- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Házimozi haladó szinten
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- iPad topik
- OLED TV topic
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dokanin
aktív tag
Szerintem sosem lesz valódi önvezetés. Egy szintig el fognak tudni jutni, de rengeteg kérdés megoldhatatlan. Még elméletben is. És ha elméletben nem tudunk megoldást valamire, gyakorlatban hogyan lehetne.
-
dokanin
aktív tag
Tudom, hogy tesztelik, sőt egyszer már találkoztam is egyel az M0-on.
De ettől függetlenül nem hiszek benne, hogy ez a következő 10-15 évben sikerre vihető.
Az a baj, hogy a 90%-os megoldás az 0%-os megoldásnak számít.
És pont az utolsó 10% lesz a legnehezebb, ha nem lehetetlen.
Pedig nagyon szívesen vennék egyet.[ Szerkesztve ]
-
dokanin
aktív tag
És mégis milyen autókkal? Melyik számít teljesen önvezetőnek? Mert úgy tudom a Tesla áll most a legjobban ezen a téren de az is csak 3-as az 5-ből. Sőt a múltkor láttam egy tesztet, ahol egy kihalt városrészben tesztelték, hogyan jut el A-ból B-be, hát nem nagyon jött össze hiba nélkül. Többször is be kellett avatkozni, pedig még forgalom sem volt.
El sem tudom képzelni, hogy egy önvezető autó, hogyan oldja meg pl a reggeli csúcsforgalomban a besorolást a dugóval küzdő főútra egy mellékútról, ahova most egy ember mindig kénytelen furakodni különben esélye sincs. Az önvezető autó megvárja amíg felszabadul az út, hiszen elsőbbséget kell adnia, ami esetleg 2 óra múlva történik csak meg? Vagy megtanítják furakodni? Vagy majd felismeri, hogy a vezető a főúton intett neki, hogy jöjjön? De nem ám a nagymama az anyósülésen. Hát nem tudom... -
dokanin
aktív tag
válasz LurkerSheik #32 üzenetére
Hát én eddig több mint 500 000 km-t tettem a kocsimba. Kiszámoltam, hogy több, mint 2 évet ültem benne folyamatosan 24 órával számolva. Azért ezt az időt kicsit sajnálom. Ha ezt egy önvezető autóval megspórolhattam volna bizony marha jó lett volna.
-
dokanin
aktív tag
- telített főútvonalra kikanyarodás mellérendelt útról, ahová most csak furakodva tudsz bejutni. Önvezető autó fog tudni furakodni? Értelmezhető és engedhető fogalom ez egy önvezető autó esetében?
- Hosszú záróvonal esetleg emelkedővel. (Konkrétan Budakeszi bevezető, amúgy 90 km/óra). Néha előfordul egy-egy biciklis, aki kb 10-el bírja megmászni. Jelen esetben mindenki kikerüli szabálytalanul a záróvonalat átlépve. Önvezető autó mit csinál? Szabálytalankodik? Vagy türelmesen végigvárja a biciklist?
- Ideiglenes akadály (mondjuk egy lerobbant autó záróvonal mellett). Egy önvezető autó honnan fogja tudni, hogy kénytelen kikerülni szabályszegéssel?És még ezer ilyen eset lehet.
Szerintem az a legnagyobb probléma, hogy jelenleg a szabályszegés bizonyos helyzetekben elkerülhetetlen a boldoguláshoz, viszont ilyeneket nem programozhatnak bele egy önvezető autóba. Mert ki vállalná a felelősséget ezekben a helyzetekben? Nyilván egy emberi vezető ott abban a helyzetben dönt és kockáztat tudva, hogy a veszély minimális. De ezt egy önvezető autó nem teheti meg. És akkor mi lesz? Sakk matt? Ki oldja meg ott ezeket a helyzeteket? -
dokanin
aktív tag
Ezek csak olyan példák voltak, amik tök hirtelen eszembe jutottak, még úgy is, hogy egyáltalán nem foglalkozom ezzel a témával komolyan. Ha benne lennék mint fejlesztő, lehet 1000x több ilyen helyzetet tudnék.
Ez az önvezető autó is kicsit olyan most mint a kvantumszámítógép. Van is meg nincs is.
Önvezető autók szaladgálnak már, de mindig ott van még egy sofőr is, mivel ezek tesztautók. Legalábbis amikről én tudok. Utána néztem a Waymonak. Még ott is ül sofőr.
Meg van pár buszszerű eszköz jól ismert útvonalon közlekednek.
Én úgy látom, hogy 5-ös szintű még nincs.És szerintem a neheze csak most jön.
Új hozzászólás Aktív témák
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Politika
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Házimozi haladó szinten
- Nintendo Switch
- LEGO klub
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Gaming notebook topik
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X280, 12,5" HD Kijelző, I5-8250U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
- Lenovo ThinkPad L490, 14" FHD IPS Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar