Új hozzászólás Aktív témák

  • Brandynew

    őstag

    válasz axioma #18888 üzenetére

    Azért azt is tegyük hozzá, hogy most már nincs jelentős különbség árban az elektromos meghajtás és a belső égés között. Pl. itthon az egyik legnépszerűbb elektromos autó a Hyundai IONIQ 11 millió Ft, a hasonló felszereltségű benzines Tucson 9,5 millió. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az IONIQ-nak negyed annyi költség lesz a karbantartása (alig kopnak a fékek, tizedannyi alkatrész) és az üzemeltetése (benzin <-> áram), akkor azért belátható, hogy az elektromos autózás olcsóbb. Jelentősen.

    Ha ki tudsz fogni állami támogatást, akkor meg már maga az autó is olcsóbb elektromos változatban.

    Még a használtpiacon vezetnek árban a belső égésűek, kell pár év, hogy használtból is az elektromos érje meg jobban, addig alternatíva lehet bizonyos felhasználásokra a Fiat 500e, Smart EQ forfour, Dacia Spring; ezek újonnan 6-7 millió körül vannak, állami támogatással 4-5 millió körül.

    Persze itt nagyon elmentünk az anyagiaskodás irányába, nem szabad elfelejteni, hogy az elektromos autók lényege, hogy nem szennyezik úgy a környezetet, mint a fosszilis üzemanyaggal működők, és pár év után 0-hoz konvergál a karbonlábnyomuk (igen, az akksik legyártásával együtt is, amelyek 90+%-ban újrahasznosíthatók), pár millió ember életét és egészségét megmentené, ha csak ilyenek járnának.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák