Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Döglött Róka #9 üzenetére

    Miért nem volt jobb?

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Döglött Róka #17 üzenetére

    Ja van igazság abban amit írsz. Csak egy apróságot elfelejtesz. A konzol korszak magával hozta a gamer társadalom elbutulását. Minden hülye kanapén ülős gamer hirtelen azt hiszi, hogy ha végigjátszotta a CoD-ot easy szinten akkor ő már gamer. És ezzel a lendülettel okoskodnak is, hülyeségeket beszélnek. A gamer ipar alappillérei a pc-s gamerek.
    Technikai oldalról termeszetesen sok jó előrelépés történt pl. a Steam.

    Egy fegyvermodell miért nem elég? Sok is. cg_drawgun 0
    ;)

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Döglött Róka #19 üzenetére

    Múlt hónapig volt konzolom. Sok-sok éven át. Kevés játék van amit ne ismernék. És nem mondom, hogy nincs jó, kiemelkedő játék konzolra. Azt se, hogy a konzol nem jó. Dehogynem! Nem mellesleg a kedvenc játékom (nagyjából) konzol exkluzív cím.

    Az egész "régen minden jobb volt" dologról a véleményem pedig a következő. Minden természetesen nem. De szerintem régen szórakoztatóbb, minőségibb volt a játékipar. Rengeteg dolog befolyásolta ezt az átalakulást. Sokáig lehetne erről beszélni. De a legnegatívabb hatást a konzolok, és a casual játékok előretörése okozta. Miután azok az emberek is leültek játszani akik eddig nem, a játékosbázis akkorára dagadt, hogy átalakult a játékfejlesztés iparrá. És ma már nem szívvel lélekkel elkészített játékokat kapunk többségében, hanem iparosmunkákat. (Természetesen van kivétel!)

    És ezzel az "eliparosodással" az egész játékostársadalom is átalakult. Az átalakulás pont a "kanapéról játszókra" vezethető vissza. Azok az emberek instant szórakozásra vágynak. Gyors kis dózisokra. Leülnek pár órát játszanak és rohannak tovább a világba, élik az életüket. Ezért is lettek a játékok könnyebbek, és rövidebbek. Míg pc-n régebben, sok időt, és energiát igényelt egy játék végigjátszása. Erre példaként mindig a Commandos sorozatot hozom fel. Nem csak a Commandos játékok, de maga a műfaj is eltűnt az évek alatt.
    A játékok mindent a játékos szájába rágnak, vezetik a játékost. A szabadság illúzióját keltik, de igazából kötöttek, lineárisak. (általánosságban) Technikailag fejlettebbek, de tartalmilag üresebbek.

    Én mikor megvettem a konzolt, terveztem, hogy hagyom is a PC-t. Mert mindig csak költeni kell rá stb stb. Élveztem a konzolt, szerzett sok sok örömteli órát. De sose kaptam vissza azt amit pc-n. Aztán visszaültem a pc elé. A konzol pedig másodlagos lett.

    Elitista klub?! Nem tudom, lehet tényleg erről van szó. Lehet tényleg direkt emelem ki magam mint gamer. Lehet nem is vagyok gamer. Erről nem tudok bővebben nyilatkozni, a személyemet butaság lenne saját magam elemezgetnem.

    "A gamer ipar alappillérei a pc-s gamerek." Ezt nem tudom teljes mértéken jól megfogalmazni, úgy hogy mindenki számára érthető legyen. De megpróbálom.
    Szerintem egy régebbi vágású Pc-s játékos. Aki mondjuk a 90-es évek vége, 2000-es évek eleje fele is már aktívan játszott. Az alapvetően mára nagyobb tudással rendelkezik, mint a mai játékosok. Nyilván a kor is számít, de akkor még teljesen máshogy működött ez az egész ipar. Azok a játékosok több energiát voltak kénytelenek belefektetni a hobbijukba. Ami mára tapasztalattá alakult. Ráadásul a tudás akkoriban megoszlott, segítették egymást, így fejlődött együtt a közösség. Míg a mostani generáció akiket "konzol generáció" játékosaiként emlegetünk, teljesen máshogy gondolkodnak. Mostanában mindenki sokkal élesebben fogalmaz, támadják egymást. Kevés a jó, nyugodt hangulatú eszmecsere. Én sokkal nehezebben találom meg a közös hangnemet egy fiatalabb játékossal. Ez nagyon nagy részben a stílusom miatt van. Ez tény. De másrészről, egyszerűen nem hallgatják meg, nem próbálják megérteni a tanácsaimat, észrevételeimet. Én a mai dolgokat a régiekhez viszonyítva értékelem. Ők nem, természetesen nem is tudnák, de nem is hajlandóak átgondolni a dolgokat amit más mond nekik. Amennyire én észreveszem aki régi motoros, abban megvan ez a segítőkészség még mind a mai napig, ezért neveztem alappilléreknek őket. Természetesen, ha a dolog anyagi oldalát nézzük akkor ez nem igaz. Anyagilag semmi féle alappillérként nem lehet tekinteni egy régi játékosra.

    Nem tudom, hogy jól értettem e , de te úgy gondolod, hogy a pc-s játékok rákfenéje az MMORPG?
    Vegyük alapul a WoW-ot. A WoW bozasztó nagy lexikális, és koncentrációs tudást igényel. Minden idők egyik legkiemelkedőbb, komplexebb játéka. Nem hinném, hogy az ilyen címek lennének a Pc-s játékok rákfenéi.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Döglött Róka #21 üzenetére

    Igen teljesen igazad van. Én is írtam, hogy természetesen van kivétel. Szerintem mára azért változott meg a véleményem mert minél nagyobb lett az ipar, annál több játék készül. Szóval a játékosok sokkal több játékot kipróbálnak, de a sok játék közül kevés a minőségi. Több a csalódás egy egy cím után. És úgy általában én sokszor nem tudok lelkesedni egy egy mások által ígéretesnek tartott címért. Mert nem látok bennük akkora szenzációt mint mások. Annyi játékot tudnék felhozni példának amit én megjelenés előtt leírtam míg mások ujjongtak tőle. És nagy százalékban csak igazam lett. Én nagyon megválogatom mostanra, hogy minek adok esélyt. EA, Ubisoft, Activision, nézd meg sokszor mit meg nem engednek maguknak. Milyen játékokat képesek kiadni. De természetesen számomra is vannak olyan készítők akikben feltétlenül megbízom. Szóval nem azt mondom, hogy minden rossz. Csak rosszabb.

    (#22) gianni85 Igen ők is megvetéssel beszélnek. De én nem azzal húznék párhuzamot, hogy akkor is volt konzol. Hanem inkább a lent említett "el iparosodással". Természetesen értem, hogy volt konzol. De akkor nem volt még ekkora piac. És azért az akkori konzolok se a casual rétegre épültek. Ezért is mondom, hogy a dolog akkor kezdett el átalakulni amikor a konzol már sokkal nagyobb tömegeket vonzott.
    Nekem is volt NES-em is, de jó is volt :)

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Döglött Róka #25 üzenetére

    Az indie műfajt ne bántsd. Gyöngyszemek kerülnek ki azok közül. Sőt. Én mostanában hamarabb veszek ilyen címeket mint AAA játékot. És azért az sem mindegy, hogy mennyi pénzt kérnek el értük.

    Amiket leírtál azokkal egytől-egyig egyetértünk. Kivéve, hogy én a FarCry3-at végig sem nyomtam.

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

Új hozzászólás Aktív témák