Hirdetés
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
A csoda az, hogy megtaláltad azt a boltot, mert valami elbaszott helyen van. Én fél óráig keringtem azon a rohadt telepen.
Csak mondom hogy ilyen árra számíts: 100.000.-
Semmi értelme építtetni velük, mert neked durván deficites lesz. Az alkatrészlistában segítünk, csak mond el, mit szeretnél pontosan. Mennyire legyen erős, nagy és drága. Én az Eachinet nem erőltetném, a karja mint a ropi, ha nem akarsz minden esés után szerleni, kezd egy full karbon vázzal.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
mgy
senior tag
Van ám már ilyen alkatrészlista, nem kell újra feltalálni!
-
Jackal2
senior tag
A TUDOMÁNY JELENLEGI ÁLLÁSA SZERINT , vagyis ma, mert lehet már holnap máshogy lesz, ebben kell gondolkodnod:
- váz: full carbon, minimum 3 mm-es karokkal de inkább 4. Méret 250-200, a 280 kicsit nagy, a kategória alja a 200 ha versenyezni akarsz. 150-200 már nem nagyon repülhető szabad szemmel mert kicsi, ez a 200-ra még határeset (azt láttam élőben, ha sas volt a családfádon, akkor menni fog a dolog). Az a jó, aminek a dekkjei egyforma hosszúak és nem nagyon van kinyúlás. Minden elektronikai cuccot a vázba tegyél, akksit a tetejére, így van a legnagyobb esély arra, hogy megússzák a dolgot
- ESC: Blheli firmwares 20/30 A minimum. Szvsz. 12A-nak már nincs értelme. Firmware tudjon féket (Dampened Light), Oneshot 125-öt. Simonk nak megállt a fejlesztése. LittleBee 20/25A elég jó, aztán Rotorgeeks 20/30A is, Emax nano 20/30 is jó. Nagyobb is lehet, van már 30/40 meg 30/50-ES is
- motor: ha 250-nél kisebb a vázad, akkor lehet 1806, de árban majdnem annyi, mint a 2204-esek és azok 50xx és 60xx motorokkal is jók. Ebből ajánlott Emax: RS2205-2300KV 5-6 propra, RS2205-2600KV 4-esre, ajánlottak még a Cobra motorok is, illetve nézegetheted Hobby Kingen a Multistart is, bár erről nincs tapasztalat. Az Eachine motorok Emax átbrendelt változatai, olcsóbban
- vezérlő: Naze 32 SMTF1 acro ha kevés a pénzed, ha nem, akkor valami ami SMT32 F3-mal van szerelve. Azt kell még eldöntened, hogy hány portra (UART) van szükséged, akarsz-e feszültség visszajelzést (VBAT), telemetriát vagy sem. Baronak, GPS-nek szerintem nincs értelme. Naze 32 vezérel ledeket is 5V-n, ezeket programozhatod
- vezérlő program: Cleanflight, Baseflightnak megállt a fejlesztése, Betaflightot nem ismerem, de a többség cleanflightot használ. A Multishot vezérlés miatt vannak most új flight controller programok is
- propeller: Kingkong 5045, ezek kiegyensúlyozottak, illetve az Gemfan 5030-5040, de NEM SZABAD Gemfan 5045-öt venni, mert nem jó. Karbon drága és elcsavarja a motor tengelyt, inkább törjön. 60xx-ben nincs tapasztalatom. Háromágúból DAL 5045x3-mat szeretik
- adó-vevő: ami tetszik, Frsky Taranis a csúcs, 75.000-ért, szerintem a best buy a Flysky FS-i10 Mode 1 93 EUR-ért és átszerelhető Mode2-re, Hobbykingen szokott lenni, én ilyenre vadászok. Ehhez kell majd választanod vevőt, de mindenképpen kétcsatornás legyen. Turnigy 9X is lehet jó, csak szarakodós az átépítés
- akku: vázmérettől függ, én most Turnigy 40C 1800mAh-val repülök, hogy gyakoroljak. 250 vagy kisebb vázméretnél 1400mAh 4S Turnigy nano, Turnigy bolt, Multistart 1400mAh 65C, Dinogy 1400mAh 65C, ha nagyon sok pénzed van, Turnigy LIHV Bolt akksikat is nézhetsz. Híres még a Tattu is. Zippy is jó, nekem van, de nagyobb kapacitásban
- sok egyéb szar: low voltage csipogó, polaritásvédett, csomó velcro, leszorító szalagok, tartalék karok
- FPV: amit a Zsolesz javasol, de antennában Banggoodtól vegyél Aomway antennát.
- kamera az FPV mellé, ha akarsz plusz felvételt: Runcam HD EU Banggood 15K-értAsszem nem hagytam ki semmit
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Teréz Atya
senior tag
Az accelerometer a self leveling-be segit bele. Ugyanis a gep nemcsak azt tudja, hogy ez nem koser ahogy all, hanem hogy milyen szinten halad a vesztebe, igy ha kell sokkal agresszivabban porgeti fel ill. lassitja a propokat.
Egy ilyen gepet feldobsz a levegobe, gazt adsz, es megall mint a szog. Ezt szoktak hibasan "6 axis gyro" gepnek is nevezni.
A sima, 3 axis self level gep elegge esetlen. Bele dumal az iranyitasodba, viszont lassan teszi. Nekem volt ilyen. Mar reg nem nyomtam oldalra a kart, ez meg mindig oldalazott. Egy 12 centis gepnek 2 - 3 meter volt a fordulokore ami eleg agyrem. Ha kisebbet probaltam, kitort oldalra, hiaba nyomtam oldalra a kart, mint a meszes, mert azt felulbiralta.Van meg ez a "Horizon." Ez egy hibrid az acro es az anlge mode kozott. Mert mikor nyomod a karokat, akkor acro, ha elengeded bekacsol a self-level. Ez olyan, mint a bicikli segedkerekekkel.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
mgy
senior tag
Kevéske quados tapasztalatom alapján azt mondom, nincs értelme a racernek fpv nélkül. Négycellás akksival meg végképp nem. Annyira gyorsan történnek a dolgok egy játékgéphez képest, ezt szabad szemmel repülve szerintem képtelenség normálisan követni, irányítani.
Próbáltam az acro módot is szemcsi nélkül, nem ment.
---Mennyire bonyolult/drága dolog ez a lézeres vágás? Mert lehet venni, csináltatni, legrosszabb esetben csinálni karbon lapot, aztán lehetne gyártani a pót aztán az egyedi alkatrészeket. Nem tudom, össze fogom-e rakni "rendesen" a zmr-t, nálam cél a lépcsős felső lap. Az fpv kamera miatt meglesz a teljes magasság, de utána csak annyi, ami feltétlenül kell.
-
mgy
senior tag
Nem nagyon szokat ezekre lábat rakni. Amit hozzá adtak nem is megy fel a 4mm vastag karra.
A gyári botantenna nem sokat ér, sőt az olcsó, pontatlan bg-s sem. Ezen nem nagyon éri meg spórolni. Találtam egy nagyon korrekt ebayes eladót, rendeltem tőle egy párat, ahogy itt van, írom. Amúgy az Aomway jó, ismerősök szeretik.
Én nem találtam amúgy 4-es kart (készleten) sehol, vettem egy második vázat.---
Ne a pontosság, az ár után érdeklődj! A pontosság szerintem tökmindegy, úgyis messze magasabb lesz, mint nekünk kell.
-
Teréz Atya
senior tag
Mondjukra FPV kamerabol a Runcam is meggondolando. Ugyanaz a szenzor van benne mint a Foxeerben (1/3 SONY SUPER HAD II CCD) de magnezium hazas.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
Mondjukra a miheztartas vegett, a NightHawk 20mW-ra allitva a legolcsobb antennaval amit a BG-n talaltam siman hozza a 120-130 metert. Az all in one C4002 ekkor mar szokott zizizni.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
Hmm, hat en is ugy voltam, h akarhanyszor atszamoltam, mindig olcsobban jott ki a kesz szett, megha raszamoltam a vam + afa-t is.
Amit eddig leirtal az majdnem a 250-es falcon. Gondolom, ha kijon a 180-as updateelik a 250-est is az SP R F3-al, vagy lesz valasztasi lehetoseg. A kamerajarol valaki itt azt irta h gagyi. Hat, azt lecsereled es bodotta.
Meg annyi elonye van, h felmesz RCGroups-ra es kimasolod masok PID-jet akik hasonlo propot hasznalnak mint te. Meg mindig jobb mint 0-rol indulni. Sajnos az auto PID tuning meg egy honapja ugy nezett ki h majdnem kesz van (betaflight), de megvolt a lehetoseg h elrepul a geped a csaba. Namost racer utan futni a foldeken szerintem onmagaban egy extrem sport.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
A deluxe 10 dof, azaz van benne magnetometer es baro.
@ 69 - akkor fogalmazzunk ugy h a 3 axishoz kepest all meg mint a szog. 3 axis self levelnel pl. meghuzod balra a kart, majd elengeded, ez a szerencsetlen meg fog tovabb haladni abba az iranyba, igaz valamivel lassabban, neked kell ellensulyozni az ellenkezo iranyba rantassal. Ha feldobsz egy 3 axis gepet a levegobe es gazt adsz, akkor mire vizszintbe vagna magat mar reges reg foldet fogott. Tehat egyfolytaban korrigalnod kell az elektronika hianyossagait, ellenben nem ad full controlt. Aztan a WlToys es Walkera elo jottek azzal, h eltaroltak valami regiszeterbe a gyro adatait, igy probaltak a gyorsulasra kovetkeztetni. Amint azonban fel lehett pakolni az accelerometert is a lapra olcson, egy csapasra kidoglottek a 3 axis auto-level gepek mint a dinoszauruszok. Nekem meg sikerult egy elektro uzletben ilyet venni Revell Atomium neven. Azt atepitettem H8 mini FCB-vel.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
low voltage csipogó
polaritásvédett micsoda?
sima "buzzer" max. 2 dolcsi 5 darab."
csomó velcro ezek mik?
leszorító szalagok pl. milyenek?
ontapado tepozar, tepozaras leszorito
csipogó, ha elveszne
anti lost buzzer. Ezt a vevonel PWM modban a gazra kell tenni, csipog, ha egy percig nem adsz gazt. PPM / serial nemtom megy-e, van olyan vevo ami akkor is kiadja a PWM jelet bizonyos labakon ha amugy PPM / serial modeban van.
Ezekre linkajánlások? Mi kellhet még?
Megy privat, nehogy valami modi szomoru legyen
ja, és még mindig az aksi...És szoftver az FC beállításához? Kábelek hozzá?
CC3D - mini USB, naze32 - micro USB - cleanflight, a betaflight nem veletlenul "beta," napi szinten fejlesztik, kerulnek be ill. ki uj funkciok[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
mgy
senior tag
Még egy dolog jutott eszembe...
Elég durva szettet készülsz összerakni. Ha úgy döntesz, hogy valamiből eredetit, s nem jól láthatóan másolatot akarsz megvenni, akkor szerintem kerüld a bg, gb, ebay boltokat.
SP Racing vezérlőt én biztos a gyártótól vennék, drágább, de legalább tuti. Ugyanígy, ha rászánod magad a 2205-ös emaxra, akkor nézd meg az emaxmodell.com-ot. Nem lesz (sokkal) több, igaz a postáért is fizetni kell, de biztos nem csak a szitanyomó jómunkásembert fizeted ki. -
mgy
senior tag
Nem vagyok sznob, teljesen jó a másolat is sok dologból, simán meg fogom venni az Alien váz mását, amit lentebb linkelt egy jóravaló topiktárs. Bár rezeg a léc a Goby nem sokkal drágább, viszont van rá élettartam gari.
De ha valamiből eredetit szeretnél, szerintem ezek a boltok, hát nem tom. Rengeteg sz.rt árulnak. Tegnap próbáltam összekötni az SPRacing másolat fc-t a vevőmmel, ami csak sima pwm-et tud (csatornánként egy drót), nem sikerült. Nem tudom, okosabb vevővel megy-e majd, ezzel nem adta. Hova menjek supportért/panaszra, a BG-hez?Nem tudok okosat mondani, a kérdéseidre tényleg. Sokmindent elolvastam már, de azok a mások véleményei, nekem még kevéske a saját. Én motorból 3-at vettem egy darab RS árából. Ezzel is sokkal gyorsabb lesz a quad, mint én vezetni tudom.
Félek, sokat a fórumokon leírtakat készpénznek veszik, aztán jön a szomorúság, ha valami nem úgy alakult. -
Jackal2
senior tag
A BG feltünteti mi a másolat, onnan vehetsz bármit. A GB viszont átbaszós és még a support is szar. Az ebay meg 2xGB, ugyanis ott egy scammer is van, akiknek termék sincs csak listázzák, aztán lehet rájuk tolni a Paypal disputeot.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ezt arra mondtam, hogy mindenki szarrá töri eleinte a cuccait. Bele tudsz tolni 150-200.000-et egy gépbe, de ha egy fa törzsén kettétörik majd mikor leesik a földre lángolva elhalálozik, akkor jobb ha csak 50.000-be került.
Plusz az sem mindegy, hogy az erőt tudod-e uralni, ami kijön belőle. Nekem megvan a Nighthawk vagy 2 hónapja és még nem álltam át 4S-re, de még a motor tilteket sem tettem fel, sőt még 60xx-es propellereket se.
Ez is elég erős, hogy bevágjam a bokorba.
Na most emlékezz arra a történetre, amikor vettél egy 180K-s helit és 5 perc alatt keletkezett benne 100K kár
Ezért mondtam azt, hogy kb, tök mindegy milyen motor, vezérlő van benne, csak legyen stabil, mert ez sokkal fontosabb, mint hogy rohadt erős legyen.
Az első gépet úgy is követi még vagy 5, mert rá fogsz jönni ezt nem így vagy úgy kellett volna csinálni, akkor átépíted, majd valami elromlik benne, és így tovább.
Megveheted mindenből a legjobbat, de azok akiktől mi a tanácsot kapjuk 90%-ban versenyzők, de azt te is belátod, hogy a gyerekeket nem egy becsövezett, turbós Lancia Delta Integrale-val kell az oviba szállítani, ha érted, mire gondolok. Az a nézőpont - a teljesítménymaximalizálás - is csak egy szempont, vannak mások is.
Pl. abba belegondoltál, hogy egy 20/30-as ESC vel rendelkező gép 3 perc alatt szippantja ki az áramot egy 1400mAh-s akksiból aminek darabja 7000-be kerül? Cserébe olyan erős, hogy nem tudod irányítani...
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Teréz Atya
senior tag
Valamit az ESC is eszik, de ez relative nem sok. Sztem Jackal arra celoz, ha megcibalod a gepet, nem sok repidore szamithatsz.
Amugy kb. azt a TotalCar-os szemleletet valljuk, hogy az ember azt elvezi, ha ki tudja tolni a gep szemet. A NiHui-t pl. FPV-ben szethajtom es a hatarokat keresem, mig a NightHawk-ot nem is merem tokiggazon terelni, csak ilyen uri tempoban. Amig nem erzem hogy a NightHawk keves lesz, addig eszem agaban sem lesz egy gyorsabb gepet osszerakni. Aztan ki tudja, lehet hogy egy istenadta tehetseg vagy es nyugodtan atugorhatsz tobb lepcsofokot is. En csak azt tudom, hogy nekem egyelore meg a NightHawk is sok, es egy erosebb geppel nem tudom mit kezdenek.
FPV antennából miért van kettő? Melyiket kellene vennem, a RP SMA-male, vagy SMA male? Mi a különbség?
Kell transmitter es receiver antenna. Elobbi tipikusan 3 levelu az ado es 3 - 4 levelu a vevo.
RP / SMA male / female - melyik a kan/nosteny es melyiknek van koepen micsodaja, imigyen:[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Jackal2
senior tag
-
Jackal2
senior tag
Bővebb válasz, most már nem telefonról. Első dolog, hogy amit itt írunk a motorokról, az csak a jéghegy csúcsa. Egy csomó paraméter van még, erről most írok pár sort:
- első dolog, hogy általában egy 4 elemű skálán határozzák meg a teljesítményt, általában 25/50/75/100%-os teljesítményen
- itt több paraméter is szóba jön, attól függően mire vagy kíváncsi és milyen motorról van szó. Ami a racereseknek érdekes:
+ maximális áramfelvétel
+ fordulatszám
+ emelő erőItt ugye a kérdés az, te mire akarsz optimalizálni és tervezni:
+ emelő erő, minél nagyobb annál jobb, viszont durván rontja a hatékonyságot, ezzel az üzemidőt
+ hatékonyság, vagyis az áramfelvétel és az emelőerő hányadosa, adott fordulatszámon, ebből lesz a hosszú üzemidő
+ fordulatszám kérdések, pl. nagy és lassan forgó propeller stabilabb
+ felpörgés és lelassulás vagyis reakcióidő. Ehhez más dolgok is kellenek, aktív fék, Oneshot/Multishot képességNa a fentieket kombinálja, hogy:
+ mekkora az akkumulátorod cellaszáma 3-6S között
+ mekkora az akkumulátorod C értéke, vagyis meddig tudod etetni a motorokat
--------------------------------------
+ mekkora a propellered (4,5,6 col, stb.)
+ milyen meredek a propellered (5030,5040,5045 stb.)
+ milyen típusú a propellered (Bullnose, vagy lekerekített stb.)
+ milyen anyagból van a propellered (nylon, műanyag, karbon?)
+ hány ágú a propellered (2, 3, 6?)Na most ezeket képzeld el egy táblázatban, ami vagy 20 sor és 10 oszlop Akkor még nem beszéltünk arról, hogy ki és hogyan méri, mennyire melegszik közben a motor stb.
Ami a tervezési szempontokat illeti:
+ maximális áramfelvétel azzal a propellerrel, amit még fel fogsz rakni. Nagyobb és a meredekebb is több áramot vesz fel
+ maximális áramfelvétel az ESC-vel és a motorral összevetve (vagyis ezeket ne haladja meg)
+ maximális áram amit az akkumulátor le tud adni.
Nagyobb kapacitás: nagyobb súly, nagyobb áram, hosszabb üzemidő.
Nagyobb C: agresszívabb, gyorsabb reakció, több áram, sokkal magasabb ár
Nagyobb cellaszám: nagyobb feszültség, magasabb fordulatszám, nagyobb emelőerőA következő feladat az áram leadásának és a merítés idejének meghatározása, hogy legyen fogalmad a kivehető teljesítményről és az üzemidőről.
Teljesítmény=C*kapacitás pl. 1500mAh*30C=45.000mAh=45A
Üzemidő=kapacitás/(kapacitás/idővel*C-) ==1500/(1500/60*30)=2 vagyis KETTŐ perc full gázon, próba padon merítve 100%-raEgy életszerűbb példa, hogy értsétek, mi a gond a kapacitásos történettel, nézzük a már 100% emlegetett csúcsmotort az RS 2205-öt. 31,2A DAL 5045*3 properrel. 1500mAh akksi, 90C-vel fogjuk etetni
Teljesítmény=1500*90=135.000mAh=135A (nekünk ugye 4*31,2A=124,8A kell)
Üzeimdő ELMÉLETI MAXIMÁLIS MERÍTÉSSEL: 1500/(1500/60*90)=0,66 perc vagyis 40 MÁSODPERC !!!
Üzemidő GYAKORLATI MAXIMÁLIS MERÍTÉSSEL:1500/(1500/60*83)=43,2 MÁSODPERC!!!Ez még mindig csak egy laborteszt, de érthető mi a gond? Ha az esetek felében megyünk csak full gázon, egyébként meg 50%-on, már akkor is csak 64 másodperc, alig 1 perc az üzemidő.
Szóval aki tényleg versenyezni akar, az ilyesmivel számoljon. Annyit had mondjak még el, hogy a nyertes köridő Velencében valahol 70-80 mp között volt, tehát a 64 ms még ide is kevés...Vagyis ritkán megyünk full gázzal
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
mgy
senior tag
Jól okoskodom?
Ne legyen sértődés, nincs bennem semmi rossz szándék, de fogj már hozzá az építéshez bakker...
Ez nem heli, ha leesik semmi se történik, de itt lesz az ősz, mikorra elkészül a géped!
Amúgy igen, a távon is, a cleanflightben is tudsz állítani görbéket.Az általad linkelt bg-s a másolat, a másik az eredeti. Nekem most másolat van, pl. nem tud kommunikálni pwmben a vevővel. Nem tudom persze, hogy ez tervezési baj-e, vagy kivitelezési, azt se, hogy az eredeti tudja-e, de hogy két dollár spórolásért nem vennék gyanúsat az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
mgy
senior tag
Hogy adjak (felelősséggel) tanácsot, úgy, hogy nem értek hozzá? Itt mindannyian most építjük az első-második gépünket. Ezért ne tegyél már szemrehányást! Nekem se fogja senki a kezem! Itt nagyrészt mindenki a maga kárán okosodik, youtube videókból tanul építeni, repülni egyaránt. Nekem is nagyon hiányzik itt a környéken valaki, akit kérdezhetek, de beletörődtem, tisztán, folyamatos készenlétben tartom a szopórollert.
De linkeltem neked SP F3-ból eredetit, az jó, és olcsóbb, mint az utóbb mutatott bg-s.
---A 4sre váltásnál biztosnak kell benne lenned, hogy minden alkatrészed bírja majd a nagyobb feszültséget, fel van-e erre készítve. De amiket te összeválogattál emlékeim szerint mind 4s képesek.
---Egy dologra nagyon figyelj! Nehogy egyszerre rendeld be az egész kosarat! Egyrészt akkor meg kell várnia az utolsó darabot is, míg előkerül a raktárból (soha ne hidd el az on stock feliratot), másrészt ha kíváncsi rá a vám mi van a csomagban, már késő okoskodni. Én azt szoktam csinálni, hogy szétszedem 30 dollár körüli adagokra, az még épp nem vámköteles (vám+ÁFA!!!), de a bg már általában ad hozzá ingyen trackinget. Figyelem a csomagot, s ha nem indul el egy napon belül, megkérdezem cseten, miért. Ekkor ki szokott derülni, hogy valami nincs készleten, azt kidobom, refund, a többi meg jön.
---Ma várom a 150-es gépre a motorokat-escket, hétvégén építkezés (is) lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Jackal2
senior tag
Szerintem túlgondolod ezt a dolgot. Túl nagy feneket tulajdonítasz az egész történetnek, amivel megy az idő hetek óta. Nem fogsz minden kérdésedre választ kapni és tökéletes gépet sem fogsz építeni, mint ahogy SENKI.
Viszont telik az idő, még szarozol 3-4 hetet és már május lesz, aztán majd egy valami nem jön meg, amit rendelhetsz újra, vagy esetleg rossz, belebonyolódsz egy vitába, amivel simán elmegy egy-két hónap, akkor már június vége lesz és azt fogod észre venni, hogy mire a géped repül, már július van.
Ha betartod a főbb szabályokat (áramfelvétel, feszültség, azért össze lehessen kábelezni a dolgokat) nagy bajod nem lehet. Hidd el, az első 1 hónapban örülni fogsz ha tudsz majd egyenesen repülni vele. Nem fogod azt gondolni: bazz de szar ez a Naze 32 rev 5. az F3-masokhoz képest, mert nem fordul be a gép elég hamar a kapu mellett, de későn reagál (ami ugye millisecundumban mérhető) vagy hogy az 5045 CSAK!! 500 grammot emel motoronként és nem 700-at.
Én még mindig azt mondom, hogy vegyél egy Eachine Falcont, annak jó a váza, jók az ESC-éi, megy 5-6os proppal, 3-4S akkumulátorral, aztán majd átépíted, ha akarod. 45-47.000 -ért nincs jobb.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
zarew
senior tag
-
szacsee
nagyúr
Fc gyártótól eredetiben Sp racing F3 Evo. Szállítással 30£.
Zmr ha jó akkor bg EU raktárból.
Hk vs. Bg Littlebee jövő héten jön meg. Akkor tudok nyilatkozni, hogy a bg eredeti-e. Hk hivatalos partner, ha akksi is kell onnan vedd. Fvt Little bee 20A.
Első gépnek én bnf arf verziót vennék.
Azért legós utat választottam, mert ezt súgták a belső hangok.
Bnf különösen jó. Van beállított távod, töltőd táskád. Akksi kell pluszba és mehetsz.
Racert vettemm alapul ott legózva nem jössz ki Ennyire.
Először olyan gép kell ami sikerélményt ad. Lehet egy fos pid-el elszúrt építettel elmegy a kedved a hobbytól.
Bnf-nél Max fizetsz rá vámot... na bumm. Mo.-n ugyanazt kapod 100k-ért boltban. Bnf-et megvámolják akkor áfával vagy hasonló árban csak van távod, töltőd táskád stb.
Ha megunod / feljebb lépnél kicseréled a leharcolt részeket és eladod.
Ez az én véleményem... Taranis-al, építésre váró géppel. Töltőm, távom táskám volt 100k és nem repültem még kefe nélküli géppel. Ne kövesd a példámat! -
szacsee
nagyúr
Egybegépnél van repülési mód kapcsoló amivel tudsz váltani.
Lehet tudsz end point-ot is megadni (weight), amivel pl 50%-ra bekorlátozod.
Először 3 percig nem baj, de rájössz, hogy pl eső gépet könnyebb visszaemelni 100%-os gázkarral aztán hagyod is és repülsz tovább.
Szóval van rá lehetőség, de a rádióban könnyebb beállítani. Gondolom az olcsóbb rádiókban is van rá lehetőség erre.Előző hsz-hoz. Nem tudom mivel repültél előtte.. ok van helid. Ha az megy ez is fog.
Falcon / Nighthawk duó valamelyikével kezdeném, ha van távod, a helihez meglesném jó-e multirotorhoz, ha jó, akkor ARF és vevő kérdése, ha nem akkor BNF-et vennék. Ha sok ismerősöd van ilyen körökben, csak akkor állnék neki építkezni. Eddig vagy 40 óra YT videót néztem meg építéssel kapcsolatban... na szóval órabérben mérve sem kevés és inkább repkedtem volna helyette, hogy közelebbről elkapjon a gépszíj.
Ha megvan a gép már agyalhatsz, hogy módosítással, vagy milyet építesz... kell-e nagyobb teljesítmény... de van viszonyítási alapod, amíg nincs én mielőbbi használatra koncentrálnék.
BG EU raktárból és kínából egyszerre rendeltem és 2 hét alatt itt lesz minden, így ha egybe gépet veszel akkor is ideér, max nézel hozzá akksit HK-n (hobbiking eu raktár). -
szacsee
nagyúr
Oké, addig leírhatnád mit vettél és milyen segédeszközeid vannak.. Pl minimosd-hez ftdi usb adapter, esc programozáshoz turnigy linker stb...
Skacok csatorna kiosztás hogy szerencsésebb? Most aetr van belőve, többi csatornára mit érdemes állítani?
5 Flight mode
6 beeper.
Disarm (motor tiltás) repülőnél funkcióval megoldható, itt a kapcsolóhoz csatornát rendelek amit cleanflight-al konfogurálok?[ Szerkesztve ]
-
Teréz Atya
senior tag
Kinai barataink altalaban az "E" frekisavot hasznaljak:
E 5705 5685 5665 5645 5885 5905 5925 5945Gulglizas utan:
"The camera broadcast FPV in NTSC format at the 5645Mhz frequency"Mondom en.
De tapasztalatbol mondom, a 4.3 colos monitort felejtsd el. Csak arra jo, hogy osszezavarjon. Szerintem sokkal tobb ertelme van venni egy rendes monitort / FPV szemuveget, megszokni "bentrol" az iranyitast, aztan nekiesni a Racer-nek. Amugy a versenygepemet 2 akku elejeig mar Acro modeban terelgettem, csak aztan felreleptem.
[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
mgy
senior tag
Van valami szabály, vagy előírás, hogy egy ilyen maszk milyen finom port szűr? Persze megkérdezhetem a boltban is. De az biztos, hogy nem állok neki én köszörülni, annyira azé' nem érthetek mindenhez. Lehet vajon erre fúrót venni?
A lap ebayes, itthon nem nagyon találtam semmilyet. Volt egy srác, aki csinált ilyesmit, de most nem találtam. Másik lehetőség lett volna elkezdeni itthon megcsinálni, lesz is ilyen, de egyszerre ennyi dolgoba vágni nem okos.
-
mgy
senior tag
Csatlakozók, kábelek (XT60 aljzat akksi bekötéséhez), zsugorcső, pici csavarhúzók, imbuszok, kétoldalas ragasztó, tépőzár... Rengeteg sz.rt megvettem az elején, nem is emlékszem.
---Lentebb írtam, 30usd körül (10e alatt). De figyelj, mert sokszor kamuzzák, hogy van készleten, aztán nincs, csak épp a csomag nem indul el. Ilyenkor ki kell törölni az adott tételt, annak az árát visszaadják, a csomag meg megindul. Rossz viszont a bolti alkalmazás, mert ilyenkor az egész rendelést töröltnek mutatja, de ettől függetlenül hiánytalanul (nyilván a kivett, visszatérített termék nélkül) megérkezik.
Szerintem megéri erre az összeghatárra figyelni, egyszerűbb előre gondolkodni, mint utólag nézni a megvámolt csomagot.[ Szerkesztve ]
-
mgy
senior tag
Az, hogy mit írnak a borítékra, meg a számlára teljesen mindegy. Hiba azt gondolni, hogy a vámon hülyék ülnek. Ha úgy alakul, hogy kíváncsiak rá, mi mennyibe is került a csomagodban, nem fogják rá sajnálni az időd. A te idődet. Mert szimplán nem adják oda a csomagot, bekérnek ezt, bekérnek azt, hol a paypal utalás, hol a banki terhelés, hol a termékek linkje a neten, nekik k. nem sürgős.
Ennél sokkal egyszerűbb úgy rendelni, hogy még véletlenül se legyen baj. Aztán meg ha becsúszik egy olyan csomag, ahol nem lehet olcsóbban megúszni, akkor meg bízni kell benne, nem pont az lesz, ami megakad. -
szacsee
nagyúr
Aprólékok:
Akksi rögzítő tépőzár, öntapadós tépőzár.
Kábelkötegelő, kétoldalas öntapadós ragasztó, szigszalag, awg14-es kábel akksi csatihoz, szervókábel variánsok, műanyag anya, csavar, távtartó készlet, led a karra/ előre / hátra, ehhez kábel + csati pl jst zmr vázhoz távtartó készlet tartalékba, tatalék karok, csavarok, rahedli prop, beeper, akksifesz mérő.
Szerszámok: Forrasztópáka, akksitöltő, servo tester, prop balancer, takonyragasztó pisztoly, meg még biztos van 1-2 cucc amit kihagytam.Le van fordítva:
http://rc-miskolc.emiter.hu/rc-miskolc/index.php/opentx-tartalom[ Szerkesztve ]
-
szacsee
nagyúr
3 usb-s ketyerém van
Esc firmware frissítéshez turnigy linket, vagy afro ... mindegy melyiket veszed.
Ftdi usb adapter a minimosd Micro beállításához kell.
Diy frsky vevő felokosításához vettem még egyet, de azt a vevőt racerhez nem ajánlom. 1 antenna, okosítással van failsafe, D8 mód 8 csatorna és trükközni kell az akksifesz figyeléshez. Repülőhöz elmegy mert okosítással van telemetria. -
Patics
tag
Ehhez még jött egy minimOSD, 3 aksi a tegnapi akciósból, 10 pár propi meg a szir-szarok... Így most éppen 100K-nál tartok. + ha VÁM beleszól ...FPV, adó-vevő nincs még benne.... meg tartalék alkatrészek se.
Kicsit több mint a duplája egy Falcon BNF-nek, abban az FPV-is benne van....
Remélem nem bánom megPikachu24; Szacse, köszi a linkeket, nézem.... Tegnap értem a végére Zsolesz blogjának.. hát. hú.... Van amit újra kell olvasnom, de szerintem nagyon hasznos.. racerbiblia...
Most még jön Jackal blogjának alaposabb tanulmányozása, merz azt csak részleteiben tanulmányoztam.
Tudtok még magyar nyelvű irodalmat, főképpen a már meglévő öszetevők összeépítésére, beállítására vonatkozókat?
Ja, és a Bp. Váci úti Dragonfly felejtős... Egy hét alatt se voltak képesek egy árajánlatot küldeni, amit kértem 250-es racer építésére. Ha egy hét kevés nekik az árajánlathoz, menniy kellene az építéshez?
[ Szerkesztve ]
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
Teréz Atya
senior tag
Pozsonyi modelluzleteket jarva azt mondanam h sporoltal. Ennyibol egy Eachine Racer kateoriaju gepet kapnal. Igaz karbon kraokkal, de FPV nelkul, ugyanugy CC3D-vel.
[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
_X10Dead_
aktív tag
Először is, nem a vámmal van gond, hanem az áfával. Az előbbi 1-2% az utóbbi meg 27.
Elvileg 6000 forint / 22 euró az értékhatár (igen, jól látod, 252 forinttal váltja az eurót a finánc)
Ha magánszemély a feladó akkor 45 euró / 14000. Hoppácska! Itt 311 Ft/EUR-ral számol :-)A gond ott van, hogy a hivatal nem köteles elfogadni a feltüntetett összeget, így akár az 1 dolláros küldeményed is eljárás alá vonhatják. Márpedig, ha az megindul, akkor csak az 2000 forint (ha cégként rendelted akkor 10000), hogy megrendeld a vámügynöki szolgáltatást a postától, aki majd az általad átküldött bizonyítékokat továbbítja a hivatalnak. A hivatal végül jó esetben úgy dönt hogy nem kell vámot/áfát fizetned, de akkor már b@szhatod.
Szóval, lehet taktikázni, de vagy bejön, vagy nem. Rossz esetben a megbontott csomag többe kerülhet, mint az egyberakottJa igen, ha megfogják a pénz a kisebbik baj. Ennél is nagyobb probléma, hogy kb 1,5 hét, mire a csigaposta kihozza a levelet, amiben kérik postafordultával megküldeni a számlákat/bizonylatokat. Ha szerencséd van, a postától kicsivel hamarabb is kapsz riasztást, és ők e-mailben is elfogadják a dokukat. (Ha gyanakszol a tracking alapján, NEM tudod előre küldeni a cuccost, mert ahhoz ismerned kellene 2 olyan adatot, amit csak itthon rendelnek hozzá: eljárás száma és a posta belső azonosítója)
Szóval, lehet, hogy 2 hétre van csak Kína, de másik 3 lesz, mire kilép a ferihegyi kapun[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Fimi drónok
● Drón topik
● DJI topic