- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Autós kamerák
- Projektor topic
- Azonnali notebookos kérdések órája
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- 3D nyomtatás
- SONY LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Na ja elvileg megtehetné
Olvasd el újra. Nem elvileg, és nem "megtehetné", feltételes módban, hanem konkrétan az utcán lévő, üzemelő technikáról van szó, vagyis megtette: gyakorlatilag, kijelentő módban, múltidőben.
De ki vállalja érte a felelősséget, ha egy furakodó önvezető autó balesetet okoz?
Erre meg teljesen nyilvánvaló a válasz: az, akinek a hibájából a baleset történt.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
strogov
senior tag
Lépésekben haladnak. Valószínű kormány nélküli önvezető autót senki sem vállal be még 15-20 évig. 15 éve még a nevadai sivatagban is elakadt az összes induló, most meg nagyon szépen megy magától jópár típus ha aszfaltot lát. Nem fogják elsietni ezt a témát. A legtöbb embernek alapvetően 2 dolog kell:
- Dugóban araszoljon helyettük,
- Több órás pályázást csinálja meg helyettük.Ha ezek elterjedtek, és az alsó kategóriában is alap felszereltség lesz, akkor majd tovább lehet lépni. Ameddig kommersz gyártók is csak a 20-40 milliós változatba rakják addig ez a van de minek kategória. kb. mint a windows xp-s tablet volt.
-
titán
Rendkívül fontos a fogyasztás. Ha egy eszköz 14nm-en 70W-ot fogyaszt (Tesla HW3), akkor átlagos városi haladásban (20km/h) 3,5Wh/km extra fogyasztást eredményez. Városban a 100Wh/km átlagos fogyasztás 3,5%-a az FSD computerből származik.
Ha ezt benzinből kell előállítani 20% hatékonysággal, akkor 17,5Wh/km, 1,75kWh/100km = 0,15l/100km = 3% fogyasztás (prius városi átlaghoz). Ha ugyanez ez a chip csak 40nm-en készülne, akkor kb 5%-kal növelné a fogyasztást a 14nm-hez képest. 5% spórolásért minden autógyártó ölni tudna.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
paljani
aktív tag
Szépen levezetted, köszi. Bevallom nem számoltam utána(d) inkább elfogadom amit írsz. Pár észrevétel (nem ellentmondva, hanem kontextusba helyezve a fogyasztás kérdést):
1. Kína esetében nem 40nm hanem 28nm az önerőből elérhető maximum csíkszélesség per pill tehát a különbség kevesebb
2. Olyan mocsok drágák az önvezető autók, hogy a célközönséget hidegen hagyja a fogyasztás (felhasználói oldal)
3. A fene nagy - tipikusan csak papíron létező - fogyasztáscsökkentés inkább itt EU-ban kérdés, Kinában nem annyira hangsúlyos (szabályozói oldal)
4. Ha Kina nem jut az önvezető technológiához és magának kell megcsinálnia, akkor szintén nem érdekes nekik, hogy más kevesebb fogyasztás mellett képes ugyanerre hiszen nincs választásuk.Szóval így értendő amit írtam, kifejezetten a topic kontextusában.
-
Alchemist
addikt
20 km/h, mint araszolós kalkulációs referencia...? biztos, hogy nem pedelec bringáról beszélünk?
Szerintem 50-60 km/h-nál reálisabb összevetés jön ki... és akkor már ezt határozottan 1 % alattira becsülném.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
strogov
senior tag
"Olyan mocsok drágák az önvezető autók, hogy a célközönséget hidegen hagyja a fogyasztás (felhasználói oldal)"
Ez nem pénz kérdés. Akinek sok pénze van olyannal nyernek pár km-t hatótávban, hogy jobb légellenállású felniket pakolnak fel. A 2,5% elég sok.
"Ha Kina nem jut az önvezető technológiához és magának kell megcsinálnia, akkor szintén nem érdekes nekik, hogy más kevesebb fogyasztás mellett képes ugyanerre hiszen nincs választásuk."
Kínának van önvezető technológiája. Náluk is mennek már vezető nélküli taxik. Ha nem jutnak versenyképes technológiához akkor viszont nem lesznek versenyképesek a piacon.
Ráadásul a többlet fogyasztást valakinek ki kell termelnie. Ha több 100 millió elavult autó nekivág Pekingnek, akkor ott lesznek ahol a part szakad, csak nem az autók füstje miatt, hanem a szénerőművektől.A 28nm sok dologra jó. Kínának ez most nemzetbiztonsági kérdés. Nem piaci célokat fognak kielégíteni ezzel. Ha sok pénzt tolnak bele akkor 10-15 év múlva kopogtathatnak a piacon is ... ha akarnak. Addig meg lesz nekik ilyen, és örülnek neki. Lehet mondani, hogy ha nem kapunk jó technológiát akkor majd ráborítunk egy hegynyi pénzt és akkor jajj nektek.
Aztán vagy elhiszik, vagy nem. -
-
paljani
aktív tag
Ez nem pénz kérdés. Akinek sok pénze van olyannal nyernek pár km-t hatótávban, hogy jobb légellenállású felniket pakolnak fel. A 2,5% elég sok.
- De az. Pénz kérdése. Valakinek ugyanis meg kell vennie az önvezető autót. Jelenleg értelmezhető önvezető képességű autók a kibaszottkurvadrága kategóriában vannak csak. Kínában és azon kívül is.Nem piaci célokat fognak kielégíteni ezzel.
- Dehogynem. Első körben belső piacra (kormányzati szektor) szánják őket, meg belső piacra.Aztán vagy elhiszik, vagy nem.
—- Szerintem az Intel és Microsoft, Dell, HP stb. már elhiszi. Ideje lesz lassan kihúzni a homokból a fejét mindenkinek... -
strogov
senior tag
Tolató kamerát, radart is kiszednéd az autókból, csak mert mi van ha átül egy olyanba amiben nincs?
Attól, hogy leparkoltat egy automatával még nem hülye lesz csak kényelmes. Nekem van egy manuális, és egy automata váltós autóm. Attól, hogy hét közben automatával megyek még nem felejtek el váltani. Hétvégén gond nélkül megyek a manuálissal.
Egyszerűen dugóban araszolni sokkal kényelmesebb egy automatával. Meg előzni is biztonságosabb fix sport állással és ha kell a "vészpörgetővel". -
strogov
senior tag
-
Alchemist
addikt
Városban nem a 20 km/h átlag az érdekes, hanem a sok kisebb gyorsítás és fékezés, ami sokkal többet szív le, mintha folyamatosan 20 km/h-t tartana az autó.
0 km/h-nál pedig az FSD is visszavehet a fogyasztásából.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
Természetesen tanuljon meg parkolni a sofőr, viszont utána már ne neki kelljen ezzel vacakolnia. Kiszáll az autóból, a verda pedig keressen parkolóhelyet és parkoljon le. Városi használatban ez jelentős időnyereség.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Pingüino
senior tag
Azért a parkolást segítő, és a helyetted beparkoló rendszer két külön dolog. Én is raktam az enyémre tolatókamerát. Akinek van, az pontosan tudja, hogy az pl. nem helyettesíti a tükröket sem, mert arra nem alkalmas, hogy csak a kijelzőt nézve betolass valahova. Annyira jó, hogy lásd, mennyit mehetsz hátra. Amire nagy segítség időnként, ha pl meg kell fordulni, és minden centi számít, de attól ugyanúgy parkolsz, mint máskor. Ha viszont valakinek full magától parkol az autó, az bizony el fog felejteni parkolni. Ismerek embereket, akik csak néhány év vezetést hagytak ki, és már nem tudtak elindulni sem, mikor kocsiba kellett ülni.
Az automata váltó megint más dolog. Azzal is lehet felejteni, de azért gyorsan visszazökkensz, ha kell. Nekem pl. Egyedüliként van viszonylag modernebbnek mondható autóm a családban (mondom a modert 2006-ossal), és én pl. a fordulatszámtartó automatikával vagyok úgy, hogy én full gáz nélkül indulok el mindig, mert gázt ad magának, hogy ne fulladjon le. Aztán mikor beülök anyám ősrégi suzukijába, 1-2 alkalommal mindig lefulladok az elején, mire megszokom, mennyi gáz kell a kuplung engedése mellé. De ez gyorsan megszokható különbség, mint a váltó kérdés is.
-
Pingüino
senior tag
válasz Alchemist #67 üzenetére
Hidd el, az autóvezetés erősen olyan dolog, amit ha nem gyakorolsz, nagyon gyorsan elfelejted. Tapasztalat. Aztán meg ne húzza meg senki a kocsimat a parkolóban, csak mert eddig az autója parkolt helyette, most meg hirtelen magának kell. Ennyire ne kényelmesedjünk el.
Pesten am ez érdekes kérdés. Amikor már nem csak az van, hogy megvan a hely, és beparkoltatod magát az autóval, hanem jelentősen messzebb van csak üres hely, mint ahova menned kell. De oda egyrészt nem elég a parkolórendszer, hanem olyan autó kell, ami képes felügyelet nélkül közlekedni is, másrészt ott valami teljesen mást kellene kitalálni. Az elmúlt néhány évben elég sokat jártam Pestre (egyébként nem arrafelé lakom), és hát nem egyszerű a helyzet, az biztos. Bár akár hiszed, akár nem, van rosszabb a Pesti közlekedésnél. Pl. Debrecen borzalom.
-
paljani
aktív tag
Az a belső piac ami szerinted “nem piac” az ~1.4 milliárd (érted 400 millióval több mint a teljes USA+Európa együtt) embert jelent. A kormányzati szereplők is piac, mert fizetnek a termékért. Abban igazad van, hogy nem versengő piac a kormányzati szektor, de a magánemberek esetében ez a kijelentés nem állja meg a helyét.
-
Alchemist
addikt
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.