- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- OLED TV topic
- Dell notebook topic
- Hobby elektronika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- ASUS ROG Ally
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szuper, projektorproject kilőve
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Acélfarkas
senior tag
Tartósságára leszek kíváncsi. Mennyi idő múlva kezd majd a plasztik opálosodni, rontva a kép minőségét?
"Nem kérdőjeleztem meg, hogy hülyeséget mondasz!"
-
titán
-
Sefter
veterán
-
7time
senior tag
válasz Acélfarkas #3 üzenetére
Lényegtelen ha kedvező árban tudnák adni esetleg úgy is hogy a vezérlő elektronika és a képernyő külön -külön is beszerezhető lenne.
-
osztraksajt
őstag
Viszont ha létük a gyerek simán túlélheti.
-
freddirty
senior tag
na, a végén még megvalósul amit rég mondogatok, hogy a jövőben úgy fogjuk venni a kijelzőt mint a tapétát Mire odaérünk nem is lesz sokkal drágább egy tekercs
fred
-
laszlohu
addikt
Ezt a hírt már nagyon vártam,
főleg, hogy tudom, hogy a következő generációs tabletek már ilyen feltekerhetős
Oled panellel érkeznek, most már azt is tudom, hogy 2017 előtt ne nagyon várjam. -
TESCO-Zsömle
félisten
Az akkumulátor nincs lemaradva, csak egyelőre a gazdasági helyzet nem kedvez a kutatási eredmények gyakorlatba való átültetésének. Olyan technológia kéne, amit felfele nem lehet, vagy csak nem éri meg skálázni. Miért? Az autók miatt.
Ha csak 10*-es energiasűrűséggel számolunk, akkor a Tesla Model S egy töltéssel több, mint 4000km-t tudna megtenni.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
#16939776
törölt tag
Karcolódása a beszorult porszemek által, szelektív fakulása az UV sugárzás miatt és nyúlása a saját súja miatt elég kényes dolognak látszik.
(#6) 7time: Szép lenne ha igy életben lehetne tartani pár generáción át.
[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
Előbb rendes OLED-et toljanak le az ember torkán (elérhető áron) amivel már évek óta hülyítenek, aztán csavarják/tekerjék/stb ahogy jól esik.
-
Dr. X
aktív tag
Értem én, hogy 2017-re lesz tekerhető, csavarható kijelző, de egy téve nem csak annyiból áll. A panel hogy lesz csavarható? Hogy csavarod fel, ha ott vannak a csatlakozók?
-
senior tag
Egyetértek....
Előbb elérhető áron csináljanak minőségi OLED cuccokat (utána origamizzanak), hátha végre lenne valami alternatívám, ha le akarnám cserélni a 22" -os CRT-t esetleg.... (Gondolom most páran felhördültek.... nem érdekel, én még mindig ezzel nyomom, annak ellenére, hogy temérdek TFT-t kipróbáltam már több napos \ hetes használatra és mégis maradtam ennél....)
[ Szerkesztve ]
-
laszlohu
addikt
válasz TESCO-Zsömle #11 üzenetére
Igen, ezenkívül a Tesla model S, használt ára olyan 30 millió Ft, meg ez is hátráltatja, gondolom.
-
laszlohu
addikt
Csak viszonyítás képpen, egy ugyanilyen technológiával gyártott másik cég termékével,
elvileg 100000 hajtogatást bírnak ki,
ami azt jelenti, hogy elvileg három éven át naponta kilencven alakalommal lehet meghajlítani. -
MZperX75
addikt
Már most van 1x feltekerhető tv. ,bármelyik lcd-t....
-
Tian66
senior tag
válasz Lord Dragon #15 üzenetére
Dell U2413-at próbáld ki. Nem olcsó, de nem lesz vele gondod. Tekerésben meg igazad van, ráér az még.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Nem, az már annak a következménye, hogy az elérhető legfejlettebb akku-technológiákat használják. A Tesla-ban saját tervezésű és gyártású akkuk vannak, mert egyetlen piaci modellel sem lenne képes elérni azt, amit tud.
Azért nem lehet jó akkukat csinálni, mert a tömegtermelés miatt lemenne az áruk és ha egy elektromos autó azonos áron nagyobb hatótávval bír egy töltéssel, mint egy benzines, akkor... Nos, indulj ki a benzin és az áram árának különbségéből... Egy TMS ~450 km-t tesz meg a 85kWh-s akkucsomaggal. Egy 850kWh-ssal tegyen meg csak 4000-et. 850kWh feltöltéséhez kelljen 1000kWh. Egy kWh idehaza legyen 40Ft, vagyis 40k-ból elmész 4000km-t, ami kilométerenként 10ft, 100km-re pedig egy ezres. Ebből 2-2,5l üzemanyag jönne ki...
Na ezért nem fejlődnek az akkuk.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
7time
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #22 üzenetére
Nem mérvadó mivel nincs hiteles infó az akku valós aráról, az Ázsiai országok 100% erő és pénzbedobással dolgoznak az aksik előállítási költségeinek a lészorításán de egyelőre hasztalanul, pedig ott van pénz kutatásra és lehetőség no meg akarat is, szép az összeesküvés elmélet de én nem nagyon hiszek benne mert ha lehetne olcsó akut gyártani akkor az olajcégek abba fektetnének és azon keresnék magukat betegre.
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
válasz Acélfarkas #3 üzenetére
Erről van szó... Poénnak jó, de sokkal többre szerintem nem igazán alkalmas. Mondjuk egyszer-kétszer, szállítás közben jól jöhet, ideális körülmények között meg nem nagyon piszkálja az ember a TV-jét.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Dr. X
aktív tag
válasz TESCO-Zsömle #22 üzenetére
A Tesla magának fejleszt, mint írtad is. Mivel nekik nincs semmilyen benzines érdekeltségük, pont leszarják, hogy mit okoznának ezzel az olajcégeknek. Brutálisat nőne a részvényértékük, ami nekik csak jó lenne. Jelenleg itt tart a technológia, ezért ilyen gyengék az akkuk.
-
bteebi
veterán
válasz TESCO-Zsömle #22 üzenetére
#22 és #23: Az Exxon például nagyban támogatta, és valószínűleg támogatja is az alternatív energiaforrások kutatását. Nyilván nem jófejségből, hanem mert tudják, hogy az olaj előbb-utóbb el fog fogyni, és muszáj lesz valamiből utána is megélni, méghozzá lehetőleg minél jobban . Az arabok se annyira szűk látókörűek már, ráadásul okos, tanult európaiak segítik őket a döntéshozásban (vagy talán időnként még döntéseket is hoznak helyettük). Kitűnő példa egyébként "az alternatív energiára" Katar. Tudják, hogy el fog fogyni az olaj, így most megdöbbentően sok pénzt ölnek a sportba. Megvettek maguknak egy foci VB-t (szó szerint), amire vesznek maguknak egy válogatottat is. Az akadémiáik pedig kiválóak. Ha a jövőben is így folytatják, akkor a fillérekből megvett, majd példaszerűen kinevelt afrikai és dél-amerikai gyerekekből, a jövő sportolóiból is nagyon jól meg fognak majd élni. Többek között.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Kényelmesen elfelejted, hogy mikor olajról beszélünk, nem cégekről, hanem országokról van szó. Mert nem a két szép szeméért vittek Irak-nak sem demokráciát "díszdobozban"...
Dr. X: De a tesla is csak addig tud nyújtózkodni, amíg engedik. Fejlesztik a jelenlegi technológiákat és kész, de hol van a rengeteg világmegváltó újítás, amiről az elmúlt 10 évben olvasni lehetett? Hol van a hajtogatható meg a grafit akkumulátor és a többi, amit különböző egyetemek laborjaiban kísérleteztek ki és robbanásszerű energiasűrűség-növekedést prognosztizáltak?
Ne legyetek naivak! A fejlődést már rég a gazdaság diktálja. Nem dobhatnak átmenet nélkül piacra valamit, ami ennyivel jobb a jelenleginél, mert az megölné a szegmenst. Szépen, fokozatosan be kell osztani a fejlődést, hogy apránként lehessen piacra dobni. Így termelhető ki a legtöbb haszon.
Ez nem összeesküvés, hanem kapitalizmus.
bteebi: Nyilván támogatják, de ettől még nem fogják hagyni, hogy a jelenlegi fejőstehenet levágják. És mint mondtam, itt elsősorban nem cégekről, hanem országokról van szó. Rengeteg bevételt termelnek az üzemanyagok jövedéki adói az országoknak.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Sefter
veterán
szerinted ezt melyik olaj-mágnás ország/nagyhatalom hagyná...
Réges-rég megoldották már, hogy kőolaj nélkül is lehessen autókázni, de amíg a nagyhatalmaknak nem érdeke (drágán eladható a kőolaj/van még olajmező) addig nem engednek más alternatívát ÉPP ESZŰ ÁRON elterjedni
Ez viszont már erősen politikai kérdés, befejezem az off-ot ,akit érdekel olvasson utánaPsn ID: sefter_hun
-
Lolka Bolka
aktív tag
válasz TESCO-Zsömle #11 üzenetére
Milyen szép világ is lenne, 1 feltöltéssel 4000km....mondjuk az aktuális villanyszámla se lenne alacsony mellé
-
mzso
veterán
"A terveik szerint az első ilyen, 60 hüvelykes képátlójú modellek már 2017-ben a boltokba kerülnének."
"A rugalmasság mellett az új eljárás másik előnye, hogy így minden korábbinál vékonyabb, kevesebb, mint fél milliméter vastag kijelzők gyártására is mód nyílik."
Ennek a kombinációnak így nem látom értelmét. 60 colon tök mindegy hogy 1 mili vagy 10. Főleg hogy amire tekered sokkal vastagabb lesz.
Amúgy meg eleve olyanra csinálnám amit max 1-2 szer kell tekerni, függőleges merevítőkkel és egy kerettel, hogy a jövőben a nagy 100-120 colos kijelzőket gazdaságosan lehessen szállítani és beférjen az ajtón, majd viszonylag egyszerűen síkra lehessen feszíteni
-
-=RelakS=-
veterán
És még egy kép sincs beszúrva a Vissza a Jövőbe 2 függöny tv-jéről? :]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Lolka Bolka #29 üzenetére
Nem hinném egyébként, hogy sok olyan lenne. Inkább raknának a kocsikban negyedannyi akkumulátort, a kis városi autókba meg tizedannyi is bőven sok lenne. A hatásfokot is növelni, ha nem kéne annyi többletsúlyt cipelni.
Ez egyébként a másik probléma, ami miatt nem terjedhet el. Képzeld el mekkora többletet jelentene, ha a ma folyékony üzemanyag formájában értékesített energiát elkezdenék az elektromos rendszerből kivenni. Egy reaktor felhúzása nem 2 perc és a termelés is korlátozott.
Ehhez kellenének a magántulajdonú környezetbarát energiaforrások, a kétirányú betáplálás és a kétirányú számlázás. Vagyis, hogy ha te többletet termelsz, azt betolhasd a hálózatba és eladhasd az államnak. Kezdetben erre támogatást is lehetne adni. A vásárolt energia 40-50Ft, a visszatáplált meg 80-100. Persze csak addig, amíg nem épül ki megfelelő méretű országos hálózat.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
mzso
veterán
válasz TESCO-Zsömle #22 üzenetére
"A Tesla-ban saját tervezésű és gyártású akkuk vannak, mert egyetlen piaci modellel sem lenne képes elérni azt, amit tud."
Na ez marha nagy hülyeség. A Tesla a beépítésen kívül nem csinál semmit az akkukkal... A Panasonictól veszi a "praktikus" hengeres cellákat."Na ezért nem fejlődnek az akkuk."
Ez is hülyeség. (Amellett, hogy egy kWh nem fele annyi sincs magyarországon)
Az akkuk fejlődnek de gyakorlatilag csak az utóbbi évtizedben álltak neki igazán, amikor az okostelefonok és laptopok már kezdték igencsak hamar meríteni az akkukat. A lithium akksikig vagy 100 éves technológiákat használtunk.
Egy teljesen új akku technológiát meg nem két év kifejleszteni. Majd valamikor a következő 3-15 évben sorra jönnek ki a jobbnál jobbak.[ Szerkesztve ]
-
laszlohu
addikt
Akkor lehet, hogy nincsenek véletlenek, mert
az alábbi linken lévő új akkut is 2016 év végére, vagyis 2017 - ben szándékozzák bemutatni,
ami a jelenleginél lényegesen gyorsabban tölti fel az akksikat,
persze, hogy ezt az akksit mire fejleszik,
mobiltelókhoz, vagy autókhoz, az a jövő zenéje :[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
Legyen igazad, de szerintem még 20 év múlva se lesz 10 szeres energiasűrűség elérhető áron. Ha ennyire leáldozóban lenne a fosszilis tüzelőanyagok kora, nem vívnának ilyen véres háborúkat érte még ma is.
(#36) laszlohu: Ha egy akkumulátor nem megy tönkre két év alatt, az egyes telefonok később fogják beadni a kulcsot, így a mobilgyártók sem lesznek rákényszerítve, hogy kétévente új modellt adjanak ki.
Ezen olyan jót mulattam. Szegény mobilgyártók... Nem is a pénzért csinálnak évente új telefonokat, ááá...
Egyébként a cikkben se nagyon esik szó a kapacitásról, energiasűrűségről, márpedig ezek sokkal égetőbb problémát jelentenek, mint a töltésidő és az élettartam.
(#37) mzso: De lehetőség sincsen, míg a legjobb e-autó 450km-t tud megtenni eco-üzemmódban és 30 millióba kerül...
Majd ha lesz e-Suzuki 4 millióért, ami egy szuflával elmegy az Adria partjáig, akkor lehet beszélni, addig nem.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Dr. X
aktív tag
Azért épít a Tesla saját akkugyárat 2020-ra, ahol több akkumulátor fog készülni évente, mint idén az egész világon. Attól, hogy lenne tökéletes elektromos autó, még meg sem éreznek az olajcégek. Van párszáz millió üzemanyaggal működő kocsi, ami nem tűnne el két év alatt. Az elektromos autó nem ellenség, hanem alternatíva. Hiába lenne sokkal nagyobb a hatótáv, ha lemerül, nem két perc feltölteni, mint a tankolás. Nem kell mindenhová a világot zöld asztalnál irányító lobbicsoportokat képzelni.
-
laszlohu
addikt
válasz TESCO-Zsömle #38 üzenetére
Ha azt vesszük, az elektromos autók elterjedésének egyik "gondja",
hogy az autó, telefon, stb. töltésideje mennyi, így pl. 1-2 óra helyett 15 perc lenne,
így viszont nagyon nem mindegy.[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz TESCO-Zsömle #22 üzenetére
Azon gondolkodtál már, hogy 1000kWh-t hogyan akarsz belenyomatni a kocsiba?
Pl legoptimálisabb lehetőség mondjuk 8 óra alatt éjjszaka 380v-os hálózatból:Van 8 órám, akkor egy óra alatt 125kW. Ha 380voltos hálózatból veszem, akkor az 328 A-es áramerősség kell. (Egy átlagos családi háznak nincs szüksége csúcson! 30 amperre sem. Ez a 10-szerese.)
Ha Magyarország teljes átlagos óránkénti termelését(+import) csak erre fordítanánk, akkor kb 33 ezer autót lehetne egyszerre tölteni. (Egy évben átlagosan több mint 60k új autót helyeznek forgalomba)A becslésed szerint 150kWh veszteség keletkezik töltés során. Ezt közel 100%-ban hő. Egy órára ebből 18,75kW jut. Ez egy átlagos teljesítményű gázkazán maximális teljesítménye. Szóval csak ennyi hőt kell elvezetni valahova.
Persze, nem kell minden este tölteni, minden autót, de remélem azért átérzed, hogy ennek a problémának a megoldása nem években mérhető. Nem azon múlik, hogy van-e aksi vagy sincs.
[ Szerkesztve ]
-
Kasya
nagyúr
Hamar akku meg Tesla.... azert nekik is van mitol felni.
Bar teny, hogy jelenleg szarnyal a ceg. -
TESCO-Zsömle
félisten
Végiggondoltad egyáltalán, amit most itt kérdezel?
Mondj nekem egyetlen olyan hétköznapi példát, amikor tényleg szükség lehet mind az 1000kWh-t 8 óra alatt beletölteni a kocsiba!
Amibe belekötöttél, azt csak azért hoztam fel, mert a 4000km!!! szemléletesebb lépés, mintha azt írom, hogy a kocsi 350 kilóval könnyebb lesz, vagy hogy negyed köbméterrel több hely marad benne.
A becslés szintén csak egy hasraütés-szerű túlzás volt, amivel a költségeket akartam irreálisan megnövelni, nincs valóságalapja.
Én elsősorban gazdasági szempontból próbáltam rámutatni, hogy mekkora ellenérdekek is feszülnek egy ilyen akkumulátor létrehozásának. Természetesen, ha lenne 10*-es energiasűrűség-növekedés, akkor nem 1000kWh-s autók lennének, amik 4000-5000km-t tesznek meg egy töltéssel, sokkal inkább olcsóbb, könnyebb 200kWh-s modellek, amik még mindig képesek töltés nélkül 800-1000km-t is letudni. És még ez is bőven sok, hogy az ember 8 órás szünetekkel akarja egy slungra lemeríteni.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
7time
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #46 üzenetére
Túlmisztifikálod a dolgot, nincs semmilyen érdekellentét vagy összeesküvés egyszerűen csak beleütköztek az emberiséget ősidők óta gyötrő problémába, az energiatarolás olcsón nagy hatásfokkal mindig is nagy feladat volt most ezt megfejelték azzal hogy a töltési időből is le kellene faragni vagy 70%.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz TESCO-Zsömle #46 üzenetére
"Mondj nekem egyetlen olyan hétköznapi példát, amikor tényleg szükség lehet mind az 1000kWh-t 8 óra alatt beletölteni a kocsiba!"
Hosszabb nyaralás olyan országba, ahol nincs megfelelő töltési lehetőség, teherszállítás, tömegközlekedés. (15-20.000 busz van forgalomban)
A lényeget nem fogtad fel, ha ennek a tizedét akarod csak belepumpálni, az is baromi sok. A teljes magyar villamos energia kapacitás felhasználásával tudsz tölteni 330.000 kocsit. (3 millió felett van csak a személygépkocsik száma)
Szerintem a 85%-os töltési hatásfok nem volt túlzó.
Gazdasági szempontból azért van akkora különbség, az elektromos és a benzines között, mert a benzinen baromi nagy az adó. Ha nem lenne rajta adó, csak a felébe kerülne. (Az előállítási ára valahol 50 Ft körül van egy liter benzinnek, csak a folyamatban sok ponton adózik, még mielőtt hozzánk elérne.)
-
mzso
veterán
válasz TESCO-Zsömle #38 üzenetére
"ami egy szuflával elmegy az Adria partjáig, akkor lehet beszélni, addig nem."
Ez a legidegesítőbbf@szság amit folyton felhoznak. Ha mindenáron háromszor körbe akarod kocsikázni a földet egyhuzamban akkor vegyél egy tartálykocsit két utánfutónyi üzemanyaggal.
Akinek meg ésszerű felhasználási feltételei vannak azok kibírnak 150-200 km-enként 20 perc pihenőt. Azon relatíve kevés alkalommal amikor hosszabb távon utazik.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
"Akinek meg ésszerű felhasználási feltételei vannak azok kibírnak 150-200 km-enként 20 perc pihenőt. Azon relatíve kevés alkalommal amikor hosszabb távon utazik."
Ahogy korábban írták 85kWh-s aksival lehet menni kb 400km-t. Ha arányos, akkor 42,5kWh-t kell belepakolni egy töltés során, ha 200km-enként akarsz pihenőt tartani. Ha jó értelmezem, akkor te ezt 20 perc alatt akarod beletölteni. Több, mint egy kA-es áramerősség kellene hozzá 380v mellett. A hőterhelés is jelentős lesz.
Akkor inkább már érjünk le és az első éjszaka majd feltöltjük. -
Oliverda
félisten
Csavard fel az OLED-et még ma éjjel...
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
TESCO-Zsömle
félisten
Nem, ez egy teljesen általános dolog, amit a forgalomban levő robbanómotoros autók túlnyomó többsége sikeresen abszolvál. Nem hiszem, hogy Budapestről lemenni a tengerpartra olyan eget rengető, olyan monumentális elvárás lenne, mint a földet háromszor megkerülni...
A Tesla Model S, ami korunk egyik legjobb, legmodernebb e-autója a saját SuperCharge töltésével együtt képes óránként 92km-nyi szuflát beleszuszakolni az akksikba, amihez 240V-on 20kW kell a Tesla speciális konnektorán keresztül. 20 perc alatt 30km-nyi áramot tudnál így beletenni, azonban kétséges, hogy út közben csak úgy találhatnál ilyen töltőállomást. Hagyományos háztartási konnektorról töltve óránként 12km tehető be a kocsiba, ami 150-200km-enként 12-17 óra pihenőt jelent. Jó nyaralást...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
mzso
veterán
válasz TESCO-Zsömle #55 üzenetére
És milyen egetrengető már 2-3-szor fél órás pihenőt tartani...,
"teljesen általános dolog, amit a forgalomban levő robbanómotoros autók túlnyomó többsége sikeresen abszolvál."
És ez teljesen érdektelen is átlagos felhasználásnál. Ha hosszabb évent egy maroknyi alkalommal útra mész töltesz kétszer. Aki meg messzire fuvaroz meg dízelezik.
Milyen "sz@r" is már egy EV hogy csak a fontos dolgok 90%-ában jobb mint egy belső égésű autó...
A már megint a Teslát, hozod fel mikor már mondtam hogy nem arra gondoltam és nem is mérvadó. Nagy is, nehéz is, drága is. Meg nem is mérvadó ebben az esetben.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Ha ennyire jó a dolgok 90%-ára és még csak nem is drágább, akkor hogyhogy még mindig belsőégésű motoros autókat használnak az emberek?
A Teslát hozom fel, mert arról folyt a diskurzus, amibe belefolytál. Egészen pontosan az energiasűrűségről, amiben jelenleg a Tesla a legjobb a piacon és ami érdekes okokból nem nagyon akar számottevően nőni. Hogy jön ide, hogy mire jók a villamos matchbox-ok, amikre te gondoltál?
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Ghoosty
őstag
Mondjuk, mert a számításaim semmit sem tartalmaztak azzal kapcsolatban, hogy hogyan oldod meg, hogy az aksi elraktározza az energiát. Egyedül annyit, hogy ha ez a része meg van oldva, akkor a villamos hálózatnak mekkora áramot kell elbírnia. Ennek függvényében az én felfogó képességemet előhozni elég vicces. Tipped meg, hány autót tudsz egyszerre tölteni egy atomerőmű blokkal, mint például Paks egyik blokkja. (Névlegesen 500MW.)
-
mzso
veterán
Jól van süketekkel nem érdemes vitatkozni...
-
senior tag
-
shiftac
aktív tag
Hajlékony iphone6, feltekerhető tv. Esetleg valami értelmeset is ki tudnak találni?
Xiaomi Mi 9 SE (LineageOS 21 - Android 14), Jabra Elite 3
-
M@trixfan
addikt
Sajnos nem arról szól a cikk, hogy az igazán nagy méretekben lenne áttörés. Aki házimozizni szeretne annak még mindig nem igazán alternatíva. Egy 65-ös tévé fantasztikus, de a moziélményhez kevés, talán még a 75" is. Átlag nappaliban kb. 80-85" környékén indul meg a dolog. 3-4 méterről már 220-250 cím széles képet jó nézni. Főleg a 2,35:1 képarány miatt kell a nagy kép. Másrészt még mindig nincs monitor belőle számítógéphez kis méretben és engem ez is nagyon aggaszt az OLED technológiával kapcsolatban. Amúgy a WRGB-ben sem hiszek, VT60 után egyáltalán nem voltam megelégedve a színárnyalással. Meg kéne nézni már egyszer egy rongyosra nézett Samsara, vagy Timescapes filmekkel, még ha bolti módban is vannak a tévék. Amit eddig láttam abból csak azt tudtam leszűrni, hogy a fekete tökéletes és az emisszív technológia miatt ez is mentes a számomra elviselhetetlen LCD képvilágtól. Sem a nagyon sötét, sem a nagyon világos részletekben nem volt valami jó az árnyalatok megjelenítése.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
laszlohu
addikt
Újabb hír a témával kapcsolatban, még a végén 2017 helyett 2016 lesz az a dátum.