- Androidos tablet topic
- 3D nyomtatás
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Vezetékes FEJhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Home server / házi szerver építése
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
gp Úgy tűnik, hogy egyre több sötét felhő kezd gyűlni a játék körül a Sony döntése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Def26
félisten
DDR3 vs GDDR5 számít ebben?
[ Szerkesztve ]
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
ldave
félisten
A leendő játékosok megijedtek hirtelen, hogy az X1 fél gigával több memóriát ad játékra, mint a PS4, szóval indulhatott a hiszti...
A Slime draws near! Command?
-
Bomc
aktív tag
Én a PS3 memóriájával vagyok elégedetlen, 256 MB 2008-ban is kevés volt...
-
Jack@l
veterán
Most akkor mi van a nagy unified memory-s ténykedéssel, ha csak ennyire futotta?
"128 MB a CPU és az IGP között direkten megosztott tárterület"A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahhoz a HSA toolok kellenek. Azok a fejlesztőkörnyezetek még erősen alfa fázisban vannak. Csak az EA Sports használja őket. A többiek megvárják, amíg legalább béta állapotba kerülnek, így az első körben inkább a kész fejlesztőkörnyezetekkel dolgoznak a cégek. Még így is volt, hogy pár fejlesztő saját profilozót írt, mert a Sonyéra nem várt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Silentfrog
veterán
Ezeket a konzolokat sok-sok évig nem akarják lecserélni az emberek,és ugyebár bővíteni nem lehet utólag.
Gondolom attól tartanak,hogy pár év múlva a memória mennyisége miatt nem fog futni egy játék normálisan,illetve ez lehet egy hátráltató tényező a játék fejlesztőknek.
/bár nem hinném,hisz egy jól optimalizált játék elfut nagyon kicsi gépen is/ -
fatallerror
addikt
abu közben a sony már reagált és mondták h 5gb a fejlesztőké...
"We would like to clear up a misunderstanding regarding our "direct" and "flexible" memory systems. The article states that "flexible" memory is borrowed from the OS, and must be returned when requested - that's not actually the case.The actual true distinction is that:
"Direct Memory" is memory allocated under the traditional video game model, so the game controls all aspects of its allocation
"Flexible Memory" is memory managed by the PS4 OS on the game's behalf, and allows games to use some very nice FreeBSD virtual memory functionality. However this memory is 100 per cent the game's memory, and is never used by the OS, and as it is the game's memory it should be easy for every developer to use it.
We have no comment to make on the amount of memory reserved by the system or what it is used for."egyébként meg nem a játékosok aggódtak csak a digital foundry megint pánikot keltett h legyen elég klikkjük....utóbbi időben meghülyült az az oldal
a játékosok nem aggódnak az olyan játékok után mint pl a last of us[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #8 üzenetére
5 GB-nál biztos több lesz a fejlesztőké a PS4-en, mert a Killzone kicsit 6 alatt foglal, ha a teljes stream tartománnyal számolunk.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Rypejakten
addikt
mennyit fizethetett digital foundry-nek a microsoft, hogy lehozza ezt a hírt?
[ Szerkesztve ]
-
fatallerror
addikt
akkor a digital foundry még az updateben is hazudott igaz, a sony közlemény nem ír számokról
meg a neogaf-on is zárták a topikot és ott tényleg csak akkor zárnak vmit ha kamuegyébként is a mostani konzolokon is akad néhány olyan szép, jó ai-vel, jó animációval/arcmimikával rendelkező játék h ki a fene aggódik h a többszörösen erősebb új konzolokon aggódni kellene
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
unknownuser
tag
Ez tiszta hülyeség, hogy a játékosok aggódnak. Ilyen dolgok miatt legfeljebb a fejlesztőknek kell aggódniuk. Például a PSP-t eredetileg 16 MB-tal akarta kiadni a Sony, de a fejlesztők mondták, hogy az túl kevés, és végül 32 MB lett belőle. Ha gond lenne a PS4-gyel, ugyanezt az utat járnák be.
-
nagyúr
jó cikk, FUD-irtás rulez
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
dabadab
titán
"úgymond tradicionális modellel foglalja le magának a memóriát. Ilyenkor az adott program felel a memória allokációért. Ezt a konzolon viszont nem igazán szokták alkalmazni, mivel fix hardverről van szó, így a program működése a végletekig kitesztelhető és konfigurálható."
Nekem ez itt ellentmondasosnak tunik, mert pont a sajat allokacio az, amit szenne tudnak optimalizalni*. Amikor rendes OS malloc() foglalast hasznalnak, az biztos, hogy kenyelmesebb, de semmi kontrolljuk nincs a dolog felett es abszolut semmit nem lehet optimalizalni rajta.
*: es hat nyilvan nem ez lenne a tradicionalis modszer, ha nem ezt hasznaltak volna eddig
DRM is theft
-
Jack@l
veterán
Mit akarsz még egy pointeren optimalizálni?
Pont azért van az os, hogy a nagy hülyeségeket megakadájozza, segítsen ilyen alap dolgokban.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Badman 4ever
őstag
válasz Silentfrog #7 üzenetére
/bár nem hinném,hisz egy jól optimalizált játék elfut nagyon kicsi gépen is/
.kkrieger (Wikipédia) - Ha 96 KB-ból ilyen FPS-t lehet kihozni (videó a játékról: Klikk!), akkor egy Playstation 4 és Xbox One erejű gépből nagyon sokat ki lehet hozni, még ha csak a memória egy kis része is állna a rendelkezésre, ami nem igaz.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
Rebourne
aktív tag
válasz Badman 4ever #17 üzenetére
Mérted mennyit foglal a kkrieger futás közben? Az egy dolog, hogy 96 kb-ba bele lehet tömni egy valag procedurálisan generált tartalmat, de attól még párszáz megát megevett működés közben.
-
őstag
válasz Badman 4ever #17 üzenetére
te nagyon mellélőttél, az a
játéktechdemo a háttértáron foglal annyit, nem a RAM-ban. RAM-ból már annó az is bezabált 1-1,5 gigát, mire legenerálta a textúrákat, satöbbi. -
MCBASSTION
aktív tag
-
Rebourne
aktív tag
Amúgy hivatalos, a PS4 5GB fizikai memóriát ad a játékoknak, ebből 4,5-t a játék menedzsel, míg 1GB virtuális memóriát az OS (0,5 fizikai+0,5 swap). Tehát összesen 5,5 GB-t ot "lát" a játék.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ps3-system-software-memory
-
Jack@l
veterán
válasz MCBASSTION #20 üzenetére
Hát nemtom, anyira sok helyen azért ezeket nem hivogatod játék közben...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
dabadab
titán
Nem a pointeren, hanem a memoriaallokacion. Az a malloc(), amit az OS tud, meglehetosen altalanos cucc, adott feladatokra sokkal gyorsabbat is lehet irni, ha az ember tudja, hogy milyen specializaciora van szuksege (pl. pool allocatort), gond lehet a memoria fragmentacio is, amit szinten el lehet kerulni sajat allokatorral.
(#22) Jack@l: kb. mindent C++-ban irnak, ott meg ugye dinamikusan szokas letrehozni uj objecteket, szoval rengetegszer hivjak a malloc()-ot meg a free()-t, raadasul azoknal ott a kontextusvaltas koltsege is, mivel azok OS szinten futnak.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Badman 4ever
őstag
Először is, tudom, hogy a háttértáron foglal el annyi helyet ez a demo, de nem is mondtam olyat, hogy a memóriaigénye lenne ekkora. Arra reagáltam, amit a kolléga írt fentebb, hogy egy jól optimalizált játék kis gépen is elfut. Másodszor nem foglalhat 1-1,5 GB-ot a memóriából, mert anno ezt egy olyan gépen próbáltam ki először, amiben 512 MB volt a memória és most el is indítottam a játékot, nálam egész pontosan 290 612 KB (283 MB) műveleti memóriát használ fel.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
őstag
válasz Badman 4ever #24 üzenetére
Végig RAM-ról volt szó, nem háttértárról.
-
danikollar
őstag
Én pl. nem aggódtam a memória miatt! Valaki itt volt olyan, aki aggódott, hogy kevés lesz?
-
dabadab
titán
válasz Badman 4ever #24 üzenetére
A kkrieger leginkabb abbol a szempontbol volt csak ugyes, hogy keves helyet foglalt a HDD-, meg a nagy tomegek szamara (akik nem neztek pl. Black Lotus introkat) is jol lathatoan demonstralta a proceduralis generalas elonyeit. A majd' 300 MB-s memoriafoglalas pl. viszont akkoriban mar nem szamitott tul jonak.
DRM is theft
-
Jack@l
veterán
Jó, és mennyit gyorsít? (költői a kérdés ) Csak mert a hivások kb 95%-a pályabetöltésnél van.
Van e idejk a játékfejlesztőknek ezzel szórakozni? Számit e olyankor, amikor a mai procikon a gpu limit miatt kb 50-60%-on dolgoznak játék közben?A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
dabadab
titán
"Jó, és mennyit gyorsít? (költői a kérdés ) Csak mert a hivások kb 95%-a pályabetöltésnél van."
Meglepne (honnan az adat, ex has? )
"Van e idejk a játékfejlesztőknek ezzel szórakozni?"
Ezek viszonylag gyorsan es egyszeruen implementalhato dolgok.
"Számit e olyankor, amikor a mai procikon a gpu limit miatt kb 50-60%-on dolgoznak játék közben?"
A Jaguar magok single-thread teljesitmenye nem lesz tul nagy, ott biztosan szamitani fog.
DRM is theft
-
Jack@l
veterán
Van benne némi tapasztalat, lehet körbe kellene nézni kicsit, vajon eddig melyik motor használta/használja ezt amit mondtál és vajon egy ezrelék felett lehet-e vele teljesítményt nyerni játékmenet alatt. (ez utóbbi ex has tipp )
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
dabadab
titán
Nekem ugy tunik, hogy a sajat allokatorok hasznalata nagy divat. Pl csak egy gyors guglizas ezeket dobta ki elsonak:
FEAR 3
ArmA 2
"Every AAA games I’ve worked on for the last 15 years used similar techniques to track and report memory allocations."[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Jack@l
veterán
Kössz, ezek szerint a fragmentation nagyobb probléma mint gondoltam, nagyobb játékoknál.
Linkelek még egy cikket a témában: [link][ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Mustaros
aktív tag
Nevetségesnek tartom , hogy pont a memórián spórolnak , mikor az egy filléres tétel (szerintem). Már mint Pc-n már az..
-
Puma K
veterán
Igaz ez PC, de én 8 GB RAM mellett alapból használok 2.64 GB-ot és a szokásos programjaim futnak (Winamp, Steam, utorrent és most a meleg miatt, GPU-z, RealTemp és HDSentinel).
Múltkor megnéztem mennyit eszik az Anno 1404, GTA IV, Mafia II, Far Cry 3, Black Mesa játékok és maximum 5.7 GB-ot kaptam úgy hogy minden játék futott és nem csak a menüben voltam.
Amúgy a PS4 és Xbox One játékok nem 720p-sek lesznek?
"Utóbbi esetben is majdnem 1 GB-ot foglalnak a képkocka számításához szükséges render targetek, ami derekas mennyiség Full HD-s felbontás mellett"
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
#25954560
törölt tag
kicsit off vagyok, de packet processing eseten is sokkal jobb sajat allokatort hasznalni. a memoria-toredezettseg meg egyenesen istencsapasa (hint: 1G hugepage).
hazi fejlesztesu chipek eseten ugyis van sajat fordito, sajat allokator, generikus x86-on meg egyszeruen nem eleg hatekony a sima alloc. -
Puma K
veterán
válasz danikollar #38 üzenetére
Eddig az volt, hogy 720p és maximálisan korlátozott 30 FPS lesz.
Valaki linkeljen valami hivatalos forrást amiben a Sony vagy a Microsoft írja, hogy mi lesz hivatalosan a futó játékok felbontása és FPS száma.
Xbox 360-on láttam, hogy a beállításoknál volt 1080p meg 1080i támogatás de az olyan volt mintha csak az Xbox menüjére korlátozódott volna és nem a játékokra vonatkozott, mert attól még 42"-on rondák voltak a játékok.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Rebourne
aktív tag
Ilyen hivatalos infó nincs, mert nincs kötelező érvénnyel megszabva a játékkészítőknek. 1080p-ben demóztak eddig mindent, ez a hardver simán hozza már ezt a szintet, és a közönség is ezt várja el (jogosan). A kérdés ismét a 30 és a 60 fps között lesz, és néhány címnél már tudni, hogy nem fogja hozni a 60fpst. Azért az akciójátékok és autószimulációk remélhetőleg nagy többségben hozzák majd.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Eddig az volt, hogy 720p és maximálisan korlátozott 30 FPS lesz."
Hol volt ilyen?.... 720p igazan szoba se kerult, Carmack mondta azt, hogy szerinte a nextgen konzolos jatekok nagy resze 30 fps-en fog futni (es ez jelenleg is ugy tunik, hogy igaz lesz), de ennyi.
"Valaki linkeljen valami hivatalos forrást amiben a Sony vagy a Microsoft írja, hogy mi lesz hivatalosan a futó játékok felbontása és FPS száma."
Nincs ilyen altalanos iranyelv. Ami van, az az, hogy az MS megigerte, hogy az X1-es Forza 1080p es 60 fps lesz.
DRM is theft
-
MCBASSTION
aktív tag
-
nagyúr
nem túl előremutató ez a döntés, mivel a 4k-s kijelzők és a hdmi2.0 elterjedésével a most még next-gen konzolok is hamar elavulnak majd.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- cigam: Milyen NAS-t vegyek?
- Androidos tablet topic
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Politika
- Milyen légkondit a lakásba?
- Sorozatok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen