sem gpu. Varázsolni nem tud tehát megsokszorozni a számítási teljesítményt, ilyen technika még nincs de nem is valószínű hogy lesz valaha. Programok teljesítménye esetleg javulhat
(WD introját elnézve pedig ki is derült miért fut korlátozva konzolon (NV))
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
jocomen
aktív tag
válasz pakriksz #112 üzenetére
Na az van, h DudeHUN-al még lenne értelme vitáznom, mert ő legalább tudja mit beszél (bár vele nem kell), de veled tök felesleges, mert direkt nem akarod érteni amiket írok. Csak a mantle maszlagot mantrázod végtelen ciklusban, számok nélkül, miközben nekem minden adat mellé forrást kéne linkelnem... és az se lenne elég.
40 fps az az APU-k pc-s eredményei voltak dx11 mellett.
Tudom kinek a cikkeiben olvastad ezeket, meg a konzol-apuk rengeteg, még kiaknázatlan teljesítményét, amit folyamatosan keresnek a fejlesztők, csak nem találnak (Kincs, ami nincs)...
Éljél boldogan ebben a tudatban, az ms, sony & amd szeretnek téged! ^-^ És pont ilyen emberekre van szükségük, mint te.[ Szerkesztve ]
-
pakriksz
őstag
Én tudom mit beszélek, értem az API-k működését (jóval a mantle előtt tudtam hogy hol a bottleneck, csak nem tudtam hogy PC-n is megvalósítható olyan vékony API mint konzolon), láttam már játékmotort belülről, tudom mi az a draw call, te nyilván nem így vagy ezzel.
Képtelen vagy elvonatkoztatni a pc-től és összefüggéstelenül semmi adattal fps számokat nyögsz be, és gyakran csodákat vársz, erőn felül teljesítő hardvereket, de tudod ez fizika, csodák nincsenek, nincsenek rejtett erőforrások, csak optimalizálni lehet. De az a gáz, hogy nem próbálod meg megérteni akkor sem ha magyarázzák lököd az addigi dumát mintha el sem olvastad volna.
Tudom hogy frusztrál hogy nem a kedvenc céged terméke került a konzolokba, de ez nem véletlenül lett így, bizony őket is megkereste a sony és az m$, csak hát nem volt versenyképes termékük.Mantle-t is te hoztad fel, holott konzolon nincs mantle (csak valami hasonló, de ez nem új, ps3 x360-nál és ps2-nél is hasonló api volt...), és mindig a WD-vel példálózol amikor leírtam már előbb, mesterségesen korlátozott a játék konzolon (csak úgy mint PC-n volt grafikailag), az intro környékén látható is az ok hogy miért, másrészt az összehasonlításnál illik konfigurációt és grafikai beállításokat írni, na meg azt is hogy egyáltalán miről van szó.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
DithenS
senior tag
Jó de ez most szubjektív,én nem te meg igen ez van.
Én 2008-ban vettem monitort,ezen még nincs HDMI de ha konzolt vennék se a széken görnyedve játszanák,hanem inkább fotelben tehát az új TV nálam mindig kellene.
3 hónapra nem sok 5K? A 18k se sok neked? PC-n ugyan azt megkapod 12k-ért,
Túlorázni meg nem minden esetben lehet,ha multicégnél dolgozol vagy bármiféle nagyobb cégnél nem egy kis 50 fős köműves cégnél nem tudsz túlorázni.Ez a PC-m ami most van kérem szépen 130k volt akkoriban monitorral,érdekes módon mindig viszi a játékokat,kicsit szebben is mint az Xbox 360 meg a PS4! Új gépemet ami ebbe a hónapba veszek is ekörül lesz,de garantálom hogy ezzel is eljátszok majd ugyan úgy,ahogy a PS4-el 5 év múlva! Sőt VGA-t is rakhatok bele jó pár év múlva tehát verni fogom abban! Egyébként nem vagyok PC párti,jó a konzol csak nem ennyiért,van most is egy konzolom itthon tudom milyen jó,de egyszerűen a net mellé azért fizessek 5k-t hogy tudjak multizni,meg 18k-s játékokért inkább PC! Sőt azért érdekes a PS4 részéről a PS Plus vagy mi,hogy rohadt lassú! Mesélte valaki hogy egy játékot szedett le online vele,800mb 3 óra?! Az ember ha 5k-t fizet hogy azért hogy tudjon multizni gyors sebességet vár el. -
DithenS
senior tag
Azért ugye tudod,hogy a 8 mag csak 1.6Ghz-n megy?! Szép és jó hogy össze attad az 5200-at teljesítményben meg pontokkal,de az a teljesítmény fele! Tehát jó esetben is csak 1db 5200-nak felel meg az a 8 mag,egy i7-snek soha sem fog! Max akkor ha a proci 3Ghz-n menne! De egyébként konzoloknál nem a proci adja a teljesítményt hanem az IGP! Ezért jó az APU mert képes átvállalni számításokat a prociról.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez szinte kizárt. Egyszerűen senkinek sem lenne kifizetődő megkérni az AMD-t, hogy 2018-ra tervezzen egy mostanival teljesen kompatibilis, de erősebb APU-t. A mostanival való kompatibilitás nagyon fontos. Itt nem a PC-vel kell nézni ezt, hanem a most használt konzol ISA-kkal, mert hiába van mondjuk a PC-ben is GCN, a driver ott nem enged VSKIP-et használni, nincs szabad GDS hozzáférés, és még egy rakás utasítás elérhetetlen. Ha erre írsz gépi kódokat, márpedig ez lesz, akkor az a kód csak úgy üzemképes egy újabb APU-n, ha az ISA semmilyen formában nem változik. Még lehet, hogy szükség lesz egy belső kompatibilitási módra is, amely a nagyobb lapkának az extra erőforrásait letiltja, hogy ugyanaz legyen a teljesítményt, mint most. Ez a statikus particionálás jellemző használata miatt fontos.
A másik gond a gazdasági oldal. A Sony és a Microsoft így is a legdrágább konzolgenerációban van benne. Soha a konzolok történelme alatt nem fizettek annyit egy beszállítónak egy lapkáért, mint most az AMD-nek teszik. Ez üzletileg rossz. Most elfogadták, mert senki más nem állt olyan technológiai színvonalon, hogy 2014 végére 1 TFLOPS fölé olyan szintű integrációt tervezzen, mint az AMD. De ez egyszeri döntés. Üzletileg gáz, hogy az AMD 100 dollárért adja a lapkát, amelyet amúgy normál versenyhelyzetben és a megszokott tender kiírásával 60 dollárért is lehetne gyártatni házon belül, és akkor a fejlesztést végző cég kapna gépenként 3-5 dollárt és nem 40 dollárt rakna zsebre. Egyértelmű, hogy a következő generációt mindenképp tender kiírásával kell tervezni, mert ha ez nincs, akkor az egyetlen beszállító olyan árat szab meg, amilyet akar.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bbTamas77
aktív tag
válasz pakriksz #115 üzenetére
Pontosítsunk egy kicsit, lett volna versenyképes terméke ami sokkal jobb választás is lett volna, csak nem készült ez időre. Igaz, még most sem készült el.
ARM + Maxwell sokkal jobb párosítás lett volna szerintem, fogyasztás szempontjából, csak hát még nem sokat tudunk belőle. -
Exelsior
senior tag
Haverom nem görnyed egy 22" monitorral tolja mert erre futja de olyan játékkal játszik amivel PC-n nem tudsz. PL. az Infamous Second Son, kíváncsi leszek mikor kapunk ilyen szintű játékot PC-re ami pik pakk betölt és semmi szaggatás nincs és még szép is. Jó a Watchdogs nem lett rossz de közel nincs a Infamous-hoz.
A többiröl meg nem is beszélek.
Költsed csak a pénzedet a PC-dre vegyél bele csak videokártyát. Te pénzed. sajnálom hogy nem látod át és hogy nem tartod PC-snek magad holott igenis az vagy.
A letöltésre visszatérve PS3-on igen lassú gondolom az van neked. PS4-en meg veszettül gyors még Wifin is.
Samsung galaxy fold 4 12/256 gb ,- Samsung Odyssey G6 S32BG650,ROG STRIX B550-A GAMING Lian Li Galahad AIO 240mm ARGB White,Ryzen 3600, Corsair RM850\Corsair Vengeance RGB PRO 2X16GB,GeForce-RTX-3080-GAMING-TRIO-PLUS-12G-LHR/Lian Li LANCOOL 216 RGB White,keychron k8,ROG Pugio II/Logitech G935
-
Döglött Róka
veterán
PC-re nincs halo, jatszhatatlanok a verekedos cimek az instabil fps miatt, nincs forza, nincs gran turismo, nincs szeles korben skalazhato autoversenyes cim, vagy arkad vagy szimulator, a sandboxok altalaban gyatra konzolportok, draga a hardver, es kozel sem eroforrastakarekos. Macerasabb a beuzemelese egy jateknak.
Konzolon nincs rendes moba, szetparameterezheto szimulatorok, tobbmonitoros lehetosegek, nincs guild wars, wow, nem hasznalhatsz egeret (sok pc fan keptelen kontrollerrel jatszani mert fel ora toketlenkedes utan kijelenti h szar), nincsenek komplex strategiak, tycoon-ok. Dragabbak az uj cimek.
Oldalakat irhatnek mindket oldal hatranyairol a masikkal szemben. Minek? Pc-n jelenleg Guild wars-ozom, mmo letere szebb, mint barmelyik last gen cim. De megszoktam a konzol nyujtotta kenyelmet es nem tudok mar huzamosabb ideig az iroasztalnal ulni.
Azt kene belatni, hogy ket filozofiaban nagyon eltero jatekplatformrol vitatkozik a sok fan. Az atfedes kb a konzolportok, es itt ki is merult a dolog.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
SylverR
senior tag
válasz Döglött Róka #126 üzenetére
Anno 48 óra PS-sel való tökölődés után jelentettem ki, hogy a DualShock sz.r.
Nem!
-
Sir Ny
senior tag
válasz #32839680 #124 üzenetére
"A Maxwell oda lett tervezve ahova az való, tabletbe, mindent az energiahatékonyságnak szenteltek, ki is szórtak belőle minden lehetséges pluszt."
miert, konyorgom, miert kell ezt heti 2x leirni? ki tanitja nektek ezt a sok suletlenseget? A Maxwellt matrixszorzasra terveztek, atomfegyvereket szimulalni. Ahogy a Keplert es a Fermit is.
[ Szerkesztve ]
-
-
haddent
addikt
Anno az is volt. Ha megnézed tulajdonképpen a Dualshock 1-2-3 mind ugyanaz, csak levágták a zsinórt. A DS4 végre tényleg teljesen más lett. Érdemes lenne kipróbálni/nod, mert még akik X360 -ról jöttek is szeretik többségben.
Sir Ny oké, mátrixszorzásra szerintem egy számológép is betanítható Viccen kívül, ettől még nem cáfoltad meg, hogy hiányoznak belőle a GCN szabadságot nyújtó lehetőségei. (Megkereshetem Abu cikkét ha nagyon kell, PS4, amd, nvidia, intel összehasonlító volt)
[ Szerkesztve ]
-
SylverR
senior tag
Nem hiszem, hogy egyhamar megfog esni, hogy kipróbáljam. Ilyen konzol-kölcsönzőnél szereztem be anno, és apám tv-jén toltam.
De most, hogy a PC-m is elég modern, nem érzek rá késztetést, hogy megnézzek egy konzolt. Persze még most is vannak olyan játékok, amelyek exkluzívak, de már elmúlt a lázadozó korszakom.
Egyszerűen azzal van bajom, hogy egy kis kontroller van a kezemben. Zavar a túlzott "kényelem". Csak úgy tudok jól játszani, ha erősen koncentrálok. Egy kis kontrollerrel a kézben ez nehéz.Nem!
-
Döglött Róka
veterán
Mivel eleg tapasztalatlan vagy konzol temaban, nem kene ilyen messzemeno kovetkezteteseket leszurnod. A koncentralas merteke nem periferia fuggo, valoszinu nem talaltal meg olyan jatekot ami lekotott.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
SylverR
senior tag
válasz Döglött Róka #133 üzenetére
Pedig hidd el, hogy rengeteg múlik az irányítóegységen.
Volt jó pár PS-es játék ami lekötött anno mikor kipróbáltam. Volt azaz autóverseny, most nem jut eszembe fejből a címe. Meg a Dino Crysis is magával ragadott valamennyire. Azokkal el is voltam valamennyire, de a pár óra játék után sajgó ujjak nem igazán azt bizonyítják, hogy jó a kontroller.Nem!
-
haddent
addikt
Ez rendben van, teljesen érthető. Kevesen tehetik meg, hogy csak az exkluzívok miatt vegyenek egy konzolt, vagy akkor már egyből mindkettőt. A perifériával meg nincs mit kezdeni, kinek ez - kinek az. A lényeg amit mondani akartam, hogy a DS4 egészen más, sokkal kényelmesebb, nem kizárt, hogy PC -sek, Xboxosoknak is be tud jönni, mivel ezt személyesen / ismerettségi köreimben is tapasztaltam/tuk.
-
-
veterán
Nem kell megkérni az AMD-t semmire, egy jó ideig még a GCN-t fogják fejlesztgetni, és persze csökkentik a csíkszélességet, ez már bőven elég egy jóval erősebb APU-hoz.
Milyen utasításokra gondolsz amiket a mostani konzolos GCN tud, a továbbfejlesztett változata meg nem fog tudni?
Az extra erőforrásokat, meg miért tiltanák le, a nagyobb teljesítmény mindenkinek jó, és akkor arról még nem is beszéltem, hogy API-k konzolon is vannak...A Sony és a Microsoft így is a legdrágább konzolgenerációban van benne.
Ez egyszerűen nem igaz, az előző generációt megjelenéskor a SONY és az MS is olcsóbban adta, mint amennyibe nekik került legyártani, tehát buktak minden egyes eladott konzolon, a mostani generáción meg egy fillért nem buknak, tehát a fejtegetésed a 100$-os APU bizniszről értelmetlen. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A GPU-architektúrák folyamatosan változnak. A GCN SI és a CI például már nem kompatibilis egymással. A VI sem lesz kompatibilis a CI-vel. Egyszerűen így fejlődnek. MA CI-re írhatnak a fejlesztők gépi kódot. Ha VI kerül az új konzolokba, akkor a megírt kód nem futtatható.
Azt fejtegettem, hogy a mostani generáción a lapka besszállítója gépenként 40 dollárt kap nyereségnek, míg például a PS3-nál az NV 5 dollárt kapott, az AMD pedig 3-at az Xbox 360-nál. Igaz persze, hogy ekkor a fejlesztést is a megrendelő finanszírozta, de soha ilyen drága nem volt még egy konzolba tervezett lapka a megrendelőknek. Ez egyértelműen annak a számlájára írható, hogy senki más nem tudta megcsinálni 2014 végére.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nonsen5e
addikt
-
veterán
Egyelőre szerintem nem írnak gépi kódot az új konzolokra, és ha a fejlesztőknek nem kell ezekkel a hardverekkel szenvedni még 7-8 évig akkor nem is lesznek rákényszerítve, a konzolos API-knak meg nem lesz probléma a GCN generációk közötti különbség, ahogy a PC-s APIknak sem probléma.
Az AMD saját pénzén fejlesztette és gyártja a chipet, amit csak rá kell forrasztani az alaplapra, tehát semmi értelme a korábbi generációhoz hasonlítgatni, végeredményben ez az olcsóbb megoldás és ez az ami számít.
-
Cathulhu
addikt
PS3-nál az NV 5 dollárt kapott, az AMD pedig 3-at az Xbox 360-nál
Igen, csak melle vettek CPU-t is ami itt mar benne van az arban. A Cell kifejlesztese meg hiaba ment hazon belul a sonynak, piszok draga volt.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már írnak. Ez egy konzol, nem probléma az egész, mert ugyanaz a hardver van mindenkinél. Ráadásul a készülő játékoknál használt gépi kódba beírt optimalizációk alig pár napos melók, és 10%-okat boostolnak.
Hosszú távon ez a drágább megoldás a megrendelő számára. A korábbi generációk hardveres fejlesztési költsége nem ment félmilliárd dollár fölé.
Évente ennyi nyereséget hoznak a konzolok az AMD-nek. Hosszabb távon tehát úgy néz ki a dolog, hogy a Sony és az MS megspórolta a hardverfejlesztés költségét, ami fél-fél milliárd dollár maximum, de ezért 10 éves életciklus alatt nem fél-fél milliárdot, hanem 2,5-2,5 milliárdot hagynak ott az AMD-nél, mint nyereség. Értem, hogy nem volt más választás, de ne állítsuk már be, hogy 2-2 milliárd dollárt olyan komoly üzlet otthagyni a beszállítónál.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cathulhu
addikt
válasz Döglött Róka #142 üzenetére
"It was developed by Sony, Sony Computer Entertainment, Toshiba, and IBM, an alliance known as "STI". The architectural design and first implementation were carried out at the STI Design Center in Austin, Texas over a four-year period beginning March 2001 on a budget reported by Sony as approaching US$400 million."
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
veterán
Már írnak. Erre egy linket kaphatnék?
De probléma, mert nem ugyan az a PS3 RSX jére gépi kódot írni meg a PS4 GCN-jére, és a programozóknak megtanulni az új hardvert rengeteg pénz és idő, ezért sem cserélgették eddig gyorsan a konzolgenerációkat.
Hosszabb távon tehát úgy néz ki a dolog, hogy a Sony és az MS megspórolta a hardverfejlesztés költségét, megspórolták a kezdeti bukót a hardveren, megspórolták a jövőbeli költségcsökkentés költségeit, tehát nem kell majd 10 éves életciklus ahhoz, hogy a konzol visszahozza ezeket a költségeket.
Teljesen mind1, hogy mennyit hagynak ott az AMD-nél, ha számukra a konzol a kezdetektől nyereséges.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - ebben látsz egy csomó példát. Ez csak fél éves kutatás termése az Ubisoftnál, és elég jók. Látható, hogy a complier sem mindig fordít kedvező kódot. Ebbe bele lehet nyúlni egy konzolnál, mert mindenkinek ugyanaz a hardvere.
10 éves szinten egyáltalán nem mindegy az a két-két milliárd dollár extra kiadás, amit csak azért kell benyelni, mert OEM szerződést kötöttek. Ha ez nem lenne, akkor két-két milliárd dollárral több maradna a Sony és az MS kasszájában a ciklus legvégén.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Sir Ny
senior tag
"hanem 2,5-2,5 milliárdot hagynak ott az AMD-nél, mint nyereség."
V.o.: az AMD piaci erteke 3 milliard dollar. A cegek piaci erteke (mar amennyiben nyeresegesek) joval tobb szokott lenni 10 evnyi profitjuknal. Nekem valami nem stimmel.
(#131) haddent: "Viccen kívül, ettől még nem cáfoltad meg, hogy hiányoznak belőle a GCN szabadságot nyújtó lehetőségei."
(#129) morgyi: "meg kiszórtunk mindent ami plusz volt hogy tranzisztort spóroljunk"
Nem cafolok semmit (nincsenek linkjeim), csak tagadok. De ezeket nem. A Maxwell nem buta, sokkal okosabb a Keplernel, amelyik az agyonsztarolt Ferminel sokkal okosabb. Viszont nem sok olyan dolgot raktak bele, amely masra is jo, nem csak matrixszorzasra. Amely GPU alkalmazasok eseten elonyos (kepfeldolgozas telefonban, szimulaciok szuperszamitogepekben), jatekok es effektek eseten valamivel kevesbe.
[ Szerkesztve ]
-
-
haddent
addikt
Ja és szerinted a Sony és az MS ettől függetlenül nem fogja kihasználni, hogy 5 év helyett tarthatná ezeket a konzolok 7-8-10 évig megint? Mert jóságosak és mert nem kerülne extra sokba (már ha az indokaid helyesek, de ha úgy van ahogy Abu írja akkor nem lesz kompatibilis..) az új generáció? Szerintem kapzsik lesznek ehhez.
Sir Ny most akkor egy még most sem kész terméket tartassz előnyösebbnek tavaly eszközölni, ami ráadásként játékok és effektek (valamint ezáltal akkor a next-gen mélyintegrációra is) kb. haszontalan?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A piaci értéket nem a nyereség határozza meg. Semmi köze hozzá. Egyébként nyilvánvalóan nagyon sok évente fél milliárd dollár operatív nyereséget elrakni a két konzolon. Ezért tartom rendkívül rossz üzletnek a Sony és az MS szempontjából.
Persze könnyen lehet, hogy a Sony és az MS inkább a távlati értékeket figyelte. Lehet, hogy így is elégedettek lesznek 10 éves szinten az eredménnyel, de kétségtelen, hogy sokat fizetnek a beszállítónak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Beszámítás! ASUS B450M R5 3600X 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD RTX 2060 6GB Rampage Shiva ZALMAN 600W
- Beszámítás! ASRock H510M i7 10700 16GB DDR4 480GB SSD RTX 3070 8GB AeroCool Aero One Seasonic 650W
- SAPPHIRE RX 6800 XT 16GB GDDR6 NITRO+ SE Eladó! 145.000.-
- Beszámítás! ASRock H510M i5 10500 16GB DDR4 240GB SSD 2TB HDD RTX 3070 8GB Rampage BE QUIET! 650W
- Beszámítás! ASROCK H310CM i5 9400F 16GB DDR4 240GB SSD RX 5600XT 6GB ZALMAN S4 ZALMAN 500W
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs