- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- OLED TV topic
- Házi hangfal építés
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- iPad topik
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz Kornel #10641 üzenetére
1.4 16v. 7,51l/100km
1.6 16v. 7,73l/100kmSzámomra az 1.6 16v a jobb választásnak tűnik. 10% a mai világban nyugodtan számolhatsz mint alku. De akár még több is lehet ha ügyes vagy , vagy találsz valamit a kocsin.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Füge007
senior tag
válasz Kornel #10641 üzenetére
Ha gázosítani akarod akkor felejtsd el az 1.4-est. A másik sajnos a gáz jövedéki adóját is felemelik, így kell gondolkoznod.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz Kornel #10647 üzenetére
1.0 Swifted van gázosba? Nem nő ott a nyomaték sehol, mivel kevesebb energia szabadul fel a robbanáskor. Nekem még az 1.6 benzines is lomha, igaz én a 260 Nm nyomatékhoz vagyok szokva 2000 fordulaton. Te tudod, hogy a stílusodhoz melyik lenne a jobb, én mindenesetre az 1.6-ra szavaznék.
Füge
-
rob210
Topikgazda
válasz Kornel #10647 üzenetére
Ha kombit akarsz venni akkor valóban felejtsd el az 1.4-est.
HA esetleg úgy hozza a helyzet, hogy meg kell pakolni a kocsit, mert a kombit meglehet és gáz van a kocsiban 1.4-es motorral fűszerezve akkor el fogsz izzadni.
Ráadásul az autópályás üzemre sokkal jobb az 1.6 mivel alacsonyabb fordulaton fog zümmögni.
Én szvsz mindenképpen az 1.6-ra adom le a voksom.
Az állapotfelmérés és rendszer diag, illetve átvizsgálás, pedig alap egy "új" autó megvételénél.
Amelyik tulaj nem hagyja, hogy diagra és állapotfelmérésre menj a kocsival az takargat valamit.Hiba van ez pedig a gyújtótrafó ezt alap leellenőrizni, hogy melyik van benne ha sagemes akkor számolj plusz 80.000.-et a vételárhoz minimum.
Ha densos, vagy berus akkor ezzel a költséggel nem kell számolnod azokra nem jellemző, hogy tönkremenjenek.
Hiba lehet még az alapjárati motor, és a felső holtponti jeladó, de ezek tisztíthatóak, ha nem teljesen haltak be, meg ez indításkor kiderül, ezeket csak azért írtam, le mert ezek a leggyakoribb hibák.Renault power
-
AMD Power
titán
válasz Kornel #10650 üzenetére
Mindenféleképpen az 1.6 főleg ha kombi lesz. Ha karban volt tartva a 150e is lehet jó vétel. Én a helyedben minél többet kipróbálnék. Amennyit csak lehet. Lehet,hogy kocsikázni kell érte de megéri. A legjobb ha egy napon megnézel/kipróbálsz vagy 4-5-t.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
rob210
Topikgazda
válasz Kornel #10650 üzenetére
Ezekből az autókból, már csak bazi nagy szerencsével kapsz keveset futottat.
Én szvsz úgy vettem meg a kocsit, hogy ha minden stimmel rajta szarok rá, mennyi van benne.
Lehet kompressziót méretni (ártani nem árt), de ez igazán a dieselnél elengedhetetlen.
A kilómétert meg úgy is lehazudja mindenki.
Én is mondhatnám a kocsimra, hogy 86.000 van benne pedig 200.000felett van.
Egy egyszerű műszercserével megoldható.
Szóval ne a kilóméter döntsön, ha amúgy rendben a kocsi, szerintem.Renault power
-
válasz Kornel #10650 üzenetére
Az a baj ezeknél, hogy nehéz kitalálni 1-2 alap dologból, hogy mennyit is futott...
A kormányuk és az ajtókon lévő belső kapaszkodók, valamint a váltógomb úgy kopik, hogy hihetetlen. (akár 80k km után már úgy nézhet ki, mint egy félmilliót futott autóé)
Vezető ülés külső széle-ajtó sarka, szintén a nem visszahúzódó biztonsági övtől....stbNemrég egy másik topikban linkelt Rick egy megane2-t, amiben fele annyi km nem volt mint az enyémben, mégis gyatrábban nézett ki.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Kornel #10660 üzenetére
Pontosan erről beszélek, hogy a kormány + ajtó kapaszkodó nézegetésével nem fogod megmondani, hogy mennyit futott, mert különösen szar anyagból vannak és akár 100k km alatt is úgy nézhet ki, mintha csillió km lenne benne.
A pedálgumi meg pont, hogy strapabíró, nekem így közel a 310-hez néz úgy ki, mintha a 200k km-hez közelítenék...
Ja és visszatérve az alap kérdéshez, az általad írt kritériumok miatt +1 az 1.6-osra.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Füge007
senior tag
válasz Kornel #10668 üzenetére
Ez dízel, nem pedig benzines. A fogyasztása 4,2-5,8 közé esik, attól függ hogy hajtod, és hol, illetve terhelés és klíma használata befolyásolja.
Én 1.5 dCI 74 KW motorral 50 liter gázolajjal ami egy tank, a rekordom 1270 Km, de azt mondom 1000 Km bármilyen körülmények között lemegyek 1 tankkal.
Füge
-
FerNandor
őstag
válasz Kornel #10670 üzenetére
én tudom támogatni a dieselt, ha érdekel. csak vigyázni kell rá, szigorú olajcserék, szürö cserék, de mi az amire nem kéne alapból vigyázni.. ugye... csak sokan leszarják, utána megveszi egy szerencsétlen, beüt a krach és azt mondja, hogy a rönó a legszarabb autó, szar diesel stb. ha veszel föleg dieselt, vidd el egy renault-os diagnosztikára.
de ha veszel egy benzinest, beépíted a gázt az + nemtom hány100ezer, és jövöre meg meg is emelik... át kell azért gondolni minden lehetöséget a mai világban.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz Kornel #10676 üzenetére
megane II grandtour dci (eddig clio II dci volt 82Le-s csak összetörték)
egyébként ezt én is hallottam, hogy a thaliák "szarok", mert hogy elvileg azokat törökországban csinálják és 120ezer km körül elkezdenek meghalni... de nem értem.. nem hiszem, hogy ott más alkatrészeket raknának bele, szerintem ez pont az, hogy széthajtott tháliákat vesznek, amik vissza vannak tekerve 100-ra és akkor már hamar széthullanak.. de nem tud(hat)om sajnos.. taxis pl miért venne 65 lovas thaliát?
meg ugye általában csak azt hallja az ember, amikor szar a kocsi, olyan nem nagyon van, hogy "hú képzeld ez mennyira király, még nem romlott el a 200e km alatt semmi" mindig csak az van, hogy már 1 év alatt rákltöttem fél millát..[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz Kornel #10680 üzenetére
most jelenleg 4,4-en áll még, de a Clo is 4,5-volt, amikor megvettük... aztán lement 3,8, 3,9-re... én külön figyelek a fogyasztásra és ezekkel lehet is "csodákat" csinálni ezt olvasd el, ez volt a miénk: [link]
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz Kornel #10682 üzenetére
hát használtautó.hu , magánembertöl, lehetöleg legyen szervízkönyve, olyan legyen, amiben max 10-15-ezrenként cseréltek jó minöségü olajat (lehessen látni az eladón, hogy tudja, hogy milyen autója is volt, vigyázott-e rá), ellenörizhetö legyen kereskedésben + a diagnosztika fontos.
ha beleül az ember, legtöbbször érezhetö szerintem, hogy valós-e a km és rendben van-e a kocsi. bár, ha mondjuk egy kisebb ember vezette, aki nem nehéz és nem üli szét, az lehet, hogy csalóka lehetolyan autó gyanús, ami 7-8 éves és pl egy köfelverödés nincs a lökhárítón, horpadás, semmi. legyenek meg a kártyák ( azaz a kulcsok), müködjön minden, (zárjon a tankfedél stb), ajtóknál a hézagok egyformák-e.
nem tom, csak jön még valaki ide és segít nekedha gondolod írj az index fórumon a renault megane klubba, ott elsösorban megane-osok vannak.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
AMD Power
titán
válasz Kornel #10695 üzenetére
Ez főleg az új melómtól függ. Ha hozza majd azt amit kell akkor jövőre Ilyen nyár vagy ősz környékére már reális lehet egy ilyen. Mondjuk addigra fognak annyit esni az árak,hogy akár egy 2004 évjárat is szóba jöhet majd. Addig a Polo ki fog még szolgálni bőven.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz Kornel #10697 üzenetére
Én megmondom neked őszintén ha nem mész havi 2000-3000 km akkor ne vegyél dCi-t. Én igazából semmilyen új dízelt nem vennék. A Török összeszerelés nem téma. Mo is csinálnak szép Audikat, Merciket. Semmivel sem rosszabbak mint a Német.
Alkatrész Webshopokon tudsz konkrét típusokra rákeresni és árat nézni.
A biztonság nálam is az Első helyen van!
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz Kornel #10699 üzenetére
Akkor lehet,hogy érdemes elgondolkozni rajta, de én akkor sem dCi-t vennék hanem vagy egy szívó 1.9D valamit vagy más márkából TDi.
Viszont azon gondolkoztam,hogy nem is biztos ,hogy jó ötlet lenne jövőre egy ilyen Thália. Elvégre lassan "kész" a Polo. Így azt jelenti ,hogy jobb esetben 2 évig nem kéne hozzányúlnom. Igy még egy műszakit meg kéne várnom vele. Nem érné meg eladni.... De ha még tolok bele egy 15-20e km ami nekem kb 2 év akkor már "jobban" ki tudnék szállni belőle. Akkor meg már 2014 környékén egy Megane II 1.6 (2003-2005) 16v is lazán szóba jöhetne már ma minden jól alakul.
rob210: Nekem is tetszik.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Füge007
senior tag
válasz Kornel #10704 üzenetére
Nézd én átestem mindenféle dCI hibán, annó ezek sokkal zsebbenyúlósak voltak. Viszont már a már vannak javítókészletek, amivel javítani lehet fődarabokat (üzemanygszivattyú, befecskendezőfej)! Vannak bontott, utángyártott alkatrészek! Jóval kisebb költség a javítás. 200.000 Km-ig nincs különösebb gond a dCI-kel, amit az ismerősöm árul az a 65 Le változat, ez a "leggyengébb" a palettában, ergó a legkevésbé húzott, így talán a legtovább tartó motor. A fogyasztás, a menetdinamika bőven kárpótol, a néha előforduló hibák ellenére is. De valljuk meg őszintén, melyik márka hibátlan?! Meg lehet nézni a fórumokat, minden márkánál, és ez alól a prémium márkák sem kivételek, előfordulnak specifikus, illetve általános hibák minden gyártónál.
Nem több az általános karbantartása mint egy benzinesé, ja és a javítást sem kell elmisztifikálni! Tudni kell hogy, hol vásárolsz hozzá alkatrészt.
Füge
-
rob210
Topikgazda
válasz Kornel #10710 üzenetére
Értem.
Hát annyit tudok, neked mondani, hogy olyan emberrel menj el megvenni a kocsit,(megnézni) aki ért hozzá, esetleg volt is már olyan kocsija amit kinéztél.
Az állapotfelmérésnek kb. úgy van értelme, ha olyan embernek mondják el, mit találtak, aki tudja mi is az.Amikor az első autómat vettem szűz jogsival én is egy régi autószerelő ismerősömet kértem, meg, hogy jöjjön el velem.
Nem érthet mindenki mindenhez.
A használt autó vásárlás amúgy is egy nagy lutri, vagy bejön vagy nem, de a ráfutás kisebb, ha nem egyedül mész.
Renault power
-
AMD Power
titán
válasz Kornel #10712 üzenetére
Igen de arra keszulj fol,h a kereskedok 90% nem lesz benne a kompresszio meresben. Mar csak azert sem mert ugy az igazi ha elotte all 1 ejszakat a kocsi es ugy merik le reggel az adott szervizben a kompressziot!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
g.gergo
senior tag
válasz Kornel #10708 üzenetére
Elképzelhető. Az én dci-s thaliám 2004/12-es és 105e km van benne. Szerinted ki hinné el? Senki. Gondolkoztam az eladásán, de vicc amennyit lehetne kapni érte. Mindenki abból indul ki, hogy 2x annyi km van benne. Ráadásul ülésfűtések, tempomat/limiter is van benne (igaz, h én tettem bele ezeket és nem "gyári", de akkor is van), de így sem ér semmit sem. Szóval inkább megtartom.
Én azt mondom neked, hogy thaliákkal sincs sokkal nagyobb baj, mint egy más márka hasonló modelljével. Nyilván persze vannak hibái, de ezek könnyen kiismerhető és javítható, még házilag is. A legnagyobb hibalehetőség az üzemanyagellátó rendszer körüli problémák, de ez nem thalia betegség, hanem ikább dci-is betegség. De kicsit jobban odafigyelve a kocsira kimegy a világból.
[ Szerkesztve ]
-
hossszú
őstag
válasz Kornel #10738 üzenetére
Nagyon függ a használat módjától a beltér állapota. Jó néhány autót megnéztem mostanában a garantált 160eKm-es amit szinte csak városban használtak olyan szinten le volt lakva, hogy el sem tudom mondani viszont a 300eKm-es főleg hosszabb távokra használt autó szinte újszerű állapotban volt.
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
-
-
Ghandi
aktív tag
válasz Kornel #10920 üzenetére
Hát kb annál lehet.
Én akkor lepődtem meg amikor megkérdeztem egy autószerelőt hogy ebben az 1.4 benzinesben mennyi lenne a kuplungszett csere.Csak kb árat mondott,100-120ezer,és ez az 1.4-es a legolcsóbb ebből a szempontból.Ha dízel akkor a haját fogja tépni az ember ha a lendkerék is taknyos.Kérdezzétek mycso kollégát,kb olyan 400 lenne szereléssel együtt.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
_NCT
őstag
válasz Kornel #10920 üzenetére
Focus topikban is 50-70 ezret emlegettek vezerlessel egyutt.Kicsit sokallom h egy renault-nal ennyibe kerulne egy sima "kis" szerviz, meg amugy is allapotfelmeressel vennem az autot,ha sokmindent kellene cserelni,meg se veszem.
Amugy renaulthoz dragabb az alkatresz,mint pl egy focus-hoz? Csaladban van egy 2008-as grand tour ott a szervo megadta magat ahogy lejart a gari, szakszervizben 400 lett volna...
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
-
_NCT
őstag
válasz Kornel #11020 üzenetére
Hát igen, ha kapkodnék jövőhéten mehetnék ezért a thalia-ért, de inkább várok még 2 hónapot és spórolok egy Megane-ra, azért nem egy kutya a kettő. De még az is lehet, hogy átgondolom ezt a Thalia-t.
BTW törésteszt van valahol róla? Euro NCAP-en nincs fenn :S
[ Szerkesztve ]
-
-
_NCT
őstag
válasz Kornel #11023 üzenetére
Megane 2 viszonylag jó állapotú már van 900 ropi környékén, én is arra gyűjtök. Ami viszont elszomorított, hogy többen mondták már, a 98 és 113 Le-s motor bizony gyengécske Ez nem tudom miben nyilvánul meg, de jó lenne ha 100-120km/h környékén még lehetne normálisan előzgetni, nem kéne lendületből.
-
AMD Power
titán
válasz Kornel #11026 üzenetére
Nem hangzik soknak az a + 200e. De ha azt veszed,h meg atiratod, kotelezo szerviz, biztositas stb akkor majdnem egy millio... De nem kerdeses,h egy M2 sokkal komolyabb gep. En mondjuk az 1.6 16v vennem belole.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tresh
addikt