Hirdetés
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
- Már várja a startpisztoly eldördülését a Gaudi 3
Hirdetés
-
Miniatűr csúcstelefonnal készül a Vivo
ma Persze lehet, hogy az X200 Pro mini képernyője nagy lesz, csak nem túl nagy.
-
Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
it Új törvény keretében korlátozzák vagy tiltják ki az iskolákból az okostelefonokat az amerikai államban.
-
Mozgásban a Hell is Us
gp Ahogy arról már korábban szó volt, a megjelenést 2025-re halasztották a fejlesztők.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz kisgyerek85 #58862 üzenetére
Akkor hasonlóan (jól ) vezeted a dízeled! A motul-nál meg jelentős különbséget fogsz hallani, de adj neki egy kis időt és a lényeg, hogy a pálca maximumon legyen, mert ezek a rőnók nagyon szeretnek olajban úszkálni. Nem legyen több semmiképp, de maximumra, vagy annak közelébe töltsd fel.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #58875 üzenetére
Bár a múltkor leírtam, hogy nem érdekel, ki hogy vezet, még uccsónak ezt ide bevésem...
A tatás vezetéssel könnyen hazavágható a 2.0dci, nem először hallom, hogy körülöttem hány embernek döglődik meg ilyen-olyan baja van. Vigyázz rá, ahogy lehet felkapcsol... minek? És hol marad ilyen húdevigyázokrád, ami épene nem tesz jót neki akció után maga a vezetési élmény? Sehol. Írtam már...
Voltam méretni, és nem hogy kevesebbet, hanem többet mutatott a mérés. 3 év után is ahol lehet rúgom neki, nekem nem kell padlót nyomni, ahhoz, hogy a full nyomaték előjöjjön, sőt negyed és fél közötti lenyomáson ott a 470nm! vagyis úgy megindul, mint az Istennyila, utána meg lényegében hiába taposom le jobban, mert nem fog már nagyon jobban menni. De hát direkt így kértem, hogy írják át az "agyát" meg ugye nem kell spórolni az olajon, kb ennyi a trükkje...
Úr Isten Ilyen adatok láttán égnek állna a hajam a saját kocsimban.
És milyen adatok, a fogyasztás? Hát...., valamit valamiért, egyébként itt épp gyorsítottam az autópályán ráadásul felfelé. Sima, valóban egyenes úton hatodikban 220-230 körül 15 litert eszik...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #58879 üzenetére
Még szerencse, hogy a "többesagymosás" működik, tehát, ha többen mondják, akkor az úgy is van, hát nem.
Miért másra kell hallgatni és nem a saját tapasztalatokból tanulni és felépíteni a gyakorlati elméletet?
---------
Meg nem tudom, de az is biztos, hogy te jóval több hibát leírtál ide, amit kell javítani az autón, mint én. Lényegében szerintem én nem is írtam még, hogy ez, vagy az tönkrebaxodótt volna. Kivétel ez a üzemanyag gyors-csatlakozó, de ez sem azért ment tönkre mert elkopott volna, egyszerűen eltört rajta az a leszorító gomb, vagy mifene... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Akkor ezek szerint nálad is az az első, pl a HAHU-n böngészéskor, hogy mit mutat a 10-8 visszatekert km számláló? Én meg mindegyik autómat 0 km-rel vettem, na akkor most mi van? Igaz a Talisman lényegében csak városban, meg néha-néha vidék, de kb olyan szar állapotban is van. De már így is van benne 88 ezer.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na végre megtudtam a frankót. A gyorscsatlakozót egyszerűen nem árulják rőnóék! Tehát nem gyártják gyárilag és a dialóf..sz sem hozza, nem is lehet rendelni, mondta a renault nagyfőnök. Tehát Renault laguna 3-hoz nem lehet gyári ilyen alkatrészt venni! Egyszerűen nem akarom elhinni.
A másik lehetőség, a teljes csőrendszer megvásárlása, ez semmiség árban. "csak" 44 ezer.
Értitek???, a gyorscsati miatt 44 ezret kellene fizetnem, amire nincs is szükségem.Átadták a műhely szerelőt. Azt mondja elárul egy titkot, amit nem lehetne, de most megteszi.. Ezek a gyorscsatik a világ leggagyibb alkatrészei. Nem is gyártják éppen ezért. A régit (töröttet) kapjam le, simán húzzam rá a már szűz csövet az üzemanyagszűrőre, bilincs és annál jobb nincs. (Robimester is ezt mondta , csak az általa ajánlott utángyártott gyorscsatival, ami majd egyszer hozzám is elér/megjön Kínából. )
Tehát 2018-ban még mindig az a biztos és frankó megoldás, mint anno, amikor 17 évesen megszereztem az ezerkettes ladámat, na ott még ez a megoldás volt és jó is volt! Gratulálok...
Itt a Dialogys kép is, és tényleg nem hozza, csak a vízérzékelőt, meg a légtelenítőcsavart (piros nyilak)...
Maga az üzemanyagszűrő csatlakozóira meg nuku, semmi nem létezik (zöld nyilak)[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #47205632 #58889 üzenetére
Ha kigyullad a lámpa és utána még elmész 40-50 km-ert az már eléggé a porszáraz tank kategória lesz, de én nem játszanék erre a szinte teljes kiürülésre, mert a végén még sikerül felszedned valami szutykot. Tankold meg/tele"oszt jó van". A különbséget hamar érezni "illene", egy 20-30km után már.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ha nem pályán vagyok, én már fél alatt telibe lököm ha épp útba esik a kút, vagy van időm, de negyednél mindenképp és ekkor 20-20 liter shell és mol premiumot tankolok rá, tehát 50-50%-ban keverem, meg hozzáborítok egy mannol dízel cetan szám növelőt is, nekem elég jól bejött ez a lötty [link]. Autópályán, ha kigyullad a lámpa, akkor az első kútnál már ki is szoktam állni, mert olyankor zabál rendesen, a következőig nem biztos, hogy eljutnék, vagy nagyon lájtosra kellene vennem a haladást.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz hz0917 #58901 üzenetére
Nem. A németektől jön.
Autodoc. Autoonline24alkatresz meg ilyesmik egy cég.
Megbízhatóak, de arra számíts, ha garanciás problémád lesz, akkor azt sohasem térítik, cserélik ki, mert elcseszett bonyolult bebizonyítanod bármit is.És ha kosárba rakod akkor már 36ezer lesz. Ugye tudtad?
Vagyis az ott darab ár. Máshol 72 ezer lenne a tárcsa? Ne már...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Egy kis szörnyülködni való az árakról...
A képen a piros nyíllal jelölt úgy döntött, hogy a burkolat leszedése után a helyén marad az a tartója, azt hittem megőszülök, mire kioperáltam onnét, pont úgy törött bele, hogy alig lehetett megfogni! ...faxa örültem, de végül kijött...
Én nem fogom ragasztgatni meg ilyenek, vettem rá egy újat, de itthon ez 61-70 ezer forint!
Mondjuk nem csodálkoztam az áron, mikor a kis pollen takaró fedélre, ami kb egy 50ft-s műanyag, 10.890.- mondott a Renault. Ami gyári rönó, az horror árban van...
Tehát nem elírás, ez ennyibe kerül a és nekem nem kell bontott, mert az is törhet, meg mállik széjjel.
Németben tudtam venni 89.99 ojróért, ami a fele volt, igaz be is volt akciózva 50%-ra, de akkor is....
Jah és feketét akartam mindenképp az ezüst helyett, ami már rajta is van a motoron.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #58994 üzenetére
Semmivel, az L3 motorterében, főleg ott fent nem lehet piszkos semmi, oda max csak kis por szállhat be,amit néha sima ronggyal letörlök, amit befújok műanyagápolóval. Ez kb akkor csinálom, ha kinyítom a tetőt, ami 2-3 hetente szokott előfordulni...és kb 5 perc se...De mint írtam, ha minden szigetelés, védőpajzs alul rendben van, akkor lényegében a motortér nem lehet mocskos. Csak, ha hordja, vagy hordta az olajat esetleg vizet és arra rátapadt a por, meg más por, kosz etc...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Azért kérdeztem, mert ha ott a helyszínen a legapróbb valami nem stimmel, sunnyog vagy veszekedik, vagy bármi, ki kell hívni. zsarukat. Nem is értem, hogy nem tetted meg. Az bizony szívás lesz...neked ezek után.
A teendő meg az még ezek után is, hogy elmész a rendőrségre.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #59034 üzenetére
Nekem ATE van most benne, de a Bosch nem kicsivel jobb volt. Lágyabb és erőteljesebb fékezés, ráadásul az ate bizony meg meg szólal időnként féezéskor, a bosch meg mindig kussban volt.
Egyébként meg a számlán bármi ott lehet, csak akkor lehetsz biztos benne, ha előtted cserélték és újonnan.
Nem lehet nem ott állni mikor cserélik az alkatrészeket!
Sajnos, ebben az országban egyszerűen már nem lehet olyat csinálni, hogy ott hagyom, hacsak, a
rőnó vezető nem a puszi pajtásod, vagy nem Robimesterek cserélik, akikben 100%-ig megbízhatsz. Vagy kitanulod az autószerelést (is), mint pl én és felszerszámozod magad, mert az lesz az igazi minőségi munka! Persze súlyos motor műtét meg ilyesmi az más tészta, de futómű, fék, szűrők kisebb-nagyobb alkatrész cseréket simán megcsinálok. És akkor tudom ,hogy az meg lett tisztítva és minőségi zsírozást is kapott mielőtt a helyére került. A Laguna3 fórumban írta az admin, hogy nem volt ideje, ezért leadta szervizre az autó és még a légszűrő cserét is elb...ták neki, mert a légtömegmérőt letörték vagy mi volt. Nem ment az autója egyszerűen, de ők hárítottak mindent. Ezért maga csinálta meg. . Néha kimondottan jó szerelgetni...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
.Laguna .3 vezérlés?
Minek? Csattog a lánc? : D Az szinte nem lehet tönkre vágni, hacsak nem olaj nélkül mentél, de akkor a motornak is meg úgy mindennek annyi...lenne.
A felsoroltak közül meg a legtöbb csak szíjakat gyárt, szerintem te keversz valamit nagyon...2.0dci?[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #47205632 #59098 üzenetére
Elárulok egy titkot, ha nem akarsz erre költeni. Az egyik ajtódról lekapod, de vigyázz, mert sokkal nagyobb erővel lehet meghúzni, mint egy kulccsal a fogása miatt.
Talán ezt "megoldást"még más sem tudta eddig, de ez kell neked pontosan abba a "likba". És ez nem vicc. Ha nincs nyomatékkulcsod felesleges venni addig ilyen négyszögű elb...ott olajleeresztő izét is...Az egyik leghülyébb megoldás ez a csavar... Tehát megúszásnál érzéssel, ha megszorult, mert, mint írtam, brutálisat lehet vele "húzni"!És akkor, hogy miről van szó?
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59118 üzenetére
Robibá!
Ahhoz képest, hogy sokan mondják, itt még nem olvastam ilyet, ezért is írtam le.
És annak a négszögnek a profilját, mert a legrosszabb megoldás, ami csak létezhet, egy sima kulccsal is el lehet nyalni, ezt te tudod a legjobban, ha az nem nyomatékra van lőve, tehát itt a kilincs nem sokat zavar, ha érzéssel húzzák...nekem is elb...ták a hozzáértő autószerelők a Renault! szervizben, mert még ehhez is hülyék!
Szóval, a fej és hozzá egy minőségi nyomatékkulcs, ami valóban azt a nyomatékot tudja, amire beállították, nem aldi, tescos etc..10 ezer forintos ganék, az bizony rögtön 40-től indul. Nem biztos, hogy néhányan felszerszámozzák itt magukat egy olajcsere miatt, minőségi szerszámokkal, ezért írtam a kilincsről, de nekem mindegy, ki mit hogyan csinálja...--------
Más!
Reanult Clio Sport erőmérőAzt mondja a tulaj, olyan autót kerestem, ami négy ajtós legyen, 15 évnél ne legyen idősebb és ne francia! Erre vesz egy 3 ajtós "fostalicska" rönót, ami 17 éves!
A gyári érték lóerőkben egy nagy katyvasz itt. 189, meg 160 valamennyi, azt sem tudják, hogy valójában mennyi, tiszta amatőrség.
Viszont a végeredménynél, mikor megkérdezi, hogy elégedett az eredménnyel?
Na ott látni, hogy bár azt mondja: igen, de eléggé lerí az ábrázatáról, hogy kicseszettül nem az!
Mégis mire számított, hogy majd 200le körüli érték jön ki?[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz LamerGyuri #59121 üzenetére
Jah, az a felirat brutál fontos lehetett, lehet az vette vissza a lóerőt! : D
----------(#59128) mycso
Én még sosem cseréltem elemet, de néha érzem, hgy talán itt az ideje, szóval jól bírták.
Milyen kell bele (2032, vagy 2016 tippelek) és hogy jön ez széjjel? Bocsi, de most nincs időm utána keresni, majd útközben benézek ide és elolvasom a választ. Előre is köszi... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ja, köszi a választ. Útközben kicseréltem, de én mindjárt a saját kulcsával pattintottam le, ezek szerint az arra is jó!
--------Más...
Az elcseszett üzemanyag gyors csatlakozót még mindig nem sikerült szereznem, még külföldről nem ért ide. Ezért a hétvégén úgy döntöttem, hogy lekapom róla és, ahogy maga a rönós műhelyfőnök ajánlotta (ami nem vicc), hogy simán ráhúzom az üzemanyagszűrő D2-es kimeneti csatlakozójára. De megnézve most jobban, ha leszedem róla a rossz csatlakozót, éppen határeset, hogy rátudom-e húzni az üzemanyagcsövet, vagy beszopom és nem érd oda.
Elméletileg maga csatlakozó 5.2 cm, ami elég jelentős, ha az nincs rajta. Ezért újra vissza lett szerelve minden k anyázások közepette.
Viszont azt sem értem, hogy a francba marad rajta és mi tartja a gyors csatit, ha egyszer kitörött onnét az a nyomógomb? Nyilván, ha végre megjön ez az kis elcseszett alkatrész, akkor melegítéssel lehúzom róla és a szűrővel együtt megy a kukába. Az, hogy a renault nem gyárt ilyet, nyilván direkt az meg külön nonszensz kategória. Én nem szoktam spórolni szinte semmin, de azért hadd ne vegyek már meg egy teljes gyári üzemanyagcső rendszert 44.900.-ért, mikor csak arra az 50 ft-os gyártási költségű csatlakozóra van szükségem.
- -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Mielőtt berendelnéd a "hülyeséget", mármint a clean-t, helyette X-CESS A TE OLAJAD!
És igen, a kauffer-től rendeld. A Motul-on nincs és nem is lesz zárjegy, úgyhogy ne keresd. A gyárból egyenesen szállítja boltokba a cég! Az olajlerakat vezetője adta anno az infót.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sorry az 5w40 clean is jó, összekevertem az 5w30-cas tesójával, szóval az is jó lesz az autódba, ennek ellenére az x-cess-t venném, mert szinte győztes olaj a dízelek közt, bár nem tudom, hogy mi lehet a különbség clean és x-cess között, nyilván az adalék(ok), de az x.cess az egy top olaj, az elf a közelébe nem érhet....
Amúgy meg, ez a legpontosabb, hogy melyik autóba, melyik olaj való...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59276 üzenetére
Én soha nem éreztem, hogy emiatt a klíma lekapcsolna, de azt sem, hogy a lóerők elfogytak volna.
Bár igaz, az enyém 2.0dCi, de szerintem ez csak régi autóknál volt "fojtva". Talisman-nal sem éreztem, hogy valamelyik eltűnt volna. (egyébként meghirdettem egy sima apróban egy ingyenes újságban, a netet egyelőre kihagytam, mert kíváncsi voltam, hogy mennek manapság ezek a szekerek, és el is adtam, jött egy szerintem falusi pénzes vevő, puff megvette, nem is alkudott, helyette nem francia lett és nem is dízel a befutó).
Szóval, biztos, hogy így kell működnie helyesen? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59280 üzenetére
Az oké, csak szerintem ez inkább régi autóknál volt így megcsinálva. Azért írtam ezt, mert manapság ez már elég gáz lenne, ha emiatt lekapcsolna a klíma, vagy elfogyna az erő, mert anno a Lincoln-omban [link] 7600!-as ford motor volt, meg bőven nyomaték is (még jó ekkora böhöm motornál) mégis lekapcsolta, ha odaléptem neki. Igazából nem is arra találták ki, hogy sportosan kellene vele menni, de ha odaléptél neki, akkor bizony füstöltek a kerekek.
Ez egy 6 méteres hajó volt...Siklott az úton...és nyelte a benzint, mint állat.
A nagy benzinfaló v8-as dögös hangját semmi nem tudja überelni, egyszerűen csodálatos, ahogyan jár. Sajnos a négyhengeres dízelek a legszarabbak a világon, ha motorhangról van szó, de jó olajokkal és adalékokkal rendesen be lehet fogni a "pofájukat".[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59283 üzenetére
Robimester egy kérdés...
Számít valamit, hogy az üzemanyag gyorscsati egyenes. (ugye ilyen kellene nekem), vagy derékszögű?
Mert ilyen derékszögű lenne azonnal, de nem tudom, hogy emiatt ugyanúgy szipkázná-e a naftát? Mert, ha egy kicsit is nem úgy jönne, ahogy kell, akkor felejtős és várok tovább, hogy végre megérkezzen az az elcseszett csati. Sajnos a cső nagyon határeset volt szemre ha leoperálom róla a törött csatlakozót, szóval hogyha csak azt teszem rá, akkor vajon leér-e a D2 szűrő kivezetésre... Hát nem voltam biztos benne...
Emiatt inkább visszaszereltem mindent. Hogy ez a xar miatt is, hogy a jobb kerék mögé rakták a szűrőt, emiatt autó felemel, kerék leszed, pajzsot bont a kerékívben, majd vissza minden, remélem széjjel csuklottá magát az évek alatt "megálmodója".
Tudom azt is, hogy ott tud hűlni talán a legjobban, de akkor is...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Egyébként nem először tapasztalom, ha itthon tankolok, ami elég ritka, akkor ilyen hypo szerű szúrós szagot érzek néha én is, ettől függetlenül az autó vadállat és egy slukk annyi füstölés sincs, de amikor beindítom, hát szoktam fintorogni, meg szintén emiatt ilyen maró érzésem is van. De csak akkor érzem, ha mint írtam is beindítom és helyben jár a motor, utána már egyáltalán nem, pedig gyakran le van húzva az ablak mostanában.
Jah, meg az enyémben FAP sincs ugye...még erre sem foghatnám, tehát az itthoni naftával van, vagy lehet valami néha...
A Trabant meg Wartburg-okat meg milyen jó volt szaglászni anno...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
termosztátnyitás megfelelőnek tűnik kb negyed műszerállásnál
Szia!
És ez mitől lenne megfelelő? A negyed állás OBD szerint (is) valahol 50-60 fok között van, a fele meg 82-84.
Emlékeim szerint korábban felment félállás mínusz 1mm-re és ott lecövekelt.
Akkor működött jól. Termosztát kuka. Minőségit vegyél bele, és 82-83 fokon nyitót, ebbe a motorba egyszerűen nem való a 89 fokon nyitók. Amikor megvettem az autót, rá 1 hónapra az első dolgom volt, hogy kivágtam a kukába a gyári 89 fokos termohülyeségüket, de persze főleg előtte több külföldi fórumot is elolvastam, hogy szinte mindenki cserélte/cseréli. Nem is értem, miért létezik két fajta, de az utóbbival nyáron városban csak azt fogod hallani, hogy gyakran bekapcsol a ventilátor, az előbbivel meg nem is hallani a hangját, de még egy nagy dugóban sem, bebetonozva áll szinte félállásban, a gyárival meg jóval el is hagyta azt, aztán bekapcsolt a venti, mint írtam. Télen is előbb melegszik üzemire a motor, szóval csak jót tesz neki a 82 fokon nyitó.
Ha már termosztátcsere, mert valószínűleg az (lesz) a gondja, nem ártana azért átmosni a rendszert és feltölteni frankó előkevert fagyállóval. Nekem FEBI 26580 van benne (ebből kell majd 8 liter bele), ez direkt ebbe a motorba készítik és egy narancssárgás minőségi lötty -30ig előkeverve, nem pedig zöld, ahogy a neten kering tévesen és már szinte minden marha így írja ki, mert lusta utána keresni a színének.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Laguna 3, sok elcseszett gagyi minőségű hülyeséggel, amivel telepakolták ezt a frankó autót, nos ebbe a pótféklámpa is beletartozik. Újonnan 90-110 euró az ára, szóval mielőtt rendeltem volna egy újat, inkább volt egy kis időm és felújítottam, amilyen soha nem lesz egy gyári, mármint jobb értelemben sikerült a felújítás...
Szóval...
Kezdett elegem lenni, hogy ömlött be a víz és szinte már-már "lemarta" a foncsort. Ez látható is, már nagyon hülyén nézett ki és emiatt a ledek is tompábban világítottak.
A laguna3 fórumban is van leírás, ahol azt írták, hogy elvoltak már az érintkezők is rendesen csesződve, de nálam semmilyen oxidáció nem volt, emiatt nem is forrasztottam semmit, de a víz az, mint írtam ömlött be és utána párás is volt, amíg ki nem száradt, pl egy mosás után, vagy eső után. Mostanában meg aztán végképp, mert gyakran, mintha dézsából öntötték volna az égi áldást.
Na ezt meguntam, kikaptam a lámpát 2 perc múlva már darabokban volt. Telibe fújtam az érintkezőket wd-40-nel, aztán elkezdtem rászabni a króm fóliát, végül rámelegítettem mindenhol. Utána átlátszó (ecetes, minőségi) szilikonnal körbe nyomtam, búra vissza, összenyom és mehetett is vissza a helyére...Készült pár kép is közben, amin azért látszik, hogy nézett ki az elején és hogy lett fokozatosan rászabva a krómfólia.
A végén egy amolyan vízállóság videó is készült, de oda többé nem folyik be semmi az biztos. Jah az új króm fóliának köszönhetően a ledek szinte vakítanak, ahogy vissza veri a fényt, de ezt a videó világosban annyira nem adja vissza, este viszont mögöttem szinte minden pirosban úszik most. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz diablo1984 #59344 üzenetére
Ezt rosszul írtam valóban, tehát télen is előbb eléri az üzemit így, amivel emiatt gyorsabban nyit a rendszerre és jóval hamarabb jön a meleg is. Nálam a leghidegebb időkben is alsógatyában lehetett ülni az autóban és nem kellett sok hozzá. Szóval emiatt nincs gátolva a melegedés...
A melegedés ott van gátolva, ahol a termosztát szar. Pl a kollégánál, akinek válaszoltam, ha nem cseréli ki, ott bizony lófasz fűtés nem lesz télen.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59349 üzenetére
Van egy tekerccsel, meg mellette sok más színű is. AZ egyik öcsém falfóliázással is foglalkozik.
Egyébként csak Pécsen legalább 4 olyan üzlet van, ahol simán belehet belőle vásárolni, bármilyen fajtából, legyen az krómaranytól, a matt szürkéig autóra, kültérre, belső ablakra etc...Neten meg szerintem bárhol, akik ezzel foglalkoznak.
-------------------
Még mindig gyorscsatlakozó
Ezt a fontos infót tegnap írta nekem egy angol: A 9.89, amit pl a KOCSI kft árul az nem is jó 10mm gumicsőre, mert egy idő után repedhet tőle, arra 9.49 való. Tehát a 9.49 való gumicsőre, a 9.89 meg 12mm gumicsőre, vagy 10mm nájloncsőre. Bár gondolom ezt sokan letojják, én maradok ennél a szerintem fontos infónál.
A képeken látszik.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59354 üzenetére
Ebből a fóliából 1 méter 10 ezer forint, de ez, mint írtam vízálló, hőálló, memóriavesztős, vagyis melegítéssel addig szeded vissza, ragasztod újra, ameddig bírod türelemmel, illetve a legtökéletesebb hatásig. Ezt utána szintén csak melegítéssel tudod visszaszedni. Pl az autóról hidegen ezt le nem kaparod, legfeljebb cafatokban, összekaristolva. Melegítéssel, meg szépen simán lejön, sőt ha előtte telibefújod WD-40-nel ami szerintem a világ egyik legjobb cucca, amit kitaláltak, akkor még könnyebben.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nincs mit és bár....
Lehet, jónak tűnt, de ebben az autóban ha minden ok, akkor kibírhatatlan forróságot küld az utasoknak és akkor a motor hűtése is a legjobb. Mindenképpen nézd meg, vagy nezesd meg, mert lehet ezen a télen már lanyha lesz a fűtés és a motornak sem jó, ha nincs üzemi hőmérsékleten. Van a gates-nek 82 fokon nyitó termosztátja. Nekem soha semmi gondom nem volt azzal. Télen is csak azért cseréltem le, mert bekerült az új Febi fagyálló. Pedig az autóban lassan 535 ezer lesz. 😉[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Szoszo94 #59357 üzenetére
Nekem most váltotta a Talisman-t egy WV, illetve a feleségemnek, de eddig csak azt tudom rá mondani, hogy valami kegyetlen kicseszett jó autó. Bár melyik nem az újonnan, aztán majd kiderül 1 év múlva is ez lesz e a véleményem. Minőségi kidolgozás alatt a Renault húzzon a csába tanulni.... rengeteget. Sajnos...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #59362 üzenetére
2009-ben ezt mondtam, mivel hogy akkor még rohadtul csendben volt minden, a gagyi műanyagok is és alkatrészek. Jó pár évig. De ezt miért kell ecsetelnem?
A WV-ben meg nincs, ami zörögjön, mert nincs benne egyszerűen műanyag. Más majd lehet, hogy fog, de az utastérben nincs olyan, amivel a Lagesz 3-mat teleb...ták.Ettől függetlenül, ha csenben van, az enyém most csenben van, akkor nagyon imádni való.
Ma megnéztem a fékeket, lekaptam a kerekeket, a koszt eltávolítottam, ahol láttam, körbe töröltem hígítóval, azóta egy bizonyos (persze a leggyakrabban használt) fékezéskor nyávog. Hát B+, ha ezt tudom, akkor franc tisztogatta volna, így is kezd elegem lenni az ATE-ből is. Egyébként simán 90%-os állapotban van ...még.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz eTrade #59367 üzenetére
Oké, elolvasom majd este.
De addig is egy kérdés.
A fékbetét tartó rúgó, vagy féknyeregrugó, szóval az a kis bisz-basz ott elől...
Az elfáradhat az évek alatt, hogy kiugrik a helyéről? Természetesen már be is rendeltem mindenhova újakat, de addig feszegetem kombinált fogóval, míg végül bent maradt. De akkor is érdekes...A talisman 1 év után már zörgött sok helyen, azért ez nonszensz, hogy ennyire tojnak bele, hogy ezeket rendesen megcsinálják. A zörgés, nagyon oda tud cseszni a komfortnak. Lehet az az autó akármilyen jó. Nyilván erre közrejátszik, amit mindig is írok, hogy ezeken a végletekig elcseszett xar magyar utakon, szerintem nem sok autó bírja a strapát, de ahova gané műanyagokat raknak, ott nyilván jóval előbb fog megszólalni minden.
De majd este elolvasom...
Fúj de utálok itthon autóba ülni! -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Az alsó a baloldalon állandóan kiugrott. Most bent van, de feszegetnem kellett, hogy megfeszüljön...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59374 üzenetére
És ki is esett egy huppanón, amire sikerült rámennem anyámék utcájában, gondolhatod milyen nyikorgó hangot adott. Szerencsére nem akadt be sehova, csak a nyereg és a kerék között volt. Szóval visított. Kerék le és rögtön ki is esett. Nyilván alkufelnivel elhagytam volna...
Ahogy néztem, mintha "elfáradt' volna ez a tartó rúgó.
Hát szinte adja magát, hogy kell beakasztani, de nem is értem. Holnap berakom az újakat, remélem itt lesznek. : ( -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59387 üzenetére
Már ahova beakasztom a rugót? Hát a tkm se tudja Robibá, de őszintén, tegnap elég sokat csesztettem és próbáltam a rugót úgy megfeszíteni, hogy valamennyire ott is maradjon, addig legalább míg berakom az újakat.
Nem láttam, hogy ki lennének kopva, de mint írtam, nem tudom milyen az. Alul felül a lyuk ugyanakkora volt.
Szinte hidegen is már egy erősebb pöckölésre szerintem kiugrott volna a helyéről. Amit ugye elvileg egy erősebb csavarhúzóval illene onnan kipattintani.
Néha halottam ilyen zörgést, amikor huppanósabb volt az út, de ráfogtam a dísztárcsára, hát pedig ez volt és/vagy a nyereg együtt.
Nos, nem tudom, hogy a nyereg mennyire lehet meleg, főleg nyáron és ha pályán is megküldöm, itthon sem megyek 150 alatt és tegnap is volt ebbe 100km pálya meg kb 15 város, hát naná, hogy ott esett szét, hol máshol ezeken az utakon. Tudom Srácok, hogy gyakran leírom, de én annyira utálom emiatt ezt az országot, vele együtt akik erről tehetnek, hogy arra nincs szó. Elhagyom a határt és onnét azt sem tudom, hogy létezik egyáltalán futómű, ami tud mindenféle hangokat adni meg totál szarrá menni, ha itthon vagyok!Szóval az ott biztos forró. Robimester, főleg, ha még néha fékezek is. Amikor lecseréltem, akkor brutális égett szagok voltak legalább 1000km-ig, mire összecsiszolódtak a betétek és a tárcsák. Az elmúlt, de hát az gondolom természetes velejárója. Az biztos, hogy ez a rúgó elfáradt, élt több, mint 530 ezer km-t.
Szóval mi a tanácsod, mit kellene majd ellenőrizni és hogyan?
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59389 üzenetére
Igaz ezt nem írtam, de tegnap már le is tudtam volna cserélni mikor szétesett. Az egyik Öcsémet kértem meg, hogy ugorjol el az Unix-ba, mert ott van nekik polcon. Jön vissza, természetesen akkora már bezárt, hogy jól reklamáltam volna egyet, szóval amikor a kezembe adta már tudtam, hogy a hülye hátsókat adott neki, amit én ott egyből észrevettem volna . Én nem tudom, hogy micsoda idióták úlnek ott, de ha gép előtt sem megy, ábra és cikkszám szerint, hogy elsőt adjon, akkor menjen onnét szart lapátolni, de ne ezt csinálja!
Ez a testvérem, meg azt sem tudja, mi az autón egy csavar, szóval ő viszi az ő autóit márkászarvizbe aztán jóvan.Azt nem írom le, hogy akkor ott tegnap este hat felé mit káromkodtam ott az utcában leszedett kerekekkel várva ezt a szart, de azért megmutattam az öcsémnek is, hogy kb mekkora az eltérés, fotó is van róla...
Azért, mint látszik itt szinte minden új még...De ha fent van az új, azt is fotózóm...Itt pedig a rossz első és az új hátsó, amire nem volt szükségem...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Telibe fóliáztam a pótféklámpa tetejét ma hajnalban, nem lett 100% tökéletes, de ez csak nagyítóval lehetne észrevenni. Szerintem ez így sokkal dögösebb, mint a gyári krómós csicsa , nekem valahogy soha nem jött be, és ez így jobban belesimul a kaszniba, igaz ehhez hasonló színű fóliát kell feltenni, mint az autó színe. Így aztán ide többet víz nem kerül...
A képeken látszik, az autót tegnap mostam le és már ennyi por került rá egy este alatt, a féklámpa tetején és egy kicsit beletörölve a tetejébe a valós fekete színe. Sajnos itt 4 építkezés is folyik 500 méteren belül. Főleg a második képen látszik.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #59392 üzenetére
Akkor szerintem inkább te is cseréld ki/le, mielőtt leugrik és nagyobb kalamajkát okoz. Néhány ezres nem pénz érte.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Srácok nem baj, hogy az a hátsó rugó. Direkt írtam, hogy szemleltetesnek raktam csak oda, hogy az öcsém lássa. F...m
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Mágus2 #59401 üzenetére
Tudom hol kell lennie a rugónak, de ha jobban megnézed a képet, csak be van rakva a két lyuba. Az alsó és felső rész még azért áll így, mert olyan rövid, hogy oda sem ér.
Most ez komoly? Tehát csak szemléltetésére lett oda rakva, hogy ez mennyivel rövidebb
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Xantomas #59405 üzenetére
de demonstrációs céllal oda lett téve
Hát igen, jól látod és értelmezted az írásomat, de mindig kell valamit értetlenkedni...
Amúgy meg teljesen tisztán látszik még képről is, hogy nincs feltéve, csak épphogy oda van rakva, nincs bepattintva lyukakba, csak mutatva, hogy a balf@sz unix-os milyet adott neked.Tegnap ki is cseréltem a rúgókat, de már nagyon untam ezt az autó megemel kerék le-fel, kiakaszt, beakaszt. Míg a régi rúgókat kézzel kikaptam, addig az újakkal ezt már nem tudtam megtenni és valami gebasz biztos volt ezekkel az elcseszett rúgókkal, mert most az egyébként eddig is frankón működő féket is még erősebbnek érzem.
Pályán azért megküldtem a gépet előtte, 100km-t, pályáról lehajt garázsba be, autó megemel, kereket azonnal le. A nyereg meleg volt, nem azt mondom, hogy sokáig rajta tudtam volna tartani a kezemet, de simán tapintható volt, viszont a tárcsákon tojást lehetett volna sütni, de hát azt tudtam, hogy az brutál forró lesz, főleg 150-180 közötti fékezések miatt is.
Most frankó minden a négy nyeregnél az új rúgók, itt a kép, de csak bal elsőről, meg a régi rúgók. Összehasonlítva az újakkal, bizony a nyeregbe lyukba a régiek kissé egyenesebben álltak, mint a gyáriak.
Ezért is eshetett ki a bals első már, mint írtam az összes régit kézzel kitudtam tépni egy erős rántással a helyéről, az újakkal ezt nem bírtam megtenni. Ezek szerint fél milliónál (km) többet ezek nem bírnak[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Úgy szerettem volna írni, hogy a régi rúgókat egy erős rántással kikaptam helyükről, de a bal első szinte már egy kissé erősebb pöckölésre is kiugrott, annyira gáz volt már. Meg gondolom az össze-vissza feszegetés sem tett jót neki. A lényeg az, hogy az új textar rúgókat nem tudom kirántani, tehát egy idő után érdemes bele invesztálni 5-8 ezret és kicserélni ezeket a rúgókat is elől, hátul, mert ezek szerint el tudnak fáradni. Na, részemről ennyi volt a rúgótörténet...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen