- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Vezetékes FEJhallgatók
- Gaming notebook topik
- Hobby elektronika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- 2030-tól jöhet el a Hyper-NA EUV berendezések kora
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Dell Precision munkaállomások
- Samsung LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Mostantól Switch-en is elérhető a DarkStar One
gp Alig tizennyolc évvel az eredeti kiadás után a Nintendo hibrid konzoljára is megjelent a játék.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz atos19881101 #207972 üzenetére
Ment minden a levesbe...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz atos19881101 #207973 üzenetére
Valamit nem jól csinálsz, hogy ha ennyire szopat...
Hogy szoktál vele menni, amikor regenerál?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz atos19881101 #207994 üzenetére
Hmm. Az enyém akkor csinál ilyet, ha befecskendezési térképet vált menet közben. Az új is csinálja, innen lehet tudni, hogy regenerál, vagy valami más miatt emelt fordulaton szeretne menni, vagy épp ellenkezőleg, emelt fordulaton ment mert melegítette és hirtelen vált. Csak akkor érezni, ha közben egyenletesen haladsz. Egy pici rántás az egész. Nem biztos, hogy baja van...bár, ha megint regenerált neked, akkor szopás van... A nyomás szenzorod akkor haldoklik, vagy tele van a DPF hamuval.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz atos19881101 #207997 üzenetére
Gyujtsd fel, az a tuti.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz atos19881101 #208015 üzenetére
Biztos nem szedetném le. Ez bármitől lehet és ebben is 3 pumpa van. Melyiket szeretnéd leszedni?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #208190 üzenetére
Nem kell nézni, fordítva van egy rendes motornál. A számított a nagyobb és a mért a kisebb, csak városi autóknál van így, ahogy nálad...
Lehetséges okok...
1. Sokat használják az autót rövid utakra, nem tud öntisztulni menet közben.
2. Kopott a turbó, hamarabb televeri a DPF-et, mint ahogy a gép számolná.
3. Kopottak a befecskendezők, nem portlasztanak csak pisilnek.
4. Rossz a külömbözeti nyomás szenzor, nincs ekkora különbség, csak hazudik a szenzor...Lehet válogatni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #34322688 #208258 üzenetére
Mi lenne, ha találgatás helyett elvinnéd szerelőhöz.
Ez a hibakód általános, sok oka lehet.
Nem jól tömített szívósor, rossz érzékelők a motoron, rossz trafó, rossz gyertya, rossz Lambda szonda... Annyira nagy a lehetőségek tárháza, hogy jobb lenne szakemberre bízni.
A kompresszió jó, már irányba indulnék.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #34322688 #208263 üzenetére
Alapos diagnosztikával kellene kezdeni.
Szenzor értékek rendben? Égés kimaradás nincs egyik hengernél sem? Mért értékek 015-ös csoport nézi egyszerre mind a 3 hengert. HA mindegyik 0-án áll, az jó jel, ha valahol növekszik a szám, abban a hengerben égéskimaradás van.
Ha ez megvolt, akkor a vákuum rendszer ellenőrzése, motor szellőztetés rendben?
-
Mágus2
Közösségépítő
Nagyfafuban délután hány órától vannak dugók? Ilyen 15:30-40 mennyire gáz? Megyünk este koncertre és lassan beérünk.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #208357 üzenetére
Termostatot cseréld ki, meg egy differencia szenzort. Utána regen után nullázd a számlálót, és kiderül, hogy mit mond. Nyáron kb 5km alatt üzemmeleg a CR dízel hűtővize. Olaj attól függ, mennyire taposod a gázt.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #208394 üzenetére
Minden szenzort fel kell tanítani, a tanítás után csinál egy kényszerített regenerálást és onnan indul tiszta lappal az új szenzor.
Nekem a turbó a tippem, vagy valamelyik csöve esetleg az intercooler. Ereszti valahol a rendszer a töltő nyomást és ilyenkor kormol, vagy már annyira kopott a turbó, hogy nem bírja kellően felfújni a csöveket normális időn belül. Ezt a hipotézist egyszerű ellenőrizni, csak az elvárt és a mért turbónyomást kellene megnézni teljes terhelésen, tehát nagy fokozatban, padlógázon.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #208406 üzenetére
Az elvárt érték, amit a motorvezérlőnek megadtak a gyárban, vagy a tuning során, a mért ehhez képest az aktuális.
Azért kell padlógázon mérni, mert elvileg nagyon hamar egyezni kellene a két számnak.
Ha lassan épül fel a nyomás, amíg nincs meg az elvárt érték, kormol a motor. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz slett27 #208411 üzenetére
A lyukas kiput ha kicseréled, már attól is dinamikusabb lesz. Ez a vedd ki a katalizátort...nem szabad komolyan venni, nem ad semmi plusszt, mert ez a katalizátor nem fojtja a motort...
Tegyél fel két Bosal dobot, majd meglátod, hogy jobb lesz. Egyébként, ki vesz 1.4-es szívóbenzint autópályára? De most komolyan, 130 nál több mint 4000-et forog.
Alap motorral nem veszünk autót... ezt már említettem. Ez volt az alap motor a Leonba.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #208824 üzenetére
Elvinném, hogy nézzék meg, semmilyen zaj nem természetes ezeknél a váltóknál. Alvileg csendben teszik a dolgukat.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #208882 üzenetére
Nem hallani, de kormos lenne a kipufogó belül. Amíg jól tömít, fém tiszta belül.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #209006 üzenetére
Attól, hogy kipucolják a DPF-et még nem fog ritkábban regenerálni, ha a kiváltó okot nem oldják meg. Esetdben szerintem ez a kopott turbó.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #209008 üzenetére
Első link nem él.
nekem mind1, de szerintem az eltömődött dof egy tünet, nem az ok.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #209016 üzenetére
Volt logolva a turbó? Tudjuk mennyi idő alatt képes az elvárt nyomást felfújni? Amíg ezekre a kérdésekre nincs válasz, minden mást fölösleges bontani.
Ne legyen igazam, de szerintem nem lesz jo a dpf tisztítás után sem… mert nem az okkal kezdték, hanem a végeredményen akarnak változtatni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #209016 üzenetére
A feltételezésem a dízelmotor működésén alapszik. Pár alapvető kérdést kell csak megválaszolni, és máris képben leszel. Mitől tud korm képződni egy dízelmotor kipufogógázában?
A válasz egyszerű, az oka tud lenni sokféle:
Sok gázolajhoz kevés levegő jut be a hengerekbe, ekkor elégtelenül ég el a keverék, a végtermék fekete korom.
Nem látod kormolni az autót, mert megfog mindent a DPF, de persze be is rakódik pár km megtétele után.
Minél több a kemény kigyorsítás, annál kevesebbet megy el két regen között, ha csak simagatod, többet megy két regen között.
Most jönnek a trükkös kérdések:
Túl sok üzemanyag jut az égéstérbe, vagy túl kevés levegő?
Ezt egyszerű ellenőrizni a kopott injektoroknak több más tünete is van, nem csak a kormolás. A rossz turbót kevésbé érzik a júzerek.
A becsöpögő injektorok miatt egyenletlenül jár a motor, nehezen indul,
főleg ha félmelegen leállítod és 1-2 perc műlva indítod, képes megakadni egy pillanatra,
mert annyi üezemanyag van a hengerben, amennyit nem lehet gyorsan összenyomni. Amíg ezek nincsenek, nem bántanám a befecskendezőket...
Marad a rutbó és környéke.
Új korukban ezek a motorok alulról mennek, turbólyuk nélkül. Ahogy kínozzák őket a tulajok, egyre jobban elgyengülnek, ellustulnak.
Ahogy egyre későbben épül fel a nyomás, úgy kormol egyre jobban a motor. Ez egy öngerjesztő folyamat, ami saját magát gyorsítja.
Kicsi korom kicsi baj, egy bizonyos ponton borul az egész és felgyorsul a folyamat. Eseted már átlépte ezt a határt.
Ahogy a korom kezd lerakódni mindenen, egyre kevesebb levegő jut a motorba és egyre jobban kormolja tele a szűrőt, szívósort, EGR-t, szelepeket.
Nagyon fontos a tubó állapota, ez befolyásolja legjobban a korom képződést. Persze a többi része is lehet beteg, de egy jó turbó ezt sokáig jól takargatja.
Ha azt mondom, hogy ez a motor 1000 fordulatról húzott új korában egyenletesen, akkor most hol tartunk? Honnan indil meg? 1500, 1800-as fordulatrol. Amíg eléri ezt a fordulatot, addik köpi a kormot, utána kitisztulnak a gázok a látható részecskéktől...
Itt ha kipucoltatod a DPF-et, csak 1 elemet vettél ki az egyenletből, de semmit nem oldottál meg a gondokból.
Egy rendes nagy szerviz esetén, turbó, EGR, DPF és a szívósór tisztítása, felújítása egyszerre történik meg, ekkor megint tiszta lappal indul a motor a lekormolódás elkerülhetetlen útján, de jó sokáig tünetmentesen ismét.
Ha csak kipucolod a szűrőt, akkor ismét teleköpi korommal az első 1000km alatt, ha kopott a turbó, akkor még hamarabb.
Ezért fontos felmérni a turbó állapotát, még mielőtt szétborítják, hogy ne pucoljanak DPF-t feleslegesen...
Nem akarok én rosszat, de szerintem nem tudod, hogy működik a rendszer. Nem a befecskendezők irányába indulnék, hanem megnézném a turbót...[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #209035 üzenetére
Csak élő adatot kell olvasni menet közben, elvárt és aktuálisan mért turbónyomást egyidőben. Nem atom fizika...6km /1g nálam a 21 grammra 126 kilométer jön ki....nem 200
Hibakódot akkor dob, ha 4 másodpercen túl nem teljesül a turbó nyomás, ezen belül még nem ír be semmit, de ez nem jelenti azt, hogy minden rendben van.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #209041 üzenetére
Ideális esetben nincs eltérés, ha pontosan szabályozza a motorvezérlő a turbónyomást, akkor minimális az eltérés. Arra ügyelj, hogy abszolút értékben számol a rendszer, tehát a légköri nyomás plusz a turbó által feltermelt. Értsd 2200milibar az csak 1,2 bar nyomás a csövekben, mert a légköri 1000 milibart ki kell belőle fejben vonni.
Elég ha felveszed az adatokat egy fájlba, abból megmondom, hogy mennyire kopott. Padlógázon, terhelésen kell mérni. 4. fokozatban 1500tol tartod padlón, amíg leforog. Ehhez kell rendes út, hogy kifussa magát a kocsi.
VCDS fel tudja venni az adatokat, ezt nevezik log-nak.
Több dolgot lehet egyszerre figyelni. én be szoktam kapcsolni a gázpedál állást is százalékban, abbol látni, mikortól volt padló és meddig tartott.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Ahogy mondtam, a turbó nem képes teljesíteni az elvárt értéket hosszú másodpercekig.
Ha nincs tömítetlenség és minden cső ép, akkor a turbó kopott.Bal oldalon az elvárt érték az adott fordulathoz, terheléshez és gázpedál álláshoz, jobb oldalon amit aturbó tol. 3 másodpercig kormol, addig tartott a turbónak elérnie az elvárt nyomást, tehát pont a határon van, hogy a motorvezérlő vészmódba tegye az autót és beírja az alacson turbónyomáshoz tartozó hibakódot. .
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #209056 üzenetére
Ezt már latnom kellene, ha kívülről szárazak a csövek, akkor rendben vannak, amint valahol látni olajpárát, nedves csövet, ott kifúj. Szerintem csak elkopott a turbó. Ha nagy baja lenne, vagy nagy lyuk van valamelyik csövön, vészmódba dobná.
Fel kell tenni egy újat és szaladhat tovább.
Menet közben lassan maguktól is elégnek a DPF-ben a részecskék, ezért pályán amikor egyenletes sebességgel haladsz, csökkenni kezd a mért korom mennyisége, kivéve, ha a gyorsításoknál annyira teleköpi a katalizátort, hogy pálya tempónál sem képes annyira felizzani, hogy kellően forró legyen a passzív öntisztuláshoz.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #209073 üzenetére
Ha kellő nyomáson is rakódik bele a korom, akkor csak a katalizátor lehet kuka. Az ha felizzik rendesen, a megtermelt kormot elkezdi elégetni menet közben. Nem eresztett olajat a turbó a katalizátorra?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #209083 üzenetére
Attól nem rakódna le a korom egyenletes tempónál. Szerintem a katalizátor lesz meg a turbó együtt. Majd idővel megmondja.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #209093 üzenetére
Nem kell hozzá 500 fok, sokkal kevesebb is elég, hogy meginduljon a folyamat. Kb 250 fok körül elkezd csökkenni a korom mennyisége, ha egyenletes tempót mész.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #209178 üzenetére
HA biztosra akarsz menni, meg kell nézni a pumpa tetején a gyári számot. Ki kell hozzá venni a hátsó ülést.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #209192 üzenetére
Nem nagy mutatvány, havernak legutóbb 10 perc alatt kicseréltem a G7-ben. Nem kell hozzá semmi extra, nem fér oda az a fajta célszerszám, ami a műanyag anyákra van. Ezt én is így szoktam kikopogtatni. Az a fém gyűrű sokszor felhasználható, nem kell cserélni A pumpához jár tömítés és én is az eredetit, vagy pieburgot vennék bele. Az eredeti VDO.
Jelöld össze a fémgyűrűt a tankkal, akkor vissza tudod rakni a helyére, a pumpán és a tankon is van jelölés, hogy megfelelő irányba álljon.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ukrajnai háború
- Mobil flották
- Futás, futópályák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- PROHARDVER! - abszolút kezdőknek
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Amatőr csillagászat
- További aktív témák...