-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz Mágus2 #42441 üzenetére
Milyen az a kemény igénybevétel?
Nálunk kb. egy évet bírnak ki a 4x4 fél-terep, 4 évszak gumik a terepjárón (régen Conti, most Yoko), de az utóbbi 5 évben nem volt még defekt. Egy gyári alu keréktárcsa repült szét közúton ~80 km/h-nál (ennek más baja nem lett, de a szilánk belefúródott a szembejövő autóba), de azon nyilván nem segített volna semmi hab. Sokat jár elhanyagolt földúton, sokszor szépen megpakolt platóval (pár száz liter gázolaj és több száz kilónyi vetőmag/műtrágya utánpótlás a gépeknek, napi több körben a földekhez közeli városokból).
A defektjavító habot pedig nem lenne késő befújni akkor sem, ha mégis defekt van.A motorja szerintem jobban megsínyli az "ipari jellegű" használatot. Mikor megvettük kb. 5 évesen ~100k km-el, még a hangja is szép volt, és viszonylag fürgén mozgott a 2.5-ös turbó dízellel. Most másik 5 év és további majd ~200k km után kezd fura lenni. A hangja sem szép dízeles (hogy is mondjam, talán "reszelős") és teher nélkül, egy ember alatt is lomha már ahhoz képest, amilyen volt. Bár a gyártó szerinti megengedett szintig megpakolva is gond nélkül elgurul még, csak a dinamikussága veszett el, szóval gondolom a turbó nem csinálja azt kisebb fordulatokon, amit kéne.
Pedig amúgy karban volt tartva. Friss olajat is sűrűn kapott, és a szokásos csereintervallumon felül néha ki volt fújatva kompresszorral a levegőszűrő amiért sok port lát. Az adagolója is fel lett újítva, mikor az egyik henger nyomása rosszalkodni kezdett. De egyszerűen szétnyíródik a motor is, ha tényleg használják. (Ugyan úgy, ahogy a gumik is kopnak, mikor terepen járnak.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest