Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pingüino

    senior tag

    válasz dokanin #46 üzenetére

    Ez egyébként egy olyan dolog, hogy az emberek rendszerint csak egy szűkített szemszögből nézik a rendhagyó eseteket. Te például csak a biciklist, a záróvonalat, és az önvezető autót veszed bele a gondolatmenetbe, és az alapján kérdezed, van-e joga az önvezető autónak egy kis kényelmetlenség elkerüléséért a veszélyt kockáztatni?! Ez így ilyen megfogalmazásban nyílván elég nehéz kérdés.

    Azonban ha hozzá veszünk más jelen lévő tényezőket is, pl. hogy ha az az önvezető autó biztosan nem előz, és ezt mindenki tudja, akkor a mögötte jövő autósok fogják nem csak a biciklist, de az önvezető autót is előzni, jóval nagyobb veszélynek kitéve magukat, és másokat. Innentől pedig változik a kérdés. Van-e joga az önvezető autónak két veszélyes helyzet közül mérlegelni, és a kevésbé veszélyes megoldást választani, akkor is, ha ezzel kresz szabályt szeg?! A válasz pedig erre már egyértelműen igen.

    Hiszen ha valahol baleset, terelés, rendőri intézkedés, stb. van, azokat a helyzeteket is fel kell ismerniük, és azokban az esetekben is el kell térniük az eredeti kresz szabályoktól, a helyzethez igazodva. Ezek nem megoldhatatlan gondok, csak nyilván jól kell kiépíteni a jogi hátteret, hogy mindíg pontosan egyértelműen megállapítható legyen a felelősség kérdése.

    Szerk.: Egyébként pár évvel ezelőtt még mindenki azt mondta, hogy prototípus szintjén sem lesz önvezető autó. Nem azért, mert nem lehetne megycsinálni, hanem mert a gyártó nem vállalná a felelősséget, ahogy te mondod. Aztán láss csodát, ma tucatszámra szaladgálnak az utakon, és nemsokára kereskedelmi forgalomban is kaphatók lesznek. A pénz nagy úr, a cégek nyilván felmérik a kockázatokat, és várt bevételt, és ha megéri, akkor belevágnak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák