- Milyen notebookot vegyek?
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- OLED TV topic
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- Milyen széket vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Gaming notebook topik
- Computex 2024: ProArt notebookok és tabletek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
-
Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
ph A cég 50 gramm alatti, szénszálas burkolattal bíró egeret és decensnek látszó játékos headsetet is villantott a madzagmentes szegmensben.
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
ma Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz mohabá 007 #38213 üzenetére
Nappali feny nem csicsa kerdese. Mivel otthon kötelezö a vilagitas nappal, igy egetni kell a lampaidat, tök feleslegesen. Vilagit hatul, elöl, belül minden, tök fölöslegesen. Ha ezeket összeadod egy szep watt szam jön ki amit a generator üzemanyagbol termel meg. Ezen kivül ha xenonod van annak csereje 30k. Szoval egy nappali ledsorral 1-2wattbol megvan a vilagitasod, nem hasznalodik vagy 10db izzo a kocsidban es minimal üzemanyagmegtakaritasod is van.
-
Declare
őstag
válasz haddent #38187 üzenetére
Nyilvan en sem gondoltam komolyan
Amit en vettem könyöklöt, az is magas alapbol, de vagtunk le beleöle 1-2 cm igy tök jo lett. Majd jön a foto az Neked lehet amugy egyszerüen es könnyen beepithetö.
En nem irom le az ülespoziciomat a 10 -ora utan az autopalyan amig csak ilyen 100-200km reket mentem max addig nem hianyzott a tempomat, de mar egy 4-500km uton is aldas. Most meg mar ugy megszoktam, hogy varosban, közuton is sokszor benyomom. Nagyon praktikus
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #38200 üzenetére
En is excelezem Nekem az idei ev eddig durva 90k felni, 90k gumi, 60k olaj+xenon trafo+wax csomag ...meg ugye a biztositas kb 250k de az most nem a közvetlen fenntartas. Tavaly vasarlas utan 60k elsö szerelös atnezes (akku, csomagtarto talca, fekbetet...), 170k olajcsere vezerlessel, szürökkel, pumpakkal, ev vegen meg 90k xenon csere turbo atnezes/pucolas.
Meg egy szett teli gumit veszek iden telen es azt remelem a következö 2-4 evben jo barik leszünk, mert amugy megszerettem ezt a kocsit pedig elöször nem terveztem vele 1-2 evnel tovabb, de jol fogyaszt jol megy a parametereihez kepest es akarmilyen hasznaltautot veszek 4-5 evesen is folyamatosan kell költeni mindegyikre es ennel kb csak roszabbul jarhatok.....igazabol az egyetlen hiba ez a hiba lampa volt, amihez valos hiba nem kapcsolodott, es tallan (talaaaaaaaan) a pucolas meg is oldotta. Jövö heten kiderül.
-
Declare
őstag
válasz haddent #38243 üzenetére
Na hat az az index nalam az utalom kategoria pedig.....nem tudom milyen mas autoban van meg ez a digitalis index, vagy hogy a J astraban is ezt eröltetik e de nekem nagyon nem jön be. Soha nem azt csinalja amit akarok....multkor majdnem belem is jöttek miatta, mert 3at villant aztan abbahagyta en meg nem vettem eszre es lassitottam es kanyarodtam, miközben az a sz@r nem villogott....minden normalis autoban van egy normalis kattan es megy az index allas es egy pöccintesre komfort index funkcio....de ez a nagyon megnyomom akkor folyamatos, ha nem nagyon megnyomom komfort, ez szerintem szörnyü....
-
Declare
őstag
válasz haddent #38403 üzenetére
Üzemmeleg motorral, megallas utan egy negyed oraval, egyenes terepen nezd meg. Addig ne panikolj
Ugyancsak olajos kerdes: En is most hetvegen picit pucolgattam a kocsit, feltettem egy regeneralo töltesre az akkut es raneztem az olajra is. Na nekem viszont több van benne ...azaz eddig is maxon volt november ota (el is hataroztam, h megmondom most majd a szerelömnek, hogy ne töltsek ennyire koppra), de most a max fölött van. Gondolom a sok kis helyi futkosas miatt felvizesedett az olaj. Van ezzel valami teendöm? Jövö heten ki fog szaradni ha megyek haza ettöl nem felek csak olvastam valahol, hogy nem jo ha tul van töltve az olaj es ez most olyan feeling
-
Declare
őstag
válasz haddent #38407 üzenetére
A lenyeg, hogy olyan, nincs, hogy egyszer eszi, egyszer nem. Azert irtam, hogy mikor nezd meg. Lejtön allva, vagy üzemeleg motor közvetlen leallitas utan fals erteket fogsz kapni.
"4000től konkrétan jobban présel mint haverék passat tdi -je ." azert ott komoly gondok vannak akor passat fronton bocs, de ezt mint dizeles nem hagyhattam szo nelkül minimum 2x nyomatek kell, hogy legyen egy regi passatban is
(#38406) vebbful köszi! Meglesem ma majd üzemmelegen, meg a "tura utan" jövö heten, kivancsi leszek
-
Declare
őstag
Nem tudom, hogy itt mit hasznalnak vagy mit nem, de az en kocsim alja is full rozsda. A szerelöm mondta, h total tipikus, hogy az Osztrak/Nemet kocsik alja, amikkel dolguk volt eddig sokkal durvabban rozsdas mint otthon.
(#38462) vebbful: Nekem ugyan ezt mondta a szerelöm Amikor csapon meglattam elöször a kocsi aljat, levert a viz....akkor mondta, hogy tipikus Nemet/Osztrak kocsi es ugyan ezt mondta, hogy mire egy ilyen elemet a rozsda elgyengit, a kocsi mar reg a zuzdaban lesz....mondjuk ettöl függetlenül gondolkozom neha egy ilyen alvazvedelmen Nem tudom van annak ertelme? Iden lesz 7 eves a kocsi.
Amugy ezt is mondta, amit irtatok, hogy erdemes telen is neha lemosni vizzel, vagy leburitani a kocsi kerekjaratait neha legalabb. Viszont ilyen motor mosast en sem csinalnek. Rongyal kitörölgetem, lepucolom, de vizzel nem veretnek bele.....+ amikor vettem a kcsit, a srac is mondta, hogy direkt nem is mosta ki a motort, nyugodtan nezzem meg, semmi folyas, olaj nincs benne...csak koszos volt. Abszolut pozitivabb, mint ha lasz egy csillogo villogo motort.
-
Declare
őstag
En igy tudom, azert irtam Ha üzemmelegen leallitod a motort, kell egy negyed-fel ora az olajnak mire lefolyik, tehet közvetlen leallitas utan alacsonyabb szintet kell latnod. Viszont ha lefolyt, de meg azert meleg az olaj akkor lesz talan olyan a viszkozitasa, hogy palcat beledugva jol megallapithato a szint. Hidegen esetleg "dermedtebb" az olaj, nem tudom....igazabol nem erdemes leallitas utan közvetlenül nezni, szvsz ennyi a lenyeg.
-
Declare
őstag
Kinek mi a fontos. Mit ertesz a többet nyujt alatt?
Nekm pl vannak olyan extrak amik nelkül nem szeretnek autozni. Igy ha valasztanom kell egy alapmotoros zero extras golf vagy egy jobban motorizalt, szamomra fontos extrakat tartalmazo Skoda között.....haat, nem hiszem, hogy a fapad golot kernem
-
Declare
őstag
Jaa, na most megneztem, 1 misi kb a különbseg a golf es a vw között. Hat ha pont nincs meg az 1 milliod akkor veget is ert a gondolkodas Ha meg extrazod megjobban elhuz a különbseg, mert vw extrak dragabbak.
Ha arra gondolsz, hogy 7 misiert egy golf, vagy 7 misiert egy navis, dsg s fabia, nem kerdes, golf. Ha visont egy fapad golf manual klimaval, halogennel vs digiklimas, tempomatos, esöerzekelös, sportüleses fabia...na ott mar nem egyertelmü a valasztas
-
Declare
őstag
válasz Calogero #38546 üzenetére
Miert 1.8 ? Akko mar inkabb a 2.0 turbo szep az a szin is amugy, föleg a nagy panorama üvegtetövel....tenyleg ahogy a cikk is irta, kis plusz penzert kapsz egy tömegauto helyett, egy kicsit egyedibb kiallasu kupet, ami szerintem is meg ma is megallja egesz jol a helyet Azert a J gtc szebb szvsz
Amit en mashogy faragtam volna az oldalso hatso ablak alacsonyabbrol indul, mint az esö ajto teteje. Ezt biztos egysikba hoztam volna.
Volvo melle parkolj be egy h gtc "funcar"-nak
-
Declare
őstag
Igen, a kenyelem az relative nyilvan van olyan amihez kepest kenyelmes.
Ami a lenyeg szvsz, hogy itt az Astraban van ket deszka szivaccsal a hatadnal es a labadnal aztan ennyi. A fejtamasz pl nem allithato, szinte hasznalhatatlan (ütközesnel nyilvan jo, hogy ott van).
Egy kenyelmes ülesben van gerinctamasz, allithato a fejtamla es van oldaltartasa az ülesnek. Na itt az astraban ezek közül semmi nincs. Erre mondom, hogy nem komfortos.
Az meg akkor mar a szubjektiv resze, hogy az üles lap es a hattamla szöge szamomra beallithatatlan. Vagy karot nyelt emberkent ülök, vagy ürhajoskent fekszem. A szamomra kenyelmes közep ut nem letezik.
Szoval az üles komfort nelküli es nekem meg kenyelmetlen is bar modom ezekkel a parnakkal, könyöklökkel, most elvagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz deicide #38570 üzenetére
Audi>VW>Opel>Skoda
ez a sorrend nemreg irtam is, hogy megneztem, ha a mostani astramat összerakom J GTC böl az 7 milla fölött van (ilyen 7,2 kb). Ugyan ez Egy golfbol +1 milla kb. Egy skdabol -1 .
Ha azt nezzük, egy navi az kb 500k, xenon 2-300k, börüles 500k, dsg 500k........hasraütes szerüen ezek csak majd 2 millio extraban..........gyorsan összejön.
Olajcsere, nyari gumma....felbög a motor csak aztan ovatosan, nehogy ledobjon a paripa
-
Declare
őstag
válasz deicide #38571 üzenetére
Te vagy igenytelen (Te irtad, hogy ceges kocsit sem allitod magadra nem? Csak beülsz es mesz )
Ülescserere vonatkozo javaslatom tovabbra is fenn all Egye fene meg egy karton tuti szezonalis Nemet sört is adok melle ajandekba (6,8% osat nem am csak valami 4-5 set !!! )
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Felkerültek a papucsok es a felnik jobban tetszik a felni, mint először gondoltam, szóval happy Gumikról még nagy review-t nem írok 100km után, de érezhetően halkabb, de nem sokkal keményebb, mint a téli, viszont kanyarban (lóhere csomópontban), ahol a téli "mászott" kifelé ez meg se moccan
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz adorjant #38833 üzenetére
Ha maganszemelytöl veszed es beleirjak a szerzödesbe, hogy "megnezted, megvetted, szevasz" es ezt mind a ket fel alairta akkor szerintem semmi jogod nincs reklamalni. Ha kereskedestöl, akkor van talan 1 ev szavatossag....de aztan ilyen teteleknel, nem tudom kinek erne meg idöben es anyagiakban a perlekedes, meg bizonygatas....
En mondjuk csak ugy adnek el autot, hogy nezd meg, vizsgald at, ha tetszik vidd ha nem nem (jo mondjuk en nem is ganyolok, meg biztos nem vernek at senkit direkt rejtett hibaval), de tudod mikor irnek sima adasvetelit, fel ev szavatossaggal, hogy aztan hivogasson akarki, meg bizonygasson, meg en bizonygassak........egy hasznalt autonal benne van a pakliba, hogy minden tökeletes, semmi bajod, semmi hiba, aztan egyszer csak elszall valami.
A masik meg, hogy bizonyisd be, hogy ki csinalta, mit csinalt....ki akar kit atverni.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Es hogy bizonyitod, hogy azt ö csinalta es nem trassher esett neki, aztan elszurta es most ki akar trükközni egy kis kp t a tulajtol? Hogy bizonyitod, hogy nem tajekoztatott? Azert az, hogy "latszik a kepen, hogy ez regebbi dolog" az eleg gyenge labakon all
szvsz sehogy, de ha maganszemelytöl vette es a szerzödesbe benne van, hogy nem vallal felelöseget akkor meg minden mindegy is.
mod: azon kivül meg ez a kocsi van nyugdijastol nem? Hat a bacsika legjobb tudasa szerint, vagy a haverja a "Jozsi" aki ert a kocsikhoz megcsinalta. Lehet mar el is felejtette, lehet, h neki pont igy volt jo. Sajat kocsijaval megteheti. Neked kell megnezned, hogy mit veszel es kell e az neked.
Persze nyilvan nem azt mondom, hogy barki is egy ilyet eszrevenne
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Itt le is van irva. Ez a szavatossag csak akkor van ha cegtöl vasarolsz.
[link]Boltban is kint van, hogy penztartol valo tavozas utan reklamacio nincs. Szvsz ez tiszta sor.
Kocsit is mindenki atalakithatja, ahogy neki jol esik, ennyi idösen elvarhatatlan, hogy minden csavar, minden kis hazi "ganyolast" feljegyezz es listaban atadj. Bacsi megoldotta, neki igy jo volt, lehet el is felejtette mar.
Nekem pl most amikor szetszedtek a turbot, mondtak, hogy van valami szelep, ami az egr be visszavezetett gazt hüti ugy hogy kinyit, amikor az tul forro (vagy valami ilyesmi). Na az be volt rohadva, igy mindig nyitott allapotban volt, most azt kiszedtek, igy ezt a gazt, most mindig hüti (mint eddig is, csak most kiszedtek azt az elrohdt szelepet). Nem is ertem pontosan mi az, azt mondta a szerelö abszolut nem gaz, jo ez igy is, ki lehet csereltetni ha akarom, de 80k mert valami egesz blokkot ki kell hozza cserelni. Szerinted erre hol fogok emlekezni, ha eladom a kocsimat? Most is csak azert jutott eszembe mert ezen gondolkoztam. Ha nem pucoltatom a turbot nem is tudom.
(#38841) trassher jam, ez mar csak az elvröl szol
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
En alapbol nem tudnam elkepzelni, hogy valami sz@r a kocsin es azt eltusolom....mai napig minden szamla, felre van teve, szervizkönyv vezetve, bepecsetelve stb. Azert is irtam, ha en eladom, ezeket mind egyertelmüen adom, a kocsit at lehet nezni, ha talal hibat amiröl nem tudtam, arrol lehet beszelni, stb....de az hogy engem majd honapok mulva hivogasson akarki is, jogos vagy jogtalan (realisan soha be nem bizonyithato) okokkal, meg hogy adjak vissza ennyi vagy annyit, mert ö ezt talalta....na olyanba biztos nem mennek bele.
Egy ceg eseten aki ezzel foglalkozik az mas.
-
Declare
őstag
válasz mephi666 #38848 üzenetére
+1
Vagy, ami nagyon hasznos szerintem, azok a cegek, akik ezzel foglalkoznak pont. Odaviszed a kocsit, ök vagjak a tipusok hibait stb, szetszedik, atnezik, adnak egy checklistat, meg hibalistat (ha van) es ök utanna arra garanciat is vallalnak. Azaz ha atneztek a turbot es azt mondtak tuti, majd 2 honap mulva elfüstöl, ök javitjak gariban.
Ha jol tudom ez ilyen 100k közeli összeg, ami nem olcso, de egy bizonyos ertekü hasznaltautonal nem is draga.
-
Declare
őstag
Szakado ho, -1 fok....hello nyari idöszamitas, hello nyari gumi Viszont döbbenet a tapadas.....azonnal az összes autorol levennem a rnedszamot es elvennem az ember jogsijat, aki nem az idöjarasi viszonyoknak megfelelö gumit hasznal Mintha sileceken jöttem volna be dolgozni
(most tekintsünk el a naivan nyarigumival közlekedököl marcius 31-en + szakado ho kombinaciotol )
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #38873 üzenetére
En is kivartam volna meg 1-2 hetet, de holnap megyek haza es 3000 km autopalyat nem akartam teligumival lenyomni bejön egy 20 fok es mire visszaerek vihetnem is a szemettelepre a 4 gummat....ja meg mehetnek 100al. Ez nem volt vallalhato opcio
(#38876) mephi666 Nem tudom hallottatok e a Michelin uj "csodagumijarol" de allitolag az tenyleg egy egeszen uj kategoria [link]
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #38879 üzenetére
Varakozasok szerint ahogy mephi666 irta 90-100k körül lesz es nincs veszödes a kerekcserevel, kerek tarolassal stb es 4-5 evre mondjuk (kis futassal) megvan a teli-nyari gumid. Igy eves szinten 20-25 ezer teli es nyari gumira.
Nyilvan kerdes majd a tartossaga, de a tesztek biztatoak .
Persze hasznalt gumikat vadaszni, azokkal bibelödni meg olcsobb es van hogy az a par ezer is sokat szamit.
Ettöl függetlenül szvsz ez a gumi masodik autora, vagy kis futassal stb sokaknak lehet nagyon jo.
Szerintem nekem autopalyan gyorsabban kopna, zajosabb is lenne es többet is fogyasztana a kocsi, mint telen a telivel, nyaron a nyarival.Egyhuzamban 1200-1300 a 3000 az össz, oda vissza kalkulalva durvan. Eleinte sok volt az "izgalom" miatt most mar nem Viszont azt megfigyeltem, hogy tökmind1 mennyit megy az ember az utolso 1 ora a legroszabb 200km, 600km vagy 1300...mindig az utolso egy ora, amikor mar nagyon ki akarsz szallni....
-
Declare
őstag
Volt azert benne egy kis barokkos tulzas , de palyan egyhuzamban 12 oran at 130 al egy szep tavaszi napon az azert hatarozottan nem tenne jot a teli guminak (meg azert nem csak 130 al szoktam haladni a nemet oldalon ). Ha melegben hasznalod felkemenyedik a futofelülete es elveszti azt a tapadasat, amitöl a teli gumi teli gumi (puhabb az anyaga alapbol, azert is tapad jobban hidegben).
Plussz jobban melegszik es nagyobb sebessegnel durrdefekt is lehet ebböl. Mondjuk ehhez inkabb egy nyari meleg kellene szvsz, de akkor se jo.
-
Declare
őstag
válasz deicide #38889 üzenetére
Ezen kar vitazni, semmi misztifikacio nincs benne. Egy Teli gumi puha azert tapad. Ha melegben hasznalod felkemenyedik es elveszti a tapadasi kepessegenek jelentös reszet. Közlekedni lehet acel felnin is, elvileg a vonatok is mennek Teligumival nyaron ugyan olyan baleset veszelyes mint telen nyarival, felmelegszik, eldurranhat, illetve a puha anyaga es a profil miatt sokkal instabilabb kanyarban, fekezesnel. Ezek tenyek, fizika, matek, ami tetszik. Nehezen magyaraznad meg azt is, hogy 2+2 az nem 4 akarmennyire is hiszel benne, hogy az 5
Az hogy ki miben hisz es ki mennyire erzi, hogy hu hogy tapad jegen is a nyari gumi az mindenkinek az egyeni dolga, gondolkodas akarmi.
Egyebkent egesz jol fejlödöm, egyre kevesbe erint meg a tema Hajra elöre kopott nyarigumival telen nyaron, hisz tudjuk, hogy csak marketing ez az egesz es vezetni kell tudni, meg ovatosan menni es akkor tök mindegy minden
(#38892) Skizz: puha az anyaga alapbol. Ezzel nyomod nyaron az autopalyan a gumi anyaga sokkal forrobb lesz mint amire terveztek ezert megvaltozik a szerkezete, kemenyebb lesz. Ezt hivjak felkemenyedesnek. A hö hatasara nem a tervezett puha futofelület lesz, hanem kemenyebb. Olvas sutana, kerdezz meg egy gumist, en nem vagyok a tema szakertöje, csak utanolvastam, meghallgattam a hozzaertöket es megy az alap fizika.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz deicide #38893 üzenetére
Irtam en egyetlen hozzaszolasomba is a kopasrol? Csakhogy a teli gumi nem attol teli gumi, hogy mekkora a profilmelysege. Akkor nekem most a vatta uj 16 os michelin nyari gumim elsö osztalyu teli gumi lenne a max profilmelysegevel. Ennek ellenere ugy jöttem, mint egy szankoval.
Ezt nem tudjak sokan, hogy a nyaron hasznalt teligumi nyaron szar, mert a nyari körülmenyekhez puha es rossz a barazdazottsaga, ugyan akkor szepen megkemenyedik, igy telen lesz jo profil, de az anyaga kemeny lesz es nem tapad.
(#38894) mephi666 : Mekkorat neznel, ha feltennel egy szett jo nyari gumit nyarra, meg egy szett jo allapotu teli gumit telre.....
-
Declare
őstag
[link] Azert ez is kemeny basszus, amikor menet közben bekapcsol mondjuk a kormanyzar mert kiugrik a kulcs a helyeröl, akkor azert ott lehet panik
(#38897) mephi666: nyilvan, ha a lakotelep parkolojaban nyaron sok a teli gumi az azt jelenti, hogy az a tuti.... következtetses a tesco parizsi jobb, mint a serrano sonka, mert többen veszik....
-
-
Declare
őstag
[link] hopp, ez az astra sem az 1.4 szivo
-
Declare
őstag
válasz Oracle #38909 üzenetére
Ha nincs furcsa hangja, nincs megnyulva a lanc (egy hozzaertö autoszaki megmondja), akkor nem kell vele foglalkoznod. (ha valoban lancos es nem szijas, mert a szijat 90k km enkent kb cseres)
Ezt a vizhöfokot sokan mondjak, hogy nem eri el a 90 et. Szvsz nem gaz, ha 80 fok fölött van es jo a fütes, szerintem rendben van (ha 90 fok alatt van par mm el az akkor ilyen 85 fok körüli talan az szvsz tökeletes).
Olajat csereltesd le, meg a szüröket
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Oracle #38915 üzenetére
Na ilyeneket aztan kerdezhetsz tölem Ha nem valami 1 ft os kinai utangyartott szüröt hasznalsz, csodalkoznek ha barmi jelentösege lenne.
Olaj, pollenszürö, levegöszürö, üzemanyag szürö. En ezeket csereltettem megvasarlas utan. Plussz fekeket nezesd meg at, az egy eleg fontos kerdes nekem ott pl az egyik pofat csereltek, mert be volt rozsdasodva a visszahuzo rugo.
(#38913) haddent Ha valaki azt mondja, hogy nincs most ra penzem basszus, de rajta vagyok, megoldom amint tehetem vagy megrobalok legalabb hasznaltan valami közepkategoriasat beszerezni, vagy hasonlo, akkor azt mondom ok. Ami viszont roppant mod idegesit, hogy meg meg is van magyarazva, hogy egybkent semmi különbseg nincs gumi es gumi között, meg hogy marketing, meg ovatosan kell vezetni, hat en ettöl a plafonon vagyok.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen