- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- SSD kibeszélő
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen videókártyát?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Rövid előzetesen a Lost Records: Bloom & Rage
gp A Don't Nod legújabb kalandjáték valamikor az év folyamán érkezik PC-re és konzolokra.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Coccolino_O
őstag
Helló!
Renault Megane 2002-2009 között melyik évjáratot érdemes venni? Mennyire megbízhatóak ezek az autók, van-e ismert bajuk, amire kifejezetten oda kell figyelni vásárlás előtt? Köszi.
-
Coccolino_O
őstag
Hali!
Tudnátok segíteni alkatrészt illetően? Fogalmam sincsen hogy mi a neve ennek a cuccnak, de autószerelés közben természetesen a fele a kezemben maradt. Inlet manifold (szívócső magyarul?) tetejéről indul el és a motor tetején fejeződik be. Boltos elmondása alapján ez össze függ a turbó mükődésével, de nem találok semmit az interneten. 2008 Renault Twingo GT (1.2-es turbós benzines). Köszönöm. -
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #79776 üzenetére
Talán D4F782.
Nem tudom, a forgalmija az autónak 74Kw és 100 lóerőt mond, ugyanakkor azt is mondja, hogy ez egy 1.2 GT TCE. Viszont az a típus az internet szerint 75Kw és 102 ló és csak 2011-től kezdték el gyártani. Az enyém viszont 2008-as. De a motorkódja mindkettőnek ugyanaz.
-
Coccolino_O
őstag
"Te tudod esetleg, hogy valóban elég nehézkes kicserélni egy ilyen autóban a kuplungot?"
Nehéz? Ha van tapasztalatod meg felszerelésed hozzá, akkor semmi sem nehéz.
Az autónak rámpán vagy emelőn kell lennie, és természetesen tudnod kell változtatni a magasságát. A sebességváltó olajat le kell engedned (ha csak nem élettartamos), aztán magát a sebességváltót kell leszedned, amihez persze kell sebességváltó emelő, és hogy melyikre van szükséged, az függ a sebváltó súlyától. A kuplung (friction plate+pressure plate) csak egyféleképpen mehet vissza, pontosan középen kell lennie. Magyarul ne kérdezd, fogalmam sincsen, hogy mik ezek. A sebváltón lévő input shaft (valami tengely) csak egyféleképpen mehet vissza, ahhoz is kell egy kis szerszám, hogy be tudd állítani pontosan.
Azt nem is említve, hogy rengeteg autónál le kell bontanod a felfüggesztés felét, hogy hozzáférjél a sebváltóhoz. Az előző fiestámra 100 ezer volt a kuplungcsere, a mostani twingom-ra 170 ezer, mert kétszer annyi idő, mire leszeded.
Ez sajnos nem csak 4 izzógyerta cseréje. Profira bíznám.
[ Szerkesztve ]
-
-
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #79801 üzenetére
Gyújtógyertát akartam írni, az a spark plug. Izzítógyerta glow plug és dízel. Angolul tanulok autószerelést.
Aha. Ezt nem tudtam. Mármint, hogy a Bosch nem jó.
Bocs előre is a regényért.
A jelenlegi NGK, de mivel van problémám az autóval, és nem tudja senki sem megjavítani, vagy nem akarja, kénytelen vagyok én megcsinálni v. megpróbálni megcsinálni. Volt már pár helyen, rákötöttek mindenféle diagnosztikát (renault specifikus is), de semmi. Viszont a motor meg egyenetlenül jár szerintem, és a kipufogónál lehet leginkább hallani. Az alapjárat 500 körül van, ami szintén túl alacsony. Szerintem gyújtás v. befecskendezés problémája van és az olcsóbb a kettő közül a gyújtás, szóval megmértem az elektromos ellenállást a gyújtótekercs/gyújtókábel/gyújtógyerta esetében és mindegyik szar. Tehát ezeket cserélném ki első körben.
Szerintem nem éget olajat v. fagyállót a motor, feltételezem, hogy az előbbit látnám a fagyállóban, utóbbit pedig az olajmérő pálcán. Javíts ki, ha tévedek. Viszont biztos, hogy valami el van baszódva, mert a fogyasztáson is látszik, hogy valami nem okés.
Bármi ötlet?
-
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #79804 üzenetére
Hm. Kb. az egyharmadát/felét mértem annak, aminek kellene lennie. Pontos számokat nem tudok mondani, de kicsit ledöbbentem, mert még az elvárt minimumtól is nagyon messze vagyok.
Azt is olvastam máshol, hogyha a trafó tönkremegy, viheti magával a gyújtógyertyákat is. Nem tudom, hogy van-e alapja, mindegy, úgyis cserélem az egész szettet. Nekem is durrog a kipufogó, ezért irritál, meg látom, hogy 500-at fordul percenként alapjáraton. Abnormális. Ha nem javul meg így sem, csinálok videót a zakatoló motorról meg a durrogó kipufogóról, talán megmondod, mi más lehet.
Amit még kérdezni szerettem volna, hogy melyik ELF olajat kellene megvennem? Bármelyik 5W-30 megteszi? És sebváltó olaj terén mit javasolsz? Nem tudtam, hogy a Renault ennyire "kényes" izzógyerta terén, szóval gondolom, motorolaj/sebváltó terén sem mindegy, hogy mi megy bele.
Tudsz bármilyen weboldalról, ahol fel vannak sorolva a technikai adatok, mekkora nyomatékkal kell meghúzni xy csavart? Volt ilyenem [link] az előhöz, ehhez viszont nem csináltak.
Köszönöm.
Szerk: "Nem a rádugom megnézem a hibakódot című diagnosztika a diagnosztika"
Amennyi pénzzel le lettem húzva, abból már talán én is megcsináltam volna. Valami oknál fogva vagy el vagyok átkozva v. ezek az angol autószerelők teljesen haszontalanok és csak a pénzre mennek...
[ Szerkesztve ]
-
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #79804 üzenetére
Nem említettem, mert angol fórum alapján "normális" a cliok, twingok esetében, de van puding az olajsapka alatt. Azt olvastam és láttam youtube-n is, hogy kondenzáció is okozhatja a rövidebb megtett távolságok miatt. Megkérdeztem mindegyik autószerelőt, hogy biztos, hogy nem-e hengerfej tömítés, és azt mondták, hogy az lenne az utolsó, amire gondolnának. Az utolsó csinált kompresszió/sürítés tesztet is, és jónak tünik szerinte.
-
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #79807 üzenetére
Akkor jó. Kicseréltem a gyújtótekercset, gyújtókábelt, gyújtógyerta 0.85mm-re van hézagolva, többre nem mertem, így is tönkretettem egyet, mert feszegetnem kell az alját csavarhúzóval, hogy be tudjam állítani. Ez a bosch, denso-t nem fogok tudni kapni belátható időn belül. A jó hír, hogy az alapjárat 800 fordulat/perc a korábbi 500 helyett. A rossz hír, hogy a probléma még mindig fent áll. Az első videón lévő nyikorgást nem említettem korábban, mert nem mindig jön elő.
Bármi ötlet? 4321 a sorrendem, szóval csak nem kötöttem be rosszul a gyújtókábelt?
Búék.
[ Szerkesztve ]
-
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #80034 üzenetére
Két kérdés. A renault kéziköny azt mondja minden gyújtógyerta hézagjának 0.65mm körül kellene lennie, de itt köztudottnak tünik, hogy 0.85 és 0.9 között lenne az ideális. Miért?
A motor tetején/oldalán lévő throttle body-t (pillangószelep?) mivel érdemes takarítani? Karburátortisztító? Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
Coccolino_O
őstag
válasz polonic #80120 üzenetére
"Ezt így nehéz lesz azonosítani, honnan. Bontani kell mindent, igaz?"
Ha hengerfejtömítés, akkor bizonyosan. De szerintem érdemes elindulni a legegyszerübb és legolcsóbb megoldás felől.
Hülyeségnek fog tünni pár dolog, amít megemlítek, de mivel voltam hasonló szituációban másik autóval, érdemes ezeket is átvenni. A fagyálló tartályon lévő kupak jól van ráhúzva, és normálisan szigetel-e? Itt értem, a gumi o gyuru nincsen széthullva. Maga a tartály nincsen-e megrepedve valahol? Ha meg van, biztos, hogy olyan helyen lesz, amire abszolút nem látsz rá, v. hajszálrepedés. A összes cső ami a tartályból megy a radiátorba, onnan pedig a motorba és vissza a tartályba jó állapotban van, nem sérült és mindegyik rá van húzva normálisan, a bilincs tartja, ahol lennie kell. Van-e fagyálló az autó alatt, amikor fut a motor? Vízpumpa szivároghatna, de akkor látnod kellene valamit az autó alatt.
Hengerfejtömítés esetén a motor égetné a fagyállót, amit látnod kellene az olajmérő pálcán ilyen fos kávésbarna színben, plusz a fagyállód színe is érdemben megváltozna a szokásos zöld/kék/rózsaszín és tököm tudja, még milyen színek esetén. Fehéres kipufugó füst árulkodhatna is árulkodhatna arról, hogy a motor égeti a fagyállót. Majd Rob kijavít, de én ezekre tudok így gondolni hirtelen.
[ Szerkesztve ]
-
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #80959 üzenetére
Van olyan publikus forrásról tudomásod, ahol tudok találni javítási kézikönyvet 2-es Twingo-hoz (2008)? Találtam egyet a múltkor valahol, és letörölték valami oknál fogva.
Nem értem, hogy mi a baja ennek az autónak. Teszteltek sűrítést még a múltkor, meg hogy szelel-e bárhol, és nem volt semmi. A diagnosztika nem mondott semmit. Az autó még rosszabbul viselkedik, mint korábban. A szokásos kipufogónál lévő puffogáson és traktorhangon kívül most már 1200-at pörög hidegen alapjáraton és amikor belemelegszik a motor, akkor pedig 600-nál feljebb nem megy. Hülye kérdés, de ha van egy égett szelepem, nem kellene a sűrítésnek drasztikusan leesni abban a hengerben? Az ékszíj volt papíron cserélve 3 éve kb 45 ezer mérföldnél, most vagyok 71-nél. Okozhatná az elhasználódott ékszíj is ezeket a problémákat? Köszi.
Szerk: Tételezzük fel, égett szelep a probléma. Mennyi időt jósolnál, mielőtt teljesen kakukk a motor? Eljutottam oda, hogy vagy eladom ebay-en jóval piaci ár alatt, és belepótolok és veszek valami mást, v. megpróbálom kihúzni októberig (akkor kell biztosítást újítanom).
[ Szerkesztve ]
-
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #80970 üzenetére
Check engine nincsen, de volt tavaly, amikor megvettem, azóta az eltünt (volt párszor szerelőnél). Milyen csattogásra gondolsz pontosan?
Gyújtás terén mindent cseréltem, a gyújtógyerta be van hézagolva 8.5mm-re, ahogy ajánlottad. Koszos v. hibás befekcsendezés is okozhatja esetleg a problémákat? Hogy milyen diagon volt, az én nem tudom, de láthatólag ők sem tudják, hogy mit olvassanak ki belőle. 4321 a gyújtási sorrend balról jobbra, ugye? Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #80972 üzenetére
Balról jobbra úgy értem, hogyha szembeállsz az autóval, akkor 4-3 a generátor felőli első kettő balról és 2-1 a lendkerék felőli másik kettő jobbról (?). Ugyanúgy raktam vissza, miután kicseréltem mindent, ahogyan korábban volt, és az alapjárat jó volt egy darabig, az utóbbi időben van megbolondulva az alapjárat is. A durrogás hátul soha nem tünt el.
[ Szerkesztve ]
-
Coccolino_O
őstag
válasz rob210 #81030 üzenetére
A gyújtás az egyetlen olyan dolog, ami az utóbbi időben ki volt cserélve. Most megint szétszedtem, megnéztem, hogy biztosan jó helyen van mindegyik gyújtókábel, megnéztem a hézagot, megmértem az ellenállást. Nem tudom elképzelni, hogy új alkatrész beszarik 2 hónap alatt. Vagy a kocsi eszi valamelyiket, valami más oknál fogva. Meg van a régi szettem (gyújtókábel és gyújtókábel), vissza fogom rakni hétvégén, és kíváncsi vagyok, hogy fogom-e ezt a problémát tapasztalni. Neked százszor több tapasztalatod van, viszont szerintem ez valami más.
[ Szerkesztve ]
-
Coccolino_O
őstag
válasz molnarpeter #81038 üzenetére
A gyújtótekercs be van csomagolva müanyagba, és ha megbontod, onnantól kezdve nem veszik vissza. Ki van ez találva. Na nem mintha sajnálnám azt az x mennyiségü pénzt, de annak sincsen értelme, hogy "felvásárolom" a fél készletet, az autó meg még mindig szar.
rob210: Van valami jó tipped arra, hogy a motor egyáltalán ne kapjon benzint, mielőtt kiszedem a befecskendezést? Az üzemanyagpumpa biztosítékának az eltávolításán kívül, még mit lehet tenni? Csak nem akarom eláztatni a motort, se a parkolóhelyet. Köszi.
[ Szerkesztve ]