Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Ed3r_X_ #49 üzenetére

    A limitek leginkább a DirectCompute-ot érintik, mert ez az egyetlen API, ami 32 kB-os dedikált LDS-t követel meg blokkonként, ami azt eredményezi a GM204-nél, hogy a DirectCompute program esetében a feldolgozók negyede kényszerűen inaktív. Ez OpenCL-ben, vagy más modernebb compute felületen már nem így működik, vagyis aktív lehet minden.
    Igen, de az NVIDIA nem is rendelkezik saját API-val. Nekik elég, ha a DX12-t célozzák, ott se mindent. Az AMD-nél viszont csak a Mantle-ben lehet kihasználni a GCN DX12-ben nem elérhető funkcióit.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Ed3r_X_ #52 üzenetére

    A DX12 követelményeinek egy DX11-es hardver is megfelel. Az extrák pedig opcionálisak. Az AMD azért építette a Mantle-t, mert a GCN még mindig többet tud annál, mint amit a DX12 igényel. Például a TIER3-as bekötési szint, ami a max. az MS API-ján, de ennél már most modernebb a Mantle-ben használt működés, mert nem különbözteti meg az erőforrásokat, így nincs írási és olvasási limitáció sem rájuk. A DX12 még a TIER3 szinten sem enged minden formátumra vonatkozóan írási műveletet az egyes erőforrások szempontjából.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FLATRONW #66 üzenetére

    Ráadásul nincs is igazán köze a fogyasztás csökkenéséhez.
    A Maxwell igazából pár dolognak köszönheti azt, hogy a Keplerhez képest csökkent a fogyasztása, vagy inkább a pJ/FLOP arány. Túl hosszú lenne részletesen taglalni, de röviden a Fermi óta az NVIDIA folyamatosan egyszerűsít a vezérlésen, így folyamatosan egyre több meló kerül át szoftverbe és egyre kevesebb melóért felel a hardver. Láttam, hogy valahol már VLIW-nek jelzik a Maxwellt. Valójában nem az, de az utasítások dekódolását már szinte csak a szoftver végzi.
    A másik érdekesség, hogy igazából kezdenek ellépdelni az IMR működéstől is. A Maxwell egy nagyon érdekes hibridje a TBR és az IMR koncepcióknak. Ezért van 2 MB L2 a hardverekben, mert leképzésnél 1-1,5 MB-ot igényel mozaikos működés.
    Ezek az eltérések a GCN-hez képest is.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #71 üzenetére

    A teljesítmény nem lesz kiszámítható a PC-n a DX12-vel. Lesz két nagy fejlesztői csoport, és az egyik az AMD-t támogatja, míg a másik az NVIDIA-t. Aszerint érdemes majd vásárolni, hogy melyik fejlesztő játékaival játszik többet az ember. Így éri majd a legkevesebb meglepetés a felhasználókat. Kicsit olyan lesz, mint az exkluzívok a konzolon.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #74 üzenetére

    Sajnos megengedik. Ez van. Egyszerűen rengeteg fejlesztő nem tud együtt dolgozni az NV-vel, mert nem segítik a munkájukat. Más fejlesztő meg az AMD-vel nem tud együtt dolgozni, mert az AMD nem ad marketingtámogatást. Ennek az eredménye az lesz, hogy az adott stúdió szélsőségesen az egyik céget részesíti majd előnyben. Azt, amelyik éppen előnyös számukra.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #77 üzenetére

    Egyrészt a fejlesztők a Mantle-től nem akarnak megválni, mert a DX-be te is tudod, hogy évek kérdése, amíg xy fícsőr bekerül. Nyilván a szabványosítás miatt, de a Mantle-be egy kérés beépítése sokkal rövidebb procedúra.
    Másrészt a gondot főleg a DirectX 12 fogja okozni, mert ez egy low-level DirectX, aminél a program mondja meg, hogy az adott hardver hogyan működjön, következésképpen a teljesítményt nagyrészt a programkód befolyásolja, és nincs olyan, hogy hoznak rá egy csodadrivert, ha xy hardveren nem jó a sebesség. Ez eleve kizárja, hogy minden kartyán elfogadhatóan működjön, mert specifikusan kell célozni minden architektúra minden revízióját.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #81 üzenetére

    A marketinges hozzá sem szólhat a fejlesztőkhöz. Nem az ő feladata. A fejlesztő vagy a kiadó dönti el, hogy mi a jó az adott programnak.

    Az nem a gyártók favorizálása, hogy az egyiknek van dokumentációja, tehát lehet rá optimalizálni a low-level kódot, míg a másik megoldás egyszerűen nem ismerhető, mert a hardvergyártó elzárja a működés leírását. Hogy mi lehet a célja egy fejlesztőnek? Minél több olyan hardver legyen a usereknél, amelyekre képes optimalizálni.
    Senkit sem kényszerítenek a váltásra. Minden program futni fog mindene, csak xy dolgok xy hardvereken nem kapcsolhatók be, és esetleg a sebesség is hiányozhat.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #06658560 #84 üzenetére

    A dokumentáció a logikus, mert ha ez megvan, akkor nem kell visszafejteni az adott architektúra működését, vagy feltérképezni a szűk keresztmetszeteket. Egyszerűen le van írva egy dokumentumban, hogy mit hogyan kell csinálni.
    Én egyébként nem szidom az NV-t. Pontosan megértem miért csinálják. Ez nem nekem lesz rossz, hanem mondjuk neki.

    A Black Boxok nem mindenkinek használhatók. Sokkal nehezebb egy kész effektre motort szabni, mint egy effektet a kész motorra elkészíteni. Lásd Hairworks. Ha a motor nem támogatja a 4xMSAA-t, akkor ronda lesz az effekt, tehát át kell írni a motort, hogy támogassa, mert a Hairworks jelentős módosítása licencproblémákba ütközik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák