Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VinoRosso

    veterán

    válasz gbors #15 üzenetére

    Kár. Szerintem nagyobb sikere lenne egy olyan tesztnek. Bár lehet, hogy téged ez nem /nem ez motivál. Remélem valaki majd azért egyszer rászánja magát.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #47 üzenetére

    Ja nem, nem próbáltam még ki a Shapern-t visszahúzni magasabbra, ezt csak hozzászerkesztettem még gyorsan a hsz-hez, mint egy ötlet.

    Én azt hittem, hogy a Sharpen itt is egy szimpla post-process "képélesítő" szűrő (az élek mentén a sötét pixeleket még sötétebbé, a világosakat még világosabbá teszi, amitől kristályos/zajos, akár alisasing-es hatása lesz a képnek, ami első pillantásra élesebb hatást kelt, pedig lényegében csak pusztítja az információt a képen, hisz nyilván nem tudja hozzáadni, ami sohasem volt rajta, ellenben el tudja rontani, ami ott volt, főleg ha pl. egy másik post-process szűrő direkt lágyabbra maszatolt valamit, mint pl. az anti-aliasing...), mert a legtöbb játékban ezt csinálta, ahol találkoztam vele (pl. a Withcer 3-ban is van ilyen csúszka, több cím nem ugrik be, de léteznek), illetve ebben a játékban is van már olyan opció, ami a textúrabuffer méretét, textúrák felbontását, stb látszik szabályozni a neve alapján.

    Néztem viszont olyat, hogy közel szaladtam egy falhoz, és utána 1-2 másodpercen belül kicsit részletesebbé vált a textúra (amit élőben megfigyeltem így, az tényleg csak enyhe változás volt, nem a szokásos átvillanás placeholder-ből magas szintre, pl. a Rage-ben) szóval szerintem inkább szénné van LOD-olva. Bár persze ezt nem mindenki veszi észre, én minőségi megjelenítőn néztem és szándékosan figyeltem a képminőséget, nem egy gagyi monitor elé ültem le és a lövöldözésre koncentráltam...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #50 üzenetére

    Nemsokkal a hivatalos megjelenés előtt, (legalább is az akkori RTM-escrow Win10 build-ekkel és hozzájuk való driver-ekkel) számottevően jobban futottak a DX11-es játékok. Nálam például Win8-on kicsit gyorsabb volt a DAI Mantle-el, mint DX11-el, Win10-en viszont ez megfordult, és a DX11 lett egy lehelettel gyorsabb (miközben a Mantle eredmény maradt, ahol volt). Persze lehet, hogy csak azért, mert Win10-re már valami friss codepath működött a driver-ekben, amiben benne volt egy rakat "experimental" optimalizáció, amik később talán lecsorogtak a Win8 driver-ekbe is (passz, sohasem vettem a fáradtságot, hogy retro-teszteljek visszafelé Win8-al), sőt akár mára "lebutulhatott" a Win10 is (ha így volt, nem vettem észre, nekem kb. ugyan azt nyújtja megjelenés óta, se előnyét se hátrányát nem láttam egyik nagy-frissítésnek sem - kivéve, hogy legutóbb ki kellett lőnöm a Game Mode-ot és a Game Bar-t :W, de az is csak ~20 perc bosszúság volt). Már nincs is meg a 290X-em, hogy kipróbáljam, és nem tudom a Gefore-oknál mi (volt/van) a helyzet ezen a téren.

    Azt megértettem, aki nem váltott 8-ra 7-ről (vagy akár még ma is a 7-est kergeti), de aki 8-ról nem vált 10-re, ott csak vakarom a fejem, mert sokkal inkább volt egy ráncfelvarrás a 8->10, mint "megosztó" átvedlés, ahogy a 7->8 (ott több változás volt GUI-n, sokkal több driver és szoftver kompatibilitás tört meg, stb).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #58 üzenetére

    Nem azt mondom, hogy hinni kell minden ilyennek, de ez például nem kelti fel a kíváncsiságod, főleg ha már úgyis kéznél van mindkét OS, hogy feltedd rájuk ugyan azt a VGA driver verziót, és lemérj gyorsan egy-két játékot (csak úgy véletlenszerűen egy jelenetben, nem kell azonnal túlzásba vinni és alaposkodni), hogy mutatkozik-e bármi különbség (aztán ha igen, lehet kicsit tovább tesztelgetni és gondolkozni)...? :U

    Én a PoCa-t nem is próbáltam, és amit igen, ott nekem kisebb volt a különbség, de már arra is azt mondtam, hogy szép munka, ha ennyi "kijött csak úgy a motorháztető alól" (a játékot minimálisan sem kellett átírni, csak az OS és driver változott és korábbról meglévő hardware-eken produkálta ezt).

    Én emiatt viszonylag pontatlannak is jelölöm azokat a DX11<->Vulkan teszteket, ahol a DX11-et nem Win10-el mérik (legalább is Radeon-on, mert Geforce-al nem néztem meg itthon).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #50 üzenetére

    Hú, de utálom az ilyet: minél tovább nézegetem, annál kevésbé egyértelmű, hogy mit csinál a Sharpness és melyik érték a "semleges" állapota (ami se nem élesít, se nem maszatol), avagy létezik-e egyáltalán ilyen (vagy valami teljesen más, nem élesítő szűrő, akár nem is post-process ez a cucc). :W
    Még szerencse, hogy nem tervezek 100+ órát tölteni a játékkal. :P

    Screenshot egy távoli tárgyról 0, 1, 2, 4 állásban (bal-jobb,fel-le):

    Ugyan ez közelről:

    A 0 sokkal inkább néz ki úgy, mint egy pp-blur, mint akár a maximális 4-es úgy, mint egy pp-sharpen, szóval a 0 szerintem nem a "semleges", de a 4 már gyanúsan aliasing-es / zajos / kristályos, viszont enyiből passzolnám, hogy 1 és 3 közt melyik nyer.
    Ez a játék se a videofób aszpergereseknek készült. :DD

    Hogy kicsit ON is legyek: ahol ezt a screenshot-ot lőttem, ott mindig 50% felett volt mind a 4 CPU magom (2500K@4300MHz, GTX1070@2100MHz), jellemzően inkább 60-70% közt ugrált mind. és néha felnyalt egy-egy még 90% fölé is, miközben 200 körül járt az fps.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #79 üzenetére

    Nem értek egyet, mert ha létezik bármi eltérés, akkor ma már szerintem a Win10 féle DX11 a reprezentatív, mert különben belecsalod a mérésbe a Mantle/Vulkan/DX12 javára azt is, amit időközben már a gyakorlatban is ténylegesen kihoztak a DX11-ből is pluszba a régi Win-hez képest (és nem tegnap jött ki a Win10, aki akart annak bőven volt ideje frissíteni).

    Ez olyan, mint ha tudnád, hogy fél évvel ezelőtti driver-ekkel a Pascal és Polaris is lassabb egy bizonyos játékban, de míg a Polaris durván 15%-ot, addig a Pascal csak 5%-ot gyorsult időközben driver-ek miatt, és te direkt a fél éves öreg driver-ekkel tesztelnél, aztán arra hivatkoznál, ha számonkérik rajtad, hogy időközben javultak a driver-ek, hogy mivel mindkét gyártótól pontosan 6 hónapos driver-t választottál, így teljesen korrektül jártál el (és tegyük fel mindkét esetben ez volt a "game ready" driver kiadás, amivel nyomatékosítod az érved, hogy elvileg mindkét gyártó driver-e tökéletes a szóban forgó játékhoz, mert beleírták a changelog-ba is, hogy jó hozzá, szóval senki ne vádaskodjon semmivel).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Euromail

    aktív tag

    válasz gbors #79 üzenetére

    A minimum fps-el meg átlag fps-el semmit nem mutatsz meg sajnos :(

    Nézz meg egy rendes tesztet ahol látni a platformok közötti különbséget melyik ami jobban berottyan a terhelés alatt és melyik az ami egyenletes teljesítményt mutat.
    [link]

    Idáig én is tévúton voltam és leszóltam másokat pedig igazuk van. Mert ugye átlag fps meg minimum fps grafikonokon táblázatokon nem látni nagy különbséget.

    Intel i7-4770, MSI GTX 1060 GAMING X 3G, Chieftec A80 750w, Coolermaster Hyper 212+ 76.8 CFM! LG 24" 1920x1200

  • fanti

    addikt

    válasz gbors #79 üzenetére

    Telibe találtad a lényeget.
    Megvettem az i5-7600-ast, mert előtte i7-3770 volt, és gondoltam, hogy mivel az i7 bőven sok volt nekem, ezért elég lesz egy i5 is.
    Elég is lett, olyannyira elég, hogy körberöhögte az összes nagy kedvencemet.
    Ezért döntöttem úgy, hogy kimentek 35 ezret a dologból, és jó lesz nekem egy HT-s Pentium G4560.

    Nem az i5 és az i7 ellen beszélek, és jól tudom, hogy a sokszálú programok ideje egyszer eljön.
    De addig az ideig mi a francnak unatkozzon az i5 a gépemben?
    Leírtam a kedvenc játékaimat föntebb. Azokhoz bőven elegendő lesz nekem a kis Pentium.
    Új játékok?
    Bár csak jönnének gyönyörű játékok, amik le is kötnének, de az amit várok, az egyedül a COD új része, ami megint világháborúba kanyarodik vissza szerencsére. A többi egyszerűen nem köt le az újak közül.
    Letöltöm én mindet, felrakom, kipróbálom, majd törlöm. Sajnálom, ez van, nem az én világom egyik sem.
    Az újak közül a BF1 fogott meg csak, de az is elkocog a Pentiumon.

    És igen, tévedtem, amikor az i5-öst választottam, nekem nincs szükségem rá.
    Ez van gyerekek, tévedni emberi dolog.

    De jókat mosolyogtam, amikor az RX480-as topikban ledorongoltak, hogy kicsi lesz az i5-7600 az RX480-asom kihajtására, i7 kellene oda. Na persze. Ha oda i7 kellene, akkor egy GTX 1080Ti alá mi kéne......?

    GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN

  • Hannibhál

    őstag

    válasz gbors #89 üzenetére

    melyik játékot tervezed következőnek?

    Gépelés nem az erősségemasdsdk

  • fanti

    addikt

    válasz gbors #89 üzenetére

    Igen, várjuk a folytatást!

    Pl. én részben a cikkeid nyomán váltottam i5-7600-ról vissza Pentium G4560-ra.
    És hálás vagyok ezért Neked!

    Végre egy ember itt a PH-n, aki nem csak azt szajkózza mint a papagáj, hogy i7, i7, i7....mert anélkül nem játék a játék.
    Nyilván nem érdeke ilyen cikkeket megjelentetni senkinek, nehogymár még a végén egy 18k-s procival eljátszogasson a parasztja....beszéljük be neki, hogy i5 és afölött van élet csak.

    Köszönöm a munkádat!

    GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #89 üzenetére

    Nekem az volt a benyomásom, hogy a frame-time grafikonok érdeklik, nem pedig az, hogy azok hátterében feltétlenül lásd magát a játékot videón, vagy épp hogy mormogjon alatta valakinek a hangja. :U
    Aztán jön még ehhez, hogy ha viszonylag hosszú időtartamot szeretnél áttekinteni a grafikonból, és az apró kis tüskék érdekelnek, akkor akár még célszerű is lehet így görgetve nézni, mint a videókon.
    Szóval..., szerintem egyáltalán nem ördögtől valók azok a videók, sőt...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Euromail

    aktív tag

    válasz gbors #89 üzenetére

    Csupán próbáltam felnyitni a szemedet hogy elavult és rossz az a teszt grafikon így nem volt pontos a mérésed mert lefogadom hogy volt benne rendesen laggolás de hagyuk is ha enyire értesz hozzá.
    De azért próbáld csak ki majd 1x a fraps bench viewer progit hátha rájössz mirõl beszéltem.

    Intel i7-4770, MSI GTX 1060 GAMING X 3G, Chieftec A80 750w, Coolermaster Hyper 212+ 76.8 CFM! LG 24" 1920x1200

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #99 üzenetére

    Én viszonylag zöldfülű vagyok a témában, mert az utóbbi pár évben (mióta divatossá vált a frametime grafikon) vagy nem érdekelt semmi (legalább is új, nem "retro") játék, vagy megvettem hozzá egy túlméretes hardware-t, és (viszonylag) nyugodtan játszottam (lassan 30 leszek = túl öreg ahhoz, hogy ilyeneken görcsöljek - hacsak esetleg nem pont ahhoz támad néha kedvem, mint pl. most :DDD).

    De most, hogy így belegondoltam, szerintem sokkal értékesebb információ a frametime, mint az fps, mert előbbiből egy-egy folytonos intervallumon bármikor előállítható az adott intervallum legmagasabb értékéig bezáró precizitásra vetített fps értékek is, míg fordítva ez már lehetetlen (legalább is külön CPU-ra és GPU-ra -> lásd később, hogy miért érdekes ez CPU/GPU/vegyes-limit vizsgálatnál...).

    Lehet, hogy én vagyok autista, de szerintem egyáltalán nem kell hozzá sok gyakorlat, hogy a nyers frametime grafikont bámulva is "lássam" (gondolatban) azt, amit az fps grafikon mutatna, pontosabban attól többet is.

    A probléma ugyan az, mint a fizika alapjaiban a mozgás vizsgálata. Ha nem konstans nulla a gyorsulás (tehát még a gyorsulásváltozás sem nulla, és itt a gyakorlatban egyik egyik sem az), akkor csak egy-egy diszkrét, nullához közelítően rövid időpillanatra lesz érvényes egy valós számként megadott sebesség (itt az f/s az m/s), számunkra pedig gyakorlatilag minden egyes képkocka releváns (míg nem járunk valahol 200-300 fps körül, ahol elkezd teljesen cserbenhagyni az emberi érzékelés), tehát az fps értéket is minden egyes képkocka után újra kell számolni. Ugyanakkor ha ezt a számot nézzük (egyébként célszerűen ugyan úgy egy grafikonon), az laikus emberi szemlélettel számomra megtévesztőbbnek hat, mint ha a nyers framatime értékek (*). Itt jön amúgy elő a gyorsulásváltozás vizsgálata, és talán érdekes megjegyezni, hogy egy mozgó járművön is a gyorsulásváltozást érzi meg leginkább az emberi szemlélő (a sebesség mindegy, a gyorsulás csak "belenyom a székbe", a gyorsulásváltozástól érzed magad "hullámvasúton" és az "próbálja átrendezni a beleidet").

    (*)Ha fps értékeket látok, az én "paraszti eszem" elkezd arra asszociálni, hogy ha épp 100 fps van kiírva, akkor azt jelenti, hogy volt 100 darab képkockám a megelőző másodpercben, pedig ez az érték csupán azt jelenti, hogy ha megelőző 100 képkocka mind ugyan olyan gyorsan készült volna el, mint a legutóbbi, akkor lett volna 100 képkockám, de lehet hogy csak 10 volt, vagy 20, vagy 200 vagy 2000 ... ez csak akkor derül ki, ha végignézem a teljes 1 másodpercnyi intervallumot és megszámolom. Ellenben, ha frametime grafikont látok, akkor a "paraszti agy" csak azt keresi, hogy hol üti át a határértékeket, ami a folytonos mozgáshoz kell.

    Egyébként ez ugyan úgy értelmezhető arra is, hogy milyen alacsony frametime kell a GPU kiszolgálásához, csak valahogy hozzá kell jutnod a CPU időkhöz, mint amiket például a Frostibe beépített perfoverlay is kirajzol neked. Ez már a konkrét vizsgálataid lehetőségein és korlátain múlik, de elvben nincs gátja a dolognak. Csak egymásra kell tenni a kettőt (CPU és GPU idő) és megnézni, hogy ahol a CPU+GPU együtt túlfutott a határértéken, ott a CPU és GPU közti táv, vagy a zerus és CPU közti táv lőtt-e túl a szomszédos képkockák értékén, és máris látod, hogy nagy valószínűséggel a CPU vagy a GPU miatt "köhögött" a játék (vagy esetleg mindkettő miatt, mert mindkét idő megnőtt, a CPU is, és a CPU-0 és GPU-CPU is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák