- Helyenként instabil lehet az Arrow Lake, de ez eleinte normális
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós kamerák
- Házimozi haladó szinten
- Home server / házi szerver építése
-
PROHARDVER!
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brandynew
őstag
válasz axioma #18888 üzenetére
Azért azt is tegyük hozzá, hogy most már nincs jelentős különbség árban az elektromos meghajtás és a belső égés között. Pl. itthon az egyik legnépszerűbb elektromos autó a Hyundai IONIQ 11 millió Ft, a hasonló felszereltségű benzines Tucson 9,5 millió. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az IONIQ-nak negyed annyi költség lesz a karbantartása (alig kopnak a fékek, tizedannyi alkatrész) és az üzemeltetése (benzin <-> áram), akkor azért belátható, hogy az elektromos autózás olcsóbb. Jelentősen.
Ha ki tudsz fogni állami támogatást, akkor meg már maga az autó is olcsóbb elektromos változatban.
Még a használtpiacon vezetnek árban a belső égésűek, kell pár év, hogy használtból is az elektromos érje meg jobban, addig alternatíva lehet bizonyos felhasználásokra a Fiat 500e, Smart EQ forfour, Dacia Spring; ezek újonnan 6-7 millió körül vannak, állami támogatással 4-5 millió körül.
Persze itt nagyon elmentünk az anyagiaskodás irányába, nem szabad elfelejteni, hogy az elektromos autók lényege, hogy nem szennyezik úgy a környezetet, mint a fosszilis üzemanyaggal működők, és pár év után 0-hoz konvergál a karbonlábnyomuk (igen, az akksik legyártásával együtt is, amelyek 90+%-ban újrahasznosíthatók), pár millió ember életét és egészségét megmentené, ha csak ilyenek járnának.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
- Eladó Duootts rollerem 6000W 720 km!
- Mebby 2in1 Baba és csecsemőmérleg
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Hikvision kameravezérlő egység 1 TB HDD-vel féláron!!!
- Yose Power 350w (hátsó kerék) Feat Imotor2 240w (Első kerék) 26" + 36v24ah , 36v10ah
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest