Hirdetés
- ZIDOO médialejátszók
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Apple notebookok
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Ergonomikus Logitech billentyűzet, kábelek nélkül
Hirdetés
-
Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
ph A leginkább Adobe alkalmazások munkamenetének gördülékenyebbé tételére kihegyezett MX Creative Console hamarosan kapható lesz.
-
9 Lives to Defend bemutató
lo Jó sok dolga akad a macskánknak, míg távol vagyunk az otthonunktól.
-
Két hét múlva startol a Dimensity 9400
ma A 3 nm-en várt MediaTek csúcslapka odapakolna a Snapdragon 8 Gen 4-nek és az Apple A18 Prónak is.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Úgy látszik ez a 222 a plafon.
Nekem volt jó pár autóm, szóval...
Én csak hasonlítani tudok , de az enyém úgy meglódul, mint akit picsán rúgtak, a gyomrában érzi mindenki mellettem a gyorsulást. 0-100-ra OBD (car scanner) szerint 6.9.
Pl, 94 körül volt egy 5 literes camaro-m, de chevrolet motorral, ami tuningos volt 490 lovas volt majd 800nm-rel, az még 4-ben is kipörgött, ha ráléptem. Mondjuk zabált is. 25 liter minimum lecsúszott neki tatás vezetéssel is. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gooool #55720 üzenetére
Erre még akartam válaszolni.
Az eldugott szervótartály miatt csak tőlem már eleget csuklott már a "kitalálója", egyszerűen nonszensz, hogy a retekbe tervezhette oda bárki is. Ráadásul gyárilag átlátszó, speciálisan ide készült, nagy teljesítményű hidraulika olaj van benne. Hiába van ott a min-max jelzés nem fogod látni, ha még ez az olaj lesz benne.
A fejed nem fér a kerékjárati ívbe, hogy bele tudj nézni. Marad a tükör, mobillal belefilmezel, illetve beledugod az ujjad.
De nem is ez a gond, hanem emiatt, autó felemel, (bal oldal) kereket leszed, kerékjárat védőlemezt lebont és akkor majd meglátod. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz AMD Power #55737 üzenetére
Fene tudja mitől függ , de az egyik verzió a képen látszik, hogy ott van az ablakmosó tartály mellett (kék nyíl). Ennek ellenőrzése, kb fél perc unottan. A másik verzió a kerékjárati ív táján ott alul el van dugva (piros nyíl). Ennek ellenőrzése, legalább félóra és fizikai megterheléssel jár. Közben mocskos is leszel és elhangzik vagy 20 k anyátok kifejezés.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #55742 üzenetére
Mondjuk a lagunában a termosztátot kicserélni, kb 10 perc (már párszor cseréltem) és közben ittam egy vodka narancsot és lecsekkoltam a mobilon az email-eket. De ha vezérlést kellene emiatt babrálni, nyilván belevágtam volna már a házi gyártású atombombámat, függetlenül attól, hogy egy ritkán cserélendő filléres alkatrészről van szó.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz baluka6 #55748 üzenetére
Az enyém is mind kettő fekete, az asszonyé kék, de a feketék csak azon a napon brutálisan szépek, mikor le lettek mosva.
----------(#55746) rob210
Hát ezek szerint vannak bajok, igen , de még mindig nem értem, hogy kerülhet az egyik tartály előre a másik meg oda alulra úgy, hogy szinte minden ugyanaz a motortérben.. Nyilván a kormány a különbség, de akkor is furcsa...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz kisninja #55821 üzenetére
Ügyvéd? Az meg minek?
Én egyszerre kettőt is rendeltem ebay-ről (ismerősöknek is) és még a renault logó is virított rajta. Semmi gond nem volt, igaz ennek 1 éve már. Lehet azóta figyelik, azt nem tudom...Ennek ellenére az elm is teljesen frankó, de nem a legolcsóbb 1000ft-os gagyit kell megvenni. Az olyan is. És lehetőleg 1.5-ös legyen.
Vegyél Konnwei 902-est és majd meglátod. Az 5000 ft felettiek már biztos nem hamisítványok.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz LamerGyuri #55829 üzenetére
Én, nem foglalkozom ilyesmivel. Sorry...
-------------(#55835) Sanyo77
Nem 808, mert az valóban egy fos, hanem 902, tehát kilencszázkettő. BT változat, Torque pro-val!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Sanyo77 #55844 üzenetére
Először is nem oktattalak ki, nálam ez másképp néz ki, de mivel nekem válaszoltál és úgy, hogy az említett típust egy másikkal degradáltad, úgy jött le, hogy a konwei szar és ezt a 808-ra alapozod.
Pl írhattad volna így, hogy nem ismerem a 902-est, viszont nekem a 808 van, de az obd-t értelmezni sem tudja, csak hibát generál,
-----------
Mielőtt legközelebb leírod több módon (kioktatsz másokat) előtte értelmezd a szöveget.Erre meg írhatnám azt, hogy fogalmazz érthetően! :-D
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Sanyo77 #55848 üzenetére
Értem.
Dehogyis! :-)
Ne magyarázz bele...
Aki itt magyarázkodik, az pontosan te vagy, de elég jól belebonyolódtál már. Ráadásul írsz itt már 909-ről is. Az még mindig 902.
De akkor utoljára, hogy végre megértsd. Nem kioktatásnak szántam, de te hoztad fel a a kütyüdet még az árat is feltüntetve ezzel is nyomatékosítva a válaszomra, hogy 10 rongy volt, akkor tuti nem hamisítvány. Nem az, csak épp a 808 nem a lagunához való. A 902 meg eleve Nissan kompatibilis, ami szinte egyenlő a rönóval, ezért szinte 100%-os megbízhatósággal működik és gyorsan e a torque pro programmal, amit össze sem lehet hasonlítani az elavult 808 kijelzőjével .Ha ezt összekötöd egy 8, vagy 10 colos tablettel, olyan információkat kapsz napra készen, amit a clip sem tud. Illetve tud, de az jóval körülményesebb a megjelenítése. Laptop, usb kábel meg a tkm tudja mi.Gondolj, amit akarsz, de azok után, hogy leírod a 808 használhatatlan, elkezded a topikban hirdetni.Okos...
De most valahogy elegem lett, hogy minek forszírozod további megmagyarázással a saját sárba lépésed.
Részemről már eddig is túl sok időt pazaroltam erre a...nem is tudom, frankó eszmecserére. Tehát...[kilépett ebből a csevejből]
-------------
Tegnap kipróbáltam a kollégám Koleos autóját. Azt hittem ez olyan, mint a Talisman, vagy nagyon hasonló, csak más a forma.
Hát nem. A 175 LE nekem inkább tűnt 100 körülinek, mintha nem iskart volna menni az autó, ráadásul, ahhoz képest, hogy fél éves, elég sok minden máris zörgedezett benne. Egyébként szép, de a fenti dolgok, így hirtelen elég nagy csalódás volt. Ezt a motort gyárilag egyszerűen nem optimalizálták, vagy nem is tudom....[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #55895 üzenetére
Robibá!
Te még most is preferálod a Xado-t?
Ez a motul 8100 kegyetlen jó és baromi sokat mentem vele. Német oda-vissza néhányszor és pakk máris 8200-nál járok.
A jövő héten még egyszer megjárom és máris cserés az olajam, de most kipróbálnám a xado-t (is).
Melyiket kellene belerakni...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gooool #55898 üzenetére
Fasza! Teszik.
És, hogy megy egyébként a 130 ló?
Hátsó kerékcsapágyra tippelek nagy százalékában.Ha az csak is féktárcsával már gyárilag egybeépítettet vegyél és akkor azt már mind a két oldalon kell cserélni meg akkor már új fékbetétek. Minimum...60K.
SNR KF 155.90U vegyél bele, az a gyári is. Én is olyanra cseréltem, szinte siklik...Az viszont tényleg igaz, hogy a korábbiakhoz képest elképesztő mértékben kemény a futómű, pedig csak 16-os gumik vannak rajta, de így is pattogok, el nem tudom képzelni nyáron 17-essel milyen lesz
Ezt az autót nem ebbe az országba és az elbaszott útjaira tervezték, hanem főleg pályára, jó minőségű kanyargós utakon verhetetlen. Inkább le sem írom, hogy Mánfa és Pécs(re) között felfelé a kanyarokban, hogy szoktam menni vele, egyszerűen, mintha zsinóron húznák.Persze ismerem, mint a tenyerem a Mecseket.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Kicsit az alján aláfeszítesz, pl egy kis csavarhúzóvall, aztán egy határozott mozdulattal "letéped", vagy sorban kipattintod a helyéről.
Aztán ezt látod majd utána.
Aztán én utána lecsiszoltam róla azt az elcseszett anyagot és memóriavesztős fóliával beburkoltam.
Mondjuk azóta már minden lakk fekete bose-ra cserélve...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a xado verylube turbo, szóval egy rakás oldalt elolvastam, néztem teszteket, ez úgy néz ki, tényleg tud valamit. Pedig én elég pesszimista vagyok ilyen téren.
Nektek mi a véleményetek?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Az automata ablaktörlő gondolt egyet és cseszik működni, szerintetek mit kellene megnéznem, mi nem tetszik neki?
Már tegnap is csinálta, de egy idő után megjavult. Esküszöm olyan, mintha nem bírná a hideget.
Az előbb megtisztítottam a hótól, mert kint állt, de csak manuálisba tudom kapcsolni, ami ugye egyfolytában megy.
Hiába kapcsolgatom automatára (fentről egyet le) semmi, és a fokozatoknál sincs semmi.Nem értem...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #55974 üzenetére
Hozzabxtam egy nagy hogolyot a szelvedohoz es egybol elindult.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #55979 üzenetére
Jah, az nagy szöveg volt , de közben kiderítettem, hogy mi az oka.
Amikor nem indult, szóltam az éppen nálam lévő testvéremnek, hogy ugorjon már el vele a kislányért az oviba, mert nekem hirtelen közbe jött valami. Amikor elindult, közben gyúrtam egy gombócot és hozzávágtam a szélvédőhöz.Emiatt hittük azt, hogy ez volt a megoldás.De nem, ez csak véletlen egybeesés volt. Az autó leállítás után újból nem hajlandó törölni, csak akkor, ahogy elindultam. Akkor rögtön bekapcsol az automata szenzor is, hogy most már törölhet. Viszont ez hőfokfüggő és védelem a lapátoknak és a törlő motornak is. Ugyanis... mit ugyanis.?... :jah igen...DDD
Szóval, ha jól értelmeztem és ezt a Talisman leírásból olvastam, (akkor ez itt is igaz a lagunánál úgy látszik), akkor 0 fok alatt, ha beindítod, akármilyen dzsuvás az ablak, nem fog törölni, mert érzékeli, hogy ebben a hidegben megfagyhat a szélvédő, a lapátok meg úgy minden, amitől le is éghet akár. Ha manuálisra kapcsolsz, akkor az meg már a te/én balfaszságom, hogy direkt elindítottam és nem tisztítottam meg a szélvédőt meg mindent.
Amikor elindulok, a szenzor életre kell és (elméletileg) tisztában vele, hogy törölhet és nem fagyos az ablak, körülötte minden tiszta, vagyis "szabad az út".
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Én arra lennék kíváncsi, hogy ez a fos (mert már mást nem tudok írni róla) Koleos, amit írtam is, hogy lehet ennyire optimalizálatlan gané?
175 LE-val szárnyalnia kellene, de ezt még az 1.5 dci Laguna-val van egyszinten kb.. Ma megint vezettem és elég sokat, majd 300km-t reggel óta, de ehhez képest az én Talisman-om (1.6dci initiale edc paris 160Le) egy Ferrari! A Lagunához meg nem is hasonlítom.És utána olvasva, teszteket nézve ez valóban ilyen, nem a srác autójával van a probléma. Mondtam is neki, hogy én azonnal vinném tuningra, kerül, amibe kerül, vagy eladnám.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #56028 üzenetére
Nah, ez jól sikerült...
Eddig nem is figyeltem, csak azt, hogy kapom az üziket ...ma hozzák az olajat. A párommal rendeltettem meg, mert nem voltam itthon és nem is volt időm erre a napokban, igaz mentségére legyen mondva, hogy k...ra nem ért hozzá, én meg rábíztam, de lényegében én baxtam el, mert két email-t is küldtem haza az olajokról, hogy most xado lesz és nem a motul, hát neki mégis sikerült berendelni a motul-t.
Kihozták a csomagot még csodálkoztam is, hogy 30 ezer helyett, "csak 24 ezret" kellett fizetnem.
Mentségére legyen mondva, hogy jó mann olajszűrőt és légszürőt is rendelt hozzá, de oljszürőből én a múltkor bevásároltam egész évre, igaz nem mann, de mindegy a lényeg, hogy a lagunába valók.Szóval, újra motul 3, max 4 hónapig, utána meg majd jön ez a xado. A motul frankó, legfeljebb hozzáborítok másfél flakonnyi verylube turbo-t. Aztán meglátjuk tud-e még javítani a motul selymes kenésén...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gixxergabi #56081 üzenetére
Igen, ezt írtam is, hogy a Motul nálam elverte az LM 4400-zat, mert még csendebb tudott maradni végig és szárnyal tőle a gép, legalábbis az én 2.0dci-m imádja.. Végig olyan kenést biztosított, amihez az elf hozzá se szagol. Bár xado akartam most tesztelni, újra ez lett rendelve, de nem is bánom. Egy jó 70km után belenyomtam a VT-t is a meleg motorba. járattam 3-4 percig (fel kellett volna venni) még csendesebb lett.
Ez már nem is dízel, inkább hasonlít bent ülve valami spéci hangszigetelt autóra. Nem tudom, hogy járkálnak most "odabent az alkatrészek", nem is érdekel, de én egy nagy vigyort látok a motortérből.
Lehet nem is kell ide xado, csak ez a két páros...Az elf olaj védők meg ne próbáljanak meggyőzni, mert azt a szart én soha többet nem öntöm bele egyik autómba sem! Mint írtam is 3000km után egyszerűen már elveszti mindazt, amit cserekor még tudott.
De lehet VTurbóval ez is brutálisan feljavítható. Mindenki ajánlja a saját olaját, ehhez az autóhoz ezt, ahhoz azt, mert rengeteget kaszálnak azon is, de rünó, vagy bármelyik másik, soha nem fogja azt mondani, hogy hát igen, pl a motul simán kiröhögi a mi csodánkat.
Nyilván nem azért kerülnek ezek az olajok 2-3, vagy négyszer annyiba, mint az elf, mert a marketing seggfej a motul, vagy xado-nál ezt találta ki, hanem, mert valóban olyan minőség és fejlesztések, adalékok etc... vannak mögöttük,, ami egyszerűen jobb a motornak.Az igazi VT teszt ma jön, megyek Bécs, oda-vissza, igaz emiatt 200 felett nem tudok menni, de néha azért megküldöm. Nem tudok mást írni, csak azt próbáljátok ki...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Jah, az összeset cseréltem/cseréltettem már.
De itt is beleszól az olajminőség, ha az kezd szar lenni, akkor a vadiúj zselés sem tud annyit csillapítani, hogy ne érezd újból a rezonanciát, bár közel sem lesz olyan, mint egy régi, már szinte csak dísznek lévő az autódban. Ránézésre a zselést meg hiába nézed, vagy kiszereled, vagy cserekor látni fogod, hogyabban 1 deka zselé nem lesz, ha már legalább 2 éves. Ennyit bír, többet nem. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #56100 üzenetére
Igen, de már le lettem hurrogva emiatt. :-D Mivel sokat tankolok külföldön, a sima alap shell-el is csendesebb, jobban megy, mint itthon az agyon ajnározott prémiumokkal.
Egyébként, ha itthon tankolok, akkor fele-fele arányban tankolok molt és shell (mind kettő premium) egymás után, akkor kb azt a hatást érem el, mint az előbb említett sima külföldi alap üzemanyaggal.
Egyszer sikerült sima mol-t tankolni bele, azt hittem kitépem a hajam, annyira szar volt az autó. Egyébként az omw premium-tól is hangosabb lesz és már sokadszorra olvasom ezt rönósotól. Graz-ban meg a tkm tudja hány omw kút van, szerintem legalább 5, bármelyiknél beletolom az alapot és észrevehetően jobb lesz az autó.
Azt írják mende-monda meg placebo, mondják csak, de én úgy próbálok kalkulálni, hogy itthon ne nagyon kelljen tankolni. Viszont a kinti premium és alapoknál én nem érzek ég és föld különbséget, sőt szinte semmit. Egyszerűen jobb az üzemanyag külföldön.------------
Valvoline-t nem próbáltam még, de ha beválik, lehet nem is kell csak xado, maradok motul+vt.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #56114 üzenetére
Pedig elég sokszor hangoztattad anno, hogy az ELF-et soha többé, inkább xado, nyilván nagy lehetett a fejlődés azóta, hogy 180 fokos lett a megítélésed. Ezt most nem rosszindulatból írtam, de furcsa!
Egyébként, az elf addig tökéletes, amíg nem mész huzamosabban vele 150 felett. vagy főleg városban használod, mert utána, mint írtam is max 3000 km és a motor legszívesebben kiöklendezné velem együtt.
Egyszerűen az az olaj (SXR 5 40) az én autómba nem jó és nem is fogom belerakni, mert egy hulladék a többihez képest. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
De a lényeg:
Végül nem kellett Bécsbe mennem, de így is mentem 418 km-t. Ebből pálya, kb 300 néha megküldve 170-ig, de a tempomat 148-ra belőve.
A motor valami brutálisan vajsimán és csendesen jár, élvezet húzatni. A VT tuti, hogy még rányomott erre, a motul önmagában is selymes járásúvá tette, de ennyire finom még attól sem volt. Én nem is tudom, hogy idáig miért nem fedeztem fel ezt az adalékot. Eddig csillagos ötös. De ugye ennek egyre jobbnak kell(ene) lennie, nos kiderül majd 4-5 ezer km után, mit tudnak együtt igazából. (MOTUL + VERYLUBE TURBO) -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #56124 üzenetére
Értem én, de megcseszhetem az ésszerűséget, ha (nálam 2 héten belül) az ELF nem rosszabb, hanem kimondottan szarabb lesz és csak egyre hígabb gané lesz belőle. Márpedig én biztosan nem fogok olyan autóval járni, ahol ennyit bír az sxr 5-40. Egyébként nem kell védeni az 5w30-cast sem, ugyanaz, nem bírja a "nyomást" (nyomatékot) hosszútávon elviselni, egyszerűen nem 150 feletti és főleg nem tartós 200-250 km/h közöttire tervezték ezeket az olajokat. Ami nagy kár, mert emiatt hamar megdöglenek. Inkább kifizetek négyszer annyit, de nekem kussban legyen minden és a motor érezze és hálálja meg a törődést.
És meg is teszi.Az LM top tec 4400, meg motul 8100 x-cess-nek meg sem kottyannak a tartós 200 feletti autókázások, meg a durva (ki)gyorsítások, sőt mintha egyre jobbak lennének az idő múlásával. Na itt a különbség.
De többet erről én sem írok, mindenki azt használ, amit akar. Azért a XADO LUXURY DRIVE-ot biztosan kipróbálom, meg kíváncsi vagyok majd Forceberg kolléga tesztjére is, ha kipróbálta a Valvoline-t.
-------------
Na, pl az ENEOS is felkerülhet a kipróbálási listára
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #56144 üzenetére
Akkor legyen itt egy (amolyan) extrém adat is.
235km/h (GPS) óra szerint 250km/h óránál az FC nálam 24.5-25 liter körül mutat, de a kútra érve ez "csak" 20-21 körül van, szóval itt már elég durva eltérés van, szerencsére lefelé. Bár az a 3-4 lityi ilyenkor már olyan mindegy. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #56160 üzenetére
Ha tolom neki, akkor igen, de mi ebben a meglepő? Kint egymás valagába érnek a kutak. Bemegyek a kutas megtankol (a legtöbb még a parkolóba is beáll, ha megkéred), fizetek, mosdó, utána leülök olvasok, nézek mailt etc...
Egyébként meg legalább 3 kávé ilyenkor lemegy, meg szerintem kurvára nem árt pihenni 3-400 km után egy negyed órát legalább, amit 200-zas átlagsebességél toltál.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #56166 üzenetére
15 perc? Ezt a hülyeséget meg honnan szedted? Felejtsd el. Egyrészt bőven elég 1 perc, de ezekben az autókban hirtelen leállítás után sem sülhet meg a turbó, ugyanis van benne ilyen védelem. Egyébként meg, a francot se érdekli, ha cserélni kell, akkor cserélve lesz. Nem én vagyok az autóért...
Lassan 350K, ebből 300 ezer pálya nagy sebességgel lesz az autóban és soha nem volt baja a turbónak, sőt a motornak sem, de semmi, olyan vadállaterős, mint egy új. És soha nem érdekelt ez a hűtési mendemonda.
Se lánc, se kettős tömegű nem volt még cserélve...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz kirjak #56221 üzenetére
Hát én biztos vadiújat vennék, ha megvan rá a pénz. Márpedig az jön le, hogy Neked megvan rá.
Az asszonynak egy 205 lovas GT-je van, megy, mint egy seggberúgott kis méregzsák, de szerintem (nekem) ez egy kényelmetlen autó, nem is szeretem, Az ülések elsőre tök jól beállíthatóak, mégis megfájdul a derekam fél óra múlva, neki mondjuk nem, tehát az én hátammal van a gond , de a lagunában, vagy a talisman-ban levezetek simán 1500km-ert is, és csak tankolásokra állok meg negydeórákra max.
Anno még írtam is róla, hogy fullfull extrás, körbe kamerák meg szenzorok mégis sikerült neki meghúzni a garázsból kiállással. Ismerős ugyan megcsinálta, de így is 80K-ba került. Máshol olyan árakat mondtak, hogy nem tudtam, hogy kiröhögjem-e ott helyben még úgy is. hogy 100 ezer az önrész, kellett volna fizetni vagy 250 ezret rá.
Ok ez már nem gyári fényezés, de nagyon szépen meg lett csinálva. A futóműve olyan bivaly kemény, hogy csak is autópályára való, akkor az RS gondolom nem lesz komfortosabb, ezt vedd majd figyelembe, hogy nem városi autókázásra való lesz. De az biztos, hogy felszaggatja a betont maga után, én azt venném, ha Nekd bejön.De hát gondolom biztosan tesztelni fogod majd előtte.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Elfelejtettem írni, hogy amikor lecseréltem a motul+vt párost, és ezáltal lebontva az alját, észrevettem, hogy a váltónál olajos volt.
Hát mondom...ez most, hogy a p...ba? Letöröltem az olajat és ráhúztam, és akkor meglepődve tapasztaltam, hogy egyszerűn meglazult az olajleeresztő csavar. Pedig tudom, hogy nyomatékkal húztam meg, ráadásul az új ilyen kulcsommal. Most ráhúzva, ismételten 44nm-rel elég sokat kellett tekerni, hogy kattanjon a nyomikulcs.
Szóval, nem csodálom, hogy folyt, a kérdés, hogy mennyi (szerintem max 1dcl), azt hiszem hétvégére megvan, hogy mit kell csinálnom...(leszedni a kereket, lebontani a védőlemezt és utánatölteni, de jó lesz)Szerintetek Ilyen, hogy fordulhat elő? Ráadásul a váltóolaj cserekor, nemcsak réztömítést (amit cserekor mindig kötelező cserélni), hanem csavart is újat vettem. (corteco) Azért 44nm az nem kevés, hogy fokozatosan kitekeredjen...Más autónál nem is kell ennyire meghúzni. Nem vágom...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #56299 üzenetére
Ilyesmi nem fordult eddig elő, ha újból lazulni kezd, akkor egyértelmű, hogy a vadiúj (tömítő) rézgyűrűvel lehet a gond. Vagy valóban én voltam a fasz és csak azt hittem, hogy tényleg 44nm-rel húztam meg, aztán a lópikulát volt az annyi. Mondjuk ez lenne a jobbik eset, hogy én csesztem el, mert akkor ennyi volt, de az előbbinél le kell ereszteni az olajat és kicserélni a dolgokat.
------Viszont 1500km teszt (pontosan 1587km, mert épp az autóban ülök) után, a Motul és a Xado Vturbo párosra, csak is annyit tudok mondani, hogy wow, wow és wow! A hétvégén, amikor ellenőrzőm a váltót (csavar, olajszint etc...) már meg is rendeltem hozzá a XADO váltó adalékot. A következő olaj meg tuti, hogy a LUXURY DRIVE lesz.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #56338 üzenetére
A lagunába ez alapból ki van kapcsolva, amelyikben nincs cd tár, clip kell az aktiválásához.
Tehát nem elég, hogy veszel egy ilyet és rádugod, mert akkor még nem fog működni. Konkrétan, ez is le (csak) van butítva, ahogy a motor(ok) is, ha kell vedd meg a jobbat alapon...
Egyébként meg ha már azt akarják, hogy ne "hekkeld" mert büntetendő az, amit kifizettél, akkor kezdjék el szép sorban seggbenyomni azt az észlényt, aki szerint a 2013-as térkép frissítéssel lehúzták a rolót. Tehát, CD-és változatról van szó, amit nem a boxbol irányítasz, hanem maga a rádióba van építve a navi gombok. És ezt a 2013-as gané szart is, ami így már 5 éves, vagy 200 eurós áron árulják, vagy többért, már nem is emlékszem.Én is, ha nem olyan útra megyek, ami nem megszokott és csukott szemmel is odatalálnék, akkor van a kesztyűtartóban erre egy iPad és azzal navigálok, meg persze közben figyelem a változást is. Ami nem nehéz, mert pl kis túlzással a németeknél percenként épül valami új, ami út.
Itthonra jó a 2013-as is, lófasz nem változik, vagy az valami minimális akármi!
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #56345 üzenetére
Mint írtam, az enyém "gyárilag" 131 LE, de padon ezek a 131 lovasok az ATC elmondása szerint alapból többet tudtak/tudnak mind lóerőben, mind nyomatékban, mint amire gyárilag rávésték a 150-et. Az enyém 157 volt alapból... Szóval, nem tudom, hogy ez az adat, hogy jött ki a rönónál, de itt valamit elcsesztek, szerencsére pozitív értelemben. Az összes 2.0 dci motor szinte ugyanaz és rengeteg lóerő és nyomaté direkt el van dugva, a lényeg a szoftverben van, tehát 230-250-ig (460-510nm) lehet ezeket tuningolni. Az ATC szerint a 225 az, amit ez a motor simán elvisel, mert annyira jó konstrukció.
Nagyobb lóerőhöz már illik pár átalakítás. És igazuk is van, nekem lassan 2.5 éve csinálták meg, 223 LE 467Nm több, mint 200 ezer km után és tudjátok, hogy megyek vele, de én a motorban csak olajat cseréltem és lassan 360 ezer lesz benne, de mint egy vadállat!A Laguna III futóműve azt utolsó kis biszbaszig viszont egy fostalicska, 40-50 ezrenként muszáj felújítani, de teljesen kicserélve mindent. :/
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
(#56347) mycso
Én a futóművel úgy vagyok, hogy sajnos, vagy nem sajnos, de túl vájtfül vagyok:-)), ha már egy kis hupogás, vagy oda nem illő szarság van, kicserélek rajta mindent, más meg nem is hallja. Én ezeken az elbaszott magyar utakon sem kímélem, márpedig az betesz neki rendesen. Bár az is igaz, hogy 250 ezerig nem kellett a futóművel foglalkozni, de ezek szerint vagy az utak lettek szarabbak, vagy eleve ezek az új alkatrészek már nem olyan minőségek, mint amikor a gyárból kigurult. Tökmindegy, hogy TRW, Bosch etc...
A zselésnél annyi lesz, ami nehezebb, hogy az egyik csavarnál útban lesz a mosótartály, ezt arrébb kell tenni és a motort tehermentesíteni kell, mielőtt kicseréled! Az alsót a váltónál meg a tkm tudja hogyan cserélték, mert azért fizettem, hogy ő legyen koszos , de ahhoz is tehermentesíteni kell a motort. De mind a kettőnél a legfontosabb a nyomaték, ha nem úgy húzod meg, ahogy elő van írva, akkor csalódni fogsz. Kb 1 óra volt a zselés és alsótartó cseréje. A fenti rezgéscsillapítót én már kicseréltem előtte.
Tehát a zselést mindenhol 62nm-rel kell meghjúzni A felső rezgéscsillapítót, szintén 62, de ami a kasznira csatlakozik, azt pontosan 115-tel! Ezek együtt fogják elérni azt a hatást, amire "vársz".
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen