Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • confuser

    senior tag

    Alkalmazások:
    500 Backgrounds
    6tag
    Adobe Reader
    Alexandra Olvasó
    Authenticator
    Battery
    Bing Időjárás
    Birthday Reminder
    BKV Zrt (BKV hírek)
    Bkv Menetrend (fizetős)
    Bookviser
    Camera360
    Cellular Live Tile
    Compass
    Compass VO
    Currency
    Deezer
    Dropbox
    eBay
    Endomondo Sports Tracker
    Evernote
    File Downloader
    Flashlight-X
    Free Talking Alarm Clock
    GeoPhoto (saját fotóinkon ha mentve van a GPS pozíció akkor azt a térképen megjeleníti)
    Gmaps+ (ugye nem kell elmagyaráznom, hogy Lumia tulajoknak felesleges)
    Google Drive on WP
    Googl Plus
    Here Drive (ingyenes, de a drive + külön költség ami sztem nem akkora plusz)
    Here Transit
    HVG
    ICQ
    IM+
    IMDb
    Index
    Insider
    i Podcast
    LastBootUpTime
    Magyar szótár
    MÁV Menetrend
    MEK olvasó
    Metrotube
    MinDig TV
    MPAtool
    Music Import
    Műsorújság
    Névnap
    Nokia Care
    Nokia Xpress
    Origo
    Portfolio.hu (soha nem hallottam még róla de ahogy most letöltöttem elég érdekes hírolvasó app :D)
    ProShot
    QR Code Reader
    Quick Settings
    Radarkép
    RADYO
    Shazam
    SkyDrive
    SkyMap Free
    Skype
    SoundHound
    Speedtest.net
    Stopwatch Pro
    SysApp Pusher
    TeamViewer
    THE Football App
    TKalculatorFree
    TorchLight
    Toshl Finance
    TuneIn Radio
    TV24
    Twitter
    utat-m-utat
    Vatera
    Viber
    Vimeo
    WhatsApp
    YouTube
    Zseblámpa 7

    Játékok:
    Angry Birds
    Angry Birds (Star Wars, a többi verzió nem hozott lázba de értelem szerűen ugyanez)
    Blue Screen Of Death
    Chicken Story 2
    Doors
    Fruit Ninja (ingyenes, kipróbálhatósági lehetőségre gondolok)
    Jetpack Joyride (az egyik legjobb game sztem windowson)
    Mills (malom)
    Reaper
    Reflection Balls
    SongArc
    Szókirakó (gondolkoztam rajta, hogy betegyem-e mert elég vérszegény de hát mégiscsak unaloműző)
    Temple Run
    Tetris Blitz
    Turbo Racing League
    Warships
    Wikipedia

  • confuser

    senior tag

    Vásárlási tanácsok

    Amennyiben teheted, 2 év gyártói garanciával (lásd a Garanciális kérdések között) vásárold meg a készüléket.

    (B)A Telenorban árusított készülékek függetlenek.(/B) Ha rákérdezel a Telenorban valószínűleg nem büszkélkednek el vele, de többször bebizonyosodott már hogy így van. Ha nem hiszel a fórumnak, vásárlás előtt próbálj bele egy másik szolgáltató SIM-ét. Figyelem! A készülék nanoSIM-et fogad be!

    (B)Vásárlás előtt tájékozódj.(/B) Amennyiben korábban nem használtál Windows Phone operációs rendszerű telefont, javasolt elolvasni egy rendszerbemutatót. A Mobilarena rendszerbemutatója rövidre sikerült, ezért érdemes más cikkeket is keresni a témában, továbbá javasolt elolvasni a következő fejezet (Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?) tartalmát.

    (B)Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?(/B)

    (B)Nincs értesítő LED.(/B) Jelenleg (WP8.1, GDR1 + Denim) az OS nem is támogatja. Mivel a kijelző nem rendelkezik saját memóriával, ezért a Glance Screen sem elérhető ezen a készüléken. A kijelző természetesen felvillan értesítés érkezésekor, és hangjelzés is beállítható, de később csak a kijelző hagyományos feloldásával vagy duplakoppintásos ébresztéssel bizonyosodhatunk meg róla, hogy érkezett-e új értesítés.

    (B)Vizsgáljuk meg, hogy eláll-e a kijelző (üveg) valamelyik sarka.(/B) A hiba elterjedtségének mértéke jelenleg ismeretlen, de tény, hogy több készüléknél előfordult. Tapasztalatok szerint azoknál a készülékeknél, ahol ez előjött, már a vásárláskor észrevehető volt valamilyen mértékben. Ellenőrizni úgy lehet, hogy a kijelző mind a 4 sarkát kézzel be kell nyomni, és ha észrevehető mértékben benyomódik (>1 mm), esetleg benyomás után vissza is emelkedik, akkor ott a ragasztó elengedett. Ez azért fontos, mert néhányaknál ez okozott problémát a közelségérzékelő működésében (jobb felső sarokban található). Kiesni az üveg nem fog, attól azért nem kell félni :) Amennyiben mégis egy ilyen készüléket vettél, nem kell megijedni, természetesen garanciális hiba, vidd be a legközelebbi Nokia Care-be.

    (B)Kijelző lilásodás.(/B) A hiba legalábbis ilyen néven vonult be a köztudatba. Ez egy szoftveres hiba, amin már egy korábbi frissítéssel sikerült valamelyest javítaniuk. Jelenleg csak akkor jön elő, ha alacsony fényerőn (automata fényerőn egy sötét szobában, vagy éjszaka teljes sötétben, illetve ha az alacsony fényerőt a gyárinál alacsonyabb értékre állatva) a kijelzőn valamilyen szürke elemet nézünk (pl. a fentről lehúzható gyorselérési eszköztáron a kikapcsolt elemek színe). Noha a hiba a fent leírt körülmények között konstans előjön, a mindennapi használatban ez viszonylag ritkán jön elő, így csak keveseket zavar, de a teljesség igénye megkívánta a megemlítését. Kép a lilásodásról

    (B)Garanciális kérdések(/B)

    (B)A gyártói garancia 2 év.(/B) A gyártói garancia azt jelenti, hogy ha garanciális javításra viszed a készüléket, viheted közvetlenül a Nokia Care-be a vásárlás helyétől függetlenül, és azt kihagyva. Gyártói garanciát kapsz, ha a készüléket valamelyik szolgáltatónál (Telenor, T-Mobile, Vodafone), vagy hivatalis (nem GSM) boltban vásárolod (pl. Euronics, Extreme Digital, Media Markt, stb). GSM boltokban jellemzően bolti garanciával árulnak Ázsiából importált készülékeket. Ezek garanciája boltonként eltérő lehet, ezért érdeklődj a konkrét GSM boltnál/webshopnál.

    (B)A komáromi hűségtelefonokra is érvényes a garancia.(/B) Annak ellenére, hogy néhány Nokia Care azt állítja hogy nem, érvényes a garancia. Ha úgy alakul hogy egy ilyen készülék garanciális javításra szorul, érdemes előtte a Facebook-on a Microsoft Lumia Hungary oldalra írni, akik készséggel felvilágosítják a megcélzott Nokia Care-t a teendőikről. Forrás: wayne1 #6523

    (B)A cserekészülékek garanciája a csere dátumától újraindul.(/B) Hasonlóan a komáromi készülékeknél, itt is ki kell állni az igazunkért. A hivatalos fogyasztóvédelmi álláspontot sputyi70-nek köszönhetően itt (#7305) olvashatjátok.

    (B)Kell-e a készülékre fóliát vagy tokot venni?(/B)

    (B)Egyéni megítélés kérdése.(/B) Ez a kérdés minden típusú telefonnál előjön, de nem lehet egyértelműen megválaszolni, az egyéni preferenciák döntenek. A kijelzőt Gorilla Glass 3 védi, ami jelentősen csökkenti a karcok megjelenési valószínűségét, de az apró por- és homokszemektől a Gorilla Glass sem véd, amik apró hajszálkarcokhoz vezethetnek. Van akit az zavar, hogy megváltozik a fóliától a kijelző tapintása/színhűsége, van akit a tudat, hogy nincs védve a kijelzője a hajszálkarcok ellen (általában csak kikapcsolt kijelzőnél, megfelelő fényviszonyok mellett észrevehető).
    A tok hasonlóképpen döntendő el. A tok vásárlás/nem vásárlásához plusz információ, hogy a keret anyagában színezett, tehát egy nagyobb karc vagy ütődés hatására sem fog a festék alól más szín előbukkanni.
    Ha úgy döntesz, hogy fóliát vagy tokot vásárolnál, a topic lakói szívesen segítenek a választásban, de a kérdés feltevése előtt célszerű használni a fórum keresőjét. Fólia, tok.

  • confuser

    senior tag

    Vásárlási tanácsok

    Amennyiben teheted, 2 év gyártói garanciával (lásd a Garanciális kérdések között) vásárold meg a készüléket.

    A Telenorban árusított készülékek függetlenek. Ha rákérdezel a Telenorban valószínűleg nem büszkélkednek el vele, de többször bebizonyosodott már hogy így van. Ha nem hiszel a fórumnak, vásárlás előtt próbálj bele egy másik szolgáltató SIM-ét. Figyelem! A készülék nanoSIM-et fogad be!

    Vásárlás előtt tájékozódj. Amennyiben korábban nem használtál Windows Phone operációs rendszerű telefont, javasolt elolvasni egy rendszerbemutatót. A Mobilarena rendszerbemutatója rövidre sikerült, ezért érdemes más cikkeket is keresni a témában, továbbá javasolt elolvasni a következő fejezet (Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?) tartalmát.

    Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?

    Nincs értesítő LED. Jelenleg (WP8.1, GDR1 + Denim) az OS nem is támogatja. Mivel a kijelző nem rendelkezik saját memóriával, ezért a Glance Screen sem elérhető ezen a készüléken. A kijelző természetesen felvillan értesítés érkezésekor, és hangjelzés is beállítható, de később csak a kijelző hagyományos feloldásával vagy duplakoppintásos ébresztéssel bizonyosodhatunk meg róla, hogy érkezett-e új értesítés.

    Vizsgáljuk meg, hogy eláll-e a kijelző (üveg) valamelyik sarka. A hiba elterjedtségének mértéke jelenleg ismeretlen, de tény, hogy több készüléknél előfordult. Tapasztalatok szerint azoknál a készülékeknél, ahol ez előjött, már a vásárláskor észrevehető volt valamilyen mértékben. Ellenőrizni úgy lehet, hogy a kijelző mind a 4 sarkát kézzel be kell nyomni, és ha észrevehető mértékben benyomódik (>1 mm), esetleg benyomás után vissza is emelkedik, akkor ott a ragasztó elengedett. Ez azért fontos, mert néhányaknál ez okozott problémát a közelségérzékelő működésében (jobb felső sarokban található). Kiesni az üveg nem fog, attól azért nem kell félni :) Amennyiben mégis egy ilyen készüléket vettél, nem kell megijedni, természetesen garanciális hiba, vidd be a legközelebbi Nokia Care-be.

    Kijelző lilásodás. A hiba legalábbis ilyen néven vonult be a köztudatba. Ez egy szoftveres hiba, amin már egy korábbi frissítéssel sikerült valamelyest javítaniuk. Jelenleg csak akkor jön elő, ha alacsony fényerőn (automata fényerőn egy sötét szobában, vagy éjszaka teljes sötétben, illetve ha az alacsony fényerőt a gyárinál alacsonyabb értékre állatva) a kijelzőn valamilyen szürke elemet nézünk (pl. a fentről lehúzható gyorselérési eszköztáron a kikapcsolt elemek színe). Noha a hiba a fent leírt körülmények között konstans előjön, a mindennapi használatban ez viszonylag ritkán jön elő, így csak keveseket zavar, de a teljesség igénye megkívánta a megemlítését. Kép a lilásodásról

    Garanciális kérdések

    A gyártói garancia 2 év. A gyártói garancia azt jelenti, hogy ha garanciális javításra viszed a készüléket, viheted közvetlenül a Nokia Care-be a vásárlás helyétől függetlenül, és azt kihagyva. Gyártói garanciát kapsz, ha a készüléket valamelyik szolgáltatónál (Telenor, T-Mobile, Vodafone), vagy hivatalis (nem GSM) boltban vásárolod (pl. Euronics, Extreme Digital, Media Markt, stb). GSM boltokban jellemzően bolti garanciával árulnak Ázsiából importált készülékeket. Ezek garanciája boltonként eltérő lehet, ezért érdeklődj a konkrét GSM boltnál/webshopnál.

    A komáromi hűségtelefonokra is érvényes a garancia. Annak ellenére, hogy néhány Nokia Care azt állítja hogy nem, érvényes a garancia. Ha úgy alakul hogy egy ilyen készülék garanciális javításra szorul, érdemes előtte a Facebook-on a Microsoft Lumia Hungary oldalra írni, akik készséggel felvilágosítják a megcélzott Nokia Care-t a teendőikről. Forrás: wayne1 #6523

    A cserekészülékek garanciája a csere dátumától újraindul. Hasonlóan a komáromi készülékeknél, itt is ki kell állni az igazunkért. A hivatalos fogyasztóvédelmi álláspontot sputyi70-nek köszönhetően itt (#7305) olvashatjátok.

    Kell-e a készülékre fóliát vagy tokot venni?

    Egyéni megítélés kérdése. Ez a kérdés minden típusú telefonnál előjön, de nem lehet egyértelműen megválaszolni, az egyéni preferenciák döntenek. A kijelzőt Gorilla Glass 3 védi, ami jelentősen csökkenti a karcok megjelenési valószínűségét, de az apró por- és homokszemektől a Gorilla Glass sem véd, amik apró hajszálkarcokhoz vezethetnek. Van akit az zavar, hogy megváltozik a fóliától a kijelző tapintása/színhűsége, van akit a tudat, hogy nincs védve a kijelzője a hajszálkarcok ellen (általában csak kikapcsolt kijelzőnél, megfelelő fényviszonyok mellett észrevehető).
    A tok hasonlóképpen döntendő el. A tok vásárlás/nem vásárlásához plusz információ, hogy a keret anyagában színezett, tehát egy nagyobb karc vagy ütődés hatására sem fog a festék alól más szín előbukkanni.
    Ha úgy döntesz, hogy fóliát vagy tokot vásárolnál, a topic lakói szívesen segítenek a választásban, de a kérdés feltevése előtt célszerű használni a fórum keresőjét. Fólia, tok.

  • confuser

    senior tag

    Tartalomjegyzék
    1. Vásárlási tanácsok
    2. Mik a készülék egyedi jellemzői?
    3. Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?
    4. Garanciális kérdések
    5. Kell-e a készülékre fóliát vagy tokot venni?

    1. Vásárlási tanácsok

    Amennyiben teheted, 2 év gyártói garanciával (lásd a Garanciális kérdések között) vásárold meg a készüléket.

    A Telenorban árusított készülékek függetlenek. Ha rákérdezel a Telenorban valószínűleg nem büszkélkednek el vele, de többször bebizonyosodott már hogy így van. Ha nem hiszel a fórumnak, vásárlás előtt próbáld bele egy másik szolgáltató SIM-ét. Figyelem! A készülék nanoSIM-et fogad be!

    Vásárlás előtt tájékozódj. Amennyiben korábban nem használtál Windows Phone operációs rendszerű telefont, javasolt elolvasni egy rendszerbemutatót. A Mobilarena rendszerbemutatója rövidre sikerült, ezért érdemes a témában más cikkeket is keresni, továbbá javasolt elolvasni a következő fejezet (Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?) tartalmát.

    2. Mik a készülék egyedi jellemzői?

    Ebben a fejezetben csak a készülék kiugró tulajdonságai kerülnek megemlítésre. A készülék részletes specifikációjáért olvasd el a Mobilarena teszt specifikáció oldalát.

    Lehengerlő felhasználói élmény. A készülék hardvere (SnapDragon 800, Adreno 330, 2 GB RAM) messze túlmutat a Windows Phone 8.1 hardverkövetelményein, ezért vajsima felhasználói élményt nyújt, amit a gyönyörű FullHD AMOLED kijelző tesz teljessé. A hardvert az előrehaladottsága miatt időtállónak mondják (többek között a Mobilarena is a Lumia 930 tesztjében), ami a jövő alkalmazáskínálatával és rendszerfrissítéseivel kapcsolatban bizalomra ad okot.

    Lumia Camera 5. A készülék azon kevesek egyike (Lumia Icon, Lumia 930, Lumia 1520), akik megkapják a Lumia Camera 5-ös verziójának korlátozásmentes verzióját. Tartalmaz HDR módot és 4K videófelvételt, bitang gyorsan indul, illetve a képkészítések közötti időt is a másodperc törtrészére redukálták. Így az új kameraszoftverrel az eddig is kiválóan teljesítő 20 MP-es PureView kamera még jobb élményt nyújt. Denim frissítés szükséges hozzá. Mintavideó angolul

    Hey Cortana. A készülék azon kevesek egyike (Lumia Icon, Lumia 930, Lumia 1520), akik megkapják a "Hey Cortana" nevű passzív ébresztési lehetőséget. Segítségével a telefon akár lezárt állapotából is felébreszthető pusztán a hangunkkal, és a Cortana személyi asszisztensnek utasítások adhatóak. Denim frissítés és megfelelő régióbeállítások szükségesek hozzá (azon régiók valamelyike, ahol már elérhető Cortana, jelenleg USA, angol, indiai, kínai, francia, olasz, német vagy spanyol régiós beállítások. Hey Cortana és a Denim frissítés egyéb újításait bemutató angol videó

    Beépített Qi Wireless töltés. Minden Lumia 930 készülék hátlapjába az NFC mellett Qi Wireless töltésre alkalmas tekercs van beépítve. Egy Wireless töltő megvásárlása után a készüléket a töltőre helyezve a töltés automatikusan megkezdődik - anélkül, hogy bárhova csatlakoztatnunk kellett volna. Kép egy Wireless töltőre helyezett Lumia 930-ről

    3. Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?

    Nincs értesítő LED. Jelenleg (WP8.1, Update 1 + Denim firmware) az OS nem is támogatja. Mivel a kijelző nem rendelkezik saját memóriával, ezért a Glance Screen sem telepíthető a készülékre. A kijelző természetesen felvillan értesítés érkezésekor és hangjelzés is beállítható, de később csak a kijelző hagyományos feloldásával vagy duplakoppintásos ébresztéssel bizonyosodhatunk meg róla, hogy érkezett-e új értesítés.

    Vizsgáljuk meg, hogy eláll-e a kijelző (üveg) valamelyik sarka. A hiba elterjedtségének mértéke jelenleg ismeretlen, de tény hogy több készüléknél előfordult. Tapasztalatok szerint azoknál a készülékeknél ahol ez előjött, már a vásárláskor észrevehető volt valamilyen mértékben. Ellenőrizni úgy lehet, hogy a kijelző mind a 4 sarkát kézzel be kell nyomni, és ha észrevehető mértékben benyomódik (>1 mm), esetleg benyomás után vissza is emelkedik, akkor ott elengedett a ragasztó. Ez azért fontos, mert néhányaknál ez okozott problémát a közelségérzékelő működésében (jobb felső sarokban található). Amennyiben mégis egy ilyen készüléket vettél, nem kell megijedni, természetesen garanciális hiba, vidd be a legközelebbi Nokia Care-be. Kiesni az üveg nem fog, attól azért nem kell félni :)

    Kijelző lilásodás. Ez egy szoftveres hiba, amin már egy korábbi frissítéssel sikerült valamelyest javítaniuk. Jelenleg csak akkor jön elő, ha a kijelző fényereje alacsonyan van (nem a gyári alacsony, hanem amikor vagy az automata fényerő ennél alacsonyabbra veszi, vagy a kijelző automata lezárása előtti néhány másodpercben) a kijelzőn valamilyen szürke elemet nézünk (pl. a fentről lehúzható gyorselérési eszköztáron a kikapcsolt elemek színe). Noha a hiba a fent leírt körülmények között konstans reprodukálható, a mindennapi használatban ez viszonylag ritkán jön elő, így csak keveseket zavar, de a teljesség igénye megkívánta a megemlítését. Kép a lilásodásról

    Készülék melegedés. Az erős SoC és a fém ház párosítása alapból sejteti, hogy erős igénybevétel esetén képes a készülék melegedni, de mivel jelen esetben a SoC a készülék jobb alsó sarkába került, így más telefonokhoz viszonyítva itt jobban érezhető a melegedés. Aggódni nem kell, a készülékben nem okoz kárt, de erős használat (hosszabb GPS navigálás, hosszabb ideig hardverigényes játékok futtatása stb.) esetén kellemetlen lehet a készülék fogása.

    4. Garanciális kérdések

    A gyártói garancia 2 év. A gyártói garancia azt jelenti, hogy ha garanciális javításra viszed a készüléket, viheted közvetlenül a Nokia Care-be, így kihagyható a láncból a készülék konkrét vásárlási helye (így gyorsabb az ügyintézés, minőségibb a munka). Gyártói garanciát kapsz, ha a készüléket valamelyik szolgáltatónál (Telenor, T-Mobile, Vodafone), vagy hivatalos (nem GSM) boltban vásárolod (pl. Euronics, Extreme Digital, Media Markt, stb). GSM boltokban jellemzően bolti garanciával árulnak Ázsiából importált készülékeket. Ezek garanciája boltonként eltérő lehet, ezért érdeklődj a konkrét GSM boltnál/webshopnál.

    A komáromi hűségtelefonokra is érvényes a garancia. Annak ellenére hogy néhány Nokia Care azt állítja hogy nem, érvényes a garancia. Ha úgy alakul hogy egy ilyen készülék garanciális javításra szorul, érdemes előtte a Facebook-on a Microsoft Lumia Hungary oldalra írni, akik készséggel felvilágosítják a megcélzott Nokia Care-t a teendőikről. Forrás: wayne1 #6523

    A cserekészülékek garanciája a csere dátumától újraindul. Hasonlóan a komáromi készülékeknél, itt is ki kell állni az igazunkért. A hivatalos fogyasztóvédelmi álláspontot sputyi70-nek köszönhetően itt (#7305) olvashatjátok.

    5. Kell-e a készülékre fóliát vagy tokot venni?

    Egyéni megítélés kérdése. Ez a kérdés minden típusú telefonnál előjön, de nem lehet egyértelműen megválaszolni, az egyéni preferenciák döntenek. A kijelzőt Gorilla Glass 3 védi, ami jelentősen csökkenti a karcok megjelenési valószínűségét, de az apró por- és homokszemektől a Gorilla Glass sem véd, amik apró hajszálkarcokhoz vezethetnek. Van akit az zavar, hogy megváltozik a fóliától a kijelző tapintása/színhűsége, van akit a tudat, hogy nincs védve a kijelzője a hajszálkarcok ellen (általában csak kikapcsolt kijelzőnél, megfelelő fényviszonyok mellett észrevehető).
    A tok kérdése hasonlóképpen dönthető el. A tok vásárlásához/nem vásárlásához plusz információ, hogy a fém színű keret az anyag nyers színét használja, tehát egy nagyobb karc vagy ütődés hatására sem fog a festék alól más szín előbukkanni. Ez fém színű kerettel rendelkező készülék mindegyikére (gyárilag fehér, narancs vagy zöld hátlapúak), de a fekete keretű (és hátlapú) készülékek keretén egy festékréteg van, ami durvább behatás következtében megkophat.
    Ha úgy döntesz, hogy fóliát vagy tokot vásárolnál, a topic "lakói" szívesen segítenek a választásban, de a kérdés feltevése előtt célszerű használni a fórum keresőjét. Keresés: fólia, keresés: tok.

  • confuser

    senior tag

    Utoljára frissítve: 2015.01.04.

    Tartalomjegyzék
    1. Vásárlási tanácsok
    2. Mik a készülék egyedi jellemzői?
    3. Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?
    4. Garanciális kérdések
    5. Kell-e a készülékre fóliát vagy tokot venni?

    1. Vásárlási tanácsok

    Amennyiben teheted, 2 év gyártói garanciával (lásd a Garanciális kérdések között) vásárold meg a készüléket.

    A Telenorban árusított készülékek függetlenek. Ha rákérdezel a Telenorban valószínűleg nem büszkélkednek el vele, de többször bebizonyosodott már hogy így van. Az is ezt az álláspontot erősíti, hogy a Microsoft hivatalos Support oldalán Magyarországnál (Hungary) nem szerepel Lumia 930-nál Telenor-os verzió, csak Country Variant (független) és a másik két szolgáltatói változat. Ha nem hiszel a fórumnak, vásárlás előtt próbáld bele egy másik szolgáltató SIM-ét. Figyelem! A készülék nanoSIM-et fogad be!

    Vásárlás előtt tájékozódj. Amennyiben korábban nem használtál Windows Phone operációs rendszerű telefont, javasolt elolvasni egy rendszerbemutatót. A Mobilarena rendszerbemutatója rövidre sikerült, ezért érdemes a témában más cikkeket is keresni. Nagyon sok kérdésre a Windows Phone 8 online útmutatója is választ adhat, továbbá mindenképp 23:32 2015.01.03.javasolt elolvasni a következő fejezet (Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?) tartalmát.

    2. Mik a készülék egyedi jellemzői?

    Ebben a fejezetben csak a készülék kimagasló tulajdonságai kerülnek megemlítésre. A készülék részletes specifikációjáért olvasd el a Mobilarena teszt specifikáció oldalát.

    Lehengerlő felhasználói élmény. A készülék hardvere (SnapDragon 800, Adreno 330, 2 GB RAM) messze túlmutat a Windows Phone 8.1 hardverkövetelményein, ezért vajsima felhasználói élményt nyújt, amit a gyönyörű FullHD AMOLED kijelző tesz teljessé. A hardvert az előrehaladottsága miatt időtállónak mondják (többek között a Mobilarena is a Lumia 930 tesztjében), ami a jövő alkalmazáskínálatával és rendszerfrissítéseivel kapcsolatban bizalomra ad okot.

    Lumia Camera 5. A készülék azon kevés készülékek egyike (Lumia Icon, Lumia 930, Lumia 1520), amik megkapják a Lumia Camera 5-ös verziójának korlátozásmentes verzióját. Tartalmaz HDR módot és 4K videófelvételt, bitang gyorsan indul, illetve a képkészítések közötti időt is a másodperc törtrészére redukálták. Így az új kameraszoftverrel az eddig is kiválóan teljesítő 20 MP-es PureView kamera még jobb élményt nyújt. Denim frissítés szükséges hozzá. Mintavideó angolul

    Hey Cortana! A készülék azon kevés készülékek egyike (Lumia Icon, Lumia 930, Lumia 1520), amik megkapják a "Hey Cortana!" nevű passzív ébresztési lehetőséget. Segítségével a telefon akár lezárt állapotából is felébreszthető pusztán a hangunkkal, és a Cortana személyi asszisztensnek azonnali utasítások adhatóak. Denim frissítés illetve megfelelő nyelv- és régióbeállítások szükségesek hozzá (azon régiók valamelyike, ahol már elérhető Cortana. Jelenleg amerikai, angol, indiai, kínai, francia, olasz, német vagy spanyol régiós beállítások esetén működik). Hey Cortana és a Denim frissítés egyéb újításait bemutató videó angolul

    Beépített Qi Wireless töltés. Minden Lumia 930 készülék hátlapjába az NFC mellett Qi wireless töltésre alkalmas tekercs van beépítve. Egy Wireless töltő megvásárlása után a készüléket a töltőre helyezve a töltés automatikusan megkezdődik - anélkül, hogy a készüléket bármivel csatlakoztatnunk kellene. Kép egy wireless töltőre helyezett 930-ról

    3. Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?

    Nincs értesítő LED. Jelenleg (WP8.1, Update 1 + Denim firmware) az OS nem is támogatja. Mivel a kijelző nem rendelkezik saját memóriával, ezért a Glance Screen sem telepíthető a készülékre. A kijelző természetesen felvillan értesítés érkezésekor és hangjelzés is beállítható, de később csak a kijelző hagyományos feloldásával vagy duplakoppintásos ébresztéssel bizonyosodhatunk meg róla, hogy érkezett-e új értesítés.

    Vizsgáljuk meg, hogy eláll-e a kijelző (üveg) valamelyik sarka. A hiba elterjedtségének mértéke jelenleg ismeretlen, de tény hogy több készüléknél előfordult. Tapasztalatok szerint azoknál a készülékeknél ahol ez előjött, már a vásárláskor észrevehető volt valamilyen mértékben. Ellenőrizni úgy lehet, hogy a kijelző mind a 4 sarkát kézzel be kell nyomni, és ha észrevehető mértékben benyomódik (>1 mm), esetleg benyomás után vissza is emelkedik, akkor ott elengedett a ragasztó. Ez azért fontos, mert néhányaknál ez okozott problémát a közelségérzékelő működésében (jobb felső sarokban található). Amennyiben mégis egy ilyen készüléket vásároltál, nem kell megijedni, természetesen garanciális hiba, vidd be a legközelebbi Nokia Care-be. Kiesni az üveg nem fog, attól azért nem kell félni :)

    Kijelző lilásodás. Ez egy szoftveres hiba, amin már egy korábbi frissítéssel sikerült valamelyest javítaniuk. Jelenleg csak akkor jön elő, ha a kijelző fényereje alacsonyan van (nem a gyári alacsony szinten, hanem amikor vagy az automata fényerő szabályzó, vagy a kijelző automata lezárása előtti néhány másodpercben a gyári alacsony szintnél is alacsonyabbra veszi), és a kijelzőn valamilyen szürke elemet nézünk (pl. a fentről lehúzható gyorselérési eszköztáron a kikapcsolt elemek színe). Noha a hiba a fent leírt körülmények között konstans reprodukálható, a mindennapi használatban ez viszonylag ritkán jön elő, így csak keveseket zavar, de a teljesség igénye megkívánta a megemlítését. Kép a lilásodásról

    Készülék melegedés. Az erős SoC és a fém ház párosítása alapból sejteti, hogy erős igénybevétel esetén képes a készülék melegedni, de mivel jelen esetben a SoC a készülék jobb alsó sarkába került, így más telefonokhoz viszonyítva itt jobban érezhető a melegedés. Aggódni nem kell, a készülékben nem okoz kárt, de erős használat (hosszabb GPS navigálás, hosszabb ideig hardverigényes játékok futtatása stb.) esetén kellemetlen lehet a készülék fogása.

    4. Garanciális kérdések

    A gyártói garancia 2 év. A gyártói garancia azt jelenti, hogy ha garanciális javításra kell vinned a készüléket, viheted közvetlenül a Nokia Care-be, így kihagyható a láncból a készülék konkrét vásárlási helye (így gyorsabb az ügyintézés, minőségibb a munka). Gyártói garanciát kapsz, ha a készüléket valamelyik szolgáltatónál (Telenor, T-Mobile, Vodafone), vagy hivatalos (nem GSM) boltban vásárolod (pl. Euronics, Extreme Digital, Media Markt, stb). GSM boltokban jellemzően bolti garanciával árulnak Ázsiából importált készülékeket. Vásárlás előtt mindig érdeklődj, hogy milyen garanciát adnak a telefonhoz!

    A komáromi hűségtelefonokra is érvényes a garancia. Annak ellenére hogy néhány Nokia Care azt állítja hogy nem, érvényes a garancia. Ha úgy alakul hogy egy ilyen készülék garanciális javításra szorul, érdemes előtte a Facebook-on a Microsoft Lumia Hungary oldalra írni, akik készséggel felvilágosítják a megcélzott Nokia Care-t a teendőikről. Forrás: wayne1 #6523

    A cserekészülékek garanciája a csere dátumától újraindul. Hasonlóan a komáromi készülékeknél, itt is ki kell állni az igazunkért. A hivatalos fogyasztóvédelmi álláspontot sputyi70-nek köszönhetően itt (#7305) olvashatjátok.

    5. Kell-e a készülékre fóliát vagy tokot venni?

    Egyéni megítélés kérdése. Ez a kérdés minden típusú telefonnál előjön, de nem lehet egyértelműen megválaszolni, az egyéni preferenciák döntenek. A kijelzőt Gorilla Glass 3 védi, ami jelentősen csökkenti a karcok megjelenési valószínűségét, de az apró por- és homokszemektől a Gorilla Glass sem véd, amik apró hajszálkarcokhoz vezethetnek. Van akit az zavar, hogy megváltozik a fóliától a kijelző tapintása/színhűsége, van akit a tudat, hogy nincs védve a kijelzője a hajszálkarcok ellen (általában csak kikapcsolt kijelzőnél, megfelelő fényviszonyok mellett észrevehető).
    A tok kérdése hasonlóképpen dönthető el. A tok vásárlásához/nem vásárlásához plusz információ, hogy a fém színű keret az anyag nyers színét használja, tehát egy nagyobb karc vagy ütődés hatására sem fog más szín előbukkanni. Ez tehát a fém színű kerettel rendelkező készülék mindegyikére (gyárilag fehér, narancs vagy zöld hátlapúak) igaz, de a fekete keretű (és hátlapú) készülékek keretén egy festékréteg van, ami durvább behatás következtében megkophat, és a festékréteg alól a nyers alumínium színe kilátszódhat.
    Ha úgy döntesz, hogy fóliát vagy tokot vásárolnál, a topic "lakói" szívesen segítenek a választásban, de a kérdés feltevése előtt célszerű használni a fórum keresőjét. Keresés: fólia, keresés: tok.

    Az összefoglalót összeállította: confuser. Az összefoglalóval kapcsolatos észrevételeket privát üzenetben nála lehet jelezni.
    Köszönöt mindenkinek, aki közreműködött az írás létrejöttében.

    [ Szerkesztve ]

  • confuser

    senior tag

    Utoljára frissítve: 2015.01.04.

    Tartalomjegyzék
    1. Vásárlási tanácsok
    2. Mik a készülék egyedi jellemzői?
    3. Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?
    4. Garanciális kérdések
    5. Kell-e a készülékre fóliát vagy tokot venni?

    1. Vásárlási tanácsok

    Amennyiben teheted, 2 év gyártói garanciával (lásd a Garanciális kérdések között) vásárold meg a készüléket.

    A Telenorban árusított készülékek függetlenek. Ha rákérdezel a Telenorban valószínűleg nem büszkélkednek el vele, de többször bebizonyosodott már hogy így van. Az is ezt az álláspontot erősíti, hogy a Microsoft hivatalos Support oldalán Magyarországnál (Hungary) nem szerepel Lumia 930-nál Telenor-os verzió, csak Country Variant (független) és a másik két szolgáltatói változat. Ha nem hiszel a fórumnak, vásárlás előtt próbáld bele egy másik szolgáltató SIM-ét. Figyelem! A készülék nanoSIM-et fogad be!

    Vásárlás előtt tájékozódj. Amennyiben korábban nem használtál Windows Phone operációs rendszerű telefont, javasolt elolvasni egy rendszerbemutatót. A Mobilarena rendszerbemutatója rövidre sikerült, ezért érdemes a témában más cikkeket is keresni. Nagyon sok kérdésre a Windows Phone 8 online útmutatója is választ adhat, továbbá mindenképp javasolt elolvasni az összefoglaló 3. fejezetét (Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?).

    2. Mik a készülék egyedi jellemzői?

    Ebben a fejezetben csak a készülék kimagasló tulajdonságai kerülnek megemlítésre. A készülék részletes specifikációjáért olvasd el a Mobilarena teszt specifikáció oldalát.

    Lehengerlő felhasználói élmény. A készülék hardvere (SnapDragon 800, Adreno 330, 2 GB RAM) messze túlmutat a Windows Phone 8.1 hardverkövetelményein, ezért vajsima felhasználói élményt nyújt, amit a gyönyörű FullHD AMOLED kijelző tesz teljessé. A hardvert az előrehaladottsága miatt időtállónak mondják (többek között a Mobilarena is a Lumia 930 tesztjében), ami a jövő alkalmazáskínálatával és rendszerfrissítéseivel kapcsolatban bizalomra ad okot.

    Lumia Camera 5. A készülék azon kevés készülékek egyike (Lumia Icon, Lumia 930, Lumia 1520), amelyek megkapják a Lumia Camera 5-ös verziójának korlátozásmentes verzióját. Tartalmaz HDR módot és 4K videófelvételt, bitang gyorsan indul, illetve a képkészítések közötti időt is a másodperc törtrészére redukálták. Így az új kameraszoftverrel az eddig is kiválóan teljesítő 20 MP-es PureView kamera még jobb élményt nyújt. Denim frissítés szükséges hozzá. Mintavideó angolul

    Hey Cortana! A készülék azon kevés készülékek egyike (Lumia Icon, Lumia 930, Lumia 1520), amelyek megkapják a "Hey Cortana!" nevű passzív ébresztési lehetőséget. Segítségével a telefon akár lezárt állapotából is felébreszthető pusztán a hangunkkal, és a Cortana személyi asszisztensnek azonnali utasítások adhatóak. Denim frissítés illetve megfelelő nyelv- és régióbeállítások szükségesek hozzá (azon régiók valamelyike, ahol már elérhető Cortana. Jelenleg amerikai, angol, indiai, kínai, francia, olasz, német vagy spanyol régiós beállítások esetén működik). Hey Cortana és a Denim frissítés egyéb újításait bemutató videó angolul

    Beépített Qi vezetékmentes töltés. Minden Lumia 930 készülék hátlapjába az NFC mellett Qi vezetékmentes töltésre alkalmas tekercs van beépítve. Egy vezetékmentes töltő megvásárlása után a készüléket a töltőre helyezve a töltés automatikusan megkezdődik - anélkül, hogy a készüléket bármivel csatlakoztatnunk kellene. Kép egy vezetékmentes töltőre helyezett Lumia 930-ról

    3. Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?

    Nincs értesítő LED. Jelenleg (WP8.1, Update 1 + Denim firmware) az OS nem is támogatja. Mivel a kijelző nem rendelkezik saját memóriával, ezért a Glance Screen sem telepíthető a készülékre. A kijelző természetesen felvillan értesítés érkezésekor és hangjelzés is beállítható, de később csak a kijelző hagyományos feloldásával vagy duplakoppintásos ébresztéssel bizonyosodhatunk meg arról, hogy érkezett-e új értesítés.

    Vizsgáljuk meg, hogy eláll-e a kijelző a fém kerettől. A hiba elterjedtségének mértéke jelenleg ismeretlen, de tény hogy több készüléknél előfordult. Tapasztalatok szerint azoknál a készülékeknél ahol ez előjött, már a vásárláskor észrevehető volt valamilyen mértékben. Ellenőrizni úgy lehet, hogy a kijelző mind a 4 sarkát kézzel be kell nyomni, és ha észrevehető mértékben benyomódik (>1 mm), esetleg benyomás után vissza is emelkedik, akkor ott elengedett a ragasztó. Ez azért fontos, mert néhányaknál ez okozott problémát a közelségérzékelő működésében (jobb felső sarokban található). Amennyiben mégis egy ilyen készüléket vásároltál, nem kell megijedni, természetesen garanciális hiba, vidd be a legközelebbi Nokia Care-be. Kiesni az üveg nem fog, attól azért nem kell félni :)

    Kijelző lilásodás. Ez egy szoftveres hiba, amin már egy korábbi frissítéssel sikerült valamelyest javítaniuk. Jelenleg csak akkor jön elő, ha a kijelző fényereje alacsonyan van (nem a gyári alacsony szinten, hanem amikor az automata fényerő szabályzó sötét környezetben vagy az automata képernyőlezárás előtti néhány másodpercben a gyári alacsony szintnél is alacsonyabbra veszi a fényerőt), és a kijelzőn valamilyen szürke elemet nézünk (pl. a fentről lehúzható gyorselérési eszköztáron a kikapcsolt elemek színe). Noha a hiba a fent leírt körülmények között konstans reprodukálható, a mindennapi használatban ez viszonylag ritkán jön elő, így csak keveseket zavar, de a teljesség igénye megkívánta a megemlítését. Kép a lilásodásról

    Készülék melegedés. Az erős SoC és a fém ház párosítása alapból sejteti, hogy erős igénybevétel esetén képes a készülék melegedni, de mivel jelen esetben a SoC a készülék jobb alsó sarkába került, így más telefonokhoz viszonyítva itt jobban érezhető a melegedés. Aggódni nem kell, a készülékben nem okoz kárt, de erős használat (hosszabb GPS navigálás, hosszabb ideig hardverigényes játékok futtatása stb.) esetén kellemetlen lehet a készülék fogása.

    4. Garanciális kérdések

    A gyártói garancia 2 év. A gyártói garancia azt jelenti, hogy ha garanciális javításra kell vinned a készüléket, viheted közvetlenül a Nokia Care-be, így kihagyható a láncból a készülék konkrét vásárlási helye (így gyorsabb az ügyintézés, minőségibb a munka). Gyártói garanciát kapsz, ha a készüléket valamelyik szolgáltatónál (Telenor, T-Mobile, Vodafone), vagy hivatalos (nem GSM) boltban vásárolod (pl. Euronics, Extreme Digital, Media Markt, stb). GSM boltokban jellemzően bolti garanciával árulnak Ázsiából importált készülékeket. Vásárlás előtt mindig érdeklődj, hogy milyen garanciát adnak a telefonhoz!

    A komáromi hűségtelefonokra is érvényes a garancia. Annak ellenére hogy néhány Nokia Care azt állítja hogy nem, érvényes a garancia. Ha úgy alakul hogy egy ilyen készülék garanciális javításra szorul, érdemes előtte a Facebook-on a Microsoft Lumia Hungary oldalra írni, akik készséggel felvilágosítják a megcélzott Nokia Care-t a teendőikről. Forrás: wayne1 #6523

    A cserekészülékek garanciája a csere dátumától újraindul. Hasonlóan a komáromi készülékeknél, itt is ki kell állni az igazunkért. A hivatalos fogyasztóvédelmi álláspontot sputyi70-nek köszönhetően itt (#7305) olvashatjátok.

    5. Kell-e a készülékre fóliát vagy tokot venni?

    Egyéni megítélés kérdése. Ez a kérdés minden típusú telefonnál előjön, de nem lehet egyértelműen megválaszolni, az egyéni preferenciák döntenek. A kijelzőt Gorilla Glass 3 védi, ami jelentősen csökkenti a karcok megjelenési valószínűségét, de az apró por- és homokszemektől a Gorilla Glass sem véd, amik apró hajszálkarcokhoz vezethetnek. Van akit az zavar, hogy megváltozik a fóliától a kijelző tapintása/színhűsége, van akit a tudat, hogy nincs védve a kijelzője a hajszálkarcok ellen (általában csak kikapcsolt kijelzőnél, megfelelő fényviszonyok mellett észrevehető).
    A tok kérdése hasonlóképpen dönthető el. A tok vásárlásához/nem vásárlásához plusz információ, hogy a fém színű keret az anyag nyers színét használja, tehát egy nagyobb karc vagy ütődés hatására sem fog más szín előbukkanni. Ez tehát a fém színű kerettel rendelkező készülék mindegyikére (gyárilag fehér, narancs vagy zöld hátlapúak) igaz, de a fekete keretű (és hátlapú) készülékek keretén egy festékréteg van, ami durvább behatás következtében megkophat, és a festékréteg alól a nyers alumínium színe kilátszódhat.
    Ha úgy döntesz, hogy fóliát vagy tokot vásárolnál, a topic "lakói" szívesen segítenek a választásban, de a kérdés feltevése előtt célszerű használni a fórum keresőjét. Keresés: fólia, keresés: tok.

    Az összefoglalót összeállította: confuser. Az összefoglalóval kapcsolatos észrevételeket privát üzenetben nála lehet jelezni.
    Köszönöt mindenkinek, aki közreműködött az írás létrejöttében.

  • confuser

    senior tag

    Utoljára frissítve: 2015.01.11.

    Tartalomjegyzék
    1. Linkgyűjtemény
    2. Vásárlási tanácsok
    3. Mik a készülék egyedi jellemzői?
    4. Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?
    5. Garanciális kérdések
    6. Gyakran ismételt kérdések

    1. Linkgyűjtemény

    Microsoft - Windows Phone 8 magyar nyelvű útmutató
    Mobilarena - Nokia Lumia 930 teszt
    Mobilarena - Windows Phone felhasználók szakmai topikja
    Mobilarena - Windows Phone Store alkalmazások

    2. Vásárlási tanácsok

    Amennyiben teheted, 2 év gyártói garanciával (lásd a Garanciális kérdések között) vásárold meg a készüléket.

    A Telenorban árusított készülékek függetlenek. Ha rákérdezel a Telenorban valószínűleg nem dicsekednek el vele, de többször bebizonyosodott már hogy így van. Az is ezt az álláspontot erősíti, hogy a Microsoft hivatalos Support oldalán Magyarországnál (Hungary) nem szerepel Lumia 930-ból Telenor-os verzió, csak Country Variant (független) és a másik két szolgáltatói változat. Ha nem hiszel a fórumnak, vásárlás előtt próbáld bele egy másik szolgáltató SIM-ét. Figyelem! A készülék nanoSIM-et fogad be!

    Vásárlás előtt tájékozódj. Amennyiben korábban nem használtál Windows Phone operációs rendszerű telefont, javasolt elolvasni egy rendszerbemutatót. A Mobilarena rendszerbemutatója rövidre sikerült, ezért érdemes a témában más cikkeket is keresni. Nagyon sok kérdésre a Windows Phone 8 online útmutatója is választ adhat, továbbá mindenképp javasolt elolvasni az összefoglaló 4. fejezetét (Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?).

    3. Mik a készülék egyedi jellemzői?

    Ebben a fejezetben csak a készülék kimagasló tulajdonságai kerülnek megemlítésre. A készülék részletes specifikációjáért olvasd el a Mobilarena teszt specifikáció oldalát.

    Lehengerlő felhasználói élmény. A készülék hardvere (SnapDragon 800, Adreno 330, 2 GB RAM) messze túlmutat a Windows Phone 8.1 hardverkövetelményein, ezért vajsima felhasználói élményt nyújt, amit a gyönyörű FullHD AMOLED kijelző tesz teljessé. A hardvert az előrehaladottsága miatt időtállónak mondják (többek között a Mobilarena is a Lumia 930 tesztjében), ami a jövő alkalmazáskínálatával és rendszerfrissítéseivel kapcsolatban bizalomra ad okot.

    Lumia Camera 5. A készülék azon kevés készülékek egyike (Lumia Icon, Lumia 930, Lumia 1520), amelyek megkapják a Lumia Camera 5-ös verziójának korlátozásmentes verzióját. Tartalmaz HDR módot és 4K videófelvételt, bitang gyorsan indul, illetve a képkészítések közötti időt is a másodperc törtrészére redukálták. Így az új kameraszoftverrel az eddig is kiválóan teljesítő 20 MP-es PureView kamera még jobb élményt nyújt. Denim frissítés szükséges hozzá. Mintavideó angolul

    Hey Cortana! A készülék azon kevés készülékek egyike (Lumia Icon, Lumia 930, Lumia 1520), amelyek megkapják a "Hey Cortana!" nevű passzív ébresztési lehetőséget. Segítségével a telefon akár lezárt állapotából is felébreszthető pusztán a hangunkkal, és a Cortana személyi asszisztensnek azonnali utasítások adhatóak. Denim frissítés illetve megfelelő nyelv- és régióbeállítások szükségesek hozzá (azon régiók valamelyike, ahol már elérhető Cortana. Jelenleg amerikai, angol, indiai, kínai, francia, olasz, német vagy spanyol régiós beállítások esetén működik). Hey Cortana és a Denim frissítés egyéb újításait bemutató videó angolul

    Beépített Qi vezetékmentes töltés. Minden Lumia 930 készülék hátlapjába az NFC mellett Qi vezetékmentes töltésre alkalmas tekercs van beépítve. Egy vezetékmentes töltő megvásárlása után a készüléket a töltőre helyezve a töltés automatikusan megkezdődik - anélkül, hogy a készüléket bármivel csatlakoztatnunk kellene. Kép egy vezetékmentes töltőre helyezett Lumia 930-ról

    4. Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?

    Nincs értesítő LED. Jelenleg (WP8.1, Update 1 + Denim firmware) az OS nem is támogatja. Mivel a kijelző nem rendelkezik saját memóriával, ezért a Glance Screen sem telepíthető a készülékre. A kijelző természetesen felvillan értesítés érkezésekor és hangjelzés is beállítható, de később csak a kijelző hagyományos feloldásával vagy duplakoppintásos ébresztéssel bizonyosodhatunk meg arról, hogy érkezett-e új értesítés.

    Vizsgáljuk meg, hogy eláll-e a kijelző a fém kerettől. A hiba elterjedtségének mértéke jelenleg ismeretlen, de tény hogy több készüléknél előfordult. Tapasztalatok szerint azoknál a készülékeknél ahol ez előjött, már a vásárláskor észrevehető volt valamilyen mértékben. Ellenőrizni úgy lehet, hogy a kijelző mind a 4 sarkát kézzel be kell nyomni, és ha észrevehető mértékben benyomódik (>1 mm), esetleg benyomás után vissza is emelkedik, akkor ott elengedett a ragasztó. Ez azért fontos, mert néhányaknál ez okozott problémát a közelségérzékelő működésében (jobb felső sarokban található). Amennyiben mégis egy ilyen készüléket vásároltál, nem kell megijedni, természetesen garanciális hiba, vidd be a legközelebbi Nokia Care-be. Kiesni az üveg nem fog, attól azért nem kell félni :)

    Készülék melegedés. Az erős SoC és a fém ház párosítása alapból sejteti, hogy erős igénybevétel esetén képes a készülék melegedni, de mivel jelen esetben a SoC a készülék jobb alsó sarkába került, így más telefonokhoz viszonyítva itt jobban érezhető a melegedés. Aggódni nem kell, a készülékben nem okoz kárt, de erős használat (hosszabb GPS navigálás, hosszabb ideig hardverigényes játékok futtatása stb.) esetén kellemetlen lehet a készülék fogása.

    Kijelző lilásodás. Ez egy szoftveres hiba, amin már egy korábbi frissítéssel sikerült valamelyest javítaniuk. Jelenleg csak akkor jön elő, ha a kijelző fényereje alacsonyan van (nem a gyári alacsony szinten, hanem amikor az automata fényerő szabályzó sötét környezetben vagy az automata képernyőlezárás előtti néhány másodpercben a gyári alacsony szintnél is alacsonyabbra veszi a fényerőt), és a kijelzőn valamilyen szürke elemet nézünk (pl. a fentről lehúzható gyorselérési eszköztáron a kikapcsolt elemek színe). Noha a hiba a fent leírt körülmények között konstans reprodukálható, a mindennapi használatban ez viszonylag ritkán jön elő, így csak keveseket zavar, de a teljesség igénye megkívánta a megemlítését. Kép a lilásodásról

    Kijelző vibrálás 2G-n. Csak akkor jön elő, ha a készülék 2G hálózaton van, és leginkább egy homogén lapot (pl. az Internet Explorer egy üres lapját) nézve válik láthatóvá. A hiba elterjedtsége ismeretlen, és a szervízben nem tudják javítani. Jó hír viszont, hogy a tapasztalatok szerint a legtöbb felhasználó nem észleli a hibát, ami valószínűleg az ország egész jónak mondható 3G lefedettségének is köszönhető.

    5. Garanciális kérdések

    A gyártói garancia 2 év. A gyártói garancia azt jelenti, hogy ha garanciális javításra kell vinned a készüléket, viheted közvetlenül a Nokia Care-be, így kihagyható a láncból a készülék konkrét vásárlási helye (így gyorsabb az ügyintézés, minőségibb a munka). Gyártói garanciát kapsz, ha a készüléket valamelyik szolgáltatónál (Telenor, T-Mobile, Vodafone), vagy hivatalos (nem GSM) boltban vásárolod (pl. Euronics, Extreme Digital, Media Markt, stb). GSM boltokban jellemzően bolti garanciával árulnak Ázsiából importált készülékeket. Vásárlás előtt mindig érdeklődj, hogy milyen garanciát adnak a telefonhoz!

    A komáromi hűségtelefonokra is érvényes a garancia. Annak ellenére hogy néhány Nokia Care azt állítja hogy nem, érvényes a garancia. Ha úgy alakul hogy egy ilyen készülék garanciális javításra szorul, érdemes előtte a Facebook-on a Microsoft Lumia Hungary oldalra írni, akik készséggel felvilágosítják a megcélzott Nokia Care-t a teendőikről. Forrás: wayne1 #6523

    A cserekészülékek garanciája a csere dátumától újraindul. Hasonlóan a komáromi készülékek esetéhez, itt is ki kell állni az igazunkért. A hivatalos fogyasztóvédelmi álláspontot sputyi70-nek köszönhetően itt (#7305) olvashatjátok.

    6. Gyakran ismételt kérdések

    A telefonnal kapcsolatos kérdésekre - különösen a szoftverrel kapcsolatos kérdésekre - legtöbb esetben a magyar nyelvű online Windows Phone 8 útmutatóban választ találsz. Ez a fejezetben csak az itt nem megtalálható, vagy a nagyon gyakran előjövő kérdésekkel foglalkozik.

    Kell-e a készülékre fóliát vagy tokot venni? Egyéni megítélés kérdése. Ez a kérdés minden típusú telefonnál előjön, de nem lehet egyértelműen megválaszolni, az egyéni preferenciák döntenek. A kijelzőt Gorilla Glass 3 védi, ami jelentősen csökkenti a karcok megjelenési valószínűségét, de az apró por- és homokszemektől a Gorilla Glass sem véd, amik apró hajszálkarcokhoz vezethetnek. Van akit az zavar, hogy megváltozik a fóliától a kijelző tapintása/színhűsége, van akit a tudat, hogy nincs védve a kijelzője a hajszálkarcok ellen (általában csak kikapcsolt kijelzőnél, megfelelő fényviszonyok mellett észrevehető).
    A tok kérdése hasonlóképpen dönthető el. A tok vásárlásához/nem vásárlásához plusz információ, hogy a fém színű keret az anyag nyers színét használja, tehát egy nagyobb karc vagy ütődés hatására sem fog más szín előbukkanni. Ez tehát a fém színű kerettel rendelkező készülék mindegyikére (gyárilag fehér, narancs vagy zöld hátlapúak) igaz, de a fekete keretű (és hátlapú) készülékek keretén egy festékréteg van, ami durvább behatás következtében megkophat, és a festékréteg alól a nyers alumínium színe kilátszódhat.
    Ha úgy döntesz, hogy fóliát vagy tokot vásárolnál, a topik "lakói" szívesen segítenek a választásban, de a kérdés feltevése előtt célszerű használni a fórum keresőjét. Keresés: fólia, keresés: tok.

    Hol tudom megnézni a készülék IMEI számát? Az IMEI számnak szerepelnie kell a készülék számláján és garanciajegyén is. Ha ezek nem állnak rendelkezésre, akkor még további két lehetőségünk van az készülék IMEI számának kiderítésére. Szoftveres úton a Beállítások -> Névjegy menüpont alatt a További információ gombra koppintva lehet elérni. A készülékről fizikailag is leolvasható az IMEI száma... egy jól eldugott helyen. Először a SIM tálcát kell eltávolítani, majd a SIM tálca segítségével ki kell húzni az IMEI tálcát a képen látható módon. Az IMEI tálcáról pedig már könnyedén leolvasható a készülék IMEI száma.

    Zörög a telefonom, ha rázom. Ez mitől lehet? Először is: ne rázd :) Másodszor: a telefon megrázásakor a zörgő hangot általában a kamera lencserendszere okozza. Ez egy többszörösen összetett lencserendszer, és a lencsék egymáshoz képest el tudnak mozdulni. Némely esetben a zörgő hang forrása lehet még a SIM tálca vagy a gombok (különösen a kétállású kameragomb) lötyögése. Ez nem garanciális hiba, hiszen ezek az alkatrészek mozgó alkatrészek (és azoknak is lettek tervezve), így természetes ha a mozgásuk során hangot adnak ki.

    Hogyan lehet képernyőképet készíteni? Képernyőkép készítésére bármikor lehetőségünk van (a kezdőképernyőn állva, a beállítások bármelyik pontjában, vagy bármelyik alkamazás futtatása közben is). Nyomjuk meg egyszerre a hangerő fel és a bekapcsológombot, és a képernyőkép már el is készült. A képernyőkép megtekintésére a Fényképek alkalmazásban az Albumok között a Mentett képek mappában van lehetőség.

    Az összefoglalót összeállította: confuser. Az összefoglalóval kapcsolatos észrevételeket privát üzenetben nála lehet jelezni.
    Köszönöt mindenkinek, aki közreműködött az írás létrejöttében.

    [ Szerkesztve ]

  • confuser

    senior tag

    Utoljára frissítve: 2015.10.07.

    Tartalomjegyzék
    1. Linkgyűjtemény
    2. Vásárlási tanácsok
    3. Mik a készülék egyedi jellemzői?
    4. Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?
    5. Garanciális kérdések
    6. Gyakran ismételt kérdések

    1. Linkgyűjtemény

    Microsoft - Windows Phone 8 magyar nyelvű útmutató
    Mobilarena - Nokia Lumia 930 teszt
    Mobilarena - Windows Phone felhasználók szakmai topikja
    Mobilarena - Windows Phone Store alkalmazások

    2. Vásárlási tanácsok

    Amennyiben teheted, 2 év gyártói garanciával (lásd a Garanciális kérdések között) vásárold meg a készüléket.

    A Telenorban árusított készülékek függetlenek. Ha rákérdezel a Telenorban valószínűleg nem dicsekednek el vele, de eddig minden egyes Telenorban vásárolt készülék független volt, lásd a fórum hozzászólásai között. Az is ezt az álláspontot erősíti, hogy a Microsoft hivatalos Support oldalán Magyarországnál (Hungary) nem szerepel Lumia 930-ból Telenoros verzió, csak Country Variant (független) és a másik két szolgáltatói változat. Ha nem hiszel a fórumnak, vásárlás előtt próbáld bele egy másik szolgáltató SIM-ét. Figyelem! A készülék nanoSIM-et fogad be!

    Vásárlás előtt tájékozódj. Amennyiben korábban nem használtál Windows Phone operációs rendszerű telefont, javasolt elolvasni egy rendszerbemutatót. A Mobilarena rendszerbemutatója rövidre sikerült, ezért érdemes a témában más cikkeket is keresni. Nagyon sok kérdésre a Windows Phone 8 online útmutatója is választ adhat, továbbá mindenképp javasolt elolvasni az összefoglaló 4. fejezetét (Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?).

    3. Mik a készülék egyedi jellemzői?

    Ebben a fejezetben csak a készülék kimagasló tulajdonságai kerülnek megemlítésre. A készülék részletes specifikációjáért olvasd el a Mobilarena teszt specifikáció oldalát.

    Lehengerlő felhasználói élmény. A készülék hardvere (SnapDragon 800, Adreno 330, 2 GB RAM) messze túlmutat a Windows Phone 8.1 hardverkövetelményein, ezért vajsima felhasználói élményt nyújt, amit a gyönyörű FullHD AMOLED kijelző tesz teljessé. A hardvert az előrehaladottsága miatt időtállónak mondják (többek között a Mobilarena is a Lumia 930 tesztjében), ami a jövő alkalmazáskínálatával és rendszerfrissítéseivel kapcsolatban bizalomra ad okot.

    Lumia Camera 5. A készülék azon kevés készülékek egyike (Lumia Icon, Lumia 930, Lumia 1520), amelyek a Denim frissítéssel megkapták a Lumia Camera 5-ös verziójának korlátozásmentes verzióját. Tartalmaz HDR módot és 4K videófelvételt, bitang gyorsan indul, illetve a képkészítések közötti időt is a másodperc törtrészére redukálták. Így az új kameraszoftverrel az eddig is kiválóan teljesítő 20 MP-es PureView kamera még jobb élményt nyújt. Denim frissítés szükséges hozzá. Mintavideó angolul

    Hey Cortana! A készülék azon kevés készülékek egyike (Lumia Icon, Lumia 930, Lumia 1520), amelyek a Denim frissítéssel megkapták a "Hey Cortana!" nevű passzív ébresztési lehetőséget. Segítségével a telefon akár lezárt állapotából is felébreszthető pusztán a hangunkkal, és a Cortana személyi asszisztensnek azonnali utasítások adhatók. Denim frissítés illetve megfelelő nyelv- és régióbeállítások szükségesek hozzá (azon régiók valamelyike, ahol már elérhető Cortana. Jelenleg amerikai, angol, indiai, kínai, francia, olasz, német vagy spanyol régiós beállítások esetén működik). Hey Cortana és a Denim frissítés egyéb újításait bemutató videó angolul

    Beépített Qi vezetékmentes töltés. Minden Lumia 930 készülék hátlapjába az NFC mellett Qi vezetékmentes töltésre alkalmas tekercs van beépítve. Egy vezetékmentes töltő megvásárlása után a készüléket a töltőre helyezve a töltés automatikusan megkezdődik - anélkül, hogy a készüléket bármivel csatlakoztatnunk kellene. Kép egy vezetékmentes töltőre helyezett Lumia 930-ról

    4. Mit kell tudni vásárlás előtt? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Vannak-e típushibái a készüléknek?

    Nincs értesítő LED. Jelenleg (WP8.1, Update 1 + Denim firmware) az OS nem is támogatja. Mivel a kijelző nem rendelkezik saját memóriával, ezért a Glance Screen sem telepíthető a készülékre. A kijelző természetesen felvillan értesítés érkezésekor és hangjelzés is beállítható, de később csak a kijelző hagyományos feloldásával vagy duplakoppintásos ébresztéssel bizonyosodhatunk meg arról, hogy érkezett-e új értesítés.

    Vizsgáljuk meg, hogy eláll-e a kijelző a fém kerettől. A hiba elterjedtségének mértéke jelenleg ismeretlen, de tény hogy több készüléknél előfordult. Tapasztalatok szerint azoknál a készülékeknél ahol ez előjött, már a vásárláskor észrevehető volt valamilyen mértékben. Ellenőrizni úgy lehet, hogy a kijelző mind a 4 sarkát kézzel be kell nyomni, és ha észrevehető mértékben benyomódik (>1 mm), esetleg benyomás után vissza is emelkedik, akkor ott elengedett a ragasztó. Ez azért fontos, mert néhányaknál ez okozott problémát a közelségérzékelő működésében (jobb felső sarokban található). Amennyiben mégis egy ilyen készüléket vásároltál, nem kell megijedni, természetesen garanciális hiba, vidd be a legközelebbi Nokia Care-be. Kiesni az üveg nem fog, attól azért nem kell félni :)

    Készülék melegedés. Az erős SoC és a fém ház párosítása alapból sejteti, hogy erős igénybevétel esetén képes a készülék melegedni, de mivel jelen esetben a SoC a készülék jobb alsó sarkába került, így más telefonokhoz viszonyítva itt jobban érezhető a melegedés. Aggódni nem kell, a készülékben nem okoz kárt, de erős használat (hosszabb GPS navigálás, hosszabb ideig hardverigényes játékok futtatása stb.) esetén kellemetlen lehet a készülék fogása.

    Mikrofon elnémulás. Elsőként fontos leszögezni, hogy a készüléken 4 mikrofon van, és a fő mikrofon (amelyik normál hanghíváskor aktív) a tapasztalatok szerint még senkinél nem hibásodott meg. Sajnos más a helyzet a másik 3 mikrofonnal, amelyek kihangosított hanghíváskor, zenefelismeréskor, vagy videórögzítéskor hivatottak működni. A készüléket hosszabb ideje használó felhasználóknál nem ritka, hogy ezen mikrofonok valamelyike teljesen elnémul. A hiba hardveres, nem szoftveres, így kicsi az esélye hogy a telefon alaphelyzetbe állítása megoldja a problémát, de mindenképpen javasolt legalább a megpróbálása még mielőtt szervízbe adjuk, hiszen ott úgyis ezzel kezdenek. A hiba tehát garanciális keretek között javíttatható.

    Kijelző lilásodás. Ez egy szoftveres hiba, amin már egy korábbi frissítéssel sikerült valamelyest javítaniuk. Jelenleg csak akkor jön elő, ha a kijelző fényereje alacsonyan van (nem a gyári alacsony szinten, hanem amikor az automata fényerő szabályzó sötét környezetben vagy az automata képernyőlezárás előtti néhány másodpercben a gyári alacsony szintnél is alacsonyabbra veszi a fényerőt), és a kijelzőn valamilyen szürke elemet nézünk (pl. a fentről lehúzható gyorselérési eszköztáron a kikapcsolt elemek színe). Noha a hiba a fent leírt körülmények között konstans reprodukálható, a mindennapi használatban ez viszonylag ritkán jön elő, így csak keveseket zavar, de a teljesség igénye megkívánta a megemlítését. Kép a lilásodásról

    Kijelző vibrálás 2G-n. Csak akkor jön elő, ha a készülék 2G hálózaton van, és leginkább egy homogén lapot (pl. az Internet Explorer egy üres lapját) nézve válik láthatóvá. A hiba elterjedtsége ismeretlen, és a szervizben nem tudják javítani. Jó hír viszont, hogy a tapasztalatok szerint a legtöbb felhasználó nem észleli a hibát, ami valószínűleg az ország egész jónak mondható 3G lefedettségének is köszönhető.

    5. Garanciális kérdések

    A gyártói garancia 2 év. A gyártói garancia azt jelenti, hogy ha garanciális javításra kell vinned a készüléket, viheted közvetlenül a Nokia Care-be, így kihagyható a láncból a készülék konkrét vásárlási helye (így gyorsabb az ügyintézés, minőségibb a munka). Gyártói garanciát kapsz, ha a készüléket valamelyik szolgáltatónál (Telenor, T-Mobile, Vodafone), vagy hivatalos (nem GSM) boltban vásárlod (pl. Euronics, Extreme Digital, Media Markt, stb). GSM boltokban jellemzően bolti garanciával árulnak Ázsiából importált készülékeket. Vásárlás előtt mindig érdeklődj, hogy milyen garanciát adnak a telefonhoz!

    A komáromi hűségtelefonokra is érvényes a garancia. Annak ellenére hogy néhány Nokia Care azt állítja hogy nem, érvényes a garancia. Ha úgy alakul hogy egy ilyen készülék garanciális javításra szorul, érdemes előtte a Facebook-on a Microsoft Lumia Hungary oldalra írni, akik készséggel felvilágosítják a megcélzott Nokia Care-t a teendőikről. Forrás: wayne1 #6523

    A cserekészülékek garanciája a csere dátumától újraindul. A helyzetet kicsit bonyolítja, hogy a Nokia (illetve a felvásárlás óta a Microsoft) a törvényben előírt 1 éven felül további 1 év garanciát vállal (lásd feljebb: A gyártói garancia 2 év), de a cserekészülékekre a plusz 1 évet már nem vállalja automatikusan. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amennyiben az eredeti készülék garanciájából még több mint 1 év volt hátra (pl. 1 év 2 hónap), akkor az új készülék garanciája is ugyanennyi lesz (a példa szerint 1 év 2 hónap), viszont ha már csak 1 évnél kevesebb volt hátra (pl. 6 hónap), akkor a Microsoft csak a törvényileg előírt 1 év garanciát vállalja az új készülékre. A hivatalos Microsoft Lumia Hungary válaszát Burki-nak köszönhetően itt (#16239) olvashatjátok. A témában további hasznos olvasmány lehet a hivatalos fogyasztóvédelmi álláspontot is, ezt pedig sputyi70-nek köszönhetően itt (#7305) olvashatjátok. Hasonlóan a komáromi készülékek esetéhez, itt is ki kell állni az igazunkért.

    6. Gyakran ismételt kérdések

    A telefonnal kapcsolatos kérdésekre - különösen a szoftverrel kapcsolatos kérdésekre - legtöbb esetben a magyar nyelvű online Windows Phone 8 útmutatóban választ találsz. Ez a fejezetben csak az itt nem megtalálható, vagy a nagyon gyakran előjövő kérdésekkel foglalkozik.

    Kell-e a készülékre fóliát vagy tokot venni? Egyéni megítélés kérdése. Ez a kérdés minden típusú telefonnál előjön, de nem lehet egyértelműen megválaszolni, az egyéni preferenciák döntenek. A kijelzőt Gorilla Glass 3 védi, ami jelentősen csökkenti a karcok megjelenési valószínűségét, de az apró por- és homokszemektől a Gorilla Glass sem véd, amik apró hajszálkarcokhoz vezethetnek. Van akit az zavar, hogy megváltozik a fóliától a kijelző tapintása/színhűsége, van akit a tudat, hogy nincs védve a kijelzője a hajszálkarcok ellen (általában csak kikapcsolt kijelzőnél, megfelelő fényviszonyok mellett észrevehető). Ha fólia vásárlása mellett döntesz, vedd figyelembe hogy a kijelző szélei lekerekítettek, ezért léteznek olyan fóliák, amik a kijelző méreténél néhány mm-rel kisebbek (csak a síklapú részt fedik), amik pedig a kijelző teljes méretét fedik, a domború széleken könnyen feljöhetnek.
    A tok kérdése hasonlóképpen dönthető el. A tok vásárlásához/nem vásárlásához plusz információ, hogy a fém színű keret az anyag nyers színét használja, tehát egy nagyobb karc vagy ütődés hatására sem fog más szín előbukkanni. Ez tehát a fém színű kerettel rendelkező készülék mindegyikére (gyárilag fehér, narancs vagy zöld hátlapúak) igaz, de a fekete keretű (és hátlapú) készülékek keretén egy festékréteg van, ami durvább behatás következtében megkophat, és a festékréteg alól a nyers alumínium színe kilátszódhat.
    Ha úgy döntesz, hogy fóliát vagy tokot vásárolnál, a topik "lakói" szívesen segítenek a választásban, de a kérdés feltevése előtt célszerű használni a fórum keresőjét. Keresés: fólia, keresés: tok.

    Lehet-e hátlapot cserélni? Garanciavesztéssel jár-e a hátlapcsere? Röviden: lehetséges, és alapvetően nem jár garanciavesztéssel. Kicsit hosszabban: akik biztosra akarnak menni, javasolt a legközelebbi Nokia Care-t megkérdezni, hogy mennyiért vállalják a cserét. A csere összege a fórum tapasztalatai szerint úgy tűnik Nokia Care-enként eltérhet, ezért a konkrét összeget érdemes előre telefonon megkérdezni. Ez a módszer természetesen nem jár garanciavesztéssel, hiszen a hivatalos szerviz végzi a cserét. A folyamat otthon is elvégezhető pl. eBay-ről rendelt cserehátlappal és némi kézügyességgel. Az eBay-ről és egyéb helyekről beszerezhető hátlapok vásárlása előtt mindenképp javasolt alaposan utánanézni, hogy a kinézett hátlap tartalmaz-e NFC chip-et, Qi tekercset és LED-et, ugyanis ezek hátlapra szerelt alkatrészek. Ha nem, akkor a csere a hátlap leszerelését követően ezen alkatrészek átszerelésével folytatódik, majd végül az új hátlap visszapattintásával zárul. Amennyiben az átszerelés során valamelyik alkatrész sérül, az garanciavesztéssel járhat! A legegyszerűbb és legbiztonságosabb házilagos megoldás, ha NFC chip-et, Qi tekercset és LED-et is tartalmazó hátlapot vásárolunk, vagy valakivel (például a fórum egyik tagjával) egy az egyben cserélünk, így csak két teljesen felszerelt hátlapot kell cserélnünk. És végül néhány kép a gyáritól eltérő lehetséges színkombinációkról:
    – Fém keret – Fekete hátlap: [1]
    – Fekete keret – Fehér hátlap: [1] [2] [3]
    – Fekete keret – Zöld hátlap: [1] [2] [3]
    – Fekete keret – Narancs hátlap: [1] [2] [3]

    Zörög a telefonom, ha rázom. Ez mitől lehet? Először is: ne rázd :) Másodszor: a telefon megrázásakor a zörgő hangot általában a kamera lencserendszere okozza. Ez egy többszörösen összetett lencserendszer, és a lencsék egymáshoz képest el tudnak mozdulni. Némely esetben a zörgő hang forrása lehet még a SIM tálca vagy a gombok (különösen a kétállású kameragomb) lötyögése. Ez nem garanciális hiba, hiszen ezek az alkatrészek mozgó alkatrészek (és azoknak is lettek tervezve), így természetes ha a mozgásuk során hangot adnak ki.

    Hogyan lehet képernyőképet készíteni? Képernyőkép készítésére bármikor lehetőségünk van (a kezdőképernyőn állva, a beállítások bármelyik pontjában, vagy bármelyik alkalmazás futtatása közben is). Nyomjuk meg egyszerre a hangerő fel és a bekapcsológombot, és a képernyőkép már el is készült. A képernyőkép megtekintésére a Fényképek alkalmazásban az Albumok között a Mentett képek mappában van lehetőség.

    Hol tudom megnézni a készülék IMEI számát? Az IMEI számnak szerepelnie kell a készülék számláján és garanciajegyén is. Ha ezek nem állnak rendelkezésre, akkor még további két lehetőségünk van az készülék IMEI számának kiderítésére. Szoftveres úton a Beállítások -> Névjegy menüpont alatt a További információ gombra koppintva lehet elérni. A készülékről fizikailag is leolvasható az IMEI száma... egy jól eldugott helyen. Először a SIM tálcát kell eltávolítani, majd a SIM tálca segítségével ki kell húzni az IMEI tálcát a képen látható módon. Az IMEI tálcáról pedig már könnyedén leolvasható a készülék IMEI száma.

    Az összefoglalót összeállította: confuser. Az összefoglalóval kapcsolatos észrevételeket privát üzenetben nála lehet jelezni.
    Köszönet mindenkinek, aki közreműködött az írás létrejöttében.

Új hozzászólás Aktív témák