- Gaming notebook topik
- Házimozi haladó szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- 3D nyomtatás
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós kamerák
- TCL LCD és LED TV-k
- Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
- Milyen alaplapot vegyek?
- Azonnali processzoros kérdések órája
Hirdetés
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
ph Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy nem sok van. Azért néz ki a BF4 ilyen csodálatosan, mert Repi egy zseni. Nem elég, hogy szarráinstancingeli, de még a particle rendszert is berakja a tiled lighting fázisba. Egyszerűen zseniális ötletei vannak, de eközben ő is érzi, hogy hónapokat küzd azért, hogy ez legalább ennyire működjön, mint most.
Ezért mondta el, hogy lehet, hogy a Mantle-t nehezebb implementálni, de sokkal hamarabb eléred a performance targetet, mert az API teljesítménye jól meghatározható előre. A DirectX-re ez már nem igaz.Az egyetlen dolog, ami érthetetlen, hogy erre a Microsoft miért nem figyel. Repi nem szeptemberben beszélt először, hogy elégedetlen, hanem legalább öt éve folyamatosan ezt mondja mindenhol. És nem a gyártóknál kezdett a low-level API-ra való igényének leadásával.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Egon
nagyúr
Az egyetlen dolog, ami érthetetlen, hogy erre a Microsoft miért nem figyel
A monopolhelyzetbe (OpenGL más ligában játszik) könnyű belekényelmesedni. A DX évekig használhatatlan volt: muszáj volt intenzíven fejlődnie, amíg Glide-dal és OGL-lel kellett megküzdenie. Vannak paraméterek, amik sokáig változatlanok voltak, aztán nagy ugrás történt.
Nem kizárt, hogy az említett szűk keresztmetszet a következő DX-ben megszűnik (pontosabban közelíteni fog a konzolokhoz, jó kompromisszumot kínálva a fejlesztőknek). Persze más forgatókönyvek is jöhetnek. A Mantle nem igazán lesz hosszú életű, azt mindketten tudjuk (ha mégis, az nagyon rossz lesz az iparnak)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
veterán
-
atti_2010
nagyúr
A Mantle nem igazán lesz hosszú életű, azt mindketten tudjuk (ha mégis, az nagyon rossz lesz az iparnak
Legalább olyan mint a Physx volt annak idején.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy GPU-limitesnek tűnik valami, még nem biztos, hogy az API jól használja a hardvert.
Például a DX11-ben eléggé problémás, hogy van egy rakás slotod, ami a regiszter az API shader ISA-jában. Ha bekötsz egy slotot, akkor rengeteg driverhülyülés kell ahhoz, hogy a rendszer a textúraadatokat egy olyan adatstruktúrába építse fel, amit a hardver megért. Eközben a GCN és például a Kepler is már pointerekkel működik és megkeresheted a textúraadatokat, amikből kialakul egy megfelelő adatstruktúra. Csak ezzel rengeteget lehet nyerni, mert úgy működteted a hardvert, ahogy azt tervezték.
Vagy a memóriaallokációnál létrehozható egy olyan terület, amit újra lehet hasznosítani. A DX11-ben ezt nem teheted meg, mert nem éred el direkten a memóriát. Az API mindenre külön erőforrást kreál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
mikka07
tag
Még jo hogy most vettem 7870-es videokártyát 9 év után a második radeon kártyám(az első egy 9600xt csak egy rövid kitérő volt és oriási csalodás,gyorsan vettem helyette egy 6600gt-t anno) legalább a mantle hoz egy kis pluszt(azt hogy mennyit azt majd meglátjuk,de legalább elindultak valamerre) minél többen támogatják annál jobb a gamereknek a pc-s piacra most ráfér egy kis támogatás mert hosszu távon nem sokáig fogja birni a pc az uj konzolok mellett én is majdnem előrendeltem egy ps4-et aztán inkább ugy döntöttem hogy inkább pc-t fejlesztek és a pc-t több mindenre is tudom használni mint egy konzolt(van ps3-m is).Most is rá van kötve a pc-re 46"fhd tv +xbox joy+ 5.1 hang ,ha nem mondom észre sem veszik hogy nem xboxon játszok mert ott van tv alatt az xbox csak 3 ledes .csak sokkal jobb a grafika persze az exkluziv cimek hiányozni fognak ,de van még egy pár huzo cím pc-n is ac4,cod ghosts,crysis3,battlefield4 ,nfs rivals stb.
-
lee56
őstag
Ez oké, de még mindíg nem értem miért akarod rám vetíteni, amit nem mondtam. Amúgy a több rajzolási parancs csak egy része a dolognak, és csak egy jelenlegi grafikai bottlenecket tenne helyre PC-n. Viszont később ezt felhasználhatják kreatívíabban is gondolom én, és talán a játékmenetre is lehet majd pozitív hatása is akár. Tehát nem biztos hogy igazad lesz.
No Comment
-
pakriksz
őstag
csőfps-re talán igaz is.
A játékok meg azért nem dolgoznak olyan sok rajzolási paranccsal, mert a 3d modellezők napokig szenvednek rajta, hogy a legoptimálisabban rendezzék el a materialokat, meg "texture atlas"-t készítsenek, hogy kevés hívással ki lehessen rajzolni, sokszor beáldozva a textúra tilinget is, ami helyett viszont nagyobb textúrák kellenek, ami több vramot igényel.
A programozók meg olyanok implementálásával szüttyögnek hetekig mint a drawcall batching. Csak ezért olyan kevés. De sajnos az összes openworld játék amit láttam durván cpu limites, mert jópár ezer ojjektumot ki kell rajzolni a több km-es látótávra.[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Prof
addikt
Meg szerencse, hogy kulonbozoek vagyunk es nalatok is sokfele ember dolgozik a cikkeken.
Sok olvasonak a megjeleno "lattam mar szazszor rokabor termekeken" kivul a jovo lehetseges technologiai is erdekesek (szamomra sokkal erdekesebbek, mint a vegul megjeleno vasak - ezzel gondolom nem vagyok egyedul, nem mindenki kolt 780/Titanra meg 200ezres Intel CPU-ra).Az AMD erre tud menekulni csak, a nagyobb/erosebb cegekkel valo versenyben, keves bevetellel nem tud izombol versenyezni se Intel-el, se Nvidia-val, pedig aztan probalkoznak mindennel.
Az ARM architekturan is sokan csak mosolyogtak az elejen, es lam mi lett belole mara.
A konzolpiac megnyerese mutatja, hogy bejott nekik. Ket egymassal konkuralo multi is az o megoldasat valasztotta, amire meg sose volt pelda korabban.Pont az elorelato/ertelmes (nem a lusta) programozok miatt szuletett meg a Mantle, ok akartak mar nagyon regen egy ilyen API-t, mert hatekonysag szempontjabol a DX + Win kombinacio a letezo legrosszabb.
Az egyre lassulo hardver izomteljesitmenynovekedes egyre erosebben belimitalja a lehetosegeiket.
Egy oldschool programozo (plane jatekprogramozo) akit a hatekonysagra, kodra "neveltek" ezt nagyon tudja ertekelni. Ellentetben a mai megelhetesi programozokkal akik orulnek, ha kapnak fizut egy java/.net-ben "osszedobalt" kodert.Es itt az olyan atlagrendszerekrol beszelek, amit mindenki megengedhet maganak. Nem a 300 ezres borhutomeretu gamer gep kategoriarol. Az also-kozep kategoriaban, laptopokban (AMD APU), kell hogy usson a Mantle. A felsoben 100 fps vagy 200 nem erdekel senkit csak par milliomos kockat. Nem veletlen csokken a Pc piac es er el nagy sikereket a sok korabban lesajnalt ARM-os masina.
Az izomgepek kora (MHz/magszam noveles, nm csokkentes) ugyanugy lejar, mint anno az izomautoke. Ezt sajat borukon is lattak a Buldozer kapcsan es sok konzolos oromere egy masik iranyba indultak. -
Prof
addikt
Ez igaz, de azert azt latni kell a PC gaming kb. Windows only. 1 eve mar valoszinu nem veletlenul az AMD egyik fejese azt nyilatkozta, hogy nem lesz DX12 soha. Szerintem tobbet beszelnek az MS DX-et fejleszto reszlegevel mint itt barki es nem ma kezdtek az API-t fejleszteni
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nem vitatom amit mondasz, de én nem láttam arra példát, hogy nagy pénzből készült játékok PC-s portja esetében kénytelenek lettek volna csökkenteni a rajzolási parancsok számát PC-n, mert a DX nem tudott megbirkózni vele, pedig tudjuk, hogy a konzolokon a DX nem limitáló tényező. Az eléggé nyilvánvaló már egy ideje, hogy az AAA+ -os játékok esetében nem elsődleges célplatform a PC, mégis a nextgen konzolok esetében sincs semmilyen gyakorlati példa arra, hogy a DX limitációi miatt, bármit butítani kellene a PC-s porton.
lee56 : Én nem láttam gyakorlati példát arra, hogy a drawcallok PC-n bármilyen bottlenecket jelentenének a konzolokhoz képest, ahol a DX nem limitál. Természetesen a túl sok rajzolási parancs nem jó, de nem jó konzolon sem.
Valdez: Az MS-nek az az érdeke, hogy a játékok csak Windowson fussanak, amíg a Mantle csak Windowsra elérhető, addig ez szerintem nem elég motiváló tényező. Az OpenGL lenyomásában az motiválta őket, hogy az OpenGL nem Windows only.
Prof: Az MS azóta nem helyez elég hangsúlyt a DX fejlesztésére, amióta van egy sikeres konzoljuk (DX9, Xbox 360), de a PS4 várható sikere könnyen motiválhatja őket újra, hogy nagyobb hangsúlyt helyezzenek a PC gamingre. Az AMD-nek azért érdeke egy olyan API mint a Mantle, mert a CPU fronton (játékok esetében) való lemaradásukat tudják vele elég hatékonyan csökkenteni. A Mantle segítségével CPU intenzív játékokban (pl. BF4 MP) egy AMD FX + GCN kombó lehet olyan gyors mint egy i7 + NV.
Forrás.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez kösz MS effektus. Azért kérnek a fejlesztők az AMD-től API-t, mert a DX/OGL nem úgy működik, ahogy egy modern GPU-architektúra.
Mondok egy tök egyszerű példát egy égető problémára:
Az occlusion query ugyan a GPU-n működik, de az adatot, amit erre építve generál a rendszer a CPU olvashatja. A CPU-nak tehát meg kell várnia a GPU adatait az egyszerűsített leképzésből, és onnan meg tudja állapítani, hogy mi látszik és mi nem. Na most ez azért gáz, mert számos olyan szituáció lesz, hogy mire ezt a CPU megmondja már esélyes, hogy kész lesz a frame az extra számolással is.
A Mantle-nél az occlusion query adatokat a GPU direkten visszaírhatja magának, és azt rajzolja ki csak, ami látszik.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Az ár-érték aránnyal tényleg semmi gond, de ha az AMD csúcs VGA-ját ki akarod hajtani, akkor a konkurenciától vagy kénytelen CPU-t vásárolni, ami gáz, de ezen szerintem sokat fog segíteni a Mantle.
Valdez: Teljesen komoly, a BF4 azon kevés játékok egyike, amik rendesen kihasználják a sokmagos procikat, és mellesleg AMD-s cím.
jozsef8: Más helyeken (sajnos) csak a single player móddal tesztelnek, ami a tipikus csőfps játékmenetet kínálja, minimális CPU terhelés mellet, ezért a CPU-k összevetésére teljesen alkalmatlan.
-
atti_2010
nagyúr
Pontosan a BF4 multiban kellene megmutatkozzon a 6 mag ereje tehát nekem is kamunak tűnik az a teszt, kiváltképp hogy a BF4 egy elég jól optimizált játék.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mondjuk a multinál megjegyzendő, hogy két menet között 20 fps különbség is lehet ugyanazon a rendszeren. Azért ez nem mindegy. Nem véletlen, hogy a legtöbb teszt inkább a single-re van kihegyezve, mert ott ugyanazzal a rendszerrel legalább stabil az eredmény.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Prof
addikt
A mai csucsVGA-kat, de a 7970-et se tudja kihajtani semmilyen proci legyen az Intel vagy AMD. Total ertelmetlen beszelni rola. Adott forintert X fps a lenyeg. FX 8 magos az i5-el versenyez, ami jatekban ha nem tud 8 szalat hasznalni (marpedig ne mtudnak) lenyomja siman. Renderelesben meg cserebe az FX jobb sokkal.
-
atti_2010
nagyúr
-
Atom_Anti
senior tag
-
atti_2010
nagyúr
válasz Atom_Anti #89 üzenetére
A baj hogy most amit látnak az közel sem annyira nagy durranás mint amit korábban számolgattak, azaz az elméletük nem tükrözi a valóságot.
Ja hogy te informáltabb vagy mint a PH és tudsz konkrétumokat is, akkor bocsi, gondolom azért akar csatlakozni annyi gyártó mert ők sem tudják hogy nem jó semmire, talán szólni kellene nekik.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Atom_Anti #89 üzenetére
Mutattak már teljesítménymérést. Igaz nem az AMD, hanem az Oxide a StarSwarm demóból. Az az eredmény azt mutatja, hogy kb. mennyit lehet kihozni az API-ból.
Repi azért vár az eredményekkel, mert még dolgoznak. Ezt nehéz szimulálni, mert mondjuk gyorsítanak az API-val 30-50%-ot, akkor abból még lejön annyi, amennyivel az adott GPU alacsonyabb magórajelen üzemel, és ezt nem lehet megsaccolni. Tehát tudják, hogy milyen gyorsulást akarnak kihozni az API-ból, de azt már nem tudják megmondani, hogy azt a kódot, milyen órajelen futtatják majd a termékek. Ezért nem akar Repi mondani semmit, mert van egy elég nagy ismeretlen az egyenletben.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Atom_Anti
senior tag
Itt nem jön be valami fizikai törvény, hogy egy azon architektúrából, egy bizonyos fogyasztás mellett nem lehet nagyobb teljesítményt kinyerni?
Vagyis arra gondolok, ha egy GPU korlátozva van pl. 50W-re akkor az nem fogyaszthat annál többet, tehát nem lesz többlet teljesítmény. Vagy ha Radeon R9 290x-t a hőmérséklet tartja vissza és 93 foknál a powertune működésbe lép, akkor Mantle esetén is megteszi és nem 780MHz-ra dobja majd vissza a frekvenciát, hanem mondjuk 500MHz-re...
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
válasz atti_2010 #79 üzenetére
2500k helyére akartam egy 8350-et, mivel párhuzamosított algoritmusok verifikálásához baromi jól jön az extra mag és ugye 4 vs 8 elméletben nagyon nem mindegy, ahogy az sem hogy 24 óráig tart egy futtatás vagy esetleg meglenne kicsit több, mint fele annyi idő alatt. Na most a 8350 konkrétan 20-30%-kal lassabb, hiába használom ki az összes magját. Szóval ez sajnos ilyen, egyszerűen bulldozer alapú procik tetű lassúak, hiába a dupla mag, hiába a mhz előny, egy nyamvadt 2500k alapórajelen gyorsabb matlab pct alatt, mint ugyanitt a 8350...
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Atom_Anti #92 üzenetére
De bejön, csak nagyon messze vagyunk tőle. Nem tudom, hogy a különböző fórumokon megtaláltad-e a Nixxes előadását, de ők leírták, hogy ma egy cikluson belül nagyjából az ALU-k fele kihasználatlan. És ezzel nem tudnak mit tenni, mert még szénné optimalizált kóddal sem javul a helyzet. Jelen pillanatban ott tartunk, hogy iszonyatosan rosszul használjuk ki a mai modern GPU-architektúrákat, még akkor is, ha a világ legjobban optimalizált kódjának tűnik az egész program.
A Mantle mellett az adott GPU biztos nem megy majd "alapórajelen". A StarSwarm demóban a DX11-es kóddal 1 GHz-en futott az R9 290X, míg Mantle-lel már csak 700-750 MHz körül. Nagyjából ezt az órajelszintet várhatjuk a Mantle játékokban. Ugyanígy a többi GPU sem fog a magórajelen futni. Talán a legkisebbek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ddaydome
senior tag
Én 6770-s GDDR5-s Radeon-ról váltottam R7 250-s GDDR5-s Radeonra. Idáig egy játéknál vettem észre minimális és nem kritikus lassulást az a Skyrim, míg pl a Bioshock 3 érezhetően folyamatosabb volt (gondolom a GCN miatt). Szóval még gyorsabb is lesz a kártya az újabb játékoknál, ha a prófécia igaz és "NEO" azaz Mantle eljön hozzánk! Az a durva, hogy fele annyi áramból kapok kb. ugyanannyi erőt! Sajnos a kisebb r7-s kártyákról nem sok iromány van, gondoltam azért írok az első tapasztalataimról!
Üdv MIndenkinek
"Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."
-
smkb
őstag
Napi szenzáció !!! A Mantle APi-fejlesztésében egy újabb sort gépelt be, Kő Pál! Holnap várhatóan 2 sor is kerül bele, erről összefoglalóval hamarosan jelentkezünk!
-
p87
senior tag
Nem értem az AMD-t...
Fognak jönni a custom hűtéses 290/290X-ek, amik idővel teljesen leváltják a ref verziókat, ahogy eddig is.
De azt írtad már többször, hogy valahogy kontrollálni akarják, hogy ne legyenek gyorsabbak a jelenlegi ref-eknél.
Kérdem én miért?
Egy normális hűtés ha 70 fok körül tudja tartani a GPU hőmérsékletet és a VRM-ek hőmérsékleteket is alacsonyabban mint a ref. akkor az egész kártya hatásfoka jobb lesz, és csökken a fogyasztás pár 10W-ot, így amit nyer a kártya azt a magasabb GPU órajelre tudja költeni és akár az 1000MHZ-es alap órajelet is tartósan tartani tudná.
Így a Mantle miatt sem lenne ekkora órajel visszavétel vagy egyáltalán nem lenne mert lehet bírná. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A VGA-t tervezték erre a hőfokra. Azért mennek fel a hőmérsékletre kialakított boostokkal 80°C fölé, mert az áramkörök működésének ez az ideális. És nagyjából 93-95°C-on érhető el a legjobb hatékonyság.
Ezt már kipróbálták a gyártók is. Tehát, ha lecserélik a hűtést, és annyival jobb lesz a hőelvezetés, hogy a kártya 94°C helyett 70°C-on működhet, akkor ugyanazokkal paraméterezésekkel 5-9%-ot esik a hardver teljesítménye. Csak azért, mert a jobb hűtő nem engedi, hogy az ideális hőmérsékleti tartományban üzemeljen. Éppen ezért itt a hűtőcsere nem olyan egyszerű, mint korábban, mert az okozhat gyorsulást és lassulást is.
Ki kell dolgozni, hogy a különböző megcélzott hőmérsékleteken milyen paraméterezés az ideális a megcélzott teljesítmény eléréséhez.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
p87
senior tag
Értem, illetve azt nem, hogy hogy a viharba lehet ha lecsökkentjük a maghőmérsékletet lassabb a kártya...
Mikor az tiszta fizika, hogyha nő a félvezető hőmérséklete nő a tranzisztorok D-S ellenállása amitől többet fogyaszt az egész GPU, tehát alacsonyabb hőmérsékleten több 10W- fogyasztáscsökkenést lehet elérni.
Így bőven marad felhasználható teljesítmény TDP keretből amit a magasabb órajelre költhetne a kártya.Viszont ha ezt nem így teszi a kártya ahogy mondod hanem még lassul akkor ott valami nagyon el van szúrva.
Amúgy elég sokan cserélik le a gyári ref hűtőjüket erősebb légre vagy vízhűtésre és ahogy néztem semmi olyan gond nincs, hogy csökkenne a teljesítmény, sőt elég komoly eredmények is vannak 1200MHz körüli órajelekről is és cseppet se ugrál magórajel.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a hőlimit alacsonyabb lesz, és átparaméterezés nélkül a kártyába betöltött profil nem úgy működik, ahogy kellene. Ez nem fizikai probléma, hanem beállítás kérdése. A PowerTune-t az AMD 90°C fölé paraméterezte. Ha ezt a profilt rárakod egy 70°C-os limitre, akkor lassulás lesz az eredménye még sokkal jobb hűtővel is. Aki hűtőt cserélt, annak azért gyorsult, mert a kártya hőmérséklete nem javult sokat. Egyszerűen igyekszik a rendszer elérni a 90°C fölötti hőmérsékletet, hogy ideálisan működhessen.
Igazából ezek azért alakulnak így, mert már rég nem a nyers fogyasztás a probléma. Az úgyis limitálva van. Az a legfőbb mérnöki feladat, hogy a kártya sosem fogyasszon lényegesen kevesebbet a limitnél. A Hawaii 1 wattra kerül ettől maximum, ami kiváló.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pakriksz
őstag
Van ilyen sok. Kihasználja a 8 magot... 1 szál fullra pörget egy magot, a többi szál meg 10%-ra terheli a többi magot. Végül is kihasználja mindet
Egyébként pont erről szól a mantle nagyon gyakori ez hogy a render thread 1 magot felzabál a rajzolási hívásokra, és mivel nem igazán lehet ezt több magra osztani ez korlátozza a többi szálat az FPS-el, alig van kihasználva a többi mag, mert a render szál visszafogja mindet. Ez a gond, az asszimmetrikus terhelés.
Tuti hogy a phenom x6 összesített cpu használata a 100% közelében, tehát nem a proci a gyenge, hanem a program szálterhelése egyenlőtlen. Már a régebbi játékok is huszonszálakon mennek... még is 1 szál végzi a meló 99%-át...
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
ABee
tag
"idegesít a folyamatos vörös-oldali csodavárás az itteni cikkekben (lehetne tanulni pl. a loldozer-es arcraesésből, meg volt még pár hasonló példa az utóbbi évek történéseiben, ha nem is feltétlenül termékek vonatkozásában)."
PH Fórum - Ki itt belépsz hagyj fel minden reménnyel...
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
Szerintem várjuk ki a végét. Lehet, hogy szuper lesz. Lehet, hogy nem. De biztos vagyok benne, hogy nem hülyék dolgoznak rajta és nem a levegőbe beszélnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak ott működik a leghatékonyabban. Ez egy nagyon fontos szempont minden termék tervezésénél. De szerintem a limitre való határolást pont az AMD-nek nem kell magyarázni, mert ők álltak elő először olyan hardverrel, ami sosem megy a limit alá 1 wattnál nagyobb fogyasztáskülönbséggel. Ez önmagáért beszél. Évek óta ezt akarják elérni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Atom_Anti
senior tag
Elég csönd van Mantléről utobbi 1 hétben, pedig ha decemberi start volt beharangozva jöhetne már valami konkrétum is...
-
atti_2010
nagyúr