- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
konyi79
addikt
A hosszú váltó korábbi Nissan örökség, ami még talán az N14 Sunny-nál jött be. Hajtottam sokat, én nagyon szerettem, mikor 3-ban leforgott 160-ig. Az 1,6-os azzal is képes volt 10s alatt 100-ra, de az 1,4 is fürgébb az N16 Almeránál. Ott az euro norma a gond, meg hogy a gyenge verzió jöhetett európába. Annak az 1,5-ös motornak volt 110 ló körüli verziója is tán messzi keleten. Nekem akkoriban úgy tűnt, egyszerűen nem jöhetnek erős Nissanok európába. Nézd meg a QG18-at, 2800 1/min a nyomatékcsúcs a frissítés előtt. Abban a motorban jóval több volt. A QG sorozat a GA változó szelepvezérlésű frissítése, közben meg sokkal lustább azoknál.
-
konyi79
addikt
válasz leslieke #225 üzenetére
Rengetegnek van olaj fogyasztási problémája. Nem kicsi, sok. Ráadásul a mai motorok ha kicsi az olajnyomás, csak bizonyos dolgok együttállása esetén adnak jelzést. Pl min 2000rpm és bizonyos ideig a hibának fent kell állnia. Na ebből könnyű kikövetkeztetni, tucatjával sülnek meg az 1,2 tce motorok szárazon futás miatt úgy, nincs olajnyomás hiba a számítógépben. Főtengely lecsapágyasodik, dugók besülnek stb. Gyanítom a Nissanokban sem szerepel jobban, de hátha jár erre szevizes, és megerősíti.
A használtpiaci ára mindenesetre a HR 16-tal szemben már ad okot aggodalomra a tulajoknak..[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz leslieke #228 üzenetére
Ellenőrizd sűrűn az olajszintet, köss rá kibővített garanciát, ha tudsz. 20-30k között már sokszor előjön a baj, extrém olajfogyasztással kezdi.
Ja, meg tessék pörgetni. Tudom turbós, meg zabál majd akkor, de nem megy tönkre. Nem szeret az a motor nem forogni, 1200 fordulaton erőlködni. -
konyi79
addikt
válasz stevenToth8 #308 üzenetére
Nagyon ritka az ABS ilyen hibája, nem fogy a fékolaj? Tuti rendesen le van légtelenítve? Fékolajcsere volt?
-
konyi79
addikt
Hali,
QR 20 motorral van valakinek tapasztalata? 200 000km környékén szabad még vele foglalkozni? -
konyi79
addikt
válasz kissdvid01 #349 üzenetére
Szia,
annál még nem kerestem épp, de nagyjából minden korabeli Nissannál a szellőző motorra felcsavarozva alulról, a kesztyűtartó mögött. -
konyi79
addikt
válasz mrbarbrady #350 üzenetére
Szia,
megbízható helyről származó rendesen karbantartott nem túl sokat futott példányt keress.
Ez már nem a régi vasdarab, érzékeny a motorolajra, elég drága való bele.
Kipufogó ne legyen nagyon kokszos, figyelj oda a nyúlványokra stb.
Németből behozottat kerüld. Ha lehet Magyarországi, kevés sérüléssel. Akkor nem fog rohadni.
Csodát ne várj, elég vérszegényen veszi a lapot a faceliftes motorok nagyon le vannak fojtva, pörgetve a hangja is kellemetlen.
Felszereltségre figyelj, elég gagyi a fapados kárpit, meg nem is olyan tartós. Meg abban a hátsó üléssor se tologatható stb.. -
konyi79
addikt
válasz Scrake^;DD #362 üzenetére
Nem rossz autó, de semmi pertizs nincs mögötte.
Pont a Nissan bukdácsolása idején született mostohagyerek, Renault nyomásra meg eléggé megvágták a fejlesztési költségeket, még motorból is a rosszabbik 1,5-ös jött európába. A Renault-Nissan megállapodás értelmében a Nissan Európában a C és D szegmenst átengedte a Renaultnak. Ezért marad el pár kortárstól a beltér, meg kisség nehéz is lett, ami hatására a hosszú áttételű váltóval a lefojtott motor nem is túl virgonc.
A facelift után kicsit erősebb lett, de fél literrel többet is eszik. A faceliftes hátsó lámpa búrája főleg öregedve nagyon sérülékeny, aranyáron mérik. Ha egy pici repedés van rajta, a szín miatt csak párban cserélheted, ami százezres tétel.
A QG motorok -japán szemmel, meg az előd GA és SR sorozatok után- eléggé problémásak, a vezérműlánc hajlamos nyúlni, gyújtótrafó bajok előfordulhatnak. Ennyi idős korára a szelepfedél tömítés alól szinte biztos, hogy van valami olajosodás. Nagyon fontos az előélete, ha nem volt neki jó gazdája, enni fogja az olajat.
Kormányművet nézd meg, sokszor szivárog az olaj.
A fútómű lágy, újhiba elnyelő képessége átlag feletti. Tartóssága közepes, a régi Almera jobb volt, egy francia szintet hoz kb.
Az 1,5dCi ugye Renault motor, akkoriban még az se volt problémamentes. Megint a szervíz a lényeg. A Delphi befecskendező rettentő érzékeny az üzemanyagra, meg leginkább annak szűrőjére és cseréjére. Ha mindig gyári került bele, sokáig el tud ketyegni vele és marha keveset eszik. Ha utángyártottat raktak bele, egy rossz tankolás elég, hogy kinyírják a rendszert. A 100LE alattiakban nincs kéttömegű.
A 2,2 dCi-t kerüld messzire.
Behozottat messziről kerüld el, zabálni fogja a rozsda.A fapados magyarnál viszont ügyelj arra, a facelift előttiben még ABS sincs.
-
konyi79
addikt
Ha olyat nézel, amiben normális állapotban van a lengéscsillapító, és vele egykorú Astrához vagy Golfhoz nézed, akkor igen. Persze ha egy mai SUV-hoz, akkor nem.
Az is igaz, a facelift után kicsivel keményebb lett ez is. Ahogy valamivel erősebb is, de ez inkább csak a fogyasztásán látszik. A facelift előtti kifejezetten takarékos országúton és pályán a hosszú váltójával, de ez is a saját generációjára értve.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Legyen igazad, nekem mind1.
Nálam abból az időből a jó futómű a Focus. Mert akkor már létezett olyan is.
Ezzel együtt nem azt mondtam, az Almera futóműve rossz, szerintem lágy. Azt se mondtam, hogy rossz az úttartása, azt mondtam, hogy jól nyeli az úthibákat, mondjuk egy Astrához mérten.. Mondjuk ez is relatív, mert az N16 hátuljában egy vasdarab van csak nehezéknek a kettővel előtti N14 független felfüggesztéséhez képest. Ahogy ahhoz képest mondtam a motort is, hogy fele annyit se bír. -
konyi79
addikt
válasz BlacKSouL #377 üzenetére
Elvileg nem.
Inkább a légszűrő csere közben ott az alapjárati léptetőmotor, vagy légtömegmérő környékén babrálhatott el valamit.
Ellenben a békamicránál a gyertyával óvatosan, pont a gyenge pontja, tökéletes legyen benne. Ha nem jó az égés, a katalizátort kinyírja, az EGR-en keresztül az égéstérbe visszajutó kerámiapor pedig kinyírja a motort. -
konyi79
addikt
Valaki nem tudja, hogy lehet alaphelyzetbe hozni \tanítani az alapjáratot fojtószelep tisztítás után? köszi!
-
konyi79
addikt
Na meglett, hátha később más is keresi: Először töröld a hibakódokat, ha lehet. Utána tanítsd fel a gázpedál 0 állását: 2s gyújtás, 10s szünet, 2s gyújtás, 10s szünet. Következő, az alapjárat: Gyújtás rá, 3s vár. 5s-en belül 5x lenyomni a gázpedált, majd várni 7s. Lenyomni padlóig a gázpedált, és várni 20s, ekkor kb elkezd villogni a check engine. Amikor folyamatosan világít, elengedheted a gázpedált, és indítsd be az autót. Ekkor feltanul az alapjárati motor 700RPM-re.
#alapjárat, tanít, fojtószelep
-
konyi79
addikt
válasz psion2101 #422 üzenetére
Az a asüvöltő hang jelenthet sok mindent, attól függetlenül miképp süvít?
Nagyon sok minden lehet. Mindenesetre ha eddig nem süvített, akkor keress tömítetlenségre utaló nyomot a szívóoldal feltöltött oldalán (intercooleren lyuk, repedt levegőcső stb., ezek sokszor a kihordott olaj miatt jól mutatják magukat), vagy ha nincs, nézesd meg hamar szakemberrel, nehogy a turbó járókereke hordja már a házat, mert annyira lóg a tengely esetleg. Mindkettő végzetes lehet a motornak, úgyhogy ne halogasd! -
konyi79
addikt
válasz McNamara #427 üzenetére
Az a motor nem annyira rossz, bár mindenképp érdemes rendesen megnézetni, némelyik hajlamos belőle az olajat enni.
CVT váltóval vannak szerelve, meg kell szokni használni, nagyon karbantartásfüggő, hogy milyen állapotban lehet.
Szóval meg lehet venni, de mindenképp ajánlott egy alapos átvizsgálás.