Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • llax

    senior tag

    válasz mtomi95 #2238 üzenetére

    "Ez mind rendben is lenne, azért is írtam, hogy gusztustalan bárki csinálja!"

    Nézőpont kérdése. Az én szememben nem az a baj ezzel, hogy csinálják: arra nagyon is nyomós okuk van. Szerintem annyi baj van ezzel, hogy az egészet csak az ászf.-ben említik meg, minden más helyen korlátlant írnak.

    "de ne én igyam már meg a levét annak, hogy nem tud szerződésben megfelelő sebességet biztosítani, még garantáltat sem!"
    "Komolyan nem tudom mitévő legyek. Mit tehet ilyenkor egy ügyfél?"

    Ha a garantáltat sem jön gyakran órákon át: az valós probléma. Beszélni kell velük telefonon, normálisan hangnemben beszélve, normális választ kapsz. Ha mégsem, be kell menni személyesen, ott már nehezebb lesz lerázni téged. De a problémát meg kell oldaniuk, ha nem tudják, feltétel nélkül bonthatod a szerződést.

    A névleges sebesség már kényesebb téma: Ha tartósan csak egy kisebb csomagét tudja, akkor vagy megoldják a problémát, ha ez nem megy, hűségidőtől függetlenül át kell tegyenek a kisebb csomagba.
    Viszont: ha tartósan az eggyel kisebb csomag felett van a sebesség és többszöröse a garantált minimumnak akkor nem nagyon reklamálhatsz - a névleges csúcsot elég mutatóban tudnia. Letelik a hűség, folytatod a kisebb csomagban.

    "A hiba tényleg a szolgáltatónál keresendő."

    Továbbra is azt mondom: lehet helyi hiba (még úgy is, hogy részben vagy egészben a szolgáltató felel érte).
    Lehet olyan, hogy az egészségesnél többen vagytok egy csatornán, ebből néhányan lényegesen közelebb az AP-jukhoz: ha ők nagyon terhelik a kapcsolatot, Te ekkor egyértelműen hátrányba kerülsz.
    Lehet továbbra is rálátási, antenna elmozdulási probléma: amikor kevesen és alig terhelik a csatornát, az időjárással sincs probléma, akkor a Te eszközöd is tud rendes sebességgel működni. Ha az előbbi kedvező feltételek nem adottak, akkor nagy hátrányban vagy (ezért lehetnek nagy változások a sebességben).

    Én 15-ről váltottam 50-re. Egy ideig leráztak szerződés újítás ügyében (lényegesen többet fizettem a 15-ért, mint amennyiért az 50-et kínálták!), majd egyszer maguktól ajánlották...

    Annyi szerencsém van, hogy az AP és közöttem a (viszonylag) nagy távolság ellenére nincs "idegen" belterületi telek, ill. a gazdákkal tudunk normálisan egyezkedni. Ha rossz helyre nő a jel útjába az akácfa (vagy ága), megoldjuk :) Csak mondja meg a tulaj, mekkora darabokban kéri :)

    Múlt hónap közepén majdnem lebontotta az antennámat a szél. Olyan szögből kapta, hogy "berezonált", ütemesen kalapálta a falat a tartója (fél éjszaka kellett, hogy a kopogás okát megtaláljam), az egyik tiplit teljesen kilazította, másnap délre a kábelt egy erét is eltörte. Megoldottam, ill tettem a hasonló szitu kialakulása ellen is (a legjobb egy komplett tartó csere lenne, valami masszívabbra - nem nagy pénz, csak nem kapni minden sarkon - én is elkészíthetném, csak a megfelelő minőségű felületkezelés bajos).

    A nyáron megtanultak (augusztusban az alig 3 hónapos eszközt elvitte egy közeli villám) miatt kilátásba helyeztem egy márkán belüli, eszközzel kompatibilis túlfeszvédő beszerzését (nem egy vagyon - csak beszerzés...) és kábel cserét F/UTP-re (szintén beszerzés...), hogy működjön is a túlfeszvédő.
    (pusztult vele együtt a routerem és az összes vezetékes hálózati vezérlőm is).

Új hozzászólás Aktív témák