Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dark KillerX

    addikt

    válasz katt777 #4503 üzenetére

    Milyen optimalizációkra gondolsz?,mert én mindent defaulton hagytam,mert ahol lehet ott game alatt állítom az AA-t és AF-t,ahol nem(vagy nem működik) ott driverből!

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz katt777 #4503 üzenetére

    Nem buktam be, ugyanis sok a panasz volt erre a játékra, hogy a high bump map beállítás mellett fagy. Éppen ezért az NV már egy ideje csinált egy olyan drivert, ami driveresen kizárja a medium és a high bump map beállítás esetén keletkező hibát. Szimplán visszautasítja a hibát okozó kód végrehajtását. A dolog működik, de az eredmény messze van a DX9 kártyákkal elérhető High Bump Map beállítástól, hiszen a hardver az eljárást akkor sem támogatja. A probléma az, hogy amikor csinálták ezt a játékot, akkor az NV rakott bele egy bump map támogatást, de olyan eljárást használtak, amelyek a DX9 alatt vendor specifikusak, és a DX10 és DX11 alatt nem lettek szabványosak. Erről írtunk a PH-s cikkekben is, hogy az új DX10/11-es API-kban eltűnt a specifikus kódok támogatása, vagyis kőbe van vésve minden, amit támogatni kell, de többet nem érdemes, mert senki sem használná ki, hiszen az API ezt megakadályozza. Ennek megfelelően az új DX10/11-es kártyák csak a low bump map beállítást abszolválják, mert arra van a hardver szinten képességük. Hiába állítasz bármit az a bump map, ami medium és high szinten aktivál DX9-es kártyán, az lehetetlen DX10/11-es kártyán, amit persze a driver lekezel, de a képminőség nem fog egyezni.
    Itt van az alap low bm effekt:

    Itt pedig, amit driveres hackkel el lehet érni high bm mellett:

    Megoldható a futás, de a driverben letiltott kódok nem mindig vállnak előnyére a játéknak (lásd karaktereken, némileg rosszabb a hatás, de a padlón viszont picit jobbak a fényes részek). A DX9-es minőséget csak az hozná vissza, ha a következő DX specifikációk felvennék szabványba a játékban alkalmazott speckó bump map eljárást. Erre persze nulla az esély.

    Az XIII-nak elvileg működnie kell, a max grafika a Republik Commando okai miatt elérhetetlen, de alig pár hete játszottam végig mixelt graffal, ügyelve arra, hogy a hardverben nem támogatott effekteket lelőjem. Minden frankón ment. Minimumon szinte biztos, hogy mennie kell, mert nálam azon is futott GT 240-en is. Minden pályát betöltöttem teszt céljából. Az persze előfordulhat, hogy a GF 500-ból már kivették a nem használt VSCB eljárások támogatását, ami miatt lehet, hogy ott már minimumon sem fut. Ez a baj az Unreal Engine 2 játékokkal, nagyon sok olyan eljárást használnak, amelyeket a DX10/11 nem vett fel szabványosnak, így ezek hardveres támogatása érdektelen a gyártóknak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák