- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
- Milyen notebookot vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Steam Deck
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FLATRONW
őstag
Ez elég érdekes amit írsz, mert a Cryis 3 kapcsán nem hallottam semmilyen botrányról. Nem beszélve arról, hogy az a játék az AMD partnerprogram keretein belül készült. A Watch Dogsonál pedig állítólag több AMD-s segített be, mint Nvidia-s. Csak két Nvidia technológia van benne (TXAA és HBAO+) és ezek kikapcsolása mellett is rosszul fut a játék. Csak az AMD keveri a szart, kezd egyre undorítóbb lenni ez a banda.
Természetesen ez a kártya messze nem éri meg az árát. Azonban van egy olyan réteg akinek nem számít a pénz és megveszi ezt is, mert megtehetik.
-
FLATRONW
őstag
válasz #10691584 #51 üzenetére
Én a tesztek alapján azt látom, hogy a 3. rész kapcsán nincs semmi csalásra utaló dolog, főleg úgy hogy AMD támogatott a játék. Utánanéztem a dolognak mert érdekel de nem találtam semmit.
Hogyha azt állítod, hogy van valami botrány a játék körül, akkor írd le hogy mi az és ne állj le guglizni, én majd megteszem azt. Az pedig nem válasz, hogy ,,nem szakított ezzel a gyakorlattal a továbbiakban sem". A 2. résznél be volt bizonyítva, hogy mesterségesen magas a gépigény.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz #10691584 #60 üzenetére
Már ne haragudj magadra, de te voltál a flegma. Korlátolt sem vagyok, mert értelmes választ nem adtál.
Hogyha nem akartál hajnalban normálisan fórumozni, akkor hozzá sem kellett volna szólnod a témához.
Nem utasítgattalak téged, csak felháborítónak tartottam ahogy flegmán utasítottál , hogyha érdekel a téma akkor keressek rá. Mi ez ha nem nagy képűség, amire még ez a ki vagyok mi vagyok, mit tehetsz mit nem tehetsz hozzáállásod rátesz még egy lapáttal.(#63) Dtomka: természetesen undorító volt a tettük, amivel nemcsak az AMD-nek tettek keresztbe, hanem a saját vásárlóiknak is.
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz #10691584 #71 üzenetére
Igazad van, nem utasítottál. Azonban a hozzászólásod egész második fele flegma volt. Nem tudtál konkrétumot mondani, ezért leírtad hogy egy ponton túl senki kedvéért nem fogsz guglizni.
Igazad van abban is, hogy utasításnak tűnt az én válaszom, de igazából nem annak szántam. Simán rosszul fejeztem ki magam. Ezért elnézést kérek.Azonban kérdem én, milyen alapon nevezel engemet korlátoltnak? Csak azért, mert a 2. rész alapján kialakított előítéletedet nem fogadom el válasznak. Nem ismersz engem, én sem ismerlek téged, tehát jó lenne hogyha hanyagolnád a személyeskedést. Ez nem egy kérés, nem egy utasítás hanem csak egy javaslat. Én ezt a vitát itt szeretném lezárni, hogyha neked is megfelel.
(#70) SylverR: Szerintem nem járnánk olyan sokkal előrébb, mint ahol jelenleg tartunk. A 2000-es évek után volt olyan időszak amikor ép az ATI hátráltatta a fejlődsét. Az nvidia FX csúnya bukása után kijött a 6-os sorozattal ami támogatta az SM 3.0-át, az X700-800-as sorozat pedig nem. Nem beszélve az FX sorozathoz hasonlóan rosszul sikerült HD2000-es szériáról.
-
FLATRONW
őstag
válasz #10691584 #73 üzenetére
Kösz a hosszabb választ, így már érthető. Igazából egyet is értek veled. Egészen biztos vagyok abban is, hogy jelenleg nincs olyan játék a piacon amelyben nincs olyan trükk ami a hardverigényt növeli. Ez a játékkészítők és a hardvergyártók közös érdeke. A Crysis 2 esetében nyilvánvaló volt, hogy az nvidia kedvéért trükköznek, de a Crysis 3 esetében a hardvergyártók kedvééért csalnak. Tudom, hogy korábban azt írtam, hogy nincs semmilyen csalásra utaló jel a Crysis 3-ban. Ezért ezt arra módosítanám hogy nincs semmi olyan csalásra utaló jel ami azt bizonyítaná, hogy az nvidia kedvéért csalnának.
-
FLATRONW
őstag
Én nem hiszek ebben, függetlenül attól, hogyha az Nvidia is támogatott volna akkoriban néhány új technológiát attól még most sem lenne DX 12 vagy valami hasonlóan új API. Abban egyetértek, hogy az SM 3.0-hoz kevesek voltak az akkori hardverek (ahogy a TrueForme-hoz is), ugyanúgy ahogy jelenleg a DX11.1-hez a jelenlegi hardverek. Hiába alacsony a valós hardver kihasználtság, de ezen az API korlátai miatt pl. a több UAV használatának lehetősége nem segített volna, sőt tovább rontotta volna a teljesítményt. Bezzeg jelenleg ki van hangsúlyozva, hogy mennyire szarak a GeForce-ok, mert csak DX11 képesek. A Mantle is csak az AMD érdekeit szolgálja, sőt ott sem minden esetben jelent valós hasznot. Persze belátom, hogy a jövőt tekintve elindított valamit, de az új API-hoz a mai hardverek már úgyis kevesek lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz atti_2010 #84 üzenetére
Ez nem feltételezés, hanem nyilvánvaló dolog. Az nv-s játékoknak tényleg elég magas a gépigényük, de különösebb probléma nem volt velük. Érdekes módon most, hogy az AMD jobban belekontárkodott a fejlesztésbe máris óriási hibák vannak a játékkal. Persze megy a mutogatás az nvidiára a GamesWork miatt, pedig annak semmi köze nincs a hibákhoz.
Nem jobb semmivel sem az AMD etikus viselkedés terén, mint az nvidia. Mindkettőnek megvannak az etikátlan húzásai. Persze ezen én már nem idegesítem fel magam, hanem két rossz közül a a számomra kevésbé rosszat választom. -
FLATRONW
őstag
Most így hirtelen egy-egy példa jut eszembe mindkét oldalhoz. Az nvidiának ott van a Crysis 2, az AMD-nek pedig a Bioshock Infinite szándékosan rossz paraméterezése nvidiára. Fanboynak pedig nem tartom magam, de nem akarom és nem is tudnám letagadni, hogy az nvidiához húz a szívem.
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Mivel nem kapott lehetőséget ezért nem tudhatjuk, hogy mire is lett volna képes a gyakorlatban. Itt van például a HDAO, azonos képminőség mellett 7x gyorsabb mint az alap SSAO, de a játékokban mégis lassabb. Ilyen sebességelőnynél azonos sebesség mellett is jelentősen szebben nézne ki az effekt. A lényeg az lenne, hogy a fejlesztők nem éppen a mértékletességről híresek. Például az SM 3.0-nál említetted, hogy nem lett volna elég hozzá az akkori hardver és ezzel egyet is értettem. Azonban a gondolatmeneted alapján ott sem kellett volna egyből lenyomni a Le Manst, hanem szép lassan mértékletesen beépíteni a játékokba.
-
FLATRONW
őstag
A memória használattal volt (van) probléma, ami egy idő után akadást okoz a játékban. Config fájlokban való művészkedés szükséges hozzá, hogy valamit javuljon a helyzet, de nem szűnik meg a probléma. Igazából az utóbbi időben megjelent néhány AMD-s játékra is elmondható, hogy megjelenéskor valami probléma volt velük.
A Tomb Raider fagyott, ami rá volt fogva arra, hogy jobban terheli a kártyákat. Azonban néhány patch és driver frissítés megoldotta a hibát. A PhysiX csak annyira rossz, mint a Mantle. Nem tudom, hogy a hardveres PhysX licenselésére van e lehetőség. Hogyha van, akkor is érthető, hogy az AMD nem licenseli, mert az Nvidia úgy alakíthatja azt, hogy neki kedvezzen. Ugyanez elmondható a Mantleről is. Hogyha azt az nvidia valamilyen oknál fogva támogatta volna, akkor is ott lett volna a veszély, hogy az AMD trükközik vele valamit. Nem beszélve arról, hogy a saját vásárlóik nagy részét ki is zárták a Mantleből. Pedig mindig nagy volt az ígérgetés, hogy mennyire jövőt álló lesz az aktuális Radeon. Bátran megtehették volna, hogy az 5-ös szériáig visszamenőleg támogatott a Mantle, hiszen ezeket a kártyákat is bőven visszafogja a DX korlátai. -
FLATRONW
őstag
Pont ez a lényeg, hogy alapszinten támogathatná. Azonban annak mi értelme lenne, máris előnyben lenne a GCN architektúra. Szerintem azt a feltételezést is ellehet felejteni, hogy az AMD felkereste az nvidiát egy új API kifejlesztésének ügyében. Gondolom nekik nem lett volna érdekük, hogy a Kepler tudásához butítsák az új API-t, mert azzal nem nyertek volna semmit.
-
FLATRONW
őstag
Tehát akkor a lényeg az, hogy sem az Intelnek sem az Nvidiának nem lenne jó a Mantle támogatása.
Az AMD pedig egyszerűen nem akarja kiadni a specifikációkat, nehogy a konkurensek az ő ötletük alapjaira egy jobb megoldást építsenek. Így már érthető és el is fogadható, hogy kik, mit, miért is tesznek. -
FLATRONW
őstag
válasz Dr. Romano #111 üzenetére
A visszafelé kompatibilitás nem azt jelenti, hogy egy korábbi foglalatban működik az újabb verzió is? Mint például az USB esetében. Gondolom ezeken az alaplapokon egyszerre csak az egyik típusú memória működik, tehát szerintem nem beszélhetünk visszafele kompatibilitásról.
-
FLATRONW
őstag
válasz pakriksz #119 üzenetére
Hogyha minden igaz, akkor nem támogathatja a Mantlet egyik másik gyártó sem:
Tény és való, hogy óriási a szakadék a GCN és a VLIW között, de jelen esetben az API-t készítették a hardverhez és nem fordítva. Tehát nyugodtan megtehették volna, hogy egy köztes kompromisszumos megoldást választanak az API létrehozásakor.
Az igaz, hogy kikerült az újabb driverekből a Mantle támogatás az első generációs GCN-ekhez?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Spórolós topik
- Politika
- PlayStation 5
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
- További aktív témák...
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- MSI GTX 1080 OC AERO
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming