Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz antikomcsi #19 üzenetére

    Nyem ... az Intel nem közölt teljesítményadatokat a Larrabee-ről. Jótét lelkek ... miket beszélek :D ... szóval alávaló gazemberek szivárogtattak. Az Unreal Engine 3 alatt volt a teljesítmény HD 4890 szint. A DX11-es játékok alatt nyilván sokkal nagyobb lett volna a hátrány, a HD 5750 is elérhetetlen lett volna, emulált tesszellálással. Nyilván az Intel látja, hogy 2010-ben egy csomó DX11-es játék jön, így felesleges egy háromszor akkora chippel a HD 5750 ellen versenyezni. Ha normálisan beárazzák, akkor masszív veszteség lenne minden kártyán. Az egész gémer vonal erőltetése hülyeség volt, ilyen felépítéssel.
    Akarod mondani, beleölt milliárdok? :) ... Amúgy gond egy szál se, a projekt megy tovább. Nyilván megvolt a tapasztalatgyűjtés, okulni kell belőle, és az adatok birtokában lehet fejleszteni a következő verziót. Persze a marketing csapat fejét is jó lenne átmosni. :)

    Látom nem vili még ez a Larrabee. A projekt elsődleges feladata a HPC és a workstation piacon az Intel pozícióját védeni, az olyan fejlesztésekkel szemben, mint például a Fermi. A gémer vonalas marketinget, most hagyjuk ki, ez az utolsó terület ahova használható a rendszer. Gondolom csak a figyelemfelkeltés miatt volt az egész. Amennyiben a HPC és a prof. piac megvan, akkor a rendszerszintű integráláshoz kell az Intelnek, egy faszántos integrált GPU, amit majd a prociban lehet kamatoztatni. Eredetileg a Sandy Bridge-ben, már Larrabee lett volna, de meg kellett tartani a GMA-t a problémák miatt. Most a Haswell-ben lesz először IGP-s Larrabee. Remélhetőleg ez a része végleges a terveknek. Nagyjából ezek voltak a fő célok. Ezután pedig, minden olyan piac szempont, ami még használható. Például gémer GPU ... persze másodlagos prioritással, ha nem megy, akkor nem fogják erőltetni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • válasz antikomcsi #34 üzenetére

    Kb 2006-ban a 8800-as széria kijövetelével.

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

  • tome.jr

    addikt

    válasz antikomcsi #19 üzenetére

    Egyetértek. Fényévekre lehetett a teljesítménye a 4890/275 párostól. Ez már csak az utólagos kozmetikázása a harmatos teljesítménynek. Intelnél örültek volna mint majom a farkának ha a legelső széria hozza ezt a szintet. Azért mert megy a DX11 hype, még a felhasználók többsége egy darabig nem fog DX11-es kártyát venni, szóval simán jó lett volna első generációnak bevezetésként.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz antikomcsi #50 üzenetére

    2010-ben igen. Az integrált megoldások kerülnek át az Intel CPU-iba. 2011-től ezek a rendszerek annyira erősek lesznek, hogy a legolcsóbb diszkrét megoldást leváltják (30-40 dolláros sáv). Az Intel Sandy Bridge-ről még nem lehet sokat tudni, de az AMD az Ontarioba kíván gyengébb, míg a Llanoba erősebb IGP-t helyezni. Az elkövetkezendő években egyre erősebbek lesznek ezek a rendszerek. 2012-re már belépőszint a diszkrét kártyák piacán a mostani értelemben nem lesz, illetve mondjuk úgy, hogy feljebb tolódik. Itt lesz egy kis változás. 2012 végére jön el a Fusion és az Intel-féle rendszerszintű integrációs projekt második felvonása. A GPU felépítése egyre közelebb kerül a CPU-hoz. A Larrabee ugye elméletben ott lesz a Haswell-ben. Az AMD rendszeréről még nincs infó, ők nem szivárogtatnak ennyire előre, az viszont biztos, hogy az R600-tól eltérő architektúra lesz. (az infók szerint az R600 féle rendszert az új generációs Northern Island-ben látjuk utoljára, már ami a diszkrét kártyák piacát illeti)
    A Haswell elgondolásból lehet kiindulni. Kicsit olyan lesz, mint a Cell, persze csak a felépítés szintjén. Ezek fejlődnek majd tovább az elkövetkező években. Annyira sok magos processzorok jönnek, hogy a szoftver render mellett értelmetlené válik a grafika diszkrét kártyán való gyorsítása (ezt Tim Sweeney így jósolta meg). Az persze lehet, hogy egy alaplapon két CPU foglalat lesz, és ha kevés az egy CPU-s kraft, akkor veszel még egyet. :)

    Tulajdonképpen ez a jövőkép az NV-nek azért nem tetszik, mert jövőre tipli a lapkakészlet piac. Folyamatosan elveszti az olcsóbb szegmenseket a GPU piacon. Innen van a nyereség zöme, ami csak a diszkrét GPU piacot illeti. Nyilván a rendszerszintű integrációban nem tudnak részt venni, mert nincs CPU-juk. Pontosan ezért csinálják ezeket az átnevezéseket. Kivonják a pénzt ebből a piacból, mert a haszon nagyon kevés. A hangsúly a HPC-re, a workstation-re helyeződik. A consumer vonalon pedig a Tegra a fontos. Ahogy azt párszor mondták interjúba ez a cég jövője, olyan piac ez ahol sokkal nagyobb nyereség realizálható. A GPU piacon elevickélnek, amíg az emberek érdeklődése megvan, amíg a PhysX és a zárt technikák kitartanak. Még bőven van marketing trükk is a tarsolyukban. Egyszer persze kifogynak mindenből, de akkorra már nyereségszinten ez a piac légypiszok szintű lesz, nem fogják megérezni.

    lenox: Nézd meg a mostani Intel IGP-k minőségét. Nézd meg, hogy ki vezeti a GPU piacot. Ennyit számít a termék értéke. ;) Ha kapsz CPU-val GPU-t, egy csomó ember vagy cég (akik eddig kértek videokártyát, mert szükség volt rá) nem fog diszkrét megoldást választani.
    Maximum az NV fogja fejleszteni, az AMD-nek nem lesz benne üzlet. Mint írtam egy csomó vásárlónak nem lesz opció a diszkrét kártya, ha van integrált GPU. A baj az anyagiaknál kezdődik. Az AMD és az Intel kifizetteti veled a prociban található IGP-t. Függetlenül attól, hogy használod-e vagy sem. :)

    leviske: A Windows 8-cal lesz új DX verzió is. :) A DX11 ezen a futószalagon csak az utolsó releváns DX API, ettől még fejlődünk tovább. Például minden futószalagszint programozható lesz. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz antikomcsi #55 üzenetére

    Ennél is jobban le lesz váltva a legolcsóbb sáv. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a CPU-val kifizeted a GPU-t. Annyival drágább lesz a lapka, ezek mellett fognak a GPU árak feltolódni, azaz a belépőszintű megoldások ára megduplázódik. Létrejön egy új belépőszint. Játékre vehetsz diszkrét kártyát. Nyilván itt továbbra is megy a verseny. Jelenlegi helyzet folytatódik tovább az AMD a szabványt támogatja, míg az NV a saját megoldásait. Választhatsz, hogy neked melyik a fontosabb. :)

    lenox: Mi értelme lesz a boltban a 25 dolláros diszkrét kártyáknak? Ezt a pénzt rá fogják tenni az IGP-s CPU-kra. Persze megveheted külön 25 dollárért ugyanazt a teljesítményt, és akkor mindenki boldog. Az Intel vagy az AMD azért, mert kifizetted az ő GPU-ját, míg az NV azért, mert vettél egy ugyanolyan rendszert pluszban. :) Persze felmerül a kérdés, hogy hányan fognak +25 dollárt költeni ugyanazért. :D

    leviske: Az MS a DirectCompute alatt tovább viszi a DX-et. Nem fogják a fejlesztést eldobni. Valahogy a Windows-hoz fogják kötni a játékokat.

    tzsolesz: Nem, nem tudok az újításokról. Jelentősekre nem érdemes számítani. Finomhangolás lesz ezerrel. Pl.: minden szint programozható. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz antikomcsi #67 üzenetére

    Az Intelnek a lapkakészletek piacán lesz konkurenciája? Az AMD-nek lesz? Miből gondolod, hogy az alaplapon megspórolt pénzt nem rakják zsebre? ;) Egyszerűbb felépítésű hardver nem egyenlő az olcsóbb termékkel.

    Az AMD-nek és az Intelnek jobb lesz. Neked, mint felhasználónak nem, sőt hátrány, mert a platform megfoszt a PC úgymond szabad megépítésétől.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák